Hva Skjer’a ?

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
BioBull
BGBIO 26.10.2020 kl 09:14 1781172

225000 aksjer omsatt før 09:10 på stigende priser på en «negativ børsdag»....
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Redigert 15.09.2021 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
focuss
11.04.2021 kl 18:23 8975

Det eneste de sier av relevans er top line data covid-19 i Q2. Så får jo folk tolke det som de vil som alt annet på presentasjonen.
Byzantin
11.04.2021 kl 18:26 8979

Guiding eller ikke, hvorfor sitte på de foreliggende resultatene i 3 måneder uten å gi markedet informasjon?
Redigert 11.04.2021 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
11.04.2021 kl 18:27 8961

Er det med objektive briller De slår fast at det er en sammenheng mellom en mulig glemt disclaimer i første versjon av april-presentasjonen og en standard disclaimer i den oppdaterte versjonen, som er helt vanlig i en slike presentasjon, og det at "... de ... oppdaterer ... når de ser markedets reaksjon på presentasjonen..."?


Forresten; jeg er også aksjonær i BergenBio.

mvh
Redigert 11.04.2021 kl 20:29 Du må logge inn for å svare
Zaih
11.04.2021 kl 18:27 8956

Her er en av de tingene du driver med som ikke er en løgn men du trekker det frem som at det står 30.juni i dine tanker men i utgangspunktet er det mulig trukket ut med kort tid slik at det nå står 2 kvartal fordi det er det rette i forbindelse med oppdateringer på siden.
Du har rett med at det KAN men du skriver det som at det er det det står og dette er et tegn på kverulering.
Men du har jo solgt deg ut så da burde dette ikke bekymre
focuss
11.04.2021 kl 18:37 8885

Jeg har skrevet Q2 dvs senest 30 juni og etter 30 juni er det slutt på Q2. Jeg trekker det absolutt ikke frem som at det står 30 juni. Folk kan da bare gå på presentasjonen å se selv. Q2 er alt de sier. Verken mer eller mindre. Nå mener visst Microfly at det ikke er relevant så vi får vel da bare vente på en melding i morgen også da.
Yngling ØH
11.04.2021 kl 18:48 8857

Jeg tenker at dess lengre tid dette drar ut, dess større er problemstillingen selskapet jobber med.
focuss
11.04.2021 kl 19:13 8727

Ja det tar vel en del tid å konkludere at de skal avslutte hele Covid greiene. Eller er det noe annet du tenker på? De kan ikke gjøre stort før de har presentert resultatene til eierne sine.
Carrera
11.04.2021 kl 19:38 8588

Jeg frykter ned i morgen pga gevinstsikring og usikkerhet - Håper jeg tar feil.
klaesp
11.04.2021 kl 20:30 8192

Jeg vill heller sagt at usikkerheten har blitt betydelig mindre med ny oppdatering ..

Covid 19 indekssjon er satt i Complete fase2, se under pipeline.
Videre Value Milestone 2021 Q2/Q3
Seek regulatory aligment and development plan ( covid indikasjon)
Guuz
11.04.2021 kl 20:32 8160

Det er jeg langt i fra så sikker på gitt. Det kom en stor DN artikel etter stengetid som vil friste mange, og vi alle vet at loddtrekningen er nært forestående. Jeg tipper ila April, og jeg tror mange er med meg på det.

De som hadde behov for å sikre hadde en hel børsdag til å gjøre det på fredag som var.
Rule
11.04.2021 kl 21:03 7972

Selskabet har meldt at man ville komme med covid-19 resultater rundt omkring slut Q1. Når man så laver en opdateret præsentation i start Q2, så kan man jo ikke gøre andet end skrive Q2 (alt andet vil ligge i historien). Man kunne have håbet de skrev April, men det er igen nok for at gå lidt med livrem og seler. Regner vi i måneder så er "rundt om" slut Q1 muligt at snakke om frem til medio Maj. Regner vi i uger så er vi forbi slut Q1 + 1 uge.

Jeg tænker at alle os der er lidt friske har en god chance for at komme med på vognen til en meget fordelagtig pris, hvis covid resultater er positive. Jeg vil ikke liste alle indikationerne på hvorfor - de er drøftet så rigeligt.

Jeg tænker at det her er BGBIO / TM der giver en chance til de trofaste aktionærer om at nu skal man se at få købt ind.
Utroligt mange gider slet ikke klikke på BGBIO på diverse fora og endnu flere kender dem ikke - endnu, så der er tid inden det tungere folk rykker ind.

Jeg tror også vi får fin opgang at se de kommende dage. Vi er langt fra kursmål og det her kan vel være startskud til en repricing.
Slettet bruker
11.04.2021 kl 21:15 7896

Enig med deg, tipper vi vil få en bratt stigning allerede fra i morgen, er mye turbulens her nå, og tror de fleste vil ha med en post med BergenBio. Risken på dette kurs nivået er ikke avskrekkende og gevinsten kan være enorm stor.
Slettet bruker
11.04.2021 kl 23:28 7415

Storm stor tror eg...dette tror eg blir det endelige gjennombruddet. Heldige vi som sitter på aksjer her. Piplinen talet for seg. Spennende dager i møte.
Yngling ØH
11.04.2021 kl 23:39 7335

Her er apriloppdateringen: https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2021/04/BGBIO_corporate-deck_april2021.pdf

4. mars melder BerGenBio avslutning av rekruttering for SA/India.

6. mars sier Godfrey i Q4 presentasjonen at data nå ramler inn fra den studien.

30. mars avsluttes rekruttering til ACCORD, og BerGenBio melder at bemcentinib er "promising treatment", samt at selskapet nå skal analysere data fra ACCORD og data fra SA/India.

6. april sendes en gammel presentasjon fra BerGenBio til Solebury Trout, der BerGenBio gjentar at de har stor tro på bemcentinib som behandling mot covid. Selv om presentasjonen er gammel, så må vi forstå det sånn at ledelsen / Godfrey nylig har godkjent å legge den ut hos Solebury Trout.
I det gamle opptaket sier Godfrey blant annet at SA og India rekrutterer fortsatt. Det samme sier han om ACCORD. Det er ikke alle som finleser meldinger og oppdateringer fra selskapet, så det er ikke sikkert alle investorer fikk med seg at dette var et opptak. Jeg tipper det er mange investorer som ikke følger med på dette forumet. Selskapet avstår fra å svare på e-poster og telefon om denne hendelsen. De sender heller ikke ut børsmelding eller e-post med presisering, beklagelse for at feil presentasjon ble vist eller lignende. Det er nærliggende å tenke seg at de måtte finne frem en video raskt, og bruke en presentasjon som var mest mulig korrekt, og akseptere at den var noe utdatert. De hadde rett og slett ikke tid eller mulighet til å gi en ny og oppdatert presentasjon.

8. april oppdateres flere punkter på hjemmesiden i den såkalte apriloppdateringen (lenke øverst) i dette innlegget:
- Covid studien flyttes øverst i pipeline (tidligere har den blitt vist under kreftstudier)
- På side 4 i apriloppdateringen står det: "Seek regulatory alignment and development plan". (Dette er da antagelig søknadsprosessen for hastegodkjenning). De skal jo ikke søke om hastegodkjenning til en medisin som ikke har vist effekt…Altså har de sannsynligvis resultater som tilsier at de kan- eller bør søke slik godkjenning.
- Side 13 inneholder informasjon som ville vert tvilsom om den kunne stått sånn, om ikke feltstudiene bekreftet prekliniske studier.
- På s.18 I apriloppdateringen skriver selskapet som et underpunkt: "Survival benefit, early hospital discharge & antiviral effect". Side 18 i pdf’en er organisert slik at det er 4 hovedpunkter som skisserer problemet. 3 av disse hovedpunktene har underpunkter. Underpunktene skisserer hva bemcentinib gjør.
Det finnes ingen preklinisk data som viser at bemcentinib gir survival benefit. Dette er nye og ganske sterke påstander fra selskapet. Selskapet kan ikke påstå «Early hospital discharge» om dette bare var noe de ønsket eller trodde de skulle oppnå. Det ville helt klart blitt ansett som fremsettelse av villedende signaler til markedet. Her må selskapet ha fått noen nye data de bygger denne påstanden på. Antiviral effekt har de noe prekliniske data på, så dette behøver ikke være data fra SA/India eller UK studien.
- På side 18 skriver selskapet:
"MoAindependent of spike protein (or mutations) and therefore should remain effective against current and future variants”. Remain = forbli. Ergo oppgir selskapet at de mener at bemcentinib forblir effektiv for kommende varianter. Det forutsetter at bemcentinib ALLEREDE ER effektiv mot nåværende varianter. Det finnes ingen studier før India/SA eller ACCORD som viser at bemcentinib er effektiv mot ulike covid varianter. Det ville jo helt klart vert kurssensitiv informasjon om dette var noe selskapet satt på, som de valgte å holde tilbake. Her må de ha fått ny informasjon fra SA/India eller ACCORD som viser at bemcentinib er effektiv mot nåværende covid mutasjoner.
- På side 23 skriver BerGenBio: "For a very broad spectrum of COVID-19 patients, throughout the disease cycle". Vi har jo lurt på hvor effektiv bemcentinib vil være for ulike grupper mennesker og i forhold til alvorlighetsgrad ved innleggelse. Dette kan fort tolkes som at bemcentinib har demonstrert effekt også for de som var ganske syke ved innleggelse. Denne setningen på side 23 må også ses sammen med bildet til venstre på side 19 i apriloppdateringen. Under «Therapy» vises hvilken fase av sykdommen som ulike behandlinger har demonstrert optimal effekt.
- På side 19 vises det til en vitenskapelig studie som referanse. Her er studien i sin helhet:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7237932/
Scroll litt nedover i artikkelen. Under overskriften “What happens in Covid-19?” finner dere igjen bildet som BerGenBio har brukt i sin presentasjon. Under bildeteksten står følgende:
«The bottom panel illustrates optimal timing of potential interventions based on viral and immune kinetics”.
Det betyr at når BerGenBio har tegnet inn Bemcentinib i bildet i apriloppdateringen, så representerer den lange bemcentinb-streken: «optimal timing of potential interventions for bemcentinib»
Sagt på en annen måte: Selskapet MÅ da nødvendigvis sitte på data som viser at hele denne tidslinjen under sykdomsforløpet anses som et tidsrom der bemcentinib har behandlingseffekt.


På side 3 i apriloppdateringen skriver selskapet: "Top line data pending and registration strategy". Apriloppdateringen ble lagt ut for flere dager siden. Fortsatt mangler den formelle børsmeldingen med top line data. Disse er derfor fortsatt pending.


De som er negative til selskapet klarer sikkert å tolke denne samlede informasjonen i retning av noe katastrofalt dårlig. Til alle dere andre som fremdeles har tunga rett i munnen, så antar jeg dere raskt regner ut hva dette betyr i forhold til hva slags covid nyheter selskapet kommer til å melde når de er klar til å melde.
Yngling ØH
11.04.2021 kl 23:49 7299

Merk at det som vises på side 19 i apriloppdateringen strider helt mot det Wendy Maury sa under R & D dagen, og det hun har sagt i senere presentasjoner. I hennes presentasjoner har hun pekt sterkt på at bemcentinib antagelig er mest effektiv om det gis tidlig. I tillegg har hun sagt at hun er mer usikker på behandlingseffekt når bemcentinib gis sent i sykdomsforløpet. Når BerGenBio tegner opp en strek som viser at bemcentinib har behandlingseffekt gjennom hele sykdomsforløpet, så MÅ selskapet ha fått ny informasjon som de ennå ikke har delt med omverdenen. Det må da komme fra de nylig avsluttede covid-19 studiene.
Sagt på en annen måte: Da har BGBIO data fra disse studiene som har demonstrert at bemcentinib har behandlingseffekt for alle de 3 gruppene pasienter som bemcentinib har blitt testet på.
Agurknytt
11.04.2021 kl 23:50 7293

Flott oppsummering. Helt enig med deg. Krysser fingrene for melding i morgen
Nanoq
12.04.2021 kl 00:10 7227

Jeg er enig i din konklusjon som er: Selskapet har fått ny informasjon som ennå ikke er delt med omverdenen, noe som gjør at Godfrey & Co. nå er blitt sikrere enn Wendy Maury på at Bemcentinib har behandlingseffekt gjennom hele sykdomsforløpet.

Og en stor takk for dine mange interessante og gode bidrag her i forum, inkl. denne gjennomgangen av den siste tids hendelser i BGBIO omkring Covid-19.
King
12.04.2021 kl 00:11 7247

Flott oppsummering Yngling. Selskapet imponerer virkelig i forhold til størrelsen og antall ansatte. CEO leder skuta med stødig hånd og gir god informasjon. Om man dissekerer hver setning så er det mange selskaper på Oslo børs som er, eller har vært, langt verre med sin informasjonsflyt. Det bygger nå opp mot positive nyheter fra Covid-19 studiene. Enkeltes misnøye og drøye påstander om CEO har antatt dimensjoner som viser at dette må ha blitt personlig og er umulig å ta på alvor.
Redigert 12.04.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
12.04.2021 kl 01:00 7126

Takk for alle hyggelige kommentarer!
Selv om jeg ikke synes noe om at selskapet bruker hjemmesiden til å melde kurssensitiv informasjon... som i tillegg må tolkes, så har jeg forståelse for at årsaken kan være at hele selskapet står på hodet i en situasjon som krever deres fulle oppmerksomhet over mange dager. De er et lite selskap som har gapt over veldig mye.

Jeg liker best at alle aksjonærene blir behandlet likt.
Men jeg har overhodet ingen grunn til å mistro ledelsen eller styret. Ledelsen og styret virker dønn gjennom solide og hederlige.

Grunnen til at jeg har blokkert focuss var at jeg til slutt ble lei av kommentarene der han hevdet at Godfrey var uredelig, selv om han overhodet ikke har noen bevis for den påstanden. Focuss har blant annet hevdet at Godfrey har gått tilbake på dette med 80% sannsynlighet. Det er bare tull og noe focuss har diktet opp / endret på for at det skal passe hans narrativ. Godrey ble spurt i Q&A seksjonen i en presentasjon om han hadde sagt dette med 80% sannsynlighet for suksess til den engelske avisen. Oppfølgingsspørsmålet var hva Godfrey bygget akkurat disse 80 prosentene på. Godfrey presiserte da at journalisten hadde presset han til å angi en prosent, og at han da hadde svart 80%, selv om han ikke hadde noe konkret han bygget det på. For oss som hørte denne presentasjonen, så forstod vi Godfrey slik at dette måtte ses på som hans subjektive vurdering av sannsynlighet for suksess med bemcentinb mot covid. I dag vil nok mange mene at den prosenten var en for lav prosent. Focuss derimot har raljert opp og ned i mente på disse trådene i noen måneder om hvilken løgner Godfrey er, og at Godfrey gikk tilbake på dette med 80%. Det er bare tøv, vissvass og forkvaklede sinnsforvirrede påstander fra focuss. Jeg satt selv og hørte hva Godfrey sa. Det vet jeg at det var flere som gjorde. Derfor leser jeg ikke focuss sine innlegg, og aner derfor ikke hva han skriver, bortsett fra hva jeg ser noen av dere svarer han.
Han får bare mene hva han vil. For meg er han helt irrelevant.

Men dette med hvordan selskapet kommuniserer med aksjonærer og markedet forøvrig bør de ikke ta for lett på. Jeg forstår at ting er litt ekstraordinært nå, men i et selskap som BerGenBio ... så sitter vi jo lastet her fordi vi forventer noe ekstraordinært. Da må de kunne håndtere kommunikasjonen greit når det ekstraordinære oppstår. Det er ugreit å gi informasjon til noen, og ikke til andre. Det er ugreit å gi informasjon som må tolkes, slik at noen forstår hva som meldes, mens andre undertolker og noen overtolker signalene selskapet sender. For noen kan dette ende med store tap. For andre kan de gå glipp av store gevinster.
Selskapet skal ikke tråkke mye feil der før investorene skyr dem som pesten. De bør sørge for profesjonell hjelp til dette fremover.
Men igjen... jeg har ikke inntrykk av at selskapet vanligvis tar lett på slike ting. De har tidligere svart raskt om noe var upresist, og har korrigert eller presisert.
At de ikke gjør det nå, tyder bare på at det som skjer nå er veldig ekstraordinært, som medfører at de ellers gode svarene bare må vente så lenge. Andre ting er viktigere.

Så da får vi bare vente og se hva de kommer med...
Redigert 12.04.2021 kl 01:33 Du må logge inn for å svare
Rule
12.04.2021 kl 03:12 6992

Må også stemme i. super opsummering. og mange positive indikationer. svært at bevare benene på jorden ifht. at bemcentinib kommer til at blive en antiviral medicin og måske en der kan afhjælpe imod nogle af senfølgerne. hvor godt og hvor bredt i virkefeltet osv. komme stadig til at udestå til top linie data frigives.
Nu kan vi forhåbentlig komme hen imod en pris der er mye tættere på diverse kursmål i 50-60 NOK klassen (som inkluderer bare lav chance for covid succes) inden det herefter forhåbentlig tager helt af ved frigivelse af data. Ja-ba-da-ba-da-ba-doooo ! ! !
peaf
12.04.2021 kl 07:00 6758

Ja det er helt klart noen som mener att de vet bedre hvordan man innformerer og skriver presentasjoner en selskapet. Att man beskriver hvordan medisinen skall virke i en behandling, er det kurssensitiv informasjon. Så er det en feil alle farmaselskap gjør når de beskriver sin medisin i utvikklingsstadiet. Men noen vet bedre. Og naturligtvis vet Y.H og Wendy Maury bedre hvordan man lager en studie før att påvise effekt, en forskare i Accord og BGBIO gjør. Det seier seg selv, eller kansje det er noen som seier det selv.
Og påstå att noe er veldig ekstraordinært, som medfører at de ellers gode svarene bare må vente så lenge. Andre ting er viktigere. Blir merkeligt vad vet de om det.
Og att de ikke kan melde resultaten fra studien før de er godkjende borde man ikke behøve forklare for noen. De har ikke gitt meldepliktig informasjon til noen. det er ikke Y.H som avgjør eller vet bedre en selskapet vad som er meldepliktigt. Att noen kommer med en masse påstand om saker og ting basert på sin egen oppfattning som ikke stemmer skall ikke stå obesvart.

Og att noen klarer tolke informasjon som står i presentasjonen på en annen måte en det som står der, så er det før han vill det. Og sen er det vel opp til var og en om en vil tro på det. Men som regel når man sitter igjen med fasit er det de selskapet kommuniserer som er mest korrekt. Jeg har ikke følgt selskapet så lenge, men er det noen som har vist seg ha mer rett i sak som kan bevises en selskapet. Og da mener eg ikke okontrollerbare påstand..
Er Y.H den guru som vet mer en selskapet hvor man lager studier og melder dem, eller hvordan informasjon skall skje ut til markedet. Han bidrar med mye fakta det skall han ha, men han kommer med mange selvkomponerte konklusjoner som ikke stemmer og.
sry
12.04.2021 kl 07:12 6674

TM har kjøpt ytterligere 55.000 aksjer i følge en melding om Aksjonærendringer blant utvalgte investorer på Oslo Børs. Kan ikke se at det er meldt i melding fra BGBIO
KeesB
12.04.2021 kl 07:24 6587

Kanskje tilbake levering av short. No.3 også opp 90k
1 METEVA AS
23,31m
26,54%
799,09m
55 792
0,24%
2 INVESTINOR DIREKTE AS
7 271k
8,28%
249,24m
0
0,00%
33
3 FJARDE AP-FONDEN
2 947k
3,36%
101,02m
90 092
3,15%

Da har short 800k aksjer igjen...
Redigert 12.04.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
12.04.2021 kl 07:28 6458

Legg merke til fargekodingen på "bemcentinib-streken" Den fargekodingen (lys i begynnelsen så mørkere for å bli lys mot slutten) kan indikere at det er ca uke 2 effekten er størst. Er selvfølgelig veldig usikkert det hele iom at vi ikke vet, men spekulerer ut fra flere indikasjoner som peker i samme retning.
focuss
12.04.2021 kl 08:21 6070

YLH
Jeg ser du fortsetter å kalle meg løgner fordi du mener at det ikke er riktig at Godfrey gikk bort fra dette med 80% på første møte etter presentasjonen. Du får nesten bevise at jeg lyver da. Det jeg kan garantere er at jeg ikke lyver.

Det du skriver her er jo bare tull:
"På s.18 I apriloppdateringen skriver selskapet som et underpunkt: "Survival benefit, early hospital discharge & antiviral effect". Side 18 i pdf’en er organisert slik at det er 4 hovedpunkter som skisserer problemet. 3 av disse hovedpunktene har underpunkter. Underpunktene skisserer hva bemcentinib gjør."

Det som gjøres her er bare å liste opp hva som er "End Points forstudiet" Mulig du ikke vet hva det betyr.

YLH
Generelt må jeg si at det du serverer er den mest grisete og spekulative haussing jeg noen gang har sett.
Redigert 12.04.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.04.2021 kl 08:22 6037

Siden melding uteble tror jeg nok vi ikke kan forvente så mye i dag, Forventning om positiv ligger der så tipper rundt aksjen omsettes rundt 35
klaesp
12.04.2021 kl 08:32 5915

Med den bulle april oppdatering som har kommet vil større aktører ta tak i aksjen og amatørene på diverse forum vil bli røket ut en etter en...🎯
BioBull
12.04.2021 kl 08:38 5847

«Innlegget er skjult»
Gjesp - whatever - at du gidder - bruk heller din egen mini tråd, - som primært er dine egne innlegg.
Slettet bruker
12.04.2021 kl 08:59 5586

Supert å lese dine betraktninger Yngling :)
Slettet bruker
12.04.2021 kl 08:59 5604

Supert å lese dine betraktninger Yngling :)
Rule
12.04.2021 kl 09:01 5595

Ja glem ham. Der er jo ikke tvivl om at det Yngling fremstiller er spekulativt på baggrund af hvad vi kender til selskabet. Men det er begrundet spekulation. Selskabet har selv har meldt ud at de påtænker at finde en partner til Covid delen. Lykke til. Vi må bare nyde det.
aksjebull
12.04.2021 kl 09:06 5538

Jeg skjønner ikke at du kommenterer her! Dine innlegg har svært liten verdi. Og du har bevist at din innsikt i BerGenBio er minimal
Slettet bruker
12.04.2021 kl 09:10 5497

Vent nå med å konkludere til klokka 16.25. Sannsynligvis tar den seg inn igjen utover dagen. :-)
aksjebull
12.04.2021 kl 09:14 5456

Klinkende klart :-)
heilo888
12.04.2021 kl 09:22 5421

Med mye usikker info. virker BgBio nå mest på en "løs kanon på dekk"!

Men tenker at uten noen videre presisering av nyheter synker kursen ned for å lukke det store tekniske gapet til kr. 30.68 i løpet av kort tid.
Redigert 12.04.2021 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
Molbre
12.04.2021 kl 09:24 5422

Det samme skjer hver gang i denne aksjen får en liten boost en dag for så å korrigere kraftig tilbake dagen etter, jeg skjønner ikke at jeg ikke lærer dette, men bare meg selv å takke! De siste gangene har det ikke vært noen nyheter fra selskapet som har gjort at den stiger(ja vet om nye infoen som kom på torsdag på hjemmemsiden), men er allikevel ikke en børsmelding, blir mye synsing og forhåpninger fra våres side å finne ting som vi ikke visste om før.