Nå er timingen god
Nå tror jeg endelig timingen er god for Fivepg.
Utfra siste Investor call så skal spillet Vikings komme denne uken, noen argumenterer med at der vil de ikke tjene store penger, dette er tøv, og få en spilltitell som Vikings i markedet vil gi en voldsom oppmerksomhet til selskapet og virkelig sette 5thPlanet på kartet. I tillegg vil det på neste Investor call planlagt allerede i november, komme nye spilltitler som selskapet utvikler og kommer til og utvikle. De har hatt en noe brokete historie tidligere, men er kraftig omstrukturert og med proffe erfarne utviklere i sitt studio i Berlin så ser jeg en kraftig oppside utfra dagens kurs og fremover, jeg mener seriøst at vi kan se en 3 dobling innen Desember, og utfra mønsteret til selskapet tidligere, tror jeg dagen i dag er tiden for og kjøpe for og få med seg hele oppturen fremover. Følg av fri vilje, jeg har troen. Her taes det dekning med kursmål 3,50.
Utfra siste Investor call så skal spillet Vikings komme denne uken, noen argumenterer med at der vil de ikke tjene store penger, dette er tøv, og få en spilltitell som Vikings i markedet vil gi en voldsom oppmerksomhet til selskapet og virkelig sette 5thPlanet på kartet. I tillegg vil det på neste Investor call planlagt allerede i november, komme nye spilltitler som selskapet utvikler og kommer til og utvikle. De har hatt en noe brokete historie tidligere, men er kraftig omstrukturert og med proffe erfarne utviklere i sitt studio i Berlin så ser jeg en kraftig oppside utfra dagens kurs og fremover, jeg mener seriøst at vi kan se en 3 dobling innen Desember, og utfra mønsteret til selskapet tidligere, tror jeg dagen i dag er tiden for og kjøpe for og få med seg hele oppturen fremover. Følg av fri vilje, jeg har troen. Her taes det dekning med kursmål 3,50.
Redigert 21.01.2021 kl 09:31
Du må logge inn for å svare
Apache_Kafka
09.11.2020 kl 11:44
4511
To match 3 spill og 2 spill med partner i følge det som ble presentert.
De kommer ikke til å gå i pluss før 2022 dersom tallene de har oppgitt om forventet inntjening er lineære.
De kommer ikke til å gå i pluss før 2022 dersom tallene de har oppgitt om forventet inntjening er lineære.
scorn
09.11.2020 kl 11:26
4551
Apache_Kafka: Hvilke spill er det de har i pipelinen etter Vikings og Tintin? Hva/hvem er den nye IPen de skal lage spill for?
infrarød
09.11.2020 kl 11:17
4461
Er glad jeg solgte meg ut på 1.25 for en stund siden.. dette selskapet her er bare lureri....under emi kurs nå.. jeeezz...hvis det forventes så positive nyheter på kommende investor call, hvorfor synker kursen så mye da.. og det HP 17 skriver daglig o for å lure folk inn er bare vås..ikke hør på han men ta deres egne valg
Apache_Kafka
09.11.2020 kl 09:59
4457
Hvilke spill som kommer, når de kommer og forventet inntjening ble presentert på investor call. Jeg skjønner ikke hvilke nyheter dere går og venter på, det kommer ingen overraskelser her. Løpet er lagt frem til H1-22
Allrounder
09.11.2020 kl 09:57
4485
Med andre ord, det er bare å være tålmodig.
Redigert 09.11.2020 kl 09:57
Allrounder
09.11.2020 kl 09:56
4475
Håpet nå er neste investor call med informasjon om fremtidige spill. Og dersom han nevner at de kommende spillene vil generere inntjening så kan kursen få et løft.
Apache_Kafka
09.11.2020 kl 09:34
4446
Før investor call var det fortsatt en forventning om doodle jump 2 og at tintin + vikings skulle generere cash. Etter investor call var sannheten at doodle jump ble kansellert og ingen av spillene kom til å tjene penger...
HP17
09.11.2020 kl 09:18
4496
Kan være en meget god kjøpsmulighet nå når kursen er under kr 1. Noen har jobbet hardt den siste tiden for å få denne duppen under kr 1, hvorfor må en spørre seg. En vet at det er kurssvingninger mange aktører tjener på og kursen var over 1.50 på investor call 06.10 og nå er Vikings lansert etter planen samt andre rette strategiske grep gjort og da skal det igjen være rigget for en solid reprising.
klar for en ny oppgang nå?
klar for en ny oppgang nå?
Redigert 09.11.2020 kl 09:21
scorn
09.11.2020 kl 01:16
4638
https://www.5thplanetgames.com/investors/key-figures/
På forrige investor call sa Henrik at det er over 4000 aksjonærer.
Trekk fra privatinvestorene på top40 listen sine aksjer fra totalt antall aksjer og del på 4000 så får du en god indikasjon.
På forrige investor call sa Henrik at det er over 4000 aksjonærer.
Trekk fra privatinvestorene på top40 listen sine aksjer fra totalt antall aksjer og del på 4000 så får du en god indikasjon.
futureistoday
09.11.2020 kl 00:58
4653
Vikings som foreløpig kun har soft launch i Filippinene har fått noen tusen apple nedlastinger og kommer nok til og få en merkbar økning de neste dagene ettersom flere får høre om det der borte.
https://sensortower.com/ios/publisher/5th-planet-games-development-aps/536547721
https://sensortower.com/ios/publisher/5th-planet-games-development-aps/536547721
Redigert 09.11.2020 kl 01:01
YNWA250505
09.11.2020 kl 00:41
4689
scorn, takk for svaret. Jeg leste bare at du tipper 2/3 deler av selskapets aksjer eies av småaksjonærer. Er d noe grunn til at du tipper når du selv kan finne den på nettstedet til FIVEPEG?
scorn
08.11.2020 kl 21:33
4797
YNWA250505 skrev Legg ut aksjonærlisten om noen har den
Ta deg det bryet og finn den selv på nettstedet til FIVEPG.
Redigert 08.11.2020 kl 21:34
olje
08.11.2020 kl 20:16
4840
Mtp. laber reaksjon de siste dagene venter jeg desto større rekyl opp når saueflokken på ose får summet seg, følg med..
Er det noen spesielle pip vi venter på? Ble ikke mye reaksjon når pipet om soft launch av Vikings kom
olje
08.11.2020 kl 19:48
4883
På tide å børste støv av denne nå, tipper interessen øker allerede fra i morgen av. Skal bare ett lite pip til så kommer mer volum inn og da ser vi raskt dags volum på over 10 mill aksjer eller høyere. Da er kursen over 1.30 før vi rekker å få i oss formiddagskaffen.
YNWA250505
08.11.2020 kl 18:28
4955
lofric skrev Det er høyst forståelig
Legg ut aksjonærlisten om noen har den
scorn
08.11.2020 kl 12:12
5069
Jeg tipper at ca 2/3 av de 106 318 210 FIVEPG aksjene som finnes er i hendene på kortsiktige og utålmodige småaksjonærer som er ute etter "kjapp gevinst". Dette er en utfordring for "høyere aksjekurs".
Redigert 08.11.2020 kl 12:12
Flaska
08.11.2020 kl 04:12
3062
Slik jeg forstår det så har ikke Fivepg en veldig god historikk med å rekke deadlines. Jeg trodde virkelig at de ikke skulle klare å holde det de lovet under investor call i oktober når de lovet Vikings soft launch innen måndeden var omme. Det klarte de faktisk å holde og jeg tar det som en start på noe positivt. Selv om Tin Tin og Vikings ikke vil bringe inn så mye penger så tenker jeg det handler mer om å faktisk klare å ferdiggjøre spill med god kvalitet og launche de. Det ser det ut som om de faktisk har begynt å få dreisen på. At de kansellerte Doodle Jump tolker jeg som et sunnhetstegn. Ikke noe vits i kaste bort tid på ting som man innser ikke vil funke.
Fremover blir det interessant å se hvilke nyheter de vil komme med. Selv om de ikke vil tjene noe penger på kort sikt så har de litt penger å ta av og hvis de klarer å fortsette med sine fremskritt så er det fullt mulig at de finner ut av hvordan de skal tjene penger på evt nye spill. Steg for steg tenker jeg. Så da er det realistisk, slik jeg ser det, at evt nyheter om nye spill vil gi denne aksjen et solid dytt oppover. Sånne nyheter vet man naturligvis ikke når kommer så da velger jeg å bli sittende som jeg har gjort i lang tid allerede.
Fremover blir det interessant å se hvilke nyheter de vil komme med. Selv om de ikke vil tjene noe penger på kort sikt så har de litt penger å ta av og hvis de klarer å fortsette med sine fremskritt så er det fullt mulig at de finner ut av hvordan de skal tjene penger på evt nye spill. Steg for steg tenker jeg. Så da er det realistisk, slik jeg ser det, at evt nyheter om nye spill vil gi denne aksjen et solid dytt oppover. Sånne nyheter vet man naturligvis ikke når kommer så da velger jeg å bli sittende som jeg har gjort i lang tid allerede.
lofric
07.11.2020 kl 20:30
3186
Ja...det er realiteten....og det vet du også...
Jeg har mange aksjer og har laget den i skuffen.
...så får vi se om noen om det er noe å hente...
Jeg har mange aksjer og har laget den i skuffen.
...så får vi se om noen om det er noe å hente...
lofric
07.11.2020 kl 17:53
3283
Det har null og Nix å si....Selskapet har mistet sin anseelse... Og det vet de fleste... Kurs kommer aldri i 1.50.. Husk det.
For tiden går FIVEPG med et lite underskudd hver måned, i likhet med NEL, QFUEL og mange andre større selskaper med milliardverdi på OSE. FIVEPG skal som andre selskaper prises (og dermed reprises) basert på fremtidig forventet inntjening. En vet at FIVEPG har hele verden som markedsgrunnlag, har spill med verdenskjente navn, studioet i Berlin er klare til raskere å utvikle flere spill som vil generere inntekter og FIVEPG har mange potensielle inntektskilder. Selskapet kommer nok til å tjene godt med penger alt i 2021.
Apache_Kafka
06.11.2020 kl 16:25
3621
Før dere setter pengene deres i denne vinneraksjen må dere huske at selskapet taper penger for hver dag som gårog kommer ikke til å tjene penger før tidligst 2022 dersom alt går etter planen. Også verd å nevne at selskapet aldri har levert på en lanseringsdato for en spill, utsettelse på utsettelse.
Kjøpte mer i dag. Håper TS treffer på kursmålet kr 3.50 innen desember. Selv har jeg kursmålet innen desember på 50% av TS sitt kursmål, dvs kr 1.75. Det gir ca 75%-80% avkastning og er klart innen rekkevidde. Nå stenger Oslo/Bergen og flere land ned, da er mobilspill en av vinneren. Perfekt for FIVEPG. Blir du med denne vinneraksjen?
Redigert 06.11.2020 kl 14:30
scorn
03.11.2020 kl 16:23
4098
"Fantastisk spil, nu skal der bare laves et par små justeringer, derfor er Phillippinerne nok test område.
Ser kursen dobbelt op snart"
Takk for en fabelaktig analyse. Dette må være den beste analysen jeg noen gang har lest.
https://finansavisen.no/forum/thread/118121/view
Hva er de små justeringene du snakker om?
Ser kursen dobbelt op snart"
Takk for en fabelaktig analyse. Dette må være den beste analysen jeg noen gang har lest.
https://finansavisen.no/forum/thread/118121/view
Hva er de små justeringene du snakker om?
Redigert 03.11.2020 kl 16:24
Kvike11
03.11.2020 kl 16:19
4106
Fantastisk spil, nu skal der bare laves et par små justeringer, derfor er Phillippinerne nok test område.
Ser kursen dobbelt op snart.
Ser kursen dobbelt op snart.
bare dritt
downtown and down. Denne er døds dømt
Har ikke mye erfaring akkurat denne type spill, men førsteinntrykket av spillet imponerer ikke meg, ble fort kjedelig.
Kan laste ned en video fil fra spillet jeg laget... 180Mb
https://1drv.ms/f/s!Av0e__ffTLG53gjzE9XQzw5p6B2c
Kan laste ned en video fil fra spillet jeg laget... 180Mb
https://1drv.ms/f/s!Av0e__ffTLG53gjzE9XQzw5p6B2c
Denne vil stige litt frem mot en kommende Investor call, antagelig i Desember, hva som kommer ut av den avgjør mye, vi tror på nye spilltitler og vi har fremdeleles kursmål på 3,50 i Desember. Folk må ikke bli utålmodige her, nå kom enda et signal med tanke på Vikings, at Fivepg leverer varene og er i ferd med og bli et selskap og regne med i mobilspill verden.
Hildebart
03.11.2020 kl 10:33
4282
Dersom du forventet melding og stigning, tror du ikke «alle» andre også gjorde det samme..? Bare en tanke..
Har lastet ned spillet, er ikke imponert så langt, spillet fryser ofte ved oppstart.. men kommer nok en oppdatering snart
Kvike11
03.11.2020 kl 10:26
4271
Kan også undrer mig at den ikke stiger mere i dag, gik ind i aktien i går , om forventning at der ville komme nyheder ang. Viking
Så god timing, Phillippinerne er et god sted at lancerer nyt produkt.
Så god timing, Phillippinerne er et god sted at lancerer nyt produkt.
Hildebart
03.11.2020 kl 10:26
4270
Jeg nei! Har da litt aksjer liggende. Men det er slitsomt at forumet blir fylt opp med innlegg der hver eneste melding skal doble aksjekursen på 20 minutter. Forstår ikke folk mekanismen i aksjemarkedet? Alt som meldes er jo ikke kursdrivende bare fordi det er en positiv melding..
Hildebart
03.11.2020 kl 10:09
4303
Det er tydelig at markedet ikke bryr seg om den meldingen. Så at du mener den bør gå opp på dette umiddelbart, er feil. At alle visste dette og at det ikke har noe å si for kursen er det korrekte. Som jeg sa. Slutt å leve i en fantasiverden, så går ting så mye bedre. Det kan alltids være at kursen stiger senere. Men ikke på en slik melding.