Hva Skjer’a ?

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
BioBull
BGBIO 26.10.2020 kl 09:14 1781016

225000 aksjer omsatt før 09:10 på stigende priser på en «negativ børsdag»....
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Redigert 15.09.2021 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
HP17
16.04.2021 kl 23:05 8044

Dette er jeg helt enig i. Sov godt snart er det en ny børsuke
Slettet bruker
16.04.2021 kl 23:34 7943

Takk for det. Håper den bringer med seg noe godt. På tide vi investorer får høre noe.
eiken
17.04.2021 kl 03:31 7685

Det er ganske godt dokumentert at AXL er en god markør på
Betennelse. Dette holdes vanligvis nede av forskjellige signalstoffer .I kreft og enkelte infeksjoner går dette
Bananas og AXL stiger. For kreft betyr det massiv spredning og tumorvekst. For covid betyr det fibrose.
focuss
17.04.2021 kl 09:38 7328

Det har jo nå gått bra lenge siden mitt første negative innlegg om BGBIO. Negative, ikke om Bemcentinib, men om CEO. Siden det første innlegget har BGBIO vært en elendig investering og toneangivende skribenter på forumet blokkerer mine innlegg. Synes det er mye bedre at de blokkerer enn at de driver med dritt kasting. BGBIO er nå ved ett vannskille. Enten så kommer det nå nyheter som trumpher det negative, eller så er jeg redd at tilliten til selskapet svekkes ytterligere. Hvordan må nyhetene være for at markedets syn på aksjen skal snu til å bli positiv? Noe konkret, en partner som skal være med på ett lengre fase 3 Covid studie er neppe nok. Vi er derfor i en veldig viktig periode som vil bety mye for investorers verdiutvikling i tiden foran oss.
Redigert 17.04.2021 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
klaesp
17.04.2021 kl 09:51 7295

Re
Noe konkret, en partner som skal være med på ett lengre fase 3 Covid studie er neppe nok.

Nå må du se hva du skriver. Selv om du har solgt, finnes det en grense for alt.. logg ut av forumet og kos deg i sola. Lykke til..
Lim Gordon
17.04.2021 kl 10:02 7248

Situasjonen kaller på oppmerksomhet fra alle aksjonærer, også fra oss som ikke har rede på medisin, annet enn som brukere. Personlig tenker jeg, som de fleste, at noe skjer når frister og løfter oversittes i en sak som dette. Og det bør ikke, nødvendigvis, være knyttet til Covid-19, men til selskapets hovedaktivitet, til kreftmedisinen. Det kan også være knyttet til begge deler. Og det bør ikke, nødvendigvis, være knyttet til suksess, men til fiasko. Det som er merkelig, er at børsen forholder seg normalt, den er jo ellers svært sensitiv for det ene eller det andre. For når forventningene er store, spres aksjene langt inn blant familie og venner, og rykter likeså. Basert på dette, skulle ting tyde på at intet annet skjer, enn det de har sagt, de trenger tid til å evaluere resultater. Men det har de jo hatt lenge, kontinuerlig siden forsøkene startet har vel resultater funnet sin vei til et sted for analyse. Men, på en lørdags morgen, kan det jo være artig å trekke tankene litt videre. Presentasjonene som ligger ute, viser jo klart en grad av suksess. Men hvor stor den er, kan ikke jeg bedømme. Imidlertid, hvis det er suksess med Bemsentinib mot Covid 19, vil jeg trekke den konklusjonen at det også betyr suksess mot kreftbekjempelse, idet jeg forstår at det delvis er samme mekanisme som virker. Og det har Bgbio ingen mulighet til å håndtere alene, Bp må trå til. Og det er det jo mange som håper på - - . Nei, å trekke konklusjon fra utsiden i dette bildet, er svært vanskelig. Så da får vi bare henge i luften så lenge, og bare håpe at det ikke resulterer i fall.
focuss
17.04.2021 kl 10:10 7257

klaesp
Når skal det bli slutt på at folk på denne tråden uttaler seg om ting de ikke har greie på. Jeg har ikke solgt alt, men har solgt litt som en del av min risikostyring.
Carrera
17.04.2021 kl 10:52 7155

focuss
Bra du er her da,for du har jo greie på det aller aller meste?
risksøker
17.04.2021 kl 11:04 7130

Har i dag gått gjennom presentasjonen som ble lagt ut nå i april igjen og en ting er sikkert at de vier stor plass til behandling av covid-19. De har 88 pasienter som er behandlet med Bemcentinib* og SOC og 87 pasienter som er behandlet med SOC. Vis vi ser på Primary endpoint;
Primary endpoint
Time to sustained clinical improvement of at least 2 points (from
randomisation) on a 9-point category ordinal scale, live discharge from the
hospital, or considered fit for discharge (a score of 0, 1, or 2 on the ordinal
scale), whichever comes first, by Day 29 (this will also define the “responder”
for the response rate analyses).
Jeg forstår det slik at i en skala fra 0 til 9 skal behandlingen med Bemcentinib* og SOC gi minst 2 points bedre utfall enn SOC alene med hensyn til dager til utskriving fra sykehuset. Det må da være veldig enkelt å se på disse 88 pasientene å se om det har vært noe forbedring i behandlingen. En ting er sikkert at ledelsen og forsknings teamet vet utfallet men vil ikke si noe om det nå. I stedet for dataene har de gitt oss en veldig optimistisk presentasjon som indikerer at dette går veien. Etter min mening er det nå helt utenkelig at de kan presentere data som viser det motsatte siden de vet og har allerede analysert dataene. Jeg sitter på mine aksjer og vil se Godfrey sine kort.
focuss
17.04.2021 kl 11:52 7078

Nå er det slik at verdipapirloven ( Relevante deler erstattet med MAR) sier at informasjon som har betydning for verdi av selskapet skal børsmeldes så snart slik informasjon er tilgjengelig for selskapet. Dette for at det ikke skal oppstå ulik vesentlig informasjon i markedet.

Det er slik at resultatene fra Covid skal børsmeldes så snart de blir tilgjengelig dersom de er av verdi. Om de er i forhandlinger med andre selskap så gir loven unntak for umiddelbar informasjon om slike forhandlinger..

Covid resultater er meldepliktige, forhandlinger med tredjepart er ikke meldepliktig.
Redigert 17.04.2021 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
Byzantin
17.04.2021 kl 12:11 7066

Focuss skrev : "Det er slik at resultatene fra Covid skal børsmeldes så snart de blir tilgjengelig dersom de er av verdi"
"Dersom de er av verdi" - går det an å se for seg at de skulle kunne være uten verdi, i positiv eller negativ forstand?
Redigert 17.04.2021 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
focuss
17.04.2021 kl 12:22 7064

Byzantin
I dette tilfellet er resultatene av verdi enten de er negative eller positive og slik jeg forstår skal de børsmeldes umiddelbart. Når det gjelder situasjonen i BGBIO så handler folk med bind for øynene. I Verdipapirloven så brukte de begrepet umiddelbart, i MAR sier de as soon as possible, men jeg har bare lest ett sammendrag. MAR ble tatt i bruk allerede i 2016 i en del EU land. Norge har nettopp tiltrådt.
Jensemand
17.04.2021 kl 12:27 7072

Det er garanteret sådan at resultaterne fra Indien og Syd Afrika er klare
ACCORD resultaterne venter Godfrey på for at publisere det hele samlet.
Og med den interesse ACCORD har vist inntil videre, så fortsetter de nok at smøle i det. - og Godfrey la seg åpenbart trekke rundt i manegen af ACCORD
Talent
17.04.2021 kl 13:11 7024

Når skal du slutte å uttale deg om ting du ikke har greie på da? Du har solgt igjen å da snur du om med en gang. Trur du at du kan styre kursen via dette forumet her?
focuss
17.04.2021 kl 13:16 7064

Du får prøve å lese en gang til.
klaesp
Når skal det bli slutt på at folk på denne tråden uttaler seg om ting de ikke har greie på. Jeg har ikke solgt alt, men har solgt litt som en del av min risikostyring
HP17
17.04.2021 kl 13:33 7024

I BGBIO gjelder det å holde focuss.
Her kan en ikke vingle mellom tro og fortvilelse fra time til time alt etter egne posisjoner og disponeringer
focuss
17.04.2021 kl 13:58 7029

Hva er det du fokuserer på da? At du ikke vet hva som foregår? Hva gjør du med det da? Absolutt ingenting? Lykke til.
HP17
17.04.2021 kl 14:28 7019

Focuss du er forumets største vinglepetter for tiden. Litt synd at du ikke klarer å holde focuss over tid. Du av alle bør jo være klar over at det kreves. Husk på at du etter sigende har bidratt til milliarder i statskassen. Det gjorde du nok ikke uten å ha focuss over tid? Nå vingler du frem og tilbake alt etter egen posisjon og lommebok. Keep focuss (ed)!
Redigert 17.04.2021 kl 14:30 Du må logge inn for å svare
focuss
17.04.2021 kl 14:30 7030

HP17
10.04.2021 kl 22:19
3306
Det er det lite tvil om. Jeg er 90% sikker på at kursen passere kr 40 neste uke, 75% sikker på at kursen passerer kr 50 neste uke og 60% sikker på at kursen passerer kr 60 neste uke.
HP17
17.04.2021 kl 14:32 7083

Der tok jeg feil, men jeg vingler ikke frem og tilbake. Og jeg holder focuss på at BGBIO blir en suksess på kort (og lang) sikt. Kanskje til og med at BGBIO har Algeta-potensial?
Redigert 17.04.2021 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
focuss
17.04.2021 kl 14:33 7164

HP 17
Det hjelper ikke å holde fokus hele tiden dersom en ikke tar inn ny informasjon og bruker den.. Jeg holder fokus hele tiden derfor kan størrelsen på min satsing i denne aksjen endre seg hele tiden inntil retning er basert på konkret info.
Redigert 17.04.2021 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Dr No
17.04.2021 kl 15:32 7097

Helt riktig.
Da burde det ikke være så vanskelig å fra en konklusjon.
Som det nevnes så har de hatt data en stund nå. CEO har meg bekjent stort sett bare vært optimistisk. Diverse lignende studier viser jo også at vi har all grunn til å være optimistiske.
xjack
17.04.2021 kl 19:13 6633

Blir foccuss aldri trett? Vel, hen kommer bare frem med rødt øye her, men han fortjener vel blått?
KOKO19
17.04.2021 kl 19:37 6567

Har puttet inn en halv årslønn i BGBIO. Har en helt gjennomsnittlig inntekt. Uten kritiske røster er jeg redd jeg hadde puttet inn den andre halvdelen også. Focuss har de samme interessene som alle andre her inne - tjene penger. Har forøvrig aldri vært så tungt vektet i ‘en aksje som denne. Driver kun på hobbybasis og er normalt fornøyd med 10-15% avkastning årlig. Tror svært mange her inne er i samme båt. Vi er avhengige av tips og veiledning av mer profesjonelle aktører. Derfor; skriv så sannferdig dere kan. Da vil dere sove bedre!
Hayen
17.04.2021 kl 20:13 6464

Enig i at kritiske røster er bra, men sjikane og ville påstander frakoblet fakta gir ingen god debatt.

Sitter med rundt 30% av brutto verdi i Bergenbio. Resten er i Photocure (inngang ca 47). Photocures andel av totalen stiger med stadig høyere kurs.
Begge selskap er positive faktorer ift nattesøvn.
Redigert 17.04.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
focuss
17.04.2021 kl 20:58 6343

Hayen
Her er jeg helt enig. Uten sjikane og ville påstander frakoblet fakta så hadde diskusjonen vært mye mer konstruktiv. Det kunne til og med hent at skribenter på tråden hadde tapt mye mindre penger i et all time high marked.
mimer
17.04.2021 kl 21:03 6338

Håper du spøker nå? Om at din investering påvirkes av hva som skrives her inne? Det bør ingen gjøre, det meste som skrives her inne er farget av eget ståsted, om man er inne i en aksje eller ikke, om man har personlkig grudge mot et selskap / person i selskap osv. Stort sett ingenting er mulig å ettergå, bortsett fra når det linkes til kilder, som man da selv kan / bør sjekke.

Det er mange dyktige personer som skriver her, men alle må ta selvstendige valg og ikke skylde på eller basere seg på andres vurderinger...

my 2c
KOKO19
17.04.2021 kl 21:35 6204

Nei, spøker ikke. Har hatt glede av diverse forum i mange år. Har stort sett gjort konservative plasseringer. Som du skriver er det mange dyktige aksjeplukkere her inne. Jeg er skrudd sammen sånn at jeg ikke mistenker at folk bruker tid på usannheter. Spesielt ikke på et forum som handler om vanlige folks økonomi. Da har man virkelig ikke lyktes i livet. Selvsagt påvirkes mine valg til en viss grad av det som skrives - det tenker jeg at noen av dine valg også gjør. Men du har helt rett i at man ikke kan skylde på andre dersom man må realisere tap.
Yngling ØH
17.04.2021 kl 21:48 6164

Jeg tror du bør være obs på at det er mennesker som bruker disse forumtrådene mest for å male sin egen kake. Det kan være lurt å lese, men det er din jobb å tenke.
Dessverre er det noen aktører som forsøker å så tvil, og vri og vende på sannheter for selv å prøve å få kjøpt billige aksjer. Når de selv har handlet hausser de opp stemningen... selger, og så er det ny runde med løgner, villedende påstander og bedrag.
Du kan jo bare legg ut en post og spørre de andre som leser her hvem de fleste er som holder på med det der.
Så ser vi hvilket svar du får.

De fleste er ordentlige, ryddige personer. Mange kjenner hverandre eller chatter med hverandre utenfor dette forumet også. Men du bør finne ut av hvem som farer med tull, sånn at du ikke blir lurt.
Carrera
17.04.2021 kl 22:17 6085

Kursen blir vel ikke "justert "ut ifra hva som diskuteres og menes innpå her?
Om noen kaller CEO i BGBIO for en løgner med lav IQ og at han skulle hatt et spark i rævva så går vel ikke kursen ned?
Om den som kommer med disse påstandene tror det - ja,da er det han som har lav IQ !
Yngling ØH
18.04.2021 kl 17:22 4721

I den følgende lenken finner du apriloppdateringen fra BerGenBio. Oppdateringen er helt essensiell å lese seg opp på om man skal prøve å sette seg inn i hva som er status for selskapet i dag.
https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2021/04/BGBIO_corporate-deck_april2021.pdf

Sammenlign gjerne med oppdateringen fra 12. mars:
https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2021/03/BerGenBio_Carnegie-12.03.21.pdf



11 Januar 1st iDMC meeting:
CEO: "We continue to have confidence in the favourable safety profile of bemcentinib, and are pleased that the iDMC has recommended the continuation of the BGBC020 trial.

8 Februar - 2nd iDMC meeting:
CEO: “We continue to have confidence in the favourable safety profile of bemcentinib, and are pleased that the iDMC continues to recommend the continuation of the BGBC020 trial.”

Det rapporteres ikke fra det 3. iDMC møtet.

Long41 meldte den 2. mars: «…ble det varslet at en insider (red.anm: i BerGenBio) ville benytte anledningen til å løse inn 561599 opsjoner. Dette kan du likestille med å kjøpe flere aksjer: https://newsweb.oslobors.no/message/526628”

4. mars melder BerGenBio avslutning av rekruttering for SA/India. «BERGENBIO CLOSES RECRUITMENT INTO TRIAL ASSESSING BEMCENTINIB IN COVID-19 PATIENTS»

6. mars sier Godfrey i Q4 presentasjonen at data nå ramler inn fra den studien. «BERGENBIO PRESENTS PRECLINICAL COVID-19 DATA AT ANNUAL CONFERENCE ON RETROVIRUSES AND OPPORTUNISTIC INFECTIONS (CROI 2021)»
I meldingen fra selskapet kan man lese følgende:
«In conclusion, the effect of bemcentinib demonstrated potent antiviral effects in preclinical SARS-CoV-2 and other coronavirus models. Further, the findings support BerGenBio's ongoing Phase II trial evaluating bemcentinib for the treatment of hospitalised COVID-19 patients in South Africa and India.”

30. mars avsluttes rekruttering til ACCORD, og BerGenBio melder at bemcentinib er "promising treatment", samt at selskapet nå skal analysere data fra ACCORD og data fra SA/India. «BERGENBIO ANNOUNCES STOPPED RECRUITMENT TO THE BEMCENTINIB ARM IN UK ACCORD COVID PLATFORM TRIAL»

CIRKA rundt månedskiftet opplever flere investorer at selskapet ikke svarer på e-poster eller telefoner lengre. Det vil si; den hyggelige sentralborddamen svarer, men når samtaler blir forsøkt satt over, så er det ingen som tar telefonen i ledelsen. Det var lenge varslet fra BerGenBio at resultater fra BerGenBios egen covid studie i Sør-Afrika og India skulle publiseres cirka rundt slutten av Q1. I meldingen 30. mars melder selskapet at publisering vil skje i Q2.

Mye tyder på at selskapet har havnet i diskusjoner / kontraktsforhandlinger mellom 30. mars og før 6. april, som medfører at de ikke har lov til å sende ut pressemeldinger eller børsmeldinger.

6. april sendes en gammel presentasjon fra BerGenBio til Solebury Trout, der BerGenBio gjentar at de har stor tro på bemcentinib som behandling mot covid. Selv om presentasjonen er gammel, så må vi forstå det sånn at ledelsen / Godfrey nylig har godkjent å legge den ut hos Solebury Trout.
I det gamle opptaket sier Godfrey blant annet at SA og India rekrutterer fortsatt. Det samme sier han om ACCORD. Det er ikke alle som finleser meldinger og oppdateringer fra selskapet, så det er ikke sikkert alle investorer fikk med seg at dette var et opptak. Jeg tipper det er mange investorer som ikke følger med på dette forumet. Selskapet avstår fra å svare på e-poster og telefon om denne hendelsen. De sender heller ikke ut børsmelding eller e-post med presisering, beklagelse for at feil presentasjon ble vist eller lignende. Det er nærliggende å tenke seg at de måtte finne frem en video raskt, og bruke en presentasjon som var mest mulig korrekt, og akseptere at den var noe utdatert. De hadde rett og slett ikke tid eller mulighet til å gi en ny og oppdatert presentasjon.
Yngling ØH
18.04.2021 kl 17:23 4734

8. april oppdateres flere punkter på hjemmesiden i den såkalte apriloppdateringen (lenke øverst) i dette innlegget. Punktene som listes opp under er helt ny informasjon fra ca 8. april, og er ikke sendt ut som børsmelding.
- På side 3 i apriloppdateringen skriver selskapet: "Top line data pending and registration strategy". Apriloppdateringen ble lagt ut for flere dager siden. Fortsatt mangler den formelle børsmeldingen med top line data. Disse er derfor fortsatt pending.
- Covid studien flyttes øverst i pipeline (tidligere har den blitt vist under kreftstudier)
- På side 4 i apriloppdateringen står det: "Seek regulatory alignment and development plan". (Dette er da antagelig søknadsprosessen for hastegodkjenning). De skal jo ikke søke om hastegodkjenning til en medisin som ikke har vist effekt. Altså har de sannsynligvis resultater som tilsier at de kan- eller bør søke slik godkjenning.
- Side 13 inneholder informasjon som ville vert tvilsom om den kunne stått sånn, om ikke feltstudiene bekreftet prekliniske studier.
- På s.18 I apriloppdateringen skriver selskapet som et underpunkt: "Survival benefit, early hospital discharge & antiviral effect". Side 18 i pdf’en er organisert slik at det er 4 hovedpunkter som skisserer problemet. 3 av disse hovedpunktene har underpunkter. Underpunktene skisserer hva bemcentinib gjør.
Det finnes ingen preklinisk data som viser at bemcentinib gir survival benefit. Dette er nye og ganske sterke påstander fra selskapet. Selskapet kan ikke påstå «Early hospital discharge» om dette bare var noe de ønsket eller trodde de skulle oppnå. Det ville helt klart blitt ansett som fremsettelse av villedende signaler til markedet. Her må selskapet ha fått noen nye data de bygger denne påstanden på. Antiviral effekt har de noe prekliniske data på, så dette behøver ikke være data fra SA/India eller UK studien.
- På side 18 skriver selskapet:
"MoAindependent of spike protein (or mutations) and therefore should remain effective against current and future variants”. Remain = forbli. Ergo oppgir selskapet at de mener at bemcentinib forblir effektiv for kommende varianter. Det forutsetter at bemcentinib ALLEREDE ER effektiv mot nåværende varianter. Det finnes ingen studier før India/SA eller ACCORD som viser at bemcentinib er effektiv mot ulike covid varianter. Det ville jo helt klart vert kurssensitiv informasjon om dette var noe selskapet satt på, som de valgte å holde tilbake. Her må de ha fått ny informasjon fra SA/India eller ACCORD som viser at bemcentinib er effektiv mot nåværende covid mutasjoner.
- På side 19 vises det til en vitenskapelig studie som referanse. Her er studien i sin helhet:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7237932/
Scroll litt nedover i artikkelen. Under overskriften “What happens in Covid-19?” finner dere igjen bildet som BerGenBio har brukt i sin presentasjon. Under bildeteksten står følgende:
«The bottom panel illustrates optimal timing of potential interventions based on viral and immune kinetics”.
Det betyr at når BerGenBio har tegnet inn Bemcentinib i bildet i apriloppdateringen, så representerer den lange bemcentinb-streken: «optimal timing of potential interventions for bemcentinib»
På side 19 i apriloppdateringen strider teksten helt mot det Wendy Maury sa under R&D dagen, og det hun har sagt i senere presentasjoner. I hennes presentasjoner har hun pekt sterkt på at bemcentinib antagelig er mest effektiv om det gis tidlig. I tillegg har hun sagt at hun er mer usikker på behandlingseffekt når bemcentinib gis sent i sykdomsforløpet. Når BerGenBio tegner opp en strek som viser at bemcentinib har behandlingseffekt gjennom hele sykdomsforløpet, så MÅ selskapet ha fått ny informasjon som de ennå ikke har delt med omverdenen. Det må da komme fra de nylig avsluttede covid-19 studiene.
Sagt på en annen måte: Da har BGBIO data fra disse studiene som har demonstrert at bemcentinib har behandlingseffekt for alle de 3 gruppene pasienter som bemcentinib har blitt testet på. Selskapet MÅ da nødvendigvis sitte på data som viser at hele denne tidslinjen under sykdomsforløpet anses som et tidsrom der bemcentinib har behandlingseffekt.
- På side 23 skriver BerGenBio: "For a very broad spectrum of COVID-19 patients, throughout the disease cycle". Vi har jo lurt på hvor effektiv bemcentinib vil være for ulike grupper mennesker og i forhold til alvorlighetsgrad ved innleggelse. Dette kan fort tolkes som at bemcentinib har demonstrert effekt også for de som var ganske syke ved innleggelse. Denne setningen på side 23 må også ses sammen med bildet til venstre på side 19 i apriloppdateringen. Under «Therapy» vises hvilken fase av sykdommen som ulike behandlinger har demonstrert optimal effekt. Investorene ctrlaltdel og Nanoq peker på fargekodingen på «bemcentinib-streken» på side 19 i apriloppdateringen, med svakere farger helt til venstre og høyre i pilen. Det kan skyldes at bemcentinib antas effektiv om den tas tidligere i sykdomsforløpet, og helt sent i sykdomsforløpet, men at den røde fargen representerer data selskapet har fått fra nylig avsluttede covid studier, der de testet covid syke som ble innlagt på sykehus, men ikke de sykeste av de syke.
Yngling ØH
18.04.2021 kl 17:23 4761

12.04.2021 Over Euronext registreres det en endring i beholdningen for flere selskap og investorer. Blant annet for Meteva, der beholdningen oppjusteres med 55.792 aksjer.
(Det er tidligere spekulert i om dette kunne skyldes tilbakelevering av aksjer, eller at det kan skyldes korrigering som følge av due dilligence. Samme dag ble det meldt korrigering for flere ulike investorer som ikke ser ut til å være investorer i BerGenBio, så dette kan være Euronext eller andre aktører som har hatt problemer med sine systemer, og har korrigert tallene sine).

13.04.2021 postet jeg følgende:
Yngling ØH
13.04.2021 kl 01:392926

I løpet av det siste året har fokuset vert stort på vaksiner. Antiviral medisin, for eksempel piller mot covid, har for det meste gått under radaren til de store mediehusene. Men BigPharma har vert interessert i antiviral medisin mot covid hele veien.
Det er for tiden 246 antivirale medikament mot covid under utvikling. De fleste er i tidlig fase. Selskapene bak er så små som Veru, til så store som giganten Pfizer.
Vel… Veru er i mcap nesten 3 ganger så stor som BerGenBio.

Merck inngikk kommersiell avtale med Ridgebacks om molnupiravir i juli 2020:
“Also in July 2020, Merck and Ridgeback Biotherapeutics LP (Ridgeback Bio), a closely held biotechnology company, closed a collaboration agreement to develop molnupiravir (MK-4482, also known as EIDD-2801), an orally available antiviral candidate in clinical development for the treatment of patients with COVID-19. Merck gained exclusive worldwide rights to develop and commercialize molnupiravir and related molecules. Under the terms of the agreement, Ridgeback Bio received an upfront payment and also is eligible to receive future contingent payments dependent upon the achievement of certain developmental and regulatory approval milestones, as well as a share of the net profits of molnupiravir and related molecules, if approved. Merck and Ridgeback are committed to ensure that any medicines developed for SARS-CoV-2 (the causative agent of COVID-19) will be accessible and affordable globally.”
https://sec.report/Document/0000310158-21-000004/Interactive-12

Problemet med mange antivirals er at de så langt enten ikke har demonstrert signifikant effekt, eller de har uønskede bivirkninger. Her er litt om molnupuravir:
"Molnupiravir doesn’t stop the virus from replicating, though; instead, the drug introduces errors into the virus’s RNA that are then replicated until it’s defunct.
With antivirals such as this, “basically you’re going to put a piece of sand in the gears and hope it stops the impact of the virus,” says Gomez, the former Niaid scientist. But, he adds, stopping the virus by creating errors in the genetic code or through other means can come with unintended consequences. “You don’t know where the sand might end up in the other parts of the body.” A company called Pharmasset Inc. (a hepatitis C drugmaker Gilead bought in 2011) investigated molnupiravir’s main ingredient around the turn of the century, but it abandoned development over concerns that it was mutagenic, meaning it could lead to birth defects."
https://www.bloomberg.com/news/features/2021-03-25/merck-mrk-molnupiravir-pill-could-change-the-fight-against-covid

"Safety controversy
In April 2020, a whistleblower complaint by former Head of US Biomedical Advanced Research and Development Authority (BARDA) Rick Bright revealed concerns over providing funding for the further development of molnupiravir due to similar drugs having mutagenic (DNA damaging) properties.[3] A previous company, Pharmasset, that had investigated the drug's active ingredient had abandoned it. These claims were denied by George Painter, CEO of DRIVE, noting that toxicity studies on molnupiravir had been carried out and data provided to regulators in the US and UK, who permitted safety studies in humans to move forward in the spring of 2020. Also at this time, DRIVE and Ridgeback Biotherapeutics stated they planned future safety studies in animals."
https://en.wikipedia.org/wiki/Molnupiravir
Yngling ØH
18.04.2021 kl 17:24 4820

Selv om det hefter noen problemstillinger ved molnupiravir, så ser Merck for seg enorm omsetning:
“Merck expects to make 10 million courses of the antiviral, molnupiravir, by the end of 2021, Li said at a conference call to discuss the company's quarterly earnings.”
https://www.reuters.com/article/health-coronavirus-merck-co-idUSL4N2KA44U

Merck kjøpte også Oncoimmune:
“The company in November agreed to buy OncoImmune in a $425 million deal that gave it control of MK-7110, a promising first-in-class fusion protein and immune modulator. Immune modulators have the potential to minimize the damaging effects of an overactive immune response to COVID-19.”
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-usa-merck-co/merck-signs-356-million-u-s-supply-deal-for-its-experimental-covid-19-treatment-idUSKBN28X1FX

"Interim analysis of data from 203 participants (75% of the planned enrollment) reported by OncoImmune indicated that patients with severe or critical COVID-19 treated with a single dose of CD24Fc showed a 60% higher probability of improvement in clinical status, as defined by the protocol, compared to placebo. The risk of death or respiratory failure was reduced by more than 50%. Detailed results will be submitted for publication in a peer-reviewed medical journal."
https://finance.yahoo.com/news/merck-acquire-oncoimmune-114500835.html

"Roche to pay Atea $350M for ex-U.S. rights to COVID-19 antiviral"
https://www.fiercebiotech.com/biotech/roche-to-pay-atea-350m-for-ex-u-s-rights-to-covid-19-antiviral

Det finnes flere slike oppkjøp og kommersielle avtaler. Tatt i betraktning siste tids hendelser og case facts, så er det ikke utenkelig at BerGenBio selv har handlet proaktivt og selv har initiert eller gått velvillig inn i samtaler med BigPharma for å forsøke å selge ut bemcentinib som covid medisin, da etterspørselen for slike medisiner fra BigPharmas side synes å være meget stor, samt at BigPharma har større sjanser for å akselerere videre utvikling og godkjenninger samt distribusjon.
Om man ser på volumene som estimeres av Merck, så synes det å være marked for store volum, og summen BerGenBio kan bli sittende igjen med kan blir stor.
Kanskje 40-100 kroner pr aksje... bare for å selge ut/lisensiere ut bemcentinib mot covid/virus.
Yngling ØH
18.04.2021 kl 17:24 4848

aibo 13.04.2021 kl 11:042140
CNBC- South African Covid variant may evade the Pfizer vaccine: Israeli study
https://www.youtube.com/watch?v=mOANzd5UyLA
ong41


13.04.2021 kl 11:112102
Hayen skrev "Hva tenker dere da at BerGenBio kan få for å selge ut de globale rettighetene til bemcentinib mot c..
Hayen: "Før vi vet ordet av det, dukker det opp en mutasjon som dagens vaksiner ikke virker eller virker dårlig mot."

Ett eksempel på at dette allerede har skjedd: Pfizer-vaksinen sliter mot sørafrikansk virusvariant: https://www.nrk.no/nordland/pfizer-vaksinen-sliter-mot-sorafrikansk-korona-variant-1.15452305

"Resultatene kan forklare smitteutbruddet på 14 fullvaksinerte sykehjemsbeboere, som nylig fikk fått påvist covid-19."

I tillegg er Johnson & Johnson og Sputnik-vaksinen basert på samme teknologi som AstraZeneca, og det er dermed også fare for blodpropp/død som bivirkning på også disse: Da er tre vaksiner ute av spill allerede pga blodpropp-bivirkning: Ref: https://www.nrk.no/urix/mulig-problem-ogsa-med-janssen-vaksinen-1.15449538 og https://www.dagensmedisin.no/artikler/2021/04/09/gransker-ny-covid-vaksine-alvorlig-sykdomsbilde-hos-fire-vaksinerte/

Til slutt har det nå vist seg at den kinesiske vaksinen har for dårlig effekt: https://www.nrk.no/urix/kina-erkjenner-svakheter-ved-egne-koronavaksiner-1.15451247

Da begynner det å bli begrenset med vaksinemuligheter, og som dere ser i første lenke øverst i denne posten, så beskytter ikke Pfizer-vaksinen skikkelig mot den sørafrikansk varianten, og flere fullvaksinerte med begge doser av Pfizer er blitt smittet av denne varianten.

aibo
13.04.2021 kl 20:223373
Azitromycin: No benefit.
Pfizer hadde vel et håp om at denne kunne være et halmstrå. Not

Coolwhip
13.04.2021 kl 23:092837
https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/why-you-should-not-use-ivermectin-treat-or-prevent-covid-19

Her ser du hva FDA mener om Ivermectin.

long41
13.04.2021 kl 23:282769
Coolwhip skrev https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/why-you-should-not-use-ivermectin-treat-or-prevent-co..
The amount of ivermectin needed to kill Covid-19 is toxic to humans, says Prof Salim Abdool Karim: https://www.timeslive.co.za/news/south-africa/2021-01-28-the-amount-of-ivermectin-needed-to-kill-covid-19-is-toxic-to-humans-says-prof-salim-abdool-karim/

"The studies are of really poor quality. When you look at the scientific evidence, there’s no compelling case for this. The doctor, Dr Andrew Hill, who did the overall analysis also said the evidence isn’t sufficiently robust to recommend its use," he said.

"It must be clearly stated that ivermectin does not kill the virus at dosages humans can tolerate. The amount of drug needed to kill the virus is toxic to humans. Whatever it is doing, is not killing the virus."

"Speaking on a webinar hosted by Project ECHO and the National Health Laboratory Service, Prof Ian Sanne, the director of Right to Care, said, “I don't understand how ivermectin would work because it would require doses a hundredfold the dose in the studies. Also, where does it fit in the cascade of treatment?”


Pjusken_
14.04.2021 kl 12:432048
https://finance.yahoo.com/news/positive-topline-data-shows-fostamatinib-110000249.html

Meninger?

long41
14.04.2021 kl 13:111957
Yngling ØH skrev Race to da bone
Fostamatinib testes på mye sykere pasienter enn bemcentinib, og fungerer nok kun mye senere i sykdomsforløpet, mens i følge oppdatert firmapresentasjon på BerGenBios hjemmesider, fungerer bemcentinib i hele sykdomsforløpet. Fostamatinib testes på pasienter som har kommet så sent i sykdomsforløpet at:

"requiring supplemental oxygen via nasal canula or non-invasive ventilation, requiring mechanical ventilation or extracorporeal membrane oxygenation"
Yngling ØH
18.04.2021 kl 17:25 4863

Pjusken_
15.04.2021 kl 00:051652
https://www.nettavisen.no/nyheter/forskning-kan-ha-gjort-gjennombrudd-i-behandling-av-covid-19/s/12-95-3424113790
(Om kortikosteroider / astmamedisin)

long41
15.04.2021 kl 10:411249
heilo888 skrev Nå ser vanlig astmamedisin til å fungere utmerket mot Covid-19, så da er det vel over og ut med BgBi..
Det er behov for flere enn én medisin mot covid, når det er sagt, det var en åpen studie der det ikke ble brukt en placebo kontrollgruppe (slik som BerGenBio gjør):

Fra nettavisen: "- Det er alltid noen ting man må legge merke til. Dette er for det første en åpen studie, der både pasienter og leger visste hvem som fikk legemiddelet. Det kan derfor ha vært en placeboeffekt i bildet. Resultatene kan tyde på at det kan være effektivt, og vi får bare håpe at det blir gjennomført en større og randomisert studie, der ingen vet om de får legemiddelet eller ikke, sier Madsen."

Videre ser budesonid kun ut til å ha effekt for dem som er over 50 år gamle, den har også masse bivirkninger: https://en.wikipedia.org/wiki/Budesonide

Studiene er også kun utført på dem over 50 år, det er vel gjort fordi de antar at den ikke har noe særlig effekt på yngre: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.04.10.21254672v1

Også fra medrxiv.org ovenfor (publisert 12. april i år): "Inhaled budesonide has shown efficacy for treating COVID-19 in the community but has not yet been tested in effectiveness trials."

long41
15.04.2021 kl 10:491213
long41 skrev Det er behov for flere enn én medisin mot covid, når det er sagt, det var en åpen studie der det ikk..
Fra medrxiv.org ovenfor ovenfor:

"Among those in the interim budesonide primary analysis who had the opportunity to contribute data for 28 days follow up, there were 59/692 (8.5%) COVID-19 related hospitalizations/deaths in the budesonide group vs 100/968 (10.3%) in the usual care group (estimated percentage benefit, 2.1% [95% BCI -0.7% – 4.8%], probability of superiority 0.928)."

Så blant de som fikk budesonide så ble det 8,5% "hospitalizations/deaths" vs 10,3% "hospitalizations/deaths" blant dem som ikke fikk budesonide, noe som kun gir en fordel på 2,1%. I tillegg så kan det være enda flere "hospitalizations/deaths" blant dem som fikk budesonide fordi "28 dager follow up" ikke ser ut til å være fullført for alle enda:

"Once 28 day follow up is complete for all participants randomized to budesonide, final analyses of time to recovery and hospitalization/death will be published."

(Altså: Nær sagt liten eller ingen større effekt)


long41
15.04.2021 kl 13:572121
Merck ends development of Covid drug it acquired from OncoImmune: https://www.cnbc.com/2021/04/15/merck-ends-development-of-covid-drug-it-acquired-from-oncoimmune.html


long41
15.04.2021 kl 16:032264
Er det tilfeldig at BerGenBio tar i bruk nye systemer for inngåelser av kontrakter akkurat nå? For fire timer siden tweetet CRMFIRST en kundereferanse fra BerGenBio:

https://twitter.com/CRM1ST/status/1382623761355137024?s=20

"Customer voices are the best references - thanks to Dr. Endre Kjarland for choosing #proCONTRACTS for #microsoftdynamics365 as the contract management solution at BerGenBio. Much appreciated."

Tekst fra bildet i tweet: Dr. Endre Kjarland: "With proCONTRACTS we were able to implement the digitization of our contract management on the Dynamics 365 platform. The system is an effective tool to help us manage our contracts through their life cycle, and even at the base solution we find the system to meet most of our requirements."

Yngling ØH
18.04.2021 kl 17:26 4866

I sum:
Andre antivirale som BigPharma har betalt enorme summer for virker ikke. Bare i løpet av dagene BerGenBio kanskje har forhandlet med BigPharma har de fått vite at remdesivir er ute. OncoImmune (Merck) er ute. Fostamatinib er kun marginalt effektiv, og kommer antagelig ikke til å bli brukt. Ivermectin er ikke relevant, da dosene som må tas for å oppnå effekt ville vert skadelig for mennesker. Budesonid (kortikosteroider/astmamedisin) ligger langt bak i løypa. Azitromycin (Pfizer) har null effekt.
Dette gjør jo bemcentinib ekstremt mye mer verdifull, om det viser seg at bemcentinib har effekt… slik det kan se ut at det har.

Dere er mange som har bidratt med viktige brikker til dette puslespillet. Stor takk til dere alle! Som det ser ut nå, så kan det bli pay day om noen dager.
Pjusken_
18.04.2021 kl 17:43 4797

Vil bare tilføre at jeg har vært i kontakt med CRMfirst og de sier at dette kontraktsystemet er implementert nå nylig.
Slettet bruker
18.04.2021 kl 17:47 4804

Utrolig oppsummering igjen Yngling.

Er det noen av gravene som har funnet om CRMfirst er i bruk av noen BP.

For oss som følger tett og har tatt lodd er dette ulidelig spennende.