Med så høye dagrater
Hvorfor tror du da aksjekursen fortsetter og falle ?
Up2you
03.11.2020 kl 09:37 2590

CFO har sagt opp f.eks.
Up2you
03.11.2020 kl 10:00 2567

Der gikk nok 1 mill aksjer under radaren.

Spotratene er høye men har de ikke bundet kontrakter for de 2 LNG skipene sine til rater langt lavere en dagens en stund til?
Up2you
03.11.2020 kl 12:14 2474

Der gikk enda en storpost under radaren..ting på gang
Up2you
05.11.2020 kl 14:30 2348

LNG Rates uke 45
Spot Market

(USD/Month)

https://fearnpulse.com/


East of Suez 155-165k CBM
$102,500
-$5,000

West of Suez 155-165k cbm
$102,500
-$7,500

1 Year T/C 155-165k TFDE
$48,000
$0
Redigert 05.11.2020 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
rammern
10.11.2020 kl 13:12 2096

En smal stock aksje som virkelig fikk pryl pga Corona situasjonen og storsalg av P.Stordalen , fra vanlig kurs på 3 tallet til nå å trades på litt over kronen . En aksje som bør få mer oppmerksomhet !
Regn på verdiene på skipene ut fra markedet de operer i ;)
Redigert 10.11.2020 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
Longline
10.11.2020 kl 14:08 2056

Wilforce kommer åpen om ca 2 uker og det bør være gode muligheter for å få en god kontrakt/rate da👍
Up2you
11.11.2020 kl 20:16 1922

LNG Rates uke 46
Spot Market

(USD/Month)


East of Suez 155-165k CBM
$112,000
$15,000

West of Suez 155-165k cbm
$112,000
$9,500

1 Year T/C 155-165k TFDE
$48,000
$0
rammern
17.11.2020 kl 11:19 1722

Vi går videre med ansett som billig kjøp , en aksje med lite fokus og et dypt fall pga corona gir sine muligheter ;)
Redigert 17.11.2020 kl 13:10 Du må logge inn for å svare

WilForce er fikset for 90 dager til ca $80,000/dag. Starter rundt 25 November..
rammern
18.11.2020 kl 13:30 1488

Synes lovende , merkbart større kjøpsinteresse nå , men har en lang vei å gå før vi ser en fornuftig kurs .
Redigert 18.11.2020 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
Longline
18.11.2020 kl 13:51 1456

Hørest veldig bra ut🙌👍Tror vi får en fin opptur her.

Break even rater for Awilco´s 2 skip bygget i 2013, er vel rundt $ 45000 per dag? (Mente jeg leste det et sted.) Så dersom Sonatrach har rett vil der gå rundt $ 35 000 per dag i 90 dager
Ved Q2 2020 resultatene var bokført egenkapital på $ 104,7 millioner. Deler vi på 132,6 millioner aksjer = $ 0.79 per aksje. Med en dollarkurs på 9 dette i kroner = 7.10 per aksje i bokførte verdier. På dagen kurs kr 1.25 betaler vi ca. 18 øre for en krone. Dersom de bokførte verdier er reelle?
Et annet forhold med ALNG, er at selskapet er svært lite med kun to skip. Et oppkjøp eller en fusjon vil være naturlig. Noe også selskapet vurderte for etpar år siden, med et samarbeide med Golar LNG (hvis jeg husker riktig?) I mai/juni kjøpte Navig8 ca. 20% av aksjene i selskapet. Mulig de planlegger kjøp av selskapet? Vil tro at interessen for å kjøpe selskapet nå, er større etter siste ukers rate oppgang?
Up2you
19.11.2020 kl 11:27 1291

LNG Rates uke 47
Spot Market

https://fearnpulse.com/

(USD/Month)


East of Suez 155-165k CBM
$112,000
$0

West of Suez 155-165k cbm
$112,000
$0

1 Year T/C 155-165k TFDE
$47,000
-$1,000
Longline
19.11.2020 kl 20:15 1174

Noen som har tanker rundt Q3 i morgen😔Vi får håpe på noen lystigere tall i fremtiden.Sitter med 200k til en pris på 1,67.Trodde de var er bra snitt, kan hende de blir om en stund,vist der ikke kommer en emisjon,,er litt redd for de..

Tallene var noe svakere enn jeg ventet. Selskapet er også kommet ned i $ 8 millioner i cash, kravet er overfor kreditorene $ 10 millioner.
Selskapet jobber med å finne en løsning på dette. En mulighet kan være en emisjon.
Vil tro at selskapet i dagens situasjon leter etter en utgang, som kan være fusjon med et annet selskap, - salg av selskapet (oppkjøp) - salg av skipene.
Ser av balansen at bokførte verdier ligger rundt kr 6.60 per aksje.
På den positive siden er at et av skipene om få dager starter på en 90 dagers kontrakt til $ 80 000 per dag, som vil gi et godt overskudd for denne turen. Det andre skipet blir ledig tidlig i 2021 og med dagens rater er der godt håp om at også dette skipet kan sluttes til en god rate.
Jeg vil si at der er forbundet en stor risiko, men også et stort potensiale ved å kjøpe ALNG aksjen i dag.
jokke
22.11.2020 kl 13:35 898

Ja absolutt en god deal med kontrakten til Wiforce på 80k/dag og WilPride har vel en kontrakt i dag på 52k/ dag som bør gi en god del penger inn i kassen. Ser også i FA lørdag at deler av resultatet som ente i minus skylder de på en forskyvning av inntektene fra tredje til fjerde Q pga regnskapsregelene, så da bør jo Q4 bli meget bra......Det beste for aksjonærene er vel om skipene selges og verdiene gjøres opp eller at de kjøpes opp.
I dag i FA:
Frykter reprise av omstridt kriseemisjon - spår kraftig kursfall
Sist Awilco LNG hentet penger i 2017 ble det gjort med enorm rabatt, noe som skapte store reaksjoner. Nå frykter analytiker at det samme kan skje igjen.
Redigert 22.11.2020 kl 15:43 Du må logge inn for å svare
alan
22.11.2020 kl 15:27 801

Jeg holder meg nå unna alle selskapene innen shipping, som Hannisdahl og gjengen dekker. Analyser som i dag, hvor ALNG er offeret.
Kommer stadig vekk fra denne gjengen. Og god spalteplass får dem. Blir for usikkert med slike løse kanoner på dekk. Med påfølgende fall i kursen og tap av cash.
Dessverre.
Redigert 22.11.2020 kl 19:52 Du må logge inn for å svare

Noen lar seg alltid skremme av en tullete artikkel / analyse .Tenk selv er mitt råd ut fra kontrakter ALNG nå inngår .
Dette er ikke NAS som står på bakken med 0 passasjerer ;)
Redigert i går kl 12:55 Du må logge inn for å svare

I motsetning til Hannisdal synes jeg rapporten var langt bedre enn jeg hadde fryktet. Hva slags motiver Hannisdahl har for å skrive det han gjør, er det vel bare han selv som vet.
For den som vil holde seg oppdatert om hva som skjer innen LNG-markedet, kan de lese her. Optimismen er på vei tilbake.
https://www.lngindustry.com/magazine/lng-industry/

Hannisdal er så uerfaren at han kan være skrudd inn feil vei ;)

Melding nå som må være som en nesestyver for Hannisdal:

23.11.2020, 13:11 · Oslo Børs
Awilco LNG ASA - Extension of amendment to sale/leaseback financial covenants
With reference to the stock exchange announcement 22 June 2020, Awilco LNG ASA
(Awilco LNG or the Company) is pleased to announce it has agreed with CCB

Financial Leasing Co. Ltd. (CCBFL) to extend the temporary amendments to

financial covenants in the sale/leaseback facilities for the WilForce and the

WilPride.

The required minimum consolidated cash and cash equivalents financial covenant

of USD 10.0 million has been reduced to USD 2.0 million and the required

consolidated positive working capital financial covenant has been waived,

originally from 1 July 2020 to 31 December 2020, and today extended for a

further six-month period, from 1 January 2021 to 30 June 2021.


Hannisdal
Om han ikke klarer å analysere ALNG riktig ( som er enkelt ) ser jeg at alt videre blir vanskelig for hans karriere . Not mye type
Som tidligere :
Dette er ikke NAS som står på bakken med 0 passasjerer ;)
Redigert i går kl 14:25 Du må logge inn for å svare

Ut fra kontrakter er ikke emisjon nødvendig ut fra cash flowe videre..
andre som mener annet ?
Redigert i går kl 14:40 Du må logge inn for å svare

.
Redigert i dag kl 10:15 Du må logge inn for å svare

Jeg er 100% overbevist om at Navig8 ønsker å sluke hele ALNG. Med tanke på emisjon eller ikke, vil det være en fordel for de å slå til før kapitalbehovet er så prekært eller vente til en utmattende og utvannende emisjon?

? Lite tro på emisjon ut fra nivå nye kontrakter blir inngått på

Vel, husk at vi er i høysesong for LNG, vi får se i april. Men tilbake til oppkjøp: Hva i alle dager skal Navig8 med en andel i ALNG hvis ikke formålet er å sikre seg hele. Så, slår de til nå eller venter de til sommeren?

Hva må i tilfelle Navig8 ut med vist dem skal sluke hele selskapet?.

Eiersits i selskapet er veldig konsentrert nå, og det er i praksis en sak (forhandling) mellom Navig8 og Awilco AS som vil avgjøre dette. Tresifret antall prosent opp fra dagens kurs vil det ihvertfall være.

Første bud før man prøver seg på oppkjøp er nok å plassere en analyse som får skvetne til å selge .
Slå på tråden til Hannisdal og sjekk hva han sier om artikkelen i FA ;)
Redigert i dag kl 11:20 Du må logge inn for å svare