rammern
26.11.2020 kl 00:17 5648

Satser nå på mer langsiktige kontakter .
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
rammern
26.11.2020 kl 14:28 5556

Den er under forhandling og om noen tror at det blir behov for emisjon , så vet jeg ikke hvilken styrke på brillene de skal gå for .
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
mimer
27.11.2020 kl 10:44 5481

Noen som har oppdatert aksjonærliste her? Kan være interessant å se om det er noen fond som skal "rydde" i proteføljen før årsskiftet...;-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
27.11.2020 kl 10:58 5560

Håper de bare henter inn penger i en emisjon nå så aksjonærene slipper å ha det hengende over seg. Er sikker på at hvis de fikk hentet inn 50 ish Mill på rundt NOK 1, som burde være mulig mtp. dagens rater, så hadde kursen kunnet økt betydelig mer i etterkant.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
dalglish
27.11.2020 kl 13:20 5515

Kan komme melding om forsikringspenger (1 mill USD) inn på konto anytime now..
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
mimer
27.11.2020 kl 16:19 5535

Du mener dette som er omtalt i Q3-rapporten?

Total current assets were MUSD 13.2 as at 30 September 2020 (MUSD 18.5 Q2 2020), including
insurance claims of MUSD 1.0 relating to vessel repairs expected to be settled in Q4 2020/Q1 2021
presented as other short term assets (MUSD 1.0 Q2 2020) and cash and cash equivalents MUSD 8.0
(MUSD 14.8 Q2 2020).
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
rammern
29.11.2020 kl 07:58 5499

Flytende naturgass (LNG) er av flere regnet som det beste drivstoffalternativet i overgangen til et lavkarbonsamfunn før man har gode nok utslippsfrie løsninger på plass.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
rammern
09.12.2020 kl 16:01 5240

opp 7,5 % nå , antar det er starten for en dobling av kursen. 2 skip som vil måke inn penger fremover ut fra eget behov for rater og hva nybygg hos andre rederier må legge inn i regnestykket sitt .
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
rammern
10.12.2020 kl 15:41 5191

Viktig for kurs videre er lengden på kontrakten ;) Uansett så tøffer selskapet videre med grønne tall .
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
mimer
11.12.2020 kl 08:52 5109

Spennende nå, pre open matcher på 1,3. Nyheter på gang?
Melding om lang kontrakt på god rate nå hadde vært toppen!
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Up2you
11.12.2020 kl 12:06 5073

Rykker det til snart?
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Frodon
12.12.2020 kl 14:15 5049

Hva tenker du om analysen til Cleaves?

«Awilco LNG (SELL/N0.5) is in a challenging liquidity position, and our base case is for a dilutive equity issuance during 2021E»
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
jess23
12.12.2020 kl 22:29 4924

Det å ta disse analysene/utsagnene fra Hannisdahl/Cleaves seriøst har jeg sluttet med for lengst. Tidlig i høst blant annet så spådde han LPG-rater gjennom høsten og frem til jul på $15K(er nå på drøyt $100K) og han har kursmål Avance på 22 såvidt jeg husker(tilsvarende lavt på BW). Kursen er nesten det dobbelte nå og futures på ratene tilsvarer at han ikke skal få rett så langt øye kan se. Men klart han får sikkert rett en eller annen gang i fremtiden. Men at han ikke går inn og revurderer sin analyse og innrømmer bom, nei se det gjør han ikke. Blir for dumt hele greia.
Angående Awilco er jeg ikke aksjonær nå, men den vurderes seriøst. I de forskjellige elementene som da vurderes inngår IKKE noen analyse fra Hannisdahl. Det store spørsmålet for meg angående Awilco blir jo om de får nye attraktive kontrakter når de eksisterende går ut. Gjør de det er det jo en stor oppside her. I tillegg en mulig oppkjøpskandidat. Nedsiden er jo at de er sårbare angående kapital og futures på LNG-rater fra februar er vel ikke supre akkurat nå.
Kommer nok antagelig til å kjøpe her, men bare lurer på om noen vil realisere litt mere tap før nyttår. Så ser nok aksjen an noen dager først.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
mimer
12.12.2020 kl 23:44 4883

Julekule på Aksjesladder, spørs hvor lenge det lønner seg å vente...
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
mimer
13.12.2020 kl 19:31 4587

Takk for den, fine greier! Selger ikke før kursen passerer 3 kroner ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2020 kl 23:21 4395

Uten at jeg eier eller har planer om aksjer i Alng, tror jeg svada pratet til Claeves skal dere blåse lang masj i, disse eksperter som anbefalte salg av Lpg i sommer, alle så hvordan det gikk.
Kjøp Hlng, den er ned 20 kr i år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
mimer
14.12.2020 kl 09:07 4241

Er det ikke litt unødvendig med CB fra start, folk har vel fått god tid til å tenke seg om...Åpner 1,65
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
AlfaQ
14.12.2020 kl 09:13 4254

Sjekk volumet fra start idag. Her skjer det noe.
Opp over 50%
Spennende
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
AlfaQ
14.12.2020 kl 09:27 4250

Sitter Navig8 fortsatt på storposten de bunnfisket i våres?
Hvis kursen begynner å gå kan de få brottomt med å fremme et eventuelt bud?
Det var vel Tradewinds blant annet som spekulerte om oppkjøp i mai/juni.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.12.2020 kl 11:52 4100

Kan det tenkes at ALNG unngår kapitalinnhenting og medfølgende utvanning?! Støttet av brennhett LNG-marked. I så fall kan dette bli en vanvittig nyttårsrakett!
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Tundra Tom
14.12.2020 kl 12:22 4146

Snakket med ledelsen i forrige uke.
De var ingen planer om emisjoner og de mente lng markedet ville ta seg kraftig opp i de kommende åra.
Samt at det mest sannsynlig vil komme et bud på selskapet fra Navig 8
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.12.2020 kl 12:35 4152

Men de har ikke "mange år" på seg. Så langt har det vel vært enighet om at de trenger en refinansiering i løpet av første halvår 2021, så vidt jeg har fått med meg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Tundra Tom
14.12.2020 kl 13:13 4160


Men i følge ledelsen var det ikke behov
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.12.2020 kl 13:21 4147

Meget interessant. Jeg regner med at du har dette fra sikre kilder i ledelsen, Tundra Tom? I så fall er dette så bullish som det kan få blitt. Spotrater på opp mot 200.000 dollar pr dag som CEO Kalleklev i FLNG uttaler til dagens FA, kan gi et rally i LNG større enn noen hadde forestilt seg.

Svend Egil Larsen har ALNG som sin desidert største julekule, og gir den 10 av 10. Han ser nok hva som er i emning i LNG nå.

Med dette supersterke markedet kan ALNG gå over 10 kroner i løpet av etterjulsvinteren.

Et apropos Tundra Tom: Uttalte virkelig noen i ledelsen i ALNG at det kan komme et bud på ALNG fra Navig8??? Dette er rimelig børssensitivt, for å si det mildt....!!! :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
rammern
14.12.2020 kl 13:27 4138

Rolig nå ! Ga tips om om at ALNG var lavt priset , men tips mot 10,- kan du glemme ut fra tilgangen av nye skip frem i tid .
Solgte trading delen i dag for fokus på HLNG
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.12.2020 kl 13:33 4117

Vi får se rammern. Har du solgt trading-delen din i dag skjønner jeg godt at du sier at vi må ta det rolig... ;)

Tipper heller det blir kraftig FOMO i ALNG fremover, godt hjulpet av rekordrater. Det kommer flere LNG-skip til i første kvartal ja, men første kvartal varer helt frem til og med mars måned, og frem til da kan vi få en rate-fest LNG ikke har sett maken til. Men er du inne i HLNG, så er du jo inne i sektoren :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
rammern
14.12.2020 kl 13:58 4078

Ja , men trading delen skal ligge der kurs henger , mest etter ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Aramis
14.12.2020 kl 13:58 4074

KOMMENTAR: KRAFTIG OPPGANG FOR LNG SHIPPING
Oslo (TDN Direkt): Oslo Børs handles i positivt terreng mandag formiddag, der blant annet LNG shipping-sektoren utmerker seg.
LNG-shippingrater har steget kraftig den seneste uken på sterk etterspørsel og begrenset tilbud, melder flere meglerhus mandag.

Clarksons Platou Securities skriver mandag at LNG-sektoren generelt har vært drevet av økende gasspriser som følge av sterk etterspørsel i Asia samt strammere tilgjengelighet på grunn av eksportforstyrrelser og forsinkelser i transitt. Ifølge meglerhuset holder gasspriser seg på normale nivåer i USA mens asiatiske priser har steget kraftig.

"Gjeldende LNG-priser samt forskjellen mellom priser i øst og vest er på sine høyeste nivåer siden september 2018", skriver Clarksons.

Meglerhuset skriver at MEGI-ratene ligger i området 147.500 dollar pr dag, opp fra 125.000 dollar pr dag forrige uke og trekker frem at gassprisdifferansen mellom øst og vest har ført til økt etterspørsel etter aktører med ledige skip.

Arctic Securities peker også på arbitrasjen mellom øst og vest som en nøkkeldriver til den sterke fraktetterspørselen, og peker på produksjonsbrudd i Australia og Qatar som en av årsakene til økte gasspriser i øst.

"Utsiktene ser gode ut ettersom cargo-priser er forventet å være høye samtidig som fraktkapasitet er forventet å fortsatt være begrenset", skriver meglerhuset.

ABG Sundal Collier oppjusterte ifølge en oppdatering søndag kursmålet på Flex LNG til 91 fra tidligere 77 kroner pr aksje og pekte på den siste tids utvikling i LNG-markedet. Pareto Securities trekker også frem i en rapport mandag at de forventer sterke fjerdekvartalstall for Flex LNG og peker på en booking på 98 prosent for kvartalet samt sterk guiding for førstekvartal.

Flex LNG stiger 8,9 prosent til 77,50 kroner på Oslo Børs mandag, mens Awilco LNG stiger 39 prosent. Höegh LNG er opp 8,6 prosent.

,
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
StoreTor
14.12.2020 kl 14:30 4043

Hyggelig oppgang for ALNG, men må ærlig innrømme at jeg er litt forundret.
LNG shippings svakeste og minste selskap, som ref siste kvartalsrapporter taper penger og er i brudd med låneforpliktelser grunnet for lav egenkapital.
De har kun to skip å fordele alle kostnader på, og gjeldende kontrakter er heller ikke mye å skryte av. Kontrakter skal forhåpentligvis reforhandles eller fornyes om ikke alt for lenge, så man kan jo håpe på noe positivt derfra. Men skipene er ikke lenger siste skrik, og de oppnår derfor ikke topp rater som flere av konkurrentene.
Konkurrentene får oppdaterte kursmål og kjøps-anbefalinger, men ingen nye anbefalinger for ALNG.
Så skyldes denne oppgangen ene og alene at nye øyne får øyne opp for selskapet på grunn av en podcast? Er ikke det i tilfelle litt tynt? Selskapet har jo falt fra over 5 kroner de siste tre år for en grunn.
For de som måtte lure, så eier jeg fortsatt en liten post i ALNG, selv om jeg flere ganger har vært nær ved å selge :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.12.2020 kl 14:39 4023

Du må tenke "opsjon", ikke "aksje"... Det er det korte svaret.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
mimer
14.12.2020 kl 15:38 3970

Ledelsen kan vel ikke si at det mest sannsynlig vil komme et bud, for ikke å snakke om fra et konkret selskap...
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
mimer
15.12.2020 kl 00:07 3634

Alle ute allerede, eller ingen som kom seg inn?!

Hvis LNG-markedet skal bli så hot som flere spår så tror jeg ALNG blir kjøpt opp. De er et minimalistisk selskap i sektoren og sikkert lett å sluke for de større. FLNG f.eks.?
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
dalglish
15.12.2020 kl 00:24 3605

Navig8 har allerede sikret seg et balletak på ALNG. Hvis noen skal kjøpe opp det lille rederiet, så er det dem. Lurer faktisk på hvorfor de ikke har lagt inn bud allerede. Er det noe i kjøpsavtalene de gjorde med Strawberry m.fl tidligere i år. Feks at hvis de gir et høyere bud innen 12 mndr, så skal disse selgerne ha samme pris? eller satser man på skremme bort småinvestorer med utmattende emisjon(er)?
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
mimer
15.12.2020 kl 00:36 3602

Har også lurt på hva strategien til Navig8 var når de kjøpte seg inn, og hva den er nå. Med kraftig stigende rater kan det kanskje begynne å rykke i foten til både den ene og den andre...?
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Dolly
15.12.2020 kl 00:44 3597

Skal visstnok komme en bull-artikkel i fa i morgen på lng ratene..
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.12.2020 kl 08:17 3360

Fin artikkel i dagens FA på s 19 om at LNG-ratene kan nå hele 350.000 dollar pr dag :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.12.2020 kl 10:56 3237

ALNG steg hele 60% i går og er kun ned ca 6% nå. Det må sies å være meget sterkt, hvor få er fristet til å ta gevinst. Nytt forsøk på 2 kroner om kort tid. Da endres det tekniske bildet og vi kan få en solid stigning mot 3 kroner.

Rekordspot-ratene må gi rimelig gode rater for skipet som skal tegnes ny kontrakt for i januar var det vel. Kan vi vente oss en melding om ny kontrakt før eller etter nyttår? Spennende dager for LNG som vil fly høyt fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare