Hva Skjer’a ?

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
BioBull
BGBIO 26.10.2020 kl 09:14 1805914

225000 aksjer omsatt før 09:10 på stigende priser på en «negativ børsdag»....
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Redigert 15.09.2021 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Move Along
20.04.2021 kl 22:49 6309

Det er SLIK en pressemelding bør skrives ja!!! Wakey, wakey Bergenbio!!!
Nanoq
20.04.2021 kl 22:33 6435

Jeg vil tro at Boris Johnson & Co. bl.a. har fokus på en medisin som denne:

Vir Biotechnology and GSK Announce VIR-7831 Reduces Hospitalization and Risk of Death in Early Treatment of Adults with COVID

11. marts 2021 02.22 CET

Vir Biotechnology and GSK Announce VIR-7831 Reduces Hospitalization and Risk
of Death in Early Treatment of Adults with COVID-19

– Independent Data Monitoring Committee recommends stopping Phase 3 COMET-ICE
trial early given an 85% reduction in hospitalization or death –


– Vir and GSK plan to immediately seek Emergency Use Authorization in the U.S.
and authorizations in other countries –

– Additional new in vitro studies indicate VIR-7831 maintains activity against
major circulating COVID-19 variants –

SAN FRANCISCO and LONDON, March 10, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Vir
Biotechnology, Inc. (Nasdaq: VIR) and GlaxoSmithKline plc (LSE/NYSE: GSK)
today announced that an Independent Data Monitoring Committee (IDMC)
recommended that the Phase 3 COMET-ICE (COVID-19 Monoclonal antibody Efficacy
Trial - Intent to Care Early) trial evaluating VIR-7831 (GSK4182136) as
monotherapy for the early treatment of COVID-19 in adults at high risk of
hospitalization be stopped for enrollment due to evidence of profound
efficacy.

https://www.bloomberg.com/press-releases/2021-03-11/vir-biotechnology-and-gsk-announce-vir-7831-reduces-hospitalization-and-risk-of-death-in-early-treatment-of-adults-with-covid
King
20.04.2021 kl 21:53 6650

Enig med deg BioBull. Mindre intermessoer med lav omsetning, lav kurs og ingen hendelser betyr nada. Her er det bare å glede seg til oppgangen som vil komme. Men når?
BioBull
20.04.2021 kl 21:07 6774

Regner med at BGBIO’s Oxford Team er en del av miljøet som Boris Johnson er fullt klar over.

Bare å glede seg fremover for alle som eier aksjer i BGBIO.

Trond Mohn , Stener Kvinnsland og Sveinung Hole har stål kontroll - Garantert!
Redigert 20.04.2021 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
King
20.04.2021 kl 20:41 6881

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Glimrende initiativ. Men er det virkelig mulig at BGBIO ikke får med seg sånne nyheter? Jeg regner med Boris Johnsen og hans regjering har kontaktet legemiddelbransjen og etterlyst studier på behandlende medisin mot Covid-19. Uansett well done!
Bru
20.04.2021 kl 19:55 6962

Hadde begynt å svette hadde jeg sittet short i denne aksjen 😀
Carrera
20.04.2021 kl 19:44 7005

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Dailymail skriver dette i fobindelse med Boris Johnson sine uttalelser i dag :

There aren't other antivirals routinely used to treat Covid, but clinical trials are ongoing.

One already deep into trials is molnupiravir, which was originally designed to tackle flu but worked against Covid in trials on hamsters and is now being studied in humans.

Molnupiravir, made by the pharmaceutical firms Merck and Ridgeback Biotherapeutics, 'continues to show promise as a potential treatment for non-hospitalised patients,' the companies said after their second phase study. They decided it was not effective for seriously ill people after testing it in hospitals.

Another, called Tollovir, is being trialled on people by the company Todos Medical in Israel.

Todos Medical said past research had shown the drug could work against coronaviruses in general and that it had potential to 'significantly reduce' the severity of Covid.

Favipiravir is another antiviral drug, made in Japan where it is used to treat flu, that is being trialled in the UK in the PRINCIPLE NHS trial. It is not a new drug but it could be added to the UK's arsenal if trials show it works against Covid, too.

Ritonavir and lopinavir, drugs developed to treat HIV, are also being trialled on coronavirus patients in the UK. They have been in studies throughout the pandemic and results have been conflicting, but trials are still recruiting.

US company Romark is trying to get US approval for its antiviral drug NT-300, made using a chemical called nitazoxanide, which it said trials showed could cut the risk of severe disease by up to 85 per cent.

Romark is still doing late-scale human trials of the drug and already uses a slightly different version of it treat parasitic illnesses.

Asked if there were any specific treatments in mind, Boris Johnson said at today's press conference: 'Obviously there are various shots we already have in our locker like dexamethasone; remdesivir is also used in some cases.

'And then there are various other treatments with names that sound a bit like Aztec divinities – tocilizumab and various others that we're certainly looking at.'

Dr Nikki Kanani, a London GP and medical director for primary care at NHS England, added: 'To make sure we really focus on prevention and treatment in the community, so managing a rise in infections and variants, the NHS has been working internationally to identify effective treatments for Covid – and huge thanks to the over one million people in the UK who've participated in a research trial so far.

'We know that over 22,000 lives have already been saved in the UK from the use of dexamethasone.

'What have we got in the pipeline? There are a number of treatments at the moment that are being tested and refined and what we've found is that it's taking about six days to go from a positive research finding to putting that particular treatment into practice.

'We're starting to look at budesonide and other treatments as well, and this really gives us a chance to focus and ramp up pace on the use of antivirals particularly in the community and at home.'

xjack
20.04.2021 kl 19:13 7062

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Supert initiativ, long41!
La oss inderlig håpe at de bruker Tom Wilkinson, MA Cantab MBBS PhD FRCP FERS, Professor i respiratorisk medisin og hovedutprøver på ACCORD-programmet for det han er verdt!
Yngling ØH
20.04.2021 kl 19:01 7029

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Veldig bra!
StevenG
20.04.2021 kl 18:24 7072

BGBIO sin mulighet !

Storbritannias statsminister Boris Johnson kunngjorde tirsdag at de har nedsatt et spesialutvalg som skal utforske om det finnes antivirale tabletter som kan motvirke utviklingen av et alvorlig sykdomsforløp for pasienter med covid-19.
Johnson sa britiske myndigheter håper at utvalget vil finne en behandling som «stopper viruset» om man er smittet, eller som kan motvirke sykdom om man bor sammen med noen som er smittet.
– Dette vil være en pille man kan ta hjemme, sier Johnson, og forbereder britene på at det kan komme enda en smittebølge i 2021.
– Derfor må vi finne en måte for å leve med viruset, sa statsministeren.
heilo888
20.04.2021 kl 18:17 7036

Solgte en del BgBio i dag i håp om å plukke de samme aksjene til en lavere pris litt fram i tid.
Mange ulike fortolkninger av koronaresultatene skaper mye usikkerhet blant aksjonærene og i markedet.

Dessuten ser det ut som en internasjonal aksjekorreksjon nå er på gang, og da følger norske aksjer etter i fallet.
Talent
20.04.2021 kl 18:01 7117

Så da skal du kjøpe igjen på 25kr da vet vi det.
SAL
20.04.2021 kl 18:00 7107

Om en fokuserer på det som er kontrollerbart i testene, som er at i begge testene var dødsraten på ca 3.5% ved bruk av bemcentinib.
Dette er uavhengig av nasjonalitet, BMI, og alle de andre underliggende sykdommer som øker dødsratene i de forskjellige landene.
Da betyr det ingenting om det er differanser på pasientgruppene eller andre variabler som kan gi utslag på overlevelsesratene i referansegruppen i de to testene.
Det som betyr noe er overlevelsesraten på 3.5 % i begge testene.
Yngling ØH
20.04.2021 kl 17:48 7141

Du kan også stille følgende spørsmål:
Hvor mange ganger av 100 forsøk kan du forvente at 1 død pr 28 pasienter utgjør null effekt, fordi gjennomsnittet for dødelighet i bemcentinib armen var 1 død pr 28 deltagere, selv om kontrollgruppen viste 5 døde pr 32 deltagere, og selv om deltagerne ble tilfeldig distribuert mellom gruppene?
peaf
20.04.2021 kl 16:57 7298

De her 4 ekstra som dog i kontrollgruppen til Accord kan man definere hvor syke de var, og kan man garantere att de overlevt om de fått Bemcentinib . Jeg førstår att YH mener det, men er det virkligen bevist. Det her selskapet som Merck kjøpte hadde vel liknande resultater, men pakka ihop hele produktet når FDA krevde mer dokumentasjon.
BioBull
20.04.2021 kl 16:14 7475


Her blir det stort apetitt på Bemcentinib ....

16:08 VG

EMA: BLODPROPP-SAMMENHENG MED JOHNSON & JOHNSON-VAKSINEN
Fersk konklusjon fra EUs legemiddeltilsyn: Mulig sammenheng mellom sjelden blodpropp og Johnson & Johnson-vaksinen
Redigert 20.04.2021 kl 16:15 Du må logge inn for å svare
focuss
20.04.2021 kl 15:50 7566

Investtech sier: Selg-høy risiko score-80. Noe støtte ved 25
BioBull
20.04.2021 kl 15:26 5662

Og med hvilke tekniske indikatorer bruker du 365 dagers eler 3650 glidene snitt & Bollinger Band 1-99 🤣.. ta deg et TA-brevkurs ..
boupa
20.04.2021 kl 15:17 5671

Du gjentar deg selv i uendelige med haussinga di. Lever i hvert fall opp til nicket ditt. Forresten må man vel ha et visst framover momentum i aksjer for å få dipper. Bgbio har hatt nedadgående trend i 4 mnd snart.
BioBull
20.04.2021 kl 15:07 5690

Tenker det blir short indekking snart !
Kjenner «lusa på gangen». 😎

-1.055.887 aksjer gir et bra løft når algoritmene skal «front runne».... da blir det fort 2mill aksjer som skal kjøpes ...

Buy On Dips....

Watch Out 😎

Sammen er vi krutt 💥💥💥
Redigert 20.04.2021 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
peaf
20.04.2021 kl 15:05 5668

Seie vad man vil men det er ett hardarbeiende selskap, de har brukt 6 uker på att telle lik. Så de fikk ikke tid til att evaluere de andre resultaten i studien, de lovende resultataten som Godfrey sa. Men det hadde ikke skade om han eller de andre ekspertene her kunde få det bekreftet med noen bevislige fakta. Troverdigheten deres er vel så lik null som den kan bli nu da det de påstår aldri realiseres i virkligheten. Men det stopper dem ikke de fortsetter påstå ting som aldri blir reellt.
Yngling ØH
20.04.2021 kl 15:02 5646

Hvorvidt det kommer en fase 3 studien vet jeg ikke, og tør jeg ikke uttale meg om, men jeg tror dere misforstår resultatene om dere tror at dette er over og ut for bemcentinb mot covid. De data de presenterte er knallgode.

Jeg skal prøve å illustrere:
Tenk deg følgende:
Du forventer at det i en kontrollgruppe skal skje 5 dødsfall på 32 pasienter.
Du oppdager i studien når den er ferdig, at 5 dør i kontrollgruppen på 32 pasienter.
Antall dødsfall og overlevende i kontrollgruppen bekrefter at studien din virker til å være bra rigget.

Hvor mange ganger i en tilsvarende studie ville du kunne forvente å få 5 døde i bemcentinib armen av 28 pasienter? (som er null-hypotesen)
Hvor mange ganger i en tilsvarende studie ville du basert på ren tilfeldige avvik kunne forvente å få 4 døde i bemcentinib armen av 28 pasienter?
Hvor mange ganger i en tilsvarende studie ville du basert på ren tilfeldige avvik kunne forvente å få 3 døde i bemcentinib armen av 28 pasienter?
Hvor mange ganger i en tilsvarende studie ville du basert på ren tilfeldige avvik kunne forvente å få 2 døde i bemcentinib armen av 28 pasienter?
Hvor mange ganger i en tilsvarende studie ville du basert på ren tilfeldige avvik kunne forvente å få 1 død i bemcentinib armen av 28 pasienter?

Uten at jeg skal prøve å begi meg inn på utregninger her, så håper jeg alle her klarer å forstå at det er svært lite sannsynlig at du skal få 1 død pr 28 personer som et tilfeldig avvik om du hadde repetert studien 100 ganger. Selv om du tildelte hvert av utfallene like stor sannsynlighet, så ville du maks få 1 død pr 28 pasienter i 20% av tilfellene.
Men alle her forstår at det er mye høyere sannsynlighet for 4 døde eller 3 døde, enn 1 død pr 28 pasienter. Hvor stor sannsynlighet det er for at man skal få 1 død pr 28 pasienter avhenger av data som vi ikke har, men jeg ville bli overrasket om sannsynligheten kalkuleres til høyere enn 1 eller kanskje maks 2%.

Redigert 20.04.2021 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
focuss
20.04.2021 kl 15:02 5642

Dersom de skal bruke mer penger og tid på Covid så bør de i det minste satse på det segmentet hvor sannsynlighet for effekt er størst og hvor behovet er størst, nemlig til pasienter som har testet positivt og da som forebygging av sykdom. Det er her deres egne pre-kliniske data viser best effekt og det er her BP nå har etablert sitt satsingsområdet. Dette burde selvfølgelig Godfrey forstått for lenge siden. Da ville de hatt et bra forsprang.
Guuz
20.04.2021 kl 14:55 5609

Det er jo det beste for alle om dette maset med covid bare forblir en bonus som kanskje kommer. Kursen er jo uansett på et nivå hvor man uten noen som helst problemet kan forsvare det selskapet faktisk er konstruert for. La oss nå bli kvitt alle alle «lotto aksjonærene» slik at vi snart kan gå tilbake til samtaler om det som faktisk betyr noe her..
klaesp
20.04.2021 kl 14:49 5595

Re.
Der kommer ingen Fase III i covid, det synes jeg er innlysende.. Av hvilken årsak?
ctrlaltdel
20.04.2021 kl 14:46 5594

Nytter ikke å tvike og vri på resultatet det er som det er og det er ikke noe å rope hurra for. Der kommer ingen Fase III i covid, det synes jeg er innlysende. At de skal snakke med markedet, andre aktører og bla bla bla er bare en ny uklarhet fra selskapet. Skuffende.
Lakshmi
20.04.2021 kl 14:38 5643

Arne_And Takk, jeg er med videre, passer med et lite sitat fra Warren Buffette;

“I will tell you how to become rich. Close the doors. Be fearful when others are greedy. Be greedy when others are fearful.”
StockClimber
20.04.2021 kl 14:38 5504

Kjøpte meg inn i denne aksjen for ca 1 år siden på kurs 37,- Ikke mange gangene jeg har vært i pluss dette året, men jeg holder ut litt til!
Lakshmi
20.04.2021 kl 14:32 5530

Er ikke mye grunnlag å være nervøs for i BergenBio, all kjent info sier at kursen er mye for lav. Skal bare en liten gnist til nå.........
Yngling ØH
20.04.2021 kl 14:25 5543

Det relevante er vel om dataene har statistical power?
https://machinelearningmastery.com/statistical-power-and-power-analysis-in-python/#:~:text=Statistical%20power%20is%20the%20probability,effect%20size%2C%20and%20statistical%20power.

Når forskjellen er så signifikant som 1:28 versus 5:32, så må jo dette ha solid statistical power, selv om datagrunnlaget er lite?