KORONAVAKSINER KOMMER FOR ALVOR FØRST I APRIL
Bad News.. Markedet hadde "priset inn" januar.
Oslo (TDN Direkt): Koronavaksiner kommer til EU-landene for alvor først i april neste år, sier EU-kommisjonens leder Ursula von der Leyen, melder NRK.
Til mediene sa hun onsdag at de håper å få levert opptil 50 millioner vaksiner hver måned. Norge vil få sine vaksiner via EU.
Oslo (TDN Direkt): Koronavaksiner kommer til EU-landene for alvor først i april neste år, sier EU-kommisjonens leder Ursula von der Leyen, melder NRK.
Til mediene sa hun onsdag at de håper å få levert opptil 50 millioner vaksiner hver måned. Norge vil få sine vaksiner via EU.
Redigert 21.01.2021 kl 05:26
Du må logge inn for å svare
Azt er vel den eneste som tjener penger på pandemien. Jeg tror oppgangen nå fører til enda flere tester og økt salg for Azt
Redigert 21.01.2021 kl 03:40
bj111
28.10.2020 kl 17:16
4549
Tror ikke på Julenissen eller Påskeharen og jeg tror dessverre at Ursula fort kan måtte svelge de ordene. Vaksine kommer kanskje gjennom godkjenning før sommeren dersom noen viser seg å ha effekt og være sikre. Her på fjellet ser vi neppe noe omfattende vaksineprogram før sommeren. Så spørs det hva som skjer med prisen på disse vaksinene for at Big Pharma skal rive vedledighet er det ingen grunn til å tro på .
Spyttes det ut en vaksine som hastegodkjennes og massedistribueres så står vi vel overfor et av menneskehetens største eksperimenter på seg selv noen sinne.
Spyttes det ut en vaksine som hastegodkjennes og massedistribueres så står vi vel overfor et av menneskehetens største eksperimenter på seg selv noen sinne.
pengex
28.10.2020 kl 17:12
4565
Jeg synes igrunn dette forslaget gir seg selv. Ikke engang under busstreiken hørte vi ett pip fra ministeren. Null. Fix det selv.
Stats og kommunekassa er stappfull. Det blir for ille å sko seg slik de gjør under denne krisa.
De fleste beboerparkeringene i byen er stort sett bare halvfulle. Blir litt tullete spør du meg.
Stats og kommunekassa er stappfull. Det blir for ille å sko seg slik de gjør under denne krisa.
De fleste beboerparkeringene i byen er stort sett bare halvfulle. Blir litt tullete spør du meg.
Fluefiskeren
28.10.2020 kl 17:10
4580
Lett å si når man sitter ute i ødemarken selv.
pengex
28.10.2020 kl 17:07
4600
Vet det. Hadde ei grei gate å parkere i som gikk over i beboer. 73kr timen for dieselpark skal de ha.
Men jeg synes forslaget er såpass bra at jeg skal se hvor langt jeg kommer med det.
Helseministeren må gi litt nå. Tilbakebetaling av beboerparkeringa er en liten sum for staten nå.
Men jeg synes forslaget er såpass bra at jeg skal se hvor langt jeg kommer med det.
Helseministeren må gi litt nå. Tilbakebetaling av beboerparkeringa er en liten sum for staten nå.
De urbane må ha ting inn med t-skje, i dag måtte den stakkars helseministeren mate dem på nytt.
Fluefiskeren
28.10.2020 kl 16:59
4662
Tror ikke de som har beboerparkering er enig. Det fjernes en masse plasser pga. sykkelveier samtidig som prisene øker.
Fluefiskeren
28.10.2020 kl 16:56
4689
Nå er det nå engang FHI og Helsedirektoratet som stor sett er de som gir råd selv om Regjeringen kan overprøve det. Regjering har ikke greie på smittevern, men de kan se opp tiltak mot ødelagt økonomi. Ingen av de to instanser har rådet til å stenge helt ned. Tiltakene et jo relativt strenge nå. I hvert fall i forhold til det vi så i sommer. Sydenturer, fadderfester, grottefester osv. Jeg har selv høyere utdannelse, men i min tid var det ikke noe som het fadderfester. Det rare var at jeg greide meg uten det og uten psykiske problemer.
pengex
28.10.2020 kl 16:36
4727
Jeg la inn ett forslag som jeg synes er meeeget bra til Oslo-instansen. Fjern og avlys beboerparkeringa . Da kan vanlige folk ta bilen helt inn til Oslo i egen bil, slippe å stå tettpakka på tog og buss. Jeg tror dette hadde redusert ant. smittede betydelig. Folk kjører ,parkerer,jobber,drar hjem. I den rekkefølgen. Uten nærkontakt med ukjente.
Smart hva ? Vi får se om MDG er enige.
Smart hva ? Vi får se om MDG er enige.
omac
28.10.2020 kl 16:30
4743
Det er vel bare å holde dem hjemme, du har full anledning til det. Mur dere inne og la kolonial.no levere mat
The Godfather
28.10.2020 kl 16:28
4757
Franske medier forventer at president Emmanuel Macron vil innføre en ny fire ukers nasjonal lockdown i en TV-overført tale onsdag kveld.
Innføringen av portforbud på kvelds- og nattestid i flere av de tettest befolkede områdene i Frankrike, inklusive Paris, har ifølge talspersoner for franske myndigheter ikke vært nok til å stanse den andre coronabølgen som herjer landet.
Franske sykehus meldte ifølge nyhetsbyrået AP før i dag at 58 prosent av intensivkapasiteten nå er fylt opp av coronapasienter, og har derfor bedt om en ny, omfattende nedstengning.
Innføringen av portforbud på kvelds- og nattestid i flere av de tettest befolkede områdene i Frankrike, inklusive Paris, har ifølge talspersoner for franske myndigheter ikke vært nok til å stanse den andre coronabølgen som herjer landet.
Franske sykehus meldte ifølge nyhetsbyrået AP før i dag at 58 prosent av intensivkapasiteten nå er fylt opp av coronapasienter, og har derfor bedt om en ny, omfattende nedstengning.
Bra jeg ikke trenger å gå ut døra de neste månedene... Men jeg må si at dagens politikere kommer til å vise sin inkompetanse i forhold til pandemien i tiden fremover. Det eneste som vil fungere nå er å stenge helt ned. Dette tør de ikke gjøre fordi de økonomiske konsekvensene er for store. Dette betyr at jeg må sende samboer og sønn ut døren på jobb eller skole vel vitende om at de kan komme hjem syke og ta knekken på familien vår. De sier jo rett ut at de tar sjansen på at det går bra. At smittevernet er godt nok. At det ikke er mange tilfeller med smitte blant barn. Har lest mer enn nok rapporter på at det er en sjanse og da er det sinnsykt kynisk av politikerne å ofre noen få for at folk skal kunne fortsetteå jobbe og tjene penger for det er nettopp dette de gjør. De ofrer de som blir rammet for at de som må ut å jobbe skal kunne gjøre det. Synes synd på de som jobber i barnehage og på skoler rundt om i landet med den enorme risikoen det innebærer.
rockpus
28.10.2020 kl 15:36
4847
I disse tider er det kanskje SoftOx, Gentian Diagnostics, Lifecare, BergenBio og ArcticZymes man bør vurdere?
The Godfather
28.10.2020 kl 15:30
4861
Nå er det rimelig opplagt at vi går inn i en svært tung vinter med mye smitte, død og nedstengninger som vil påvirke økonomien for land, selskaper og privatpersoner.
Børsene skal kraftig ned på kort sikt.
Børsene skal kraftig ned på kort sikt.
Mdg1
28.10.2020 kl 15:18
4917
Det bety at vi må leve med smittebølger frem til høsten 2021. Jeg tror børsen skal falle 10 -20% til nå. Folk trodde det skulle blåse over, men innser nå at det verste er fremfor oss.