ALNG - Godt nytt for LNG-bransjen
LNG-drevne tankskip!
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/10/28/7581760/viken-shipping-og-hafnia-tankers-bestiller-lng-drevne-tankskip
Redigert 21.01.2021 kl 09:36
Du må logge inn for å svare
Up2you
02.11.2020 kl 23:37
10765
1000000 aksjer omsatt på 1.15 idag som gikk under radaren, hvorfor vises den ikke på handelsloggen til DN feks.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Tundra Tom
03.11.2020 kl 09:14
10620
Med så høye dagrater
Hvorfor tror du da aksjekursen fortsetter og falle ?
Hvorfor tror du da aksjekursen fortsetter og falle ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Up2you
03.11.2020 kl 09:37
10601
CFO har sagt opp f.eks.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Up2you
03.11.2020 kl 10:00
10585
Der gikk nok 1 mill aksjer under radaren.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
skywalker2019
03.11.2020 kl 10:01
10633
Spotratene er høye men har de ikke bundet kontrakter for de 2 LNG skipene sine til rater langt lavere en dagens en stund til?
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
skywalker2019
03.11.2020 kl 10:03
10633
Up2you skrev Der gikk nok 1 mill aksjer under radaren.
til samme pris som i går 1.15
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Up2you
03.11.2020 kl 12:14
10561
Der gikk enda en storpost under radaren..ting på gang
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Up2you
05.11.2020 kl 14:30
10436
LNG Rates uke 45
Spot Market
(USD/Month)
https://fearnpulse.com/
East of Suez 155-165k CBM
$102,500
-$5,000
West of Suez 155-165k cbm
$102,500
-$7,500
1 Year T/C 155-165k TFDE
$48,000
$0
Spot Market
(USD/Month)
https://fearnpulse.com/
East of Suez 155-165k CBM
$102,500
-$5,000
West of Suez 155-165k cbm
$102,500
-$7,500
1 Year T/C 155-165k TFDE
$48,000
$0
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
En smal stock aksje som virkelig fikk pryl pga Corona situasjonen og storsalg av P.Stordalen , fra vanlig kurs på 3 tallet til nå å trades på litt over kronen . En aksje som bør få mer oppmerksomhet !
Regn på verdiene på skipene ut fra markedet de operer i ;)
Regn på verdiene på skipene ut fra markedet de operer i ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Longline
10.11.2020 kl 14:08
10559
Wilforce kommer åpen om ca 2 uker og det bør være gode muligheter for å få en god kontrakt/rate da👍
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Up2you
11.11.2020 kl 20:16
10424
LNG Rates uke 46
Spot Market
(USD/Month)
East of Suez 155-165k CBM
$112,000
$15,000
West of Suez 155-165k cbm
$112,000
$9,500
1 Year T/C 155-165k TFDE
$48,000
$0
Spot Market
(USD/Month)
East of Suez 155-165k CBM
$112,000
$15,000
West of Suez 155-165k cbm
$112,000
$9,500
1 Year T/C 155-165k TFDE
$48,000
$0
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Vi går videre med ansett som billig kjøp , en aksje med lite fokus og et dypt fall pga corona gir sine muligheter ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
17.11.2020 kl 18:45
10164
WilForce er fikset for 90 dager til ca $80,000/dag. Starter rundt 25 November..
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Synes lovende , merkbart større kjøpsinteresse nå , men har en lang vei å gå før vi ser en fornuftig kurs .
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Longline
18.11.2020 kl 13:51
9996
Hørest veldig bra ut🙌👍Tror vi får en fin opptur her.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
18.11.2020 kl 14:31
9966
Break even rater for Awilco´s 2 skip bygget i 2013, er vel rundt $ 45000 per dag? (Mente jeg leste det et sted.) Så dersom Sonatrach har rett vil der gå rundt $ 35 000 per dag i 90 dager
Ved Q2 2020 resultatene var bokført egenkapital på $ 104,7 millioner. Deler vi på 132,6 millioner aksjer = $ 0.79 per aksje. Med en dollarkurs på 9 dette i kroner = 7.10 per aksje i bokførte verdier. På dagen kurs kr 1.25 betaler vi ca. 18 øre for en krone. Dersom de bokførte verdier er reelle?
Et annet forhold med ALNG, er at selskapet er svært lite med kun to skip. Et oppkjøp eller en fusjon vil være naturlig. Noe også selskapet vurderte for etpar år siden, med et samarbeide med Golar LNG (hvis jeg husker riktig?) I mai/juni kjøpte Navig8 ca. 20% av aksjene i selskapet. Mulig de planlegger kjøp av selskapet? Vil tro at interessen for å kjøpe selskapet nå, er større etter siste ukers rate oppgang?
Ved Q2 2020 resultatene var bokført egenkapital på $ 104,7 millioner. Deler vi på 132,6 millioner aksjer = $ 0.79 per aksje. Med en dollarkurs på 9 dette i kroner = 7.10 per aksje i bokførte verdier. På dagen kurs kr 1.25 betaler vi ca. 18 øre for en krone. Dersom de bokførte verdier er reelle?
Et annet forhold med ALNG, er at selskapet er svært lite med kun to skip. Et oppkjøp eller en fusjon vil være naturlig. Noe også selskapet vurderte for etpar år siden, med et samarbeide med Golar LNG (hvis jeg husker riktig?) I mai/juni kjøpte Navig8 ca. 20% av aksjene i selskapet. Mulig de planlegger kjøp av selskapet? Vil tro at interessen for å kjøpe selskapet nå, er større etter siste ukers rate oppgang?
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Up2you
19.11.2020 kl 11:27
9845
LNG Rates uke 47
Spot Market
https://fearnpulse.com/
(USD/Month)
East of Suez 155-165k CBM
$112,000
$0
West of Suez 155-165k cbm
$112,000
$0
1 Year T/C 155-165k TFDE
$47,000
-$1,000
Spot Market
https://fearnpulse.com/
(USD/Month)
East of Suez 155-165k CBM
$112,000
$0
West of Suez 155-165k cbm
$112,000
$0
1 Year T/C 155-165k TFDE
$47,000
-$1,000
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Longline
19.11.2020 kl 20:15
9723
Noen som har tanker rundt Q3 i morgen😔Vi får håpe på noen lystigere tall i fremtiden.Sitter med 200k til en pris på 1,67.Trodde de var er bra snitt, kan hende de blir om en stund,vist der ikke kommer en emisjon,,er litt redd for de..
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
20.11.2020 kl 10:51
9615
Tallene var noe svakere enn jeg ventet. Selskapet er også kommet ned i $ 8 millioner i cash, kravet er overfor kreditorene $ 10 millioner.
Selskapet jobber med å finne en løsning på dette. En mulighet kan være en emisjon.
Vil tro at selskapet i dagens situasjon leter etter en utgang, som kan være fusjon med et annet selskap, - salg av selskapet (oppkjøp) - salg av skipene.
Ser av balansen at bokførte verdier ligger rundt kr 6.60 per aksje.
På den positive siden er at et av skipene om få dager starter på en 90 dagers kontrakt til $ 80 000 per dag, som vil gi et godt overskudd for denne turen. Det andre skipet blir ledig tidlig i 2021 og med dagens rater er der godt håp om at også dette skipet kan sluttes til en god rate.
Jeg vil si at der er forbundet en stor risiko, men også et stort potensiale ved å kjøpe ALNG aksjen i dag.
Selskapet jobber med å finne en løsning på dette. En mulighet kan være en emisjon.
Vil tro at selskapet i dagens situasjon leter etter en utgang, som kan være fusjon med et annet selskap, - salg av selskapet (oppkjøp) - salg av skipene.
Ser av balansen at bokførte verdier ligger rundt kr 6.60 per aksje.
På den positive siden er at et av skipene om få dager starter på en 90 dagers kontrakt til $ 80 000 per dag, som vil gi et godt overskudd for denne turen. Det andre skipet blir ledig tidlig i 2021 og med dagens rater er der godt håp om at også dette skipet kan sluttes til en god rate.
Jeg vil si at der er forbundet en stor risiko, men også et stort potensiale ved å kjøpe ALNG aksjen i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
jokke
22.11.2020 kl 13:35
9463
Ja absolutt en god deal med kontrakten til Wiforce på 80k/dag og WilPride har vel en kontrakt i dag på 52k/ dag som bør gi en god del penger inn i kassen. Ser også i FA lørdag at deler av resultatet som ente i minus skylder de på en forskyvning av inntektene fra tredje til fjerde Q pga regnskapsregelene, så da bør jo Q4 bli meget bra......Det beste for aksjonærene er vel om skipene selges og verdiene gjøres opp eller at de kjøpes opp.
I dag i FA:
Frykter reprise av omstridt kriseemisjon - spår kraftig kursfall
Sist Awilco LNG hentet penger i 2017 ble det gjort med enorm rabatt, noe som skapte store reaksjoner. Nå frykter analytiker at det samme kan skje igjen.
I dag i FA:
Frykter reprise av omstridt kriseemisjon - spår kraftig kursfall
Sist Awilco LNG hentet penger i 2017 ble det gjort med enorm rabatt, noe som skapte store reaksjoner. Nå frykter analytiker at det samme kan skje igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
alan
22.11.2020 kl 15:27
9364
Jeg holder meg nå unna alle selskapene innen shipping, som Hannisdahl og gjengen dekker. Analyser som i dag, hvor ALNG er offeret.
Kommer stadig vekk fra denne gjengen. Og god spalteplass får dem. Blir for usikkert med slike løse kanoner på dekk. Med påfølgende fall i kursen og tap av cash.
Dessverre.
Kommer stadig vekk fra denne gjengen. Og god spalteplass får dem. Blir for usikkert med slike løse kanoner på dekk. Med påfølgende fall i kursen og tap av cash.
Dessverre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Noen lar seg alltid skremme av en tullete artikkel / analyse .Tenk selv er mitt råd ut fra kontrakter ALNG nå inngår .
Dette er ikke NAS som står på bakken med 0 passasjerer ;)
Dette er ikke NAS som står på bakken med 0 passasjerer ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Aramis
23.11.2020 kl 12:54
9044
I motsetning til Hannisdal synes jeg rapporten var langt bedre enn jeg hadde fryktet. Hva slags motiver Hannisdahl har for å skrive det han gjør, er det vel bare han selv som vet.
For den som vil holde seg oppdatert om hva som skjer innen LNG-markedet, kan de lese her. Optimismen er på vei tilbake.
https://www.lngindustry.com/magazine/lng-industry/
For den som vil holde seg oppdatert om hva som skjer innen LNG-markedet, kan de lese her. Optimismen er på vei tilbake.
https://www.lngindustry.com/magazine/lng-industry/
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Hannisdal er så uerfaren at han kan være skrudd inn feil vei ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Aramis
23.11.2020 kl 13:27
8994
Melding nå som må være som en nesestyver for Hannisdal:
23.11.2020, 13:11 · Oslo Børs
Awilco LNG ASA - Extension of amendment to sale/leaseback financial covenants
With reference to the stock exchange announcement 22 June 2020, Awilco LNG ASA
(Awilco LNG or the Company) is pleased to announce it has agreed with CCB
Financial Leasing Co. Ltd. (CCBFL) to extend the temporary amendments to
financial covenants in the sale/leaseback facilities for the WilForce and the
WilPride.
The required minimum consolidated cash and cash equivalents financial covenant
of USD 10.0 million has been reduced to USD 2.0 million and the required
consolidated positive working capital financial covenant has been waived,
originally from 1 July 2020 to 31 December 2020, and today extended for a
further six-month period, from 1 January 2021 to 30 June 2021.
23.11.2020, 13:11 · Oslo Børs
Awilco LNG ASA - Extension of amendment to sale/leaseback financial covenants
With reference to the stock exchange announcement 22 June 2020, Awilco LNG ASA
(Awilco LNG or the Company) is pleased to announce it has agreed with CCB
Financial Leasing Co. Ltd. (CCBFL) to extend the temporary amendments to
financial covenants in the sale/leaseback facilities for the WilForce and the
WilPride.
The required minimum consolidated cash and cash equivalents financial covenant
of USD 10.0 million has been reduced to USD 2.0 million and the required
consolidated positive working capital financial covenant has been waived,
originally from 1 July 2020 to 31 December 2020, and today extended for a
further six-month period, from 1 January 2021 to 30 June 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Hannisdal
Om han ikke klarer å analysere ALNG riktig ( som er enkelt ) ser jeg at alt videre blir vanskelig for hans karriere . Not mye type
Som tidligere :
Dette er ikke NAS som står på bakken med 0 passasjerer ;)
Om han ikke klarer å analysere ALNG riktig ( som er enkelt ) ser jeg at alt videre blir vanskelig for hans karriere . Not mye type
Som tidligere :
Dette er ikke NAS som står på bakken med 0 passasjerer ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Ut fra kontrakter er ikke emisjon nødvendig ut fra cash flowe videre..
andre som mener annet ?
andre som mener annet ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
dalglish
24.11.2020 kl 09:41
8715
Jeg er 100% overbevist om at Navig8 ønsker å sluke hele ALNG. Med tanke på emisjon eller ikke, vil det være en fordel for de å slå til før kapitalbehovet er så prekært eller vente til en utmattende og utvannende emisjon?
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
? Lite tro på emisjon ut fra nivå nye kontrakter blir inngått på
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
dalglish
24.11.2020 kl 10:50
8692
Vel, husk at vi er i høysesong for LNG, vi får se i april. Men tilbake til oppkjøp: Hva i alle dager skal Navig8 med en andel i ALNG hvis ikke formålet er å sikre seg hele. Så, slår de til nå eller venter de til sommeren?
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Longline
24.11.2020 kl 10:55
8682
Hva må i tilfelle Navig8 ut med vist dem skal sluke hele selskapet?.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
dalglish
24.11.2020 kl 11:03
8660
Eiersits i selskapet er veldig konsentrert nå, og det er i praksis en sak (forhandling) mellom Navig8 og Awilco AS som vil avgjøre dette. Tresifret antall prosent opp fra dagens kurs vil det ihvertfall være.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Første bud før man prøver seg på oppkjøp er nok å plassere en analyse som får skvetne til å selge .
Slå på tråden til Hannisdal og sjekk hva han sier om artikkelen i FA ;)
Slå på tråden til Hannisdal og sjekk hva han sier om artikkelen i FA ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Nå går drift i pluss , så får man velge om aksjekursen skal gå opp eller ned ut fra fremtidig utvikling i lng markedet ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
mimer
25.11.2020 kl 12:44
8442
Når kan vi forvente melding om ny kontrakt for WilPride? Nåværende kontrakt går til medio januar?!
Redigert 21.01.2021 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Den er under forhandling og om noen tror at det blir behov for emisjon , så vet jeg ikke hvilken styrke på brillene de skal gå for .
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
mimer
27.11.2020 kl 10:44
5736
Noen som har oppdatert aksjonærliste her? Kan være interessant å se om det er noen fond som skal "rydde" i proteføljen før årsskiftet...;-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
27.11.2020 kl 10:58
5815
Håper de bare henter inn penger i en emisjon nå så aksjonærene slipper å ha det hengende over seg. Er sikker på at hvis de fikk hentet inn 50 ish Mill på rundt NOK 1, som burde være mulig mtp. dagens rater, så hadde kursen kunnet økt betydelig mer i etterkant.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
dalglish
27.11.2020 kl 13:20
5770
Kan komme melding om forsikringspenger (1 mill USD) inn på konto anytime now..
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
mimer
27.11.2020 kl 16:19
5790
Du mener dette som er omtalt i Q3-rapporten?
Total current assets were MUSD 13.2 as at 30 September 2020 (MUSD 18.5 Q2 2020), including
insurance claims of MUSD 1.0 relating to vessel repairs expected to be settled in Q4 2020/Q1 2021
presented as other short term assets (MUSD 1.0 Q2 2020) and cash and cash equivalents MUSD 8.0
(MUSD 14.8 Q2 2020).
Total current assets were MUSD 13.2 as at 30 September 2020 (MUSD 18.5 Q2 2020), including
insurance claims of MUSD 1.0 relating to vessel repairs expected to be settled in Q4 2020/Q1 2021
presented as other short term assets (MUSD 1.0 Q2 2020) and cash and cash equivalents MUSD 8.0
(MUSD 14.8 Q2 2020).
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
Flytende naturgass (LNG) er av flere regnet som det beste drivstoffalternativet i overgangen til et lavkarbonsamfunn før man har gode nok utslippsfrie løsninger på plass.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
opp 7,5 % nå , antar det er starten for en dobling av kursen. 2 skip som vil måke inn penger fremover ut fra eget behov for rater og hva nybygg hos andre rederier må legge inn i regnestykket sitt .
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
Viktig for kurs videre er lengden på kontrakten ;) Uansett så tøffer selskapet videre med grønne tall .
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
mimer
11.12.2020 kl 08:52
5364
Spennende nå, pre open matcher på 1,3. Nyheter på gang?
Melding om lang kontrakt på god rate nå hadde vært toppen!
Melding om lang kontrakt på god rate nå hadde vært toppen!
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare