Ny knekk for verdensøkonomien

Slettet bruker
27.10.2020 kl 09:46 538

Ser vi nå starten på en ny knekk i verdens økonomien lik den vi hadde i mars? Eller er det bare en kortvarig nedgang før børsene henter seg raskt inn igjen. Smittetallene verden over setter stadig nye rekorder og land ser seg nødt til igjen å innføre strenge tiltak. Er det nå man skal selge slik at man står sterkt til å handle når pilen igjen peker oppover, eller skal man sitte rolig i båten og heller ta nedgangen med knusende ro? Kom med innspill på hva dere tenker er lurt nå om man prøver å se inn i spåkula, for å utnytte situasjonen optimalt!

Beklager hvis jeg starter tråden i litt feil sjanger, men interessert i å høre andres meninger:)
Redigert 21.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
Fholm
27.10.2020 kl 09:49 516

Sitter helt rolig, kun basert på magefølelse.. Tror presidentvalget uansett utfall resulterer i gigantisk krisepakke i USA som vil booste børsen igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2020 kl 09:52 498

Velger aksjer som ikke blir langvarig skadet...
Redigert 21.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
Rhods
27.10.2020 kl 10:12 455

Har solgt noen posisjoner og beholdt andre. En ny større korreksjon allerede nå vil ikke utløpe seg som i mars, til det husker børsene for godt. Selskaper som har levert solide tall i koronatid vil hente seg fort inn, tror jeg, det fundamentale i disse selskapene endres ikke med børsen. Med disse velger jeg å ha en mye lengre horisont, og fyller heller på dersom de blir i overkant billige. På den andre siden kan det blir veldig stygt for de næringene som allerede sliter tungt i pandemien, disse vil bli straffet hardt selektivt ved en ny korreksjon, mange vil også gå konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare