Hva Skjer’a ?
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
225000 aksjer omsatt før 09:10 på stigende priser på en «negativ børsdag»....
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Redigert 15.09.2021 kl 17:36
Du må logge inn for å svare
Rule
18.03.2021 kl 02:17
8666
men det er da også pinligt at accord er overhalet inden om af BGBIO's egne studier, selvom de havde et meget stort forspring i tid.
det er en genistreg at man har kørt samme setup som accord. det giver en større population at kigge resultater på. ledelsen i BGBIO er bare gode.
det er en genistreg at man har kørt samme setup som accord. det giver en større population at kigge resultater på. ledelsen i BGBIO er bare gode.
ctrlaltdel
18.03.2021 kl 08:36
8377
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Det er jo nesten en uke siden det ble postet. Men hva skal "first arm" oversettes til. Jeg leser dette som at accord fase 2 er ferdig rekruttert og analysedata kommer om et par mnd. Mulig det er feil.
BioBull
18.03.2021 kl 08:44
8337
PIPE-LINE : ACCORD / FASE III ++
Det blir mange spørsmål og gode svar på GF fredag Kl 15:00.... Stay Tuned & Long 😎
Ser ut som heisen går opp i dag ! 👍
Det blir mange spørsmål og gode svar på GF fredag Kl 15:00.... Stay Tuned & Long 😎
Ser ut som heisen går opp i dag ! 👍
Redigert 18.03.2021 kl 09:10
Regner med at GF som vanlig blir en kjedelig og uinteressant affære for aksjonærer flest. Sakslisten blir banket igjennom, og det er det hele.
BioBull
18.03.2021 kl 11:06
8057
Håper du tar helt feil 😎
Jeg forventer store nyheter - som alltid ! 🤞
Jeg forventer store nyheter - som alltid ! 🤞
Forventningene kan vi nok enes om, men kanskje ikke om GF. Jeg tar gjerne feil. 😊
Hildebart
18.03.2021 kl 14:43
7658
Nope. Den er nok konstant mellom 0,51 eller 0,50. Kan jo være flere aktører på 0,50 kanskje?
Rule
18.03.2021 kl 16:26
7474
Slettet brukerskrev Forventningene kan vi nok enes om, men kanskje ikke om GF. Jeg tar gjerne feil. 😊
Mon ikke GF bliver en bekræftigelse af hvad vi rimeligt ved. Og det vil være rigtig fint for mig. Gentagelse fremmer forståelsen.
Måske der kunne komme lidt mere clarity ifht accord, men nok tvivlsomt. Jeg synes BGBIO gentagne gange har meldt at de ikke kan lave udmeldinger vedrørende accord. Det er programmet der skal og gør det. Efterfølgende vil der så kunne komme officielle bekræftende meldinger fra BGBIO.
Måske der kunne komme lidt mere clarity ifht accord, men nok tvivlsomt. Jeg synes BGBIO gentagne gange har meldt at de ikke kan lave udmeldinger vedrørende accord. Det er programmet der skal og gør det. Efterfølgende vil der så kunne komme officielle bekræftende meldinger fra BGBIO.
BioBull
18.03.2021 kl 16:55
7389
Jeg synes ledelsen i BGBIO bør svare på flg punkter morgen på GF.
Hvorfor har ikke BGBIO søkt om å få bli med i WHO Solidarity? Jon-Arne Røttingen bekreftet til meg på epost pr 22.09.2020 at BerGenBio ikke har forsøkt å få med Bemcentinib i studiene. Dette kunne hjulpet tilgang på pasienter som ble et problem utover i 2020.
BerGenBio har heller ikke søkt EMA om godkjenning av Bemcentinib på samme måte som det er søkt om Fast Track hos FDA. Dette ble bekreftet av EMA sist uke.,
Dagens situasjon bør jo tilsi at man bør kunne søke om haste godkjenning av Bemcentinib for pasienter med COVID-19 eller mutasjoner hvis Accord studier blir bekreftet. Det er jo allerede gitt FDA approval for medisiner for COVID-19 i USA som ikke har tilsvarende omfattende forsøk som BGBIO på Bemcentinib.
Jeg håper og tror at Stener Kvinnsland som leder av Koronna kommisjonen og styremedlem i BGBIO kan bidra med konstruktive innspill i ukene fremover :
Bekreftelse :
Kommisjonsleder Stener Kvinnsland har uttalt i media at kommisjonen tar sikte på å levere endelig rapport til statsministeren innen fristen. Fristen er 14. april 2021.
Vennlig hilsen
Siri Halvorsen
Sekretariatsleder
Koronakommisjonen
Telefon: 99 63 42 13
siri.halvorsen@koronakommisjonen.no
www.koronakommisjonen.no
Hvorfor har ikke BGBIO søkt om å få bli med i WHO Solidarity? Jon-Arne Røttingen bekreftet til meg på epost pr 22.09.2020 at BerGenBio ikke har forsøkt å få med Bemcentinib i studiene. Dette kunne hjulpet tilgang på pasienter som ble et problem utover i 2020.
BerGenBio har heller ikke søkt EMA om godkjenning av Bemcentinib på samme måte som det er søkt om Fast Track hos FDA. Dette ble bekreftet av EMA sist uke.,
Dagens situasjon bør jo tilsi at man bør kunne søke om haste godkjenning av Bemcentinib for pasienter med COVID-19 eller mutasjoner hvis Accord studier blir bekreftet. Det er jo allerede gitt FDA approval for medisiner for COVID-19 i USA som ikke har tilsvarende omfattende forsøk som BGBIO på Bemcentinib.
Jeg håper og tror at Stener Kvinnsland som leder av Koronna kommisjonen og styremedlem i BGBIO kan bidra med konstruktive innspill i ukene fremover :
Bekreftelse :
Kommisjonsleder Stener Kvinnsland har uttalt i media at kommisjonen tar sikte på å levere endelig rapport til statsministeren innen fristen. Fristen er 14. april 2021.
Vennlig hilsen
Siri Halvorsen
Sekretariatsleder
Koronakommisjonen
Telefon: 99 63 42 13
siri.halvorsen@koronakommisjonen.no
www.koronakommisjonen.no
Yngling ØH
18.03.2021 kl 22:52
6920
Hvordan klarte Voleon å legge en short på høyeste kurs 35,40 den 16. mars? Kjørte de opp kursen med vilje for å legge shorten på høyeste kurs?
Er det ingen av dere andre som synes at dette stinker kursmanipulasjon?
Er det ingen av dere andre som synes at dette stinker kursmanipulasjon?
Hildebart
18.03.2021 kl 22:58
7006
Jo, det er jo helt klart det er det. Men Oslo Børs synes sånt er greit.
Move Along
18.03.2021 kl 23:09
6961
Det var nettopp det de gjorde. De identifiserte et selskap med svært lav volum, kjøpte seg opp og kjørte kursen oppover, satt short, for så å selge og kjøre kursen nedover igjen i håp om at enda flere ville selge. Klassisk pump’n’dump strategi. Problemet er at det var ikke bare de som kjøpte på vei opp, og men nesten bare de som selger på vei ned igjen. De har ikke forstått hva Bergenbio handler om og hvor vi nå er i tidsforløpet, og de ligger dermed ann til å tape i stor skala nå. Vil ellers poengtere at vi er nesten 2% opp på ukesbasis takket være denne strategien, så enn så lenge har de feilet stort.... Den teoretiske gevinsten de sitter med på short har de selv betalt for i stor grad, og dermed sitter de nå egentlig med er lite tap allerede. De har forsøkt å riste på treet, og fått en gren i hodet, istedenfor et eple i hånden... Gleder meg til å se at det smeller skikkelig for Voleon og Citadel (som antageligvis ligger rett under 0,5% og er dermed usynslig for oss). Det er spørsmål om dager nå før de løper avgårde der de kom fra med halen trukket godt opp mellom beina! Let’s lean back and enjoy the show, eller kjøp litt eksta nå mens de jobbet iherdig med å gi oss en enda bedre inngang! God natt
Redigert 18.03.2021 kl 23:17
King
18.03.2021 kl 23:13
6940
Selvsagt stinker det. Problemet er jo at noen låner ut aksjer til shortere, og at noen er så dumme at de selger på lave kurser. Nå som vi er nesten i mål trodde jeg de fleste forstod at de skulle forholde seg rolige. Etter min litt uinnvidde mening er dette kursmanipulasjon og ødeleggende for småinvestorer på kort sikt. Det bekymrer meg ikke så mye når det gjelder BGBIO som skal milevis forbi ved suksess men det er en uting.
will85
18.03.2021 kl 23:23
6876
mye prismanipulering i BergenBio, dette skjer nesten hver dag. Hvis du følger aksjen, når det er et kjøp, etterfulgt av flere kjøp på sekunder og deretter selger prisen ned. Dette er ikke mulig uten en organisasjonsmafia.
Move Along
18.03.2021 kl 23:24
6875
De skulle aldri ha kjørt den så fort ned igjen, samtidig som de viser sin short posisjon dagen etter oppkjøpet ved å bikke over 0,5% short og synligjøre seg for alle oss andre. Det blir bare så obvious, og patetisk.
Move Along
18.03.2021 kl 23:39
8918
Skulle ikke alle vi «småsparere» som faktisk kan noe om denne aksjen gitt litt motstand tilbake da, og kjørt en liten Gamestop ala Reddit kamanje? Det er ingen likviditet i denne aksjen, prisen dikteres av Voleon og Citadel som kjøper og selger ultrasmå poster for å gi inntrykk av at aksjen er dalende, så skremmer de noen småaskjonærer her og der til å selge og over tid tjener de penger på dette. Vi kan alle gjøre det samme og kjøpe opp ultrasmå poster, og mellom 4000-5000 askjonærer skal det ikke koste hver en av oss så veldig mye å småplukke prisen betydelig opp og gjerne over det analyseselskapene mener den er verdt i dag (60-80kr), så blir det fort short-skvis og aksjen kan gå betydelig fort opp i verdi. Hvorfor ikke??
Redigert 18.03.2021 kl 23:52
Yngling ØH
18.03.2021 kl 23:40
9010
Dere vet at AI programvaren disse selskapene bruker i dag er så avansert at de scanner tekst fra diskusjonsforum, leser pressemeldinger, leser og tolker twitter meldinger osv... og alt skjer så lynraskt at all denne informasjonen bearbeides i løpet av hundredels eller tusendels sekund.
Selve handelen i aksjen skjer i løper av noen få mikrosekunder
Selve handelen i aksjen skjer i løper av noen få mikrosekunder
Move Along
18.03.2021 kl 23:46
8995
Det kan godt stemme, men i så fall vil ikke AI programmene like så godt at flere og flere av oss her inne begynner å prate i denne retningen:
Skulle ikke alle vi «småsparere» som faktisk kan noe om denne aksjen gitt litt motstand tilbake da, og kjørt en liten Gamestop ala Reddit kamanje? Det er ingen likviditet i denne aksjen, prisen dikteres av Voleon og Citadel som kjøper og selger ultrasmå poster for å gi inntrykk av at aksjen er dalende, så skremmer de noen småaskjonærer her og der til å selge og over tid tjener de penger på dette. Vi kan alle gjøre det samme og kjøpe opp ultrasmå poster, og mellom 4000-5000 askjonærer skal det ikke koste hver en av oss så veldig mye å småplukke prisen betydelig opp og gjerne over det analyseselskapene mener den er verdt i dag (60-80kr), så blir det fort short-skvis og aksjen kan gå betydelig fort opp i verdi. Hvorfor ikke??
Redigert 18.03.2021 kl 23:49
Talent
18.03.2021 kl 23:52
9058
Jeg er med skal kjøpe noen flere aksjer i morgen. Flere som blir med?
Yngling ØH
18.03.2021 kl 23:58
9162
Jeg anbefaler dere å se følgende videoer vedrørende kursmanipulasjon med algoritmer:
https://youtu.be/CkkQkMlaZpc
https://youtu.be/0eqqCwhPlyU
https://youtu.be/r69Op9AUXmc
https://youtu.be/CkkQkMlaZpc
https://youtu.be/0eqqCwhPlyU
https://youtu.be/r69Op9AUXmc
Move Along
18.03.2021 kl 23:58
9197
Hvilken bedre bruk av en av de meste leste aksjetrådene i Norge idag finnes enn det akkurat nå?
Hvis alle bare kjøper småplukk, altså kr 100 eller kr 500 om gangen, så kjører vi for shorterene ut i skvis og er det nok av oss så har vi ikke bare betalt en taxi regning men sørget for en betydelig gevinst på den aksjesitsen vi allerede har. Økt likviditeten, og samtidig kommer det en nyhetstrømm nå fremover som kan gi det hele astranomiske proporsjoner.
Jeg tenker jeg skal begynne å kjøpe små poster på noen hundringser per dag nå fremover, og håper dere alle vil gjøre det samme. Det er idag mellom 4000 og 5000 aksjonærer i selskapet, so spread the word. Vi kan fort bli opp i 40000 til 50000 aksjonærer!
Hvis alle bare kjøper småplukk, altså kr 100 eller kr 500 om gangen, så kjører vi for shorterene ut i skvis og er det nok av oss så har vi ikke bare betalt en taxi regning men sørget for en betydelig gevinst på den aksjesitsen vi allerede har. Økt likviditeten, og samtidig kommer det en nyhetstrømm nå fremover som kan gi det hele astranomiske proporsjoner.
Jeg tenker jeg skal begynne å kjøpe små poster på noen hundringser per dag nå fremover, og håper dere alle vil gjøre det samme. Det er idag mellom 4000 og 5000 aksjonærer i selskapet, so spread the word. Vi kan fort bli opp i 40000 til 50000 aksjonærer!
Move Along
19.03.2021 kl 00:02
9210
Kom igjen da folkens! Alle kjøper for noen hundringser imorgen, se hvordan det blir mot de småkjøpene shorterene har gjort for å drive aksjen ned? Oppfordrer alle til å bli med på en god gammel norsk dugnad!!
Yngling ØH
19.03.2021 kl 00:02
9274
Om du skal gjøre det, så må du gjøre det for deg selv. Hver og en må gjøre det for seg selv. Det blir ansett som ulovlig markedsmanipulasjon å avtale med andre om å kjøpe aksjer i den hensikt å øke aksjekursen.
Yngling ØH
19.03.2021 kl 00:04
9265
Jeg skal uansett kjøpe flere aksjer fremover. Helt uavhengig av hva andre gjør.
Move Along
19.03.2021 kl 00:08
9288
Med all respekt, den praten kan du sikkert ta med Voleon og Citadel. Jeg småkjøper litt fremover og anbefaler alle som har troen i Bergenbio å gjøre det samme.
Move Along
19.03.2021 kl 00:12
9372
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Enda bedre. En hundrings fra hver av disse ville satt et helt annet kurs enn at vi bare «sitter stille i båten» og lar Citadel og Voleon tjenes seg mette på å drive ned aksjekursen ned en hundrings om gangen. Jeg kjører iallefall «en hundrings om dagen» fremover og blir glad dersom så mange av disse andre aksjonærene gjør det samme! Så får vi se. God natt folkens
Talent
19.03.2021 kl 00:12
9359
De store kan gjøre det som passer dem, sånn kommer det alltid til å være.
Hayen
19.03.2021 kl 00:27
9340
Liker tanken.
Jeg luktet at det var noen som satte short og solgte en liten post på 35,6. Kjøpte tilbake de samme aksjene igår på rett over 33.
Jeg luktet at det var noen som satte short og solgte en liten post på 35,6. Kjøpte tilbake de samme aksjene igår på rett over 33.
Rule
19.03.2021 kl 02:09
9291
Flot Hayen - gratulerer. jeg har over et stykke tid købt op i små portioner når jeg har skulle købe fordi dagen kan bringe på pænt store udsving. Det virker som om først og sidst på dagen er virksomme og aktive steder for shorterne. Jeg tror vi er rigtig mange der kommer til at købe mere op frem mod ultimo Marts hvor vi får covid resultater på bordet. Et par timer efter handlen er åben og hen imod slut på dagen ser kursen typisk bedst ud efter min mening. Jeg vil mene at hen imod slut på dagen har typisk givet de bedste kurser. Lykke til med handlen. Jeg kører med en 1/10 del af det jeg vil købe inden ultimo marts over de næste 10 dage.
Rule
19.03.2021 kl 02:22
9271
Til ære for Biobull - no guts no glory - jeg håber i alle har og får hentet hjem til gode kurser inden den store forløsning af covid resultater, hvorefter vi forhåbentlig skal købe på helt andre niveauer...lykke til...
Yngling ØH
19.03.2021 kl 02:50
9229
Det var ikke kritikk til deg :-)
Markedsmanipulasjon vil bli slått ned på, og ender med fengselsstraff dersom myndighetene mener noen har gått sammen om å kjøpe aksjer i et selskap i den hensikt å påvirke kursen. Det er harde straffer for sånne handlinger.
Gamestop handelen ble ikke stoppet av SEC eller andre myndigheter, fordi de som handlet aksjen var disiplinert nok til å unngå å oppfordre andre investorer til å handle sammen med dem.
Alle gjorde det hver for seg, men fortalte hva de selv skulle gjøre.
Du unngår enkelt å gjøre noe straffbart ved å fortelle hva du ønsker å gjøre, men uten å oppfordre andre til å gjøre det samme. Da gjør du ikke noe straffbart, og ingen kan ta deg på det.
Det er for eksempel lov å si hva du skal gjøre, og.markedsføre hva du skal gjøre.
Når det er flere som sier at de også skal handle ekstra i aksjen, så er det også lov å videreformidle at flere-, eller mange nå ser ut til å samle seg om å handle i aksjen.
Det vil for eksempel være forbudt å oppfordre til å inngå et forbund med hensikt om å samle seg om handel i samme aksjen, i den hensikt å manipulere kursen. Selv om man aldri gjennomfører det, kan man likevel komme i straffeansvar.
Det er bare et godt tips! Jeg synes du skal kjøre på med ditt. Det er en god idé!
Så skal jeg uansett også handle litt fremover, som jeg ville gjort uansett.
Markedsmanipulasjon vil bli slått ned på, og ender med fengselsstraff dersom myndighetene mener noen har gått sammen om å kjøpe aksjer i et selskap i den hensikt å påvirke kursen. Det er harde straffer for sånne handlinger.
Gamestop handelen ble ikke stoppet av SEC eller andre myndigheter, fordi de som handlet aksjen var disiplinert nok til å unngå å oppfordre andre investorer til å handle sammen med dem.
Alle gjorde det hver for seg, men fortalte hva de selv skulle gjøre.
Du unngår enkelt å gjøre noe straffbart ved å fortelle hva du ønsker å gjøre, men uten å oppfordre andre til å gjøre det samme. Da gjør du ikke noe straffbart, og ingen kan ta deg på det.
Det er for eksempel lov å si hva du skal gjøre, og.markedsføre hva du skal gjøre.
Når det er flere som sier at de også skal handle ekstra i aksjen, så er det også lov å videreformidle at flere-, eller mange nå ser ut til å samle seg om å handle i aksjen.
Det vil for eksempel være forbudt å oppfordre til å inngå et forbund med hensikt om å samle seg om handel i samme aksjen, i den hensikt å manipulere kursen. Selv om man aldri gjennomfører det, kan man likevel komme i straffeansvar.
Det er bare et godt tips! Jeg synes du skal kjøre på med ditt. Det er en god idé!
Så skal jeg uansett også handle litt fremover, som jeg ville gjort uansett.
Redigert 19.03.2021 kl 02:52
peaf
19.03.2021 kl 06:07
9099
Det er nok bare tull att kjøpe eller selge aksjer blir aldri straffbart. Om du kjøper i gruppe eller enkeltvis. Alle fonder kjøper jo for en gruppe som kan vare veldigt stor.
Så om noen slår seg sammen og betaler dyrt for aksjer kan det aldri bli straffbart. Shortere i form av fond er og en gruppe, og de har ingen rettighet som seier de skall få kjøpe tilbake aksjer billigt. De får som allle andre kjøpe det som er til salgs til det pris som er til enver tid. Innformasjon er noe anet den må vare korrekt efter børsloven..
Så om noen slår seg sammen og betaler dyrt for aksjer kan det aldri bli straffbart. Shortere i form av fond er og en gruppe, og de har ingen rettighet som seier de skall få kjøpe tilbake aksjer billigt. De får som allle andre kjøpe det som er til salgs til det pris som er til enver tid. Innformasjon er noe anet den må vare korrekt efter børsloven..
Redigert 19.03.2021 kl 06:11
ctrlaltdel
19.03.2021 kl 08:18
8857
Sende mail til Stockwatch vedr handelen i BGBIO. Fikk selvfølgelig et høflig svar med intetsigende pjatt at de følger med og har bedre informasjon enn oss andre og bla...bla...bla. Det nytter ikke.
Hvorfor i huleste ble informasjonen om hvem som handler tatt bort for noen år siden? .
Hvorfor i huleste ble informasjonen om hvem som handler tatt bort for noen år siden? .
Hayen
19.03.2021 kl 09:22
8737
"Du unngår enkelt å gjøre noe straffbart ved å fortelle hva du ønsker å gjøre, men uten å oppfordre andre til å gjøre det samme."
Kjøpte 100 på 32,95
:-)
Kjøpte 100 på 32,95
:-)
Yngling ØH
19.03.2021 kl 11:04
8308
Det er sider ved denne robothandelen som ser goofy ut. Kommer tilbake med mer info om dette senere.
BioBull
19.03.2021 kl 11:15
8246
Hildebart skrev Jepp. Og så setter man ny short på 33,45.👍
På tide å ta heisen opp igjen 😎
ctrlaltdel
19.03.2021 kl 11:52
8141
Det er det. Håpløst å få hull på dette uten en god nyhet eller at børsen går inn i materien og setter en stopper.
Rule
19.03.2021 kl 14:48
7827
Idag var der igen igen god opportunity for at købe billigst 1.5time - 3 timer efter åbning. Vi får se hvordan dagen ender men jeg tror man kan score sig nogle billigst mulige aktier her igen, Handlen er vel åben til 16:30...?
Yngling ØH
19.03.2021 kl 15:15
7523
Jeg har kjøpt litt gjennom hele dagen, og kommer til å fortsette med det neste uke.
xjack
19.03.2021 kl 15:32
7629
Mikrokjøpt henimot slutten siste timen av børsdagen. Nå rår de proffe grunnen. Også de tenker vel at løftet kommer før palmesøndag,
ctrlaltdel
19.03.2021 kl 15:44
7617
Tar noen små biter av kaken. Man skal ikke forskyne seg for grådig, det er ikke dannet!
Yngling ØH
19.03.2021 kl 15:45
7606
Ser at roboten justerer seg opp om det kommer flere handler etter hverandre som best ordrer.
Om dere ser på handelsloggen, så vil roboten alltid vite at den handler mot et menneske fordi vi kjøper og selger jo alltid med runde tall, som gjerne slutter på "0". Mens robotene sjelden handler med runde tall. Hva om alle mennesker begynte å legge ordrer som sluttet på f.eks 4? Da vil det være lettere for oss å identifisere hvordan roboten responderer på ordrer som mennesker plasserer.
Jeg tester neste uke med ordrer som slutter på 4.
Det er vel neppe ulovlig at mange menneskelige investorer handler aksjer med poster som slutter på tallet 4?
Om dere ser på handelsloggen, så vil roboten alltid vite at den handler mot et menneske fordi vi kjøper og selger jo alltid med runde tall, som gjerne slutter på "0". Mens robotene sjelden handler med runde tall. Hva om alle mennesker begynte å legge ordrer som sluttet på f.eks 4? Da vil det være lettere for oss å identifisere hvordan roboten responderer på ordrer som mennesker plasserer.
Jeg tester neste uke med ordrer som slutter på 4.
Det er vel neppe ulovlig at mange menneskelige investorer handler aksjer med poster som slutter på tallet 4?