Hva Skjer’a ?

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
BioBull
BGBIO 26.10.2020 kl 09:14 1852756

225000 aksjer omsatt før 09:10 på stigende priser på en «negativ børsdag»....
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Redigert 15.09.2021 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Carrera
19.04.2021 kl 13:48 6845

Dette var for godt til å være sant,blir nok ingen lottogevinst - i denne omgang.
Docs
19.04.2021 kl 14:08 6777

Med 1.2 % short, er det sterke krefter som vil utnytte dette til å fremprovosere panikk blant småaksjonærene. I kjent stil vil de vel komme med et salgsrush fra kl 15.30 og utover.
Slettet bruker
19.04.2021 kl 14:17 6738

I dag får en virkelig mulighet til å gjøre et godt kjøp i BGBIO. Gode resultater meldes og kursen går ned, det kommer garantert ikke til å være lenge. De som kjøper rundt kr 30 i dag vil nok bli rikelig belønnet innen april/mai er omme. Hvor mange slike sjanser får en i løpet av et år i aksjemarkedet?
Redigert 19.04.2021 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
BioBull
19.04.2021 kl 14:18 6748

Intet vil forundre hva gjelder kursoppgang om kroppens eget immunforsvar aktiviseres med Bemcentinib.

Hvis noen av dere forstår hvilke endrings prosesser som skjer i en kvinnekropp som føder et barn, så gir Bemcentinib tilsvarende signaler som gjør at kroppens eget forsvars-verk setter prosesser i sving for å gjøre deg frisk. Game-changer er bare fornavnet...

Bemcentinib vil være en trussel for tusenvis av medisiner.
At noen ønsker dem bort fra markedet er forståelig, men en umulig oppgave når neste nyhets bølge slår inn som en tsunami...

Selgerne i dag har nok ikke vært ute mange regnværsdager før. De har feiltolket nyhetene som så mange ganger før.

Det finnes flere feite amerikanere i USA.
Det er flere slanke mennesker i India
Objekter i en analyse må sammenliknes med snitt av utvalget,- ikke naboer på den andre siden av kloden... 😎

Jeg har sett det komme ... Sammen er vi krutt ! 😎
Redigert 19.04.2021 kl 14:19 Du må logge inn for å svare
BioBull
19.04.2021 kl 14:21 6779

“In your dreams” .... vi er klare med kjøps ordre... kom igjen !
klaesp
19.04.2021 kl 14:30 6754

Jeg synest faktisk at de kunne ventet med å slippe dagens melding til alt er ferdig analysert. Det her blir litt mellom barken og ved melding.. står ikke helt i stil med April ..

Mer detaljerte topplinjedata forventes å bli rapportert i mai, og vil bli gjenstand for forberedelse til en presentasjon ved en kommende vitenskapelig konferanse i tillegg til publisering i et fagtidsskrift, heter det videre. 
Redigert 19.04.2021 kl 14:49 Du må logge inn for å svare
peaf
19.04.2021 kl 14:30 6754

Er det en Biobull konklusjon att flere fete persononer dør av fedma en slanke personer. Er det så att man bør ha kontrollgruppen i England og USA. Og så kør man Bemcentinib gruppen i India.
Yngling ØH
19.04.2021 kl 14:57 6587

Da har jeg hatt en samtale med en i ledelsen i BGBIO.
De sendte ut melding i dag OG MENTE DE HADDE GODE NYHETER Å MELDE.
Han sa ikke ordrett at han var overrasket over hvordan markedet tolket dagens melding, men var åpenbart at han virket overrasket over at markedet sendte kursen ned i dag.
Så da tror jeg at jeg kan bekrefte at markedet har feiltolket dagens melding.
Det var også tilbakemeldingen min til vedkommende; at de må skjerpe seg når det gjelder hvordan de kommuniserer med markedet.

Det pågår fortsatt datanalyse, og det skal fortsettes med dataanalyse de neste ukene. Vedkommende kunne ikke si om de var i samtaler- eller hadde vert i samtaler med BigPharma, annet enn at "de stadig var i kontakt med andre aktører".

Kontraktsmodulen de har kjøpt handler ikke om kontrakt med BigPharma. De kan fint skrive kontrakter med BigPharma uten en slik modul.

Redigert 19.04.2021 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
KOKO19
19.04.2021 kl 15:07 6521

Oppsiktsvekkende coronafunn: - Leger: Kreftsyk ble frisk av corona

Fikk ikke limt artikkel. Står i Dagbladet (nett)
Redigert 19.04.2021 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
Lakshmi
19.04.2021 kl 15:17 6701

Yngling, veldig bra, for oss som er long her, så var vi vel ikke akkurat urolig i dag, tror mange av oss brukte muligheten til å øke eksponeringen :)
Yngling ØH
19.04.2021 kl 15:21 6708

Joda, men selskapet har hatt flere muligheter til å kommunisere ut gode nyheter, men bommer fordi markedet ikke forstår det de ønsker å formidle. Da er det jo noe som svikter hos dem i forhold til kommunikasjonsevnen.

Der har de stort forbedringspotensial.
peaf
19.04.2021 kl 15:26 6717

Ja mener du att resultaten de melde i dag ikke er reelle, de burde meld bedre resultater. Er det det du seier.
Redigert 19.04.2021 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
Kursiv
19.04.2021 kl 15:32 6696

Synes de meldte veldig gode nyheter. Min kortversjon av de beste nyhetene, slik jeg oppfatter det er:
-Accord 2 studie viser at Bemcentinib redder livet på 4 av 5 intensiv pasienter (n=60) som ellers ville omkommet i den vestlige verden.
peaf
19.04.2021 kl 15:46 6606

Det er bedre att flytte til Sørafrika eller India der døde 5 av 116 mens i England døde 6 av 60. Det er mer effektivt en Bemcentinib .
Yngling ØH
19.04.2021 kl 16:00 6523

Ja. 80% reduksjon i dødelighet i UK.
Tatt i betraktning at dødeligheten i UK er høyere enn India, så er jo det slående
peaf
19.04.2021 kl 16:05 6533

Ja selskapet og de synske har alltid meldt gode data, men det er skjulte meldinger for de som bare kan lese.
Hildebart
19.04.2021 kl 16:08 6510

«Redder livet på 4 av 5...»

Hvordan klarer du å lese det ut av meldingen som kom? Da er det ikke rart man har forskjellig syn på ting, dersom dette er realiteten av det man oppfatter av meldinger fra selskapet.
Hildebart
19.04.2021 kl 16:28 6421

3.mars og 6.april lå kursen ganske likt som den endte i dag. Så dette er innenfor normalen i år..
peaf
19.04.2021 kl 16:43 6368

Ja de synske såg jo kjemperesultater i presentasjonen og hjemmesiden, om de fant dem igjen i dagens melding er vel ikke kommunisert. Men eg må erkjenne att eg såg inga kjemperesultater da eller nu. men eg har heller ikke noen spesielle førmåger . Så det førklarer vel saken.
Yngling ØH
19.04.2021 kl 16:50 6352

I UK studien reddet de livet til 4 av 5.
Problemstillingen er vel at den delen av studien er liten.
Men det er jo sannsynlig at denne delen av studien må ha sterk statistisk power. Sannsynligheten for at så signifikant variasjon skal oppstå ved tilfeldighet må være ekstremt liten. Det burde selskapet skrevet litt om i meldingen.
ingo
19.04.2021 kl 16:56 6365

Mener du at selskapet bevisst lar være å melde positivt?
Winter is Here
19.04.2021 kl 17:26 6253

Jeg tror ikke Fase-2 krever større uttak enn så, men om de går til fase-3 så kan de øke det til mange flere eller blir det ikke fase 3 her ?
Redigert 19.04.2021 kl 17:30 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
19.04.2021 kl 17:28 6271

Ja skjønner ikke hva som skal tilsi fra meldingen vi skulle videre ned ,men men kommer tilbake
Yngling ØH
19.04.2021 kl 17:46 6244

De har jo meldt at bemcentinib reduserer dødeligheten i begge studiene. Problemet, slik jeg ser det, er at de melder dette på en sånn måte at markedet ikke forstår det de melder.
I UK / ACCORD studien har de 80% reduksjon i dødelighet. Dvs 1 død av 28 som fikk bemcentinib. Dvs 3,57%
I kontrollgruppen var det 5 døde av 32 personer som ikke fikk bemcentinib. Dvs 15,63%
4 av 5 døde var i kontrollgruppen.
Kun 1 av 5 døde var i bemcentinib-gruppen.
I UK er dødeligheten ca rundt 15% for covid pasienter, så dødeligheten i kontrollgruppen er helt i par med gjennomsnittet.

I SA og India har de meldt om
2 døde av 58 som fikk bemcentinib. Dvs cirka 3,5%
3 døde av 57 i kontrollgruppen. Dvs 5,26%
I India er dødeligheten rapportert til å være mellom 1,7% og litt over 3% avhengig av studier, tidspunkt studien er gjennomført, og hva som spørres om.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7331524/
Andre studier peker mot mye høyere mortalitetsrate:
En relativt ny studie:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33755238/
"The data of 10,314 laboratory-confirmed patients with COVID-19 was analyzed, of which 8899 (86.28%) were discharged after recovery, and 1415 (13.72%) died."

Om man legger til grunn denne siste studien, så er mortalitetsraten i kontrollgruppen fra India mye lavere enn det som er gjennomsnittet for sykehusinnlagte covid pasienter generelt. Det kan indikere at studien mangler power, eller det kan være noen svakheter med studien, eller den er for liten til å kunne konkludere.

Men selv om det kan være noen spørsmål rundt India / SA studien som vi ikke har svar på, så sitter selskapet på mer informasjon som de kommer til å oppdatere markedet på. Og uansett, så viser studiene samlet sett at mortalitetsraten for bemcentinib gruppene er 3 døde av 86 som fikk bemcentinib. Dvs 3,49%.
Samlet for alle kontrollgruppene døde 8 personer av totalt 89 personer. Dv 8,99% døde.
Det er ingen legemidler der ute i dag som er ansett å være trygg, og kan vise til tilsvarende reduksjon i dødelighet.

Men det er korrekt som nevnt over, at bemcentinib reddet livet til 4 av 5 pasienter som ellers ville dødd.

Redigert 19.04.2021 kl 17:50 Du må logge inn for å svare
Jensemand
19.04.2021 kl 18:16 6154

Det som ka iiritere ved Godfrey er at første udsagn var melding sidst i marts - selvom han gott vidste ikke kunne la seg gjøre
Neste udsagn var primo april selvom han vidste dette ikke kunne la seg gjøre
Nu melder han maj. Det betyder nok tidligst 31. maj - snarere ind i juni vis man ska ta Godfreys arroganse til inntekt.
Dvs tingene flyder - og er ikke en CEO verdig..
Derfor dette kursskred pga en upresis CEO - dette sjelvom resultaterne faktisk er supergode.
focuss
19.04.2021 kl 18:26 6308

Det er ikke behov for 2 A4 sider for å få frem et poeng som kan skrives på 2 linjer.
Slettet bruker
19.04.2021 kl 18:37 6288

Nå skal de utålmodige ristes ut av aksjen .. Hold the f..k on 🤘
BioBull
19.04.2021 kl 18:41 6265

Dere kan skrive hva dere vil.

Deler av denne videoen
https://banthis.tv/watch?id=5febc6a8c3c5ce1ce2f5f8d7
er jeg kritisk til , men en melding fra en ansatt i ppd.com som jeg har kjent i 40 år gjør meg urolig. « I am totally AGAINST this vaccine for all people who are in good health ! Over my dead body! And remember 65% of covid trials in the world are done by PPD !
So I know what I am taking about»

BigPharma er ute etter BerGenBio av to årsaker.
Begge for å sluke dem - den ene for å blir kvitt en konkurrent - de andre for å tjene milliarder !

Hvem vinner ? ....

Samme er vi krutt ! 😎🔜

Redigert 19.04.2021 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
King
19.04.2021 kl 20:24 5966

Selskapet har fortsatt utfordringer når det gjelder å gi tydelige børsmeldinger i og med dagens melding skapte litt tvil. Det som er gledelig er at så mange på FA forum tolker meldingen positivt og har benyttet anledningen til å laste opp. Selskapet har også bekreftet at dagens børsmelding var bunnsolid for alle parter. Denne aksjen skal en vei og det er nordover.
BioBull
19.04.2021 kl 20:27 5947

Vi går for Gull ! 🥇
La de svake selge så blir det mer til oss!

“Sammen er vi Krutt”👍
Slettet bruker
19.04.2021 kl 21:10 5786

🤘JA!
Hei Bjarte rolland,
Ka er galt med deg?
Du spele el-gitar,
Som om du va meg
Du ska te Helheim
For å bada i urin
Så ikkje kødd med oss
For me e ein maskin
Utrydd dei svake
å legg dei i lake
Å det så satans kjapt!
Utrydd dei svake
å legg dei i lake
.(bonden?). i sjakk
Utrydd dei svake
å legg dei i lake
Å det så satans kjapt!
Utrydd dei svake
Legg dei i lake
Aooo!
Hei ...,
Ka e galt med deg?
Du spele el-gitar
Som om du ronke deg
Du ska te Helheim
For å bada i urin
Så ikkje kødd med oss
For me e ein maskin
Utrydd dei svake
å legg dei i lake
Å det så satans kjapt!
Utrydd dei svake
å legg dei i lake
... i sjakk
Utrydd dei svake
Legg dei i lake
åååååå! Sjakk matt!
Utrydd dei svake
å legg dei i lake
Aooo!
Ååååååååå Kvelertak!
Hou!
xjack
19.04.2021 kl 21:33 5659

Joda, det var en grævla helsikes reaksjon på det som egentlig synes å være gode nyheter. Tenk, nibben har effekt på den mest jeklige sykdommen som en hel verden opplever og ikke vet sin arme råd ut av!?
Trass i grusing av kursen, kjære medaksjonærer, er jeg viss på at de som har køddet med oss vil si: "This was their fiknest hour".
Slettet bruker
19.04.2021 kl 21:34 5657

Arctic Securities har vel sine svin på skogen ...

Spådde kraftig kursvekst

I rapporten beskriver Finanstilsynet hvordan Nystrøm har operert:

10. oktober 2018 ba han om å bli oppført som analytiker for BW Offshore. En drøy måned senere kjøpte han aksjer for nesten 100.000 kroner, før han 2. desember 2018 publiserte en analyse av selskapet. Aksjekursen var 37,10 kroner, men Nystrøm satte et kursmål på 60 kroner. Det sto ingenting i analysen om at han eide aksjer i selskapet.
Da BW Energy ble skilt ut av BW Offshore et drøyt år senere var Nystrøm involvert i en IPO-vurdering av selskapet. Mellom februar og starten av april 2020 lastet han opp aksjer for over 500.000 kroner, før meglerhuset publiserte en analyse 4. juni der de spådde at aksjen vil stige 140 prosent. Nystrøm var oppført som medforfatter.
Sommeren 2020 kjøpte han aksjer i Quantafuel for nesten 370.000 kroner. Samtidig pågikk arbeidet med en analyse av selskapet, som ble publisert 3. september samme år. Sluttkursen den dagen var 43,85 kroner, men Nystrøm spådde den ville stige til 125 kroner.

Finanstilsynet konkluderer med at analysesjefen ikke skulle kjøpt aksjer i selskapene, mens arbeidet med analysene pågikk. Tilsynet kritiserer også meglerhuset for å ha offentliggjort analysene.

De mener egenhandelen er brudd på håndtering av interessekonflikter og etterlevelse av god forretningsskikk.

https://www.dn.no/marked/finanstilsynet-kommer-med-hard-kritikk-av-meglerhuset-arctic-securities-i-fersk-rapport/2-1-996806
Guuz
19.04.2021 kl 21:42 5614

Ja, så dermed tror du at alt av analyser som kommer fra Arctic fremover er ren svindel. Det vil være mer nærliggende å tro det helt motsatte etter som alt av rutiner er gjennomgått og sjefen er bytte ut..
BioBull
19.04.2021 kl 21:43 5627

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
😎Mads Syvertsen og Co har sammen med oss andre sikkert benyttet anledningen til å laste opp i BerGenBio 🥇

Tenke seg til å selge under tretti med 100%+ oppside !

https://e24.no/boers-og-finans/i/56dWaK/dn-utvider-tilsyn-mot-arctic-securities

Redigert 19.04.2021 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
Guuz
19.04.2021 kl 21:44 7454

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Det er veldig merkelig, den har ikke dukket opp i feeden på FA i dag. Tror ingen har sett denne før nå. Den er ikke å spore på siden der nå heller. Hvordan det kan ha seg vet jeg ikke, men det bekrefter jo det vi alle egentlig vet og det er at Bergen har svært mye spennende som kommer fremover, og Covid har fjernet alt fokuset til aksjonærene. Alle snakker om Covid noe som har økt følselsen av risiko og man har "glemt" hvor mange spennende triggere som ligger i løypa her.
Redigert 19.04.2021 kl 21:45 Du må logge inn for å svare
Carrera
19.04.2021 kl 22:08 7330

Finner den på Finansavisen forside - klikk på 3 streker oppe til høyre - velg Helse.
Slettet bruker
19.04.2021 kl 22:14 7323

Guuz
Som du ser så har jo de hvert all over the place. Med den historien de har bak seg og når man vet hvem som er sørste eier i foretaket , ja så kan man virkelig begynne å lure på om man ikke driver med noe i bergenbio. Jeg detter ikke av stolen om så skulle vise seg å være tilfelle...
Rule
19.04.2021 kl 23:09 7135

Ja det er kryptiske meldinger. Fra noten:
BGBC020 is.....81% of the COVID-19 patients were assessed as grade 4 within 24 hours of admission to hospital (requiring oxygen but not
ventilatory assistance)....

Ergo er syd-afrika og Indien desværre ikke repræsentativ for grade 3-5, men nærmest kun 4.
behandlingen burde jf Wendy være bedst hvis det gives tidligt (grade 3).
jeg kan ikke finde noget info om grade fordeling i Accord studiet, men hvis det er tungere imod 3 eller ligeligt, så kunne det være en del af forklaringen på den store forskel i reduceret dødelighed.

Der skrives videre i meldingen:
...A preliminary analysis shows the primary endpoint is numerically in bemcentinib's favour, although in this small study, in a diverse population and demographic, it did not reach the pre -defined statistical threshold of p<0.05.....

hvilket er en pæn disclaimer på at der er plads til forbedring ("numerically in bemcentinibs favour") og at man måske ser noget bias i data....

Jeg har alle mine aktier i laaang tid endnu.
Hayen
19.04.2021 kl 23:28 7060

Denne I dagens melding... :
"81% of the COVID-19 patients were assessed as grade 4 within 24 hours of admission to hospital (requiring oxygen but not
ventilatory assistance"

Kan kanskje sees i sammenheng med hva Godfrey sa på q4 presentasjon i starten av februar :
"I think emergency authorization is certainly an ambition. I would anticipate and I don't want this to be misinterpreted. I would anticipate that we would still need a little bit more precise data in order to confirm emergency use."

.. så harmonerer det bra med din kommentar Rule:
" Ergo er syd-afrika og Indien desværre ikke repræsentativ for grade 3-5, men nærmest kun 4.
behandlingen burde jf Wendy være bedst hvis det gives tidligt (grade 3)."

Yngling ØH
19.04.2021 kl 23:29 7046

I bølge 1 i Europa, så reiste pasientene på sykehus senere, sånn at de var sykere ved ankomst. Ved bølge 2 hadde folk og leger lært.
I India hadde de kun en liten 1. bølge, relativt til størrelsen på landet.
Jeg vet ikke om det også kan være et kostnadsspørsmål for fattige i India / Sør-Afrika?
I tillegg er det reist mange spørsmål omkring dødsrater som meldes i India.
Yngling ØH
19.04.2021 kl 23:44 7019

Om den lave dødsraten i India:
https://www.google.com/amp/s/www.indiaspend.com/amp/covid-19/mortality-data-kerala-mumbai-too-soon-to-say-india-covid19-less-deadly-second-wave-737270

"Is India also missing counting a substantial number of deaths that could potentially be attributed to COVID-19? It's possible, given that over two out of every three registered deaths in India occur at home, and just 86% of all deaths are registered, meaning that 14 of every 100 deaths in India go entirely uncounted."

""But soon, we realised that death registration, which used to be near 100% in Kerala, had come down due reduced mobility, reluctance to visit government offices, increase in the number of home deaths due to reluctance to visit hospitals, etc.," Sadanandan said, "So while the data does seem to be showing reduced all-cause mortality, it's too soon to come to any conclusion. Only after the death registration data is updated, or the variance between actual and registered death is calculated, can we say definitely whether mortality has come down during the pandemic period. We also need to see whether delayed treatment and the medium-term consequences of COVID-19 will increase mortality in the immediate future.""

Denne, og flere andre artikler peker i retning av at indere oppsøker sykehusene sent i sykdomsforløpet... og mange oppsøker ikke sykehus i det hele tatt. Det kan forklare hvorfor så mange havnet på oksygen i løpet av de første 24 timene i India/Sør-Afrika studien.

Data fra UK studien viser til sammenligning en fatalitetsrate på 15% for gruppen som ikke fikk bemcentinib. Det er nesten identisk med gjennomsnittlig fatalitetsrate i UK. I et innlegg tidligere i dag lenket jeg til en studie som viser opp mot 10 ganger så høy fatalitetsrate for covidsmittede i land med høy andel overvektige, vs land med slankere befolkning. India og Sør Afrika har få overvektige i forhold til de fleste vestlige land. Og forskjellen er meget stor.

Alt dette samlet indikerer at UK studien inneholder data som fremstår som reelle og pålitelige.
Redigert 19.04.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
20.04.2021 kl 10:31 6502

Er en noe skuffet over covid resultatet og at de rapporterer at de ikke klarte specifikasjonskravet, men at det er i bemcentinb's favør. Hva betyr nå det?. Jeg tenker at med de resultatene så blir der ingen fase III innen covid. Nå må kreftene samles og få et Fase III prosjekt opp å gå innen kreft.