Hva Skjer’a ?

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
BioBull
BGBIO 26.10.2020 kl 09:14 1803838

225000 aksjer omsatt før 09:10 på stigende priser på en «negativ børsdag»....
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Redigert 15.09.2021 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Nanoq
10.04.2021 kl 20:10 8791

Jeg tror du kan ha rett i mye av det du skriver her, og at Big Pharma har meldt sin interesse er jeg overbevist om, men jeg tviler på at Mohn & Co sier JA til salg/oppkjøp i overskuelig framtid.

Så tror (og håper !) jeg mye mer på en partnerskapsmodell som den danske Genmab fikk med Johnson & Johnson via datterselskapet Janssen Biotech i 2012. Med dem handlet det om partnerskap omkring kreftmedisinen Darzalex (daratumumab) med milestone-betalinger og med deres store markedsføringskrefter for utrulling av deres produkt. Og om at de ble storinvestor og aksjonær i Genmab med ca. 10% eierskap.

Royalties til Genmab fra J&J for den medisinen er på ca. 20% av salgsinntektene ( Salget av Darzalex i 2020 var på ca. 4 milliarder USD.)

Genmab har i dag partnerskaper med 3 BP-virksomheter, for 3 forskjellige sykdommer/medisiner.

PS.: Jeg kjøpte selv en pen post aksjer i Genmab i 2012, men solgte ca. 90% av dem i 2017 etter en flott reise, fra ca. 60 kr til litt over 1000 DKK. I dag er kursen over 2000 kr, og markedsverdien av selskapet er tett på 140 milliarder DKK = nesten 200 milliarder NOK.

Dette partnerskapet har vært meget godt for Genmab, og jeg tror også at et sterkt og godt partnerskap med et eller flere BigPharma-selskaper også vil være en meget god vei å gå for BGBIO, som jo med rimelig stor sannsynlighet kan tilby en effektiv Bemcentinib-medisin mot mange sykdommer som kreft og virus-sykdommer, og dermed også være en attraktiv partner for flere selskaper.

Dette tror jeg også vil være en attraktiv vei å gå for en idelistisk storinvestor som Trond Mohn, som jo ikke står og mangler kapital her i sin 3. alder.
mimer
10.04.2021 kl 19:56 8788

Ja de av dere som var smarte solgte over OTC da, istedet for å binde seg til oppkjøpsfullmakt. Endte i pluss til slutt der, men det ble jo bare småkroner 😎

Sitter long i BGBIO, eventuell Covid-mulighet er bare ren bonus 🤠
Yngling ØH
10.04.2021 kl 18:44 9000

Han sitter med fullt av aksjer i Nordic Petroleum. Det var rett før de fikk solgt. Så kom pandemien...
Yngling ØH
10.04.2021 kl 18:43 9018

Såpass. Jeg gjorde 2 dobler der. Den doblet seg. Solgte... så falt den tilbake. Husker jeg merket på Løge at han plutselig ikke kunne si noe som helst lengre. Han var ellers grei å snakke med. Hyggelig mann!
mimer
10.04.2021 kl 18:41 9027

Morsomt at du nevner Ener, hadde aksjer der når oppkjøp ble meldt, sendte til og med inn fullmakt, men så kokte det bort i sanden den gang dessverre 👹
Yngling ØH
10.04.2021 kl 18:24 9083

Det er korrekt. Har vert heldig tidligere i noen selskap som ble kjøpt opp, og ett der det pågikk samtaler som ikke ledet frem. Den første var Ener Petroleum. Der pågikk samtalene en stund før det kom melding. Jeg forstod at det var på gang, fordi all kommunikasjon stoppet opp. Ingen kunne svare på spørsmål på telefon. Ikke email. Ingen sa noe om noen ting. Ganske likt det vi ser nå.
Denne tausheten og kommunikasjonskontrollen ser vi aldri når de skal lese av topline data for kreftstudiene... selv om selskapet er et kreftselskap.
Noe er på gang. Noe stort.
En av mulighetene er at BigPharma har meldt sin interesse.
Redigert 10.04.2021 kl 18:25 Du må logge inn for å svare
mimer
10.04.2021 kl 17:05 9326

Tenkte også det når jeg leste Ynglings interessante spekulasjon rundt samtaler - at det må børsmeldes. Men alle slike eventuelle initiativ starter jo en eller annen måte, og uformelle sonderinger må vel ikke nødvendigvis meldes? Meldes må vel alt som er / kan bli av formell art?
Slettet bruker
10.04.2021 kl 15:51 9531

Innledende samtaler er ikke meldepliktige.

Slettet bruker
10.04.2021 kl 14:43 9664

Innledende samtaler er vel ikke meldepliktig?
Yngling ØH
10.04.2021 kl 14:08 9766

Base case er at dette fortsatt handler om resultatene fra covid-studiene, men at det foreligger data eller problemstillinger som krever fokus fra mange i ledelsen i selskapet over mange dager. Da handler det om mer enn å regne ut- og publisere topline data. Hva det er vet jeg ikke.

Tidsaspektet og at det virker som mange i ledelsen er intenst engasjert, åpner for at det kan være dialog omkring interesse for selskapet, som ennå er av en sånn art at det ikke er meldepliktig.

Det er mange mulige scenario.
Knfo
10.04.2021 kl 13:49 9828

Med det momentumet selskapet har nå må det komme en børsmelding som oppfølging av torsdagens oppdateringer på hjemmesiden. Tror ting har gått litt fort i svingene, så her er det ting på gang. Ref. også Trond Mohn sine uttalelser til Finansavisen i går kveld. Er overbevist om at det skjer ting i neste uke, trolig mandag eller tirsdag.
Redigert 10.04.2021 kl 13:51 Du må logge inn for å svare
King
10.04.2021 kl 13:43 9835

Multipliseres dette med x-antall land blir det enorme sifre. Skulle Bemcentinib forhindre utviklingen av sykdommen slik at også ettervirkninger reduseres så er det bare å ta fram kuleramma.
Redigert 10.04.2021 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
Jensemand
10.04.2021 kl 13:32 9855

Man ka tro så meget. Eneste er at sannheten kommer frem på et tidspunkt.
Personlig tror jeg at India/S.A. resultaterne er klar til at bli publisert, men mann venter på ACCORD og publiserer så de tre resultater samtidig. Jeg tror desværre at ACCORD-resultaterne bærer præg av ACCORD har vert ssat igang, så stoppet, så sat igang igjen - og Ledelsen i ACCORD nedtoner dem sjelv, da alle snakker vaksine, og mann ønsker at fremme britisk medisin frem for andre. Med Boris er det nu Britain first der gælder og den har BGBio ikke lurt ennå
Knfo
10.04.2021 kl 13:24 9861

Eventuelle strategiske samtaler er man også forpliktet til å børsmelde, så tror ikke det er noen slike samtaler på gang. Mitt stalltips er at det kommer positive oppdateringer om Covid-19 tidlig i neste uke👍😊
Knfo
10.04.2021 kl 13:18 9850

Skal kursen så høyt som du drømmer om, må det komme nye oppdateringer/børsmeldinger. Presentasjonen som ble lagt ut torsdag etter børsslutt, er ikke nok til å løfte kursen videre. Uten nye meldinger vil nok således aksjekursen snarere gå ned enn opp.
Redigert 10.04.2021 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
10.04.2021 kl 12:06 10053

Hele selskapet har praktisert radiostillhet i over en uke nå.
De har det så travelt at de sender ut en gammel presentasjon til Solebury Trout. De oppdaterer pdf på hjemmesiden med data som egentlig peker på stor suksess med covid studiene.

Det å avlese topline data fra to studier tar ikke så lang tid, og krever ikke så mye ressurser at alt står på hodet i en uke ++.

Selskapet kunne fint sendt ut pressemelding med topline data, og deretter fortsatt å jobbe med søknad for hastegodkjenning osv.

Her er det noe annet som skjer....

Om det kom et formelt bud på selskapet, så ville de plikte å sende ut den informasjonen når noe formelt var klart. Men de kan være i samtaler med BigPharma om kommersiell avtale eller kjøpsinteresse på selskapet.

Merck som de har partnerskap med er interessert i en pille mot covid.
For Merck er det også synergi i at de ser at bemcentinib kan kombineres med Keytruda, og på den måten kontrollerer de at ingen andre får proprietær interesse i bemcentinib som kan gjøre det dyrt å kombinere den med Keytruda.

Pfizer er helt klart på hugget etter å kjøpe selskap som kan levere pille mot covid.

Så... jeg begynner å tenke at her er det noe stort som diskuteres.
Det betyr ikke at de kommer til å si ja til å bli kjøpt opp.

Men 250 kroner + er sikkert ikke langt fra blink på BioBull om det blir kjøpt opp.
Banes
10.04.2021 kl 11:55 10061

- Kjøpte BGBIO for 200 t i sommer , og har fulgt med.. Ingen melding fredag morgen fordi ledelsen er opptatt med store saker ss fusjon eller oppkjøp. Historikken med den "irriterende" shortingen mener jeg er trygge bestillingsverk, - skulle det komme en melding om noe stort så er de "dyre gjenkjøpte" billigvarer for de som måtte ende opp med disse. BP er store saker BGBIO må flytte komma 2 ganger til høyre for å komme inn nederst på lista.. derfor : Bemcentinib vil snart bli en handelsvare - og derfor må BP på banen. Heldigvis så er 78 år gamle TM mer glad i medisinens effekt+Bergen , - enn det han er i penger. .. tror dette blir stort.
ctrlaltdel
10.04.2021 kl 11:44 10109

Fint vær her så burde egentlig holde meg ute men kunne ikke la være å sjekke om der var kommet noen melding fra BGBIO. Det må da komme en melding om resultatene snart. Den meldingen burde kommet før den "LIVE" oppdateringen som de presterte å gjøre med fint resultat for aksjekursen. Vær sikker på at når det ble omsatt 2.1 millioner aksjer så ligger det mer bak enn bare shortinndekning. Og den oppgangen har ikke vært. Skal vi si 50-60 innen neste uke! Noen bedre?
Redigert 10.04.2021 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
10.04.2021 kl 10:57 10269

Det blir vel noe sånt som 231 000 svensker som fortsatt sliter med symptomer lenge etter de hadde covid.
Tenk på de uføretallene som vil komme om noen år.
Si at Sverige får 50.000 ekstra uføre som følge av covid.
Si at de får i snitt 17.000 pr måned i uføreutbetalinger.
50.000 x 17.000 = 850 millioner ... PER MÅNED!
Så kommer tapt skatteinngang fra de samme personene.
Det blir fort 1 - 1.5 milliard i tap pr måned.
Redigert 10.04.2021 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
TommyHagen
10.04.2021 kl 10:05 10409

Studien på prophylactic effekt blir VELDIG viktig, håper dem allerede har gjort forarbeidet slik at denne studien kjøres umiddelbart etter bekreftet effekt hos Covid 19 pas. Innrullering blir uansett ikke utfordring, det vil gå kjapt. Effekt der, da skal BGBIO reprises så det monner.
BioBull
10.04.2021 kl 05:24 10856

Min påstand er :

Bemcentinib er en medisin:
-som ikke gir bivirkninger
-som man ikke blir immun av
-som aktiviserer kroppens eget immun-forsvar

Bemcentinib:
- beskytter mot flere kreft former
- beskytter mot fibrose
- beskytter mot alle virus
- beskytter mot antibiotika resistente bakterier

«Sitt rolig i båten»
Det ser ikke ut for at de største aksjonærer forsøker å «Trade» aksjen i særlig stor grad. Å «mangle» aksjer i BGBIO kan bli en dyr fornøyelse. Vi har bare såvidt begynt testing av noen få sykdommer.
BerGenBio er «Disruptive Pharma» og blir en trussel mot BP (Big Pharma) legemidler grunnet «de 4 PPPP’ene». (Product, Place, Price & Promotion)
Bemcentinib kan sikkert brukes profylaktisk i mindre doser over lang tid/år.
«Mini-Bemcentinib» blir det nye «multi-vitaminet» som reduserer symptomer på virus infeksjoner og forsinker spredning av kreft og fibroser. Blir man syk - øker man bare dosering for en periode. Genialt og enkelt !

BGBIO Spot pris 250 NOK pr aksje
Totalt 21 955 395 500 NOK

BGBIO Fair Value : 2500 NOK pr aksje
Totalt 219 553 955 000 NOK

(Håper jeg slipper å selge alle mine 250.000++ aksjer til spot pris... )

BGBIO blir fortsatt en mygg blandt de store:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_biotechnology_and_pharmaceutical_companies



Redigert 10.04.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
Predator
09.04.2021 kl 23:00 7342

Til de som vil ha en ekplosiv stigning; nei sånn er det ikke lenger flg. JC.
"Programleder for aksjeprogrammet Mad Money Jim Cramer har merket seg at aksjemarkedet nå bruker flere dager på å prise inn positive nyheter i en aksje.
Normalt vil positive nyheter bli priset inn i aksjen umiddelbart i løpet av handelsdagen, og aksjeeksperten mener det gir mange muligheter til å kjøpe på vei opp.
– Jeg har vært i denne bransjen i 40 år og dette er noe man nesten aldri ser, sier Cramer på Mad Money."
OceanQ
09.04.2021 kl 22:55 7305

Mohn selger aldri dette for lommerusk. Det er egentlig det eneste jeg er sikker på når det gjelder denne aksjen. Dessuten tror jeg han har helt andre ambisjoner nå enn han hadde på 80-tallet...
Yngling ØH
09.04.2021 kl 22:30 7430

Vi får håpe at det er noe stort de jobber med som kan forklare siste dagers hendelser. Enig i at det er trist om selskapet blir kjøpt opp når det finnes så enormt potensial.

Ut fra de signalene som er "lekket" i gårsdagens apriloppdatering, så peker dette mot at covidstudiene har vist særdeles god effekt.
Om det stemmer, så kan vi jo forstå at enkelte oppgaver som de normalt kunne vie stort fokus og presisjon må settes tilside.
Redigert 09.04.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Carrera
09.04.2021 kl 22:18 7498

Du også har vel gjort ditt (og mer til) basert på absolutt ingenting !
BioBull
09.04.2021 kl 22:17 7449

Det ville være trist om ledelsens avvikende holding til markedet skyldes fusjons eller oppkjøps tilbud fra Big Pharma.

Jeg anser det meget sannsynlig at BerGenBio blir kjøpt opp innen kort tid.

Uten markeds apparat og salgs-kanaler er det vanskelig å tro at et lite selskap fra Bergen kan klare å få approval og salg av medisiner ut til alle verdens hjørner i løpet av kort tid.

Dagene fremover tyder på hektisk møtevirksomhet og forhandlinger.

Det ville være trist om BGBIO blir solgt eller fusjonert med en Big Pharma til spot pris i 2021.

Men penga rår - og man blir aldri fattig av å ta en profitt ...
Det lærte jeg av Trond Mohn som valuta megler på 80 tallet... 😎
BioBull
09.04.2021 kl 22:07 7443

...og du din ....sekk har gjort ditt ...hold deg unna Hva Skjer’a... du er ikke velkommen her !
Redigert 09.04.2021 kl 22:09 Du må logge inn for å svare
focuss
09.04.2021 kl 22:06 7116

Ledelsen har vel gjort mer enn hva de burde allerede basert på absolutt ingenting
Yngling ØH
09.04.2021 kl 22:00 7061

Litt av det som gjorde at jeg var irritert over hvordan selskapet har kommunisert de siste dagene er jo dette med at de nå har gitt shorterne mulighet til å kjøpe aksjer i markedet i dag, i stedet for at de måtte ha kjøpt for 50-60 kroner eller høyere om selskapet kom en melding som var krystallklar for alle, der det fremgikk gode resultat fra covid studiene.
Men nå har de nok brent en god mulighet.
Ledelsen skal jo skape verdier. En del av det oppdraget er å sørge for at aksjekursen når potensialet sitt. Det kommer de nok ikke til å lykkes med om de fortsetter på denne måten.
Redigert 09.04.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Hildebart
09.04.2021 kl 21:29 7121

Godt noen har greie på ting her! 👍 Men da blir det spennende å se om de fortsatt henger på over helga.
Yngling ØH
09.04.2021 kl 21:25 7069

Ja. Sikker :-)
"When do I need to report?

It is the positions that exist at 23:59, that should be reported the next day before 15:30 CET the succeeding trading day. Due to processing and verification time on our side, we strongly suggest that you report minimum one hour prior to this."
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/About
Hildebart
09.04.2021 kl 21:16 7080

Er du sikker? Står jo «Updated: 2021-04-09, 17:46».
Slettet bruker
09.04.2021 kl 21:08 7056

La oss kjøre en «gamestop» på mandagen og la shortpakket 🔥🔥🔥🔥🔥....Som Biobull sier - SAMMEN E VI KRUTt💪🏿🤘
Yngling ØH
09.04.2021 kl 20:59 7026

En dag forsinkelse, så mandag ettermiddag får vi vite om de solgte seg ut i dag.