Hva Skjer’a ?
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
225000 aksjer omsatt før 09:10 på stigende priser på en «negativ børsdag»....
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Redigert 15.09.2021 kl 17:36
Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
08.11.2020 kl 16:12
7694
Jeg har ikke sagt at jeg har sluttet å tro på at BGBIO kan tjene noen kroner på covid-19, men at sannsynligheten er lavere enn jeg mente det var muligheter før, og at de potensielle inntektene er lavere.
Det er vel ikke et enten-eller spørsmål?
Det er vel ikke et enten-eller spørsmål?
Redigert 21.01.2021 kl 07:00
klaesp
08.11.2020 kl 16:54
7598
På hvilken grunnlag tror du det?
Yngling ØH
08.11.2020 kl 16:54
7658
Kursiv skrevInnlegget er slettet
Ja, jeg tror det er god dekning for din påstand
bullair
08.11.2020 kl 17:02
7689
Kursiv skrevInnlegget er slettet
Det er eit riktig og viktig poeng Kursiv. Meg bekjent så har dette viruset ein struktur og oppbygging PR i dag som gjer det vanskeleg å finna vaksiner som Virkar, og ikkje gjer større skade en viruset i seg sjølv på kort og lang sikt. Dermed er ein meir overmot medisin som bremser utvikling og spreing av viruset. Samt skadeomfang av viruset... Der kan ein sei at Bemcentinib har eit formidabelt potensiale i tilleg til det han i utgangspunktet vert utvikla for å kurere!
Yngling ØH
08.11.2020 kl 17:04
7732
klaesp skrev På hvilken grunnlag tror du det?
Jeg antok at de hadde startet opp i UK igjen. Den oppstarten var allerede sen. Det sier meg at vi heller ikke kan forvente warp speed i recovery studien.
Det er fortsatt muligheter, men jeg tenker de er litt mindre. Andre kan selvfølgelig fortsatt anta at mulighetene er uendret.
Det er fortsatt muligheter, men jeg tenker de er litt mindre. Andre kan selvfølgelig fortsatt anta at mulighetene er uendret.
Bliss
08.11.2020 kl 18:04
7616
Det store, spennende og mest lovende satsningsområdet innen medikamentell behandling av de covid-19 syke i dag er uten tvil de monoklonale antistoffene. Forskningen på disse har kommet langt, og det er en rekke store biotek/farmasiselskaper som har sin versjon av disse mer eller mindre klart for markedet. Det var jo den monoklonale antistoff behandlingen fra Regeneron som Trump gir all ære for å ha helbredet ham fra covid-19. Se bla https://www.nettavisen.no/nyheter/supermedisinen-kan-vaere-en-kur-mot-korona---men-du-vil-neppe-fa-tilgang/3424041189.html for en liten og enkel presentasjon om dette.
Bliss
08.11.2020 kl 18:40
7512
Jeg, den forhenværende lovsang lederen i menigheten bør kanskje benytte denne anledningen til å lese fra menighetens trosbekjennelse denne søndag ettermiddag:
Vi må i ett og alt ære vår profet (BGBIO) og ALDRI stille noen spørsmål ved hans suverenitet og troverdighet.
Vi må aldri bli som dem i de ugudeliges verden som tror at kunnskap, forståelse og utvikling kan fremmes gjennom kritiske undersøkelser og refleksjoner. Nei, og atter nei, vi tror den slags bare avler tvil og anfektelser som i verste fall kan resultere i frafall fra vår hellige tro.
Vi må alltid tale med samstemt tunge og utrope rikelig med hallelujarop for å ære vår profet og hans hellige skrift, og vi må respektere og ta godt vare på våre brødre og søstre som på denne måten er lydige mot sannheten.
Enhver som stiller kritiske spørsmål eller sår tvil ved den minste tøddel av det som står skrevet i våre hellige skrifter må kastes ut av menigheten, boikottes og overlates til evig forbannelse i de fordømtes verden. SKYV DEM UT I MØRKET!
Amen.
Vi må i ett og alt ære vår profet (BGBIO) og ALDRI stille noen spørsmål ved hans suverenitet og troverdighet.
Vi må aldri bli som dem i de ugudeliges verden som tror at kunnskap, forståelse og utvikling kan fremmes gjennom kritiske undersøkelser og refleksjoner. Nei, og atter nei, vi tror den slags bare avler tvil og anfektelser som i verste fall kan resultere i frafall fra vår hellige tro.
Vi må alltid tale med samstemt tunge og utrope rikelig med hallelujarop for å ære vår profet og hans hellige skrift, og vi må respektere og ta godt vare på våre brødre og søstre som på denne måten er lydige mot sannheten.
Enhver som stiller kritiske spørsmål eller sår tvil ved den minste tøddel av det som står skrevet i våre hellige skrifter må kastes ut av menigheten, boikottes og overlates til evig forbannelse i de fordømtes verden. SKYV DEM UT I MØRKET!
Amen.
Picosalax
08.11.2020 kl 19:13
7431
Slettet brukerskrev Hei, svinet, stikk av!!!
Du er herved nominert til årets mest usaklige kommentar på dette forum.
Bearwizard
08.11.2020 kl 19:31
7403
Tiltredes, dette blir for dumt. Bliss har rett...blir nesten som karikaturstriden. Helt klart behov flere syn på BB, og personlig synes jeg at Bliss virker kunnskapsrik og bringer viktige refleksjoner til torgs. Jeg er aksjonær for å gjøre det klart.
klaesp
08.11.2020 kl 19:57
7389
Slik jeg ser det store bildet leder Bemcentintinib i kappløpet mot Covid 19 basert på erfaring fra Accord studie som ledende kandidat ,som igjen har medført egne studier med tilsvarende protokoll som i Accord. Nå vi ser på konkurentene så har de fått stryk karakter, altså ingen virkning mot covid 19 sykdom..
Resultatene fra en av verdens største studier på potensielle behandlinger for COVID-19, Solidarity Therapeutics Trial, viser at de fire evaluerte behandlingene hadde liten eller ingen effekt på total dødelighet, igangsetting av respiratorbehandling og varigheten av sykehusoppholdet hos innlagte pasienter. WHO-studien inkluderte disse fire behandlinger:
RemdesivirHydroksyklorokin,Lopinavir/ritonavir (Kaletra) ogInterferon.
Resultatene fra en av verdens største studier på potensielle behandlinger for COVID-19, Solidarity Therapeutics Trial, viser at de fire evaluerte behandlingene hadde liten eller ingen effekt på total dødelighet, igangsetting av respiratorbehandling og varigheten av sykehusoppholdet hos innlagte pasienter. WHO-studien inkluderte disse fire behandlinger:
RemdesivirHydroksyklorokin,Lopinavir/ritonavir (Kaletra) ogInterferon.
Problemet med Bliss er at han snur fra negativ til positiv alt etter posisjon, det er barnslig og lite seriøst.
klaesp
08.11.2020 kl 20:37
7414
Selvfølgelig vil det komme en form for vaksine etterhvert, men her er det mange variabler. Poenget er at verden trenger vaksine og behandling mot Covid 19... La oss ta influensa som eksempel, vi har vaksine for viruset men svært mange dør hvert år.
Guuz
08.11.2020 kl 22:03
7268
Bliss = Riskokeren. Ikke rart at han snur litt frem og tilbake. Det er jo signaturen hans.
focuss
08.11.2020 kl 22:19
7358
Hvordan skulle det ellers være? Kjøpe aksjer og være veldig negativ og selge aksjer å være veldig positiv. Ikke mye logikk i det.
Yngling ØH
08.11.2020 kl 23:19
7206
Enig i det, men det er ikke 100% sikkert at bemcentinib vil ha stor effekt når det gis til pasienter som er såpass syke at de allerede er på sykehus. Jeg håper og tror at bemcentinib kan ha nok effekt til at den reduserer alvorlighet og dødsfall, selv om det gis så sent, men vi må nok vente å se at det faktisk skjer også.
Som du skriver, virker det heller ikke til å være mange andre gode alternativ, men det kan komme etter hvert.
Jeg tror også vaksiner er den mest reelle "konkurrenten", men dess lengre det tar før bemcentinib er klar for markedet, dess mindre blir det av de store volumene BGBIO kunne fått om de hadde fått ut medisinen tidligere (gitt at den virker).
Jeg laster ikke BGBIO for det. BGBIO startet med et medikament som ikke er godkjent vs hydroxyc. og remdesivir som allerede var godkjent. I tillegg rotet nok ACCORD2 bort en mulighet. Jeg synes det var snartenkt og fremoverlent av BGBIO at de startet opp egne studier i SA og India.
Igjen: det er godt mulig bemcentinib lykkes å bli covid-19 medisin. Det er også fortsatt mulig at det kan bli relativt store penger av det, men det forutsetter at vaksinene ikke virker godt nok, eller at altfor mange avstår fra å la seg vaksinere, samtidig som folk gir f...i å holde avstand, bruke sprit osv.
Husk at meglerhusene legger til grunn ca 10% sjanse for at bemcentinib for covid suksess. Jeg er vel fortsatt noe mer positiv enn meglerhusene :-)
Som du skriver, virker det heller ikke til å være mange andre gode alternativ, men det kan komme etter hvert.
Jeg tror også vaksiner er den mest reelle "konkurrenten", men dess lengre det tar før bemcentinib er klar for markedet, dess mindre blir det av de store volumene BGBIO kunne fått om de hadde fått ut medisinen tidligere (gitt at den virker).
Jeg laster ikke BGBIO for det. BGBIO startet med et medikament som ikke er godkjent vs hydroxyc. og remdesivir som allerede var godkjent. I tillegg rotet nok ACCORD2 bort en mulighet. Jeg synes det var snartenkt og fremoverlent av BGBIO at de startet opp egne studier i SA og India.
Igjen: det er godt mulig bemcentinib lykkes å bli covid-19 medisin. Det er også fortsatt mulig at det kan bli relativt store penger av det, men det forutsetter at vaksinene ikke virker godt nok, eller at altfor mange avstår fra å la seg vaksinere, samtidig som folk gir f...i å holde avstand, bruke sprit osv.
Husk at meglerhusene legger til grunn ca 10% sjanse for at bemcentinib for covid suksess. Jeg er vel fortsatt noe mer positiv enn meglerhusene :-)
Yngling ØH
08.11.2020 kl 23:20
7211
Og innen kreft går det jo strålende for BGBIO. Det er tross alt også der investorene ser de største fremtidige inntektene.
Covid-19 er en mulighet som dukket opp i forbifarten
Covid-19 er en mulighet som dukket opp i forbifarten
ctrlaltdel
09.11.2020 kl 08:05
7015
Hvis Bemcentinib ikke har noen særlig effekt for pasienter som er så syke at de ligger på sykehus så spilles Bemcentinib fort utover sidelinjen. Men i restarten av Accord ble førstevalget Bemcentinib. Det er da soleklart at de hadde/har resultater fra den første Accord og valgte ut fra "known/proven results". Er ikke i tvil at Bemcentinib virket alene eller kanskje bedre gitt i en coctail.
King
09.11.2020 kl 10:19
6768
Og så er vi i gang igjen med en helt vanlig børsdag for BGBIO, inntil videre... Robothandel og komfortsone rundt 29,40. Ingen stor bekymring akkurat.
Talent
09.11.2020 kl 10:31
6747
Skal vel sige nedover inntil det kommer noen nyheter igjen sikkert.
Yngling ØH
09.11.2020 kl 10:35
6765
Jeg håper og tror selvfølgelig det, men 4 pasienter er for lite til å kunne besvare det spørsmålet. Jeg er ikke negativ. På en skala har jeg bare justert ned forventningene noe.
rischioso
09.11.2020 kl 10:42
6744
Noen som fortsatt er i tvil om at gulvet på rundt 25nok igjen skal testes ...
Nanoq
09.11.2020 kl 10:54
6673
Det kommer mange nyheter de neste månedene, de første handler nok om Bemcentinib som kombinasjonsmedisin med Merck's Keytruda-kreftmedisin (verdens mest solgte medisin), med presentasjon på SITC – Society of Immunotherapy of Cancer - midt i november (15. nov.)
og på WCLC – World Congress of Lung Cancer - som skjer 26-29 januar 2021 hvor overskriften er NSCLC, Bemcentinib + KEYTRUDA.
Og så selvfølgelig mer omkring COVID-19 og Bemcentinib om få uker.
Mye på gang der ute, både i kreftpipelinen og på Covid-19 området (India, UK og Syd-Afrika).
Oppdaterte analyser og kursmål fra meglerne kommer nok også snart. En pris på 2,6 milliarder NOK for dette biotechselskapet med fase 2(snart fase 3) kreftkandidater og mulig medisin mot Covid-19 er ufattelig lav. En 100+% prisstigning må snart være på vei.
og på WCLC – World Congress of Lung Cancer - som skjer 26-29 januar 2021 hvor overskriften er NSCLC, Bemcentinib + KEYTRUDA.
Og så selvfølgelig mer omkring COVID-19 og Bemcentinib om få uker.
Mye på gang der ute, både i kreftpipelinen og på Covid-19 området (India, UK og Syd-Afrika).
Oppdaterte analyser og kursmål fra meglerne kommer nok også snart. En pris på 2,6 milliarder NOK for dette biotechselskapet med fase 2(snart fase 3) kreftkandidater og mulig medisin mot Covid-19 er ufattelig lav. En 100+% prisstigning må snart være på vei.
ctrlaltdel
09.11.2020 kl 10:54
6695
Enig at i normale situasjoner så er fire pasienter for lite, men det er veldig unormale tider nå så derfor tror jeg at Bemcentinib hadde effekt på de få pasientene og ble valgt ut fra det. Så der er effekt. I tillegg gikk så BerGenBio ut solo for å få testet på flere pasienter. At resultatene som foreligger er overbevisende er mange aksjonærer og selskapet selv sikkre på. Noe statistisk bilde av de fire personene er selvfølgelig ikke brukbart. Men som skrevet, det er unormale tider.
klaesp
09.11.2020 kl 10:55
6693
Logger ut med bliss og inn med Mr Tic Tac.. Hvor mange brukere har du;)
mimer
09.11.2020 kl 11:09
6612
Er det disse AB fondene som fortsetter å lempe ut? De har vel ca 2,5 mil aksjer ennå...
Lim Gordon
09.11.2020 kl 12:06
6458
Du er overraskende upresis når det kommer til datoen for SITC-konferansen, Nanoq, den er nemlig fra 9-14 ds, hvor BB skal presentere i 2,5 timer fra Kl 11, første dag.
Det er jo da den nærmeste potensielle trigger, så det kan bli litt spennende. At aksjen er litt lunken idag, kan det jo ha med det forhold at børsen er spesielt interessant pga det amerikanske valget. Så noen selger seg litt ned for å ha noe å spille med. Men det kan jo gå den andre veien imorgen og onsdag formiddag ---.
Det er jo da den nærmeste potensielle trigger, så det kan bli litt spennende. At aksjen er litt lunken idag, kan det jo ha med det forhold at børsen er spesielt interessant pga det amerikanske valget. Så noen selger seg litt ned for å ha noe å spille med. Men det kan jo gå den andre veien imorgen og onsdag formiddag ---.
rischioso
09.11.2020 kl 12:10
6426
Jeg har aldri hatt noe annet nick en dette, men om du kikker deg i speilet og spør om det samme så vil nok speilbildet bli folksomt ... ;)
Hayen
09.11.2020 kl 12:29
8926
15.10.2020, 07:08 · TDN Finans Delayed
BGBIO: UTVALGT TIL Å HOLDE PRESENTASJON VED SITC-KONFERANSEN
Oslo (TDN Direkt): BerGenBio er utvalgt til å holde en presentasjon ved den 35. årlige Society of Immunotherapy of Cancer (SITC) konferansen, som finner sted 9.-14. november 2020.
Det fremgår av melding onsdag.
Selskapet vil presentere klinisk translasjonelle forskingsdata fra sin fase-II bemcentinib og pembrolizumab kombinasjonstudie (BGBC008) i ikke-småcellet lungekreft (NSCLC). Presentasjonen vil foregå 11. november klokken 11:40 europeisk tid.
Redigert 21.01.2021 kl 04:21
Nanoq
09.11.2020 kl 12:41
8903
Takk for presis info, visste bare det var en gang mellom d. 10. og 15. nov. (https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2020/09/BerGenBio_-Wainwrights-2020.pdf)
I hvert fall en spennende og interessant presentasjon. Og det ligner jo en meget omfattende forestilling...mye kan fortelles på 2,5 time.
Ellers kommer det jo også en BGBIO-presentasjon på American Society of Heamatology en gang mellom d. 5. og 8. desember omkring AML og MDS (Acute Myeloid Leukemia og Myeloid Dysplastic Syndrome.)
I hvert fall en spennende og interessant presentasjon. Og det ligner jo en meget omfattende forestilling...mye kan fortelles på 2,5 time.
Ellers kommer det jo også en BGBIO-presentasjon på American Society of Heamatology en gang mellom d. 5. og 8. desember omkring AML og MDS (Acute Myeloid Leukemia og Myeloid Dysplastic Syndrome.)
Yngling ØH
09.11.2020 kl 12:59
8838
90% effektiv Pfizer vaksine.
klaesp
09.11.2020 kl 13:12
8772
Yngling ØH skrev 90% effektiv Pfizer vaksine.
Supert, kan du legge ut kilde? Takk på forhånd
Redigert 21.01.2021 kl 04:41
Yngling ØH
09.11.2020 kl 13:12
8775
Det var nok en tullemelding fra media.
Vaksinen er ikke 90% effektiv slik media rapporterte, men genererte feber hos 90% av dem som fikk vaksinen, som da tolkes som at vaksinen medfører produksjon av antistoffer.
Vi vet ennå ingenting om vaksinen virker mot mange ulike mutasjoner, eller forhindrer videreføring av smitte.
"There is no information yet on whether the vaccine prevents severe cases, the type that can cause hospitalization and death.
Nor is there any information yet on whether it prevents people from carrying the virus that causes Covid-19, SARS-CoV-2, without symptoms. "
https://www.statnews.com/2020/11/09/covid-19-vaccine-from-pfizer-and-biontech-is-strongly-effective-early-data-from-large-trial-indicate/
Vaksinen er ikke 90% effektiv slik media rapporterte, men genererte feber hos 90% av dem som fikk vaksinen, som da tolkes som at vaksinen medfører produksjon av antistoffer.
Vi vet ennå ingenting om vaksinen virker mot mange ulike mutasjoner, eller forhindrer videreføring av smitte.
"There is no information yet on whether the vaccine prevents severe cases, the type that can cause hospitalization and death.
Nor is there any information yet on whether it prevents people from carrying the virus that causes Covid-19, SARS-CoV-2, without symptoms. "
https://www.statnews.com/2020/11/09/covid-19-vaccine-from-pfizer-and-biontech-is-strongly-effective-early-data-from-large-trial-indicate/
Yngling ØH
09.11.2020 kl 13:14
8782
Her er tullemeldingen fra Dagbladet:
"Legemiddelselskapet Pfizer, som sammen med BioNTech jobber med å utvikle en vaksine for coronaviruset, sier resultatene fra fase tre viser at vaksinen er 90 prosent effektiv. Det melder flere medier mandag.
Ifølge CNN er resultatet mye bedre enn forventet."
"Legemiddelselskapet Pfizer, som sammen med BioNTech jobber med å utvikle en vaksine for coronaviruset, sier resultatene fra fase tre viser at vaksinen er 90 prosent effektiv. Det melder flere medier mandag.
Ifølge CNN er resultatet mye bedre enn forventet."
klaesp
09.11.2020 kl 13:16
8809
Fant den . Trekker ut noen forutsetninger.
Tre ting gjenstår fortsatt å se: Hvor fort og bredt den kan distribueres, hvor mange som er villige til å ta en vaksine som kan kunne oppfattes som eksperimentell, og til sist hvor effektiv den er - både over tid og i møte med muterte utgaver av viruset...
Tre ting gjenstår fortsatt å se: Hvor fort og bredt den kan distribueres, hvor mange som er villige til å ta en vaksine som kan kunne oppfattes som eksperimentell, og til sist hvor effektiv den er - både over tid og i møte med muterte utgaver av viruset...
rischioso
09.11.2020 kl 13:24
8734
Man burde heller innse at nå står dette caset foran en høyst mulig og forsinket reprising med negativt fortegn hvor 20 tallet snart kan være historie hvor en kurs i intervallet 15-20 veldig snart vil kunne være en realitet - et nivå hvor kursen lå før corona meldingen kom den 28.04 ....
Først test av gulvet rundt 25nok og holder ikke det så er det straka vegen ned til intrvallet 15-20 - man skal heller ikke se bort i fra at TM vil lette seg litt i tiden fremover ... ;)
Først test av gulvet rundt 25nok og holder ikke det så er det straka vegen ned til intrvallet 15-20 - man skal heller ikke se bort i fra at TM vil lette seg litt i tiden fremover ... ;)
Yngling ØH
09.11.2020 kl 13:31
8707
Da fikk vi jo også en liten indikasjon på hvor mye/hvor lite covid-19 har å si for aksjekursen.
Yngling ØH
09.11.2020 kl 13:32
8666
Du er så full i tull at jeg noen ganger lurer på om du selv begynner å tro på fantasiene dine.
Yngling ØH
09.11.2020 kl 13:35
8658
Pfizer vaksinen krever ekstrem kjøling. Dvs ca - 80 grader. Transportering av de kjølerne... dvs fryserne, medfører at distribusjon blir problematisk.
ctrlaltdel
09.11.2020 kl 13:42
8593
De tekniske løsningene er nok enkle å løse. Synes ikke -80 Deg.C er uoverkommelig. Det er værre å lage en vaksine som virker bra.
Nanoq
09.11.2020 kl 15:32
8271
Pfizer & Co. uttaler at de kan produsere 1,3 milliarder doser vaksine til ult. 2021. d.v.s. at dette rekker til vaksinasjon av 650 mill. mennesker innenfor det første året, fordi hver person skal ha 2 doser vaksine.
Kjøle-/frysekapasitet skulle ikke bli noe problem, de er visstnok allerede i gang med å plassere ut frysecontainere til vaksine-oppbevaring på sentrale plasser omkring storbyer i mange land.
Selv om dette er en meget god nyhet, så er det allikevel meget tvilsomt om corona-pandemien vil være avsluttet i 2021, selv om situasjonen i USA og EU nok vil være mye bedre om et år. Forhåpentligvis kan vaksinen beskytte mot sykdommen i lenger tid enn 3 måneder...og også kan beskytte mot (mink)muterte corona-virus.
Det er flere viktige spørsmål som venter på å bli besvart her.
Kjøle-/frysekapasitet skulle ikke bli noe problem, de er visstnok allerede i gang med å plassere ut frysecontainere til vaksine-oppbevaring på sentrale plasser omkring storbyer i mange land.
Selv om dette er en meget god nyhet, så er det allikevel meget tvilsomt om corona-pandemien vil være avsluttet i 2021, selv om situasjonen i USA og EU nok vil være mye bedre om et år. Forhåpentligvis kan vaksinen beskytte mot sykdommen i lenger tid enn 3 måneder...og også kan beskytte mot (mink)muterte corona-virus.
Det er flere viktige spørsmål som venter på å bli besvart her.
Yngling ØH
09.11.2020 kl 15:35
8210
Vi er ganske enig Nanoq
ctrlaltdel
09.11.2020 kl 16:18
8150
Nyheten kom i dag og så har de allerede satt kjølere ut. Det må være fake. Beklager, det virker ikke .
Nanoq
09.11.2020 kl 16:27
8156
Mange steder har de vært i gang i lang tid med å etablere kjølefasiliteter til vaksiner - dette handler jo om å være forberedt på at en vaksine kommer på markedet, ikke om den kommer fra Pfizer, AstraZeneca eller en tredje produsent...
det helsemyndighetene er nesten 100% sikre på er at en vaksine skal oppbevares kjølig.
"Rettidig omhu" er det noen som kaller denslags, i Speiderbevegelsen sier de: Vær (for)beredt.
det helsemyndighetene er nesten 100% sikre på er at en vaksine skal oppbevares kjølig.
"Rettidig omhu" er det noen som kaller denslags, i Speiderbevegelsen sier de: Vær (for)beredt.
ctrlaltdel
09.11.2020 kl 16:30
8160
Hvem er det som setter ut "kjøledisker" uten å ha noe å kjøle? Har ingen tro på dette.
Nanoq
09.11.2020 kl 16:38
8198
Det handler nok om kjøle-/frysecontainere som jo fraktes i et nesten uendelig stort antall hver dag ombord på containerskip og på lastebiler. Og som her blir plassert på sentrale områder i og nær storbyer, f.eks. ved store parkeringsanlegg og ved store idrettsanlegg/stadions.