Oslo Børs: minner litt om mars-krakket.

Jensenpirken
OBX 28.10.2020 kl 18:39 2659

Noen likheter er det. Mandag, tirsdag og onsdag har resultert i gigakraftig nedgang. Fryktindeksen rett opp, europeiske børser virker bunnløse.

Vi kjenner dette igjen!!!!!
Redigert 20.01.2021 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
Jensenpirken
28.10.2020 kl 21:31 2498

Wall Street stengte markant mye lavere enn ved stengetid Oslo Børs. Altså vi ligger ann til en ny massakre på Oslo Børs i morra.

Blir fredagen også knallrød så blir det en gigarød uke.
omans
29.10.2020 kl 07:37 2283

Sp500 er over 3000, og du pisser i buksa. På tross av du har kun pratet Bull og om Dow til 30000 kun tidsspørsmål.
Markedet vil nok suge frem til valget er avklart, deretter blir du nok Bull og snakker om hvor lite innsikt de hadde, som ikke holdt seg Bull som du gjorde.
Jensenpirken
29.10.2020 kl 18:24 2146

Jeg forsøkte å trolle. Men ikke alle som tok den.
Jensenpirken
30.10.2020 kl 21:34 2012

Eg er fortsatt bull så det er avklart. Har kun 0,9% rente på sparekonto så for meg er aksjefond mye mer attraktivt. Renten på innskudd skal liggge lavt i lang lang tid så absolutt ingenting å hente der.
Slettet bruker
01.11.2020 kl 18:58 1775

Der begynner flere å skjønne at gjeldsbobblen ikke kan fortsette ?

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/41d2Oq/verkebyllen-som-kan-bli-et-mareritt?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Uansett president i USa er de føkka slik det ser ut, dette vil bli stygt.
Kan vi få høye renter som følge av panikk i pengemarkedet , devaluering av dollars ?
Kaisovski
01.11.2020 kl 22:55 1602

Vi kan få høye renter av grunnene du nevner, men når? Vil det skje i det hele tatt?
Det kan ta mange år for alt vi vet, det betinger vel at sentralbanker og myndigheter mister kontroll over gjeld/valutaen.

Pervorisk
01.11.2020 kl 23:08 1553

3 mnd Nibor var under 0,25 i september - nå er den i ferd med å blåse forbi 0,45...raskt....
Guuz
01.11.2020 kl 23:30 1459

fra samme artikkel:

Takket være dollarens status som verdens mest brukte valuta og reservevaluta, det vil si at den er gangbar over hele verden som oppgjørsmiddel, målestokk for andre valutaer og grunnleggende i globale finansmarkeders infrastruktur, kan USA utstede mer gjeld enn andre land.

– Sagt litt enkelt så kan amerikanske politikere tillate seg å være mer uansvarlige enn politikere i andre land når det kommer til økning i statsgjelden, og de er fortsatt godt innenfor grensen, sånn jeg ser det, sier Gjerde.

Hun mener USA fortsatt kan ta opp gjeld for å finansiere gammel gjeld som forfaller, mer eller mindre «i det uendelige», men at det er grenser for hvor mye gjeldsbyrden kan økes i forhold til størrelsen på økonomien.

Problemet oppstår først hvis innehaverne av gjelden frykter at gjeldsbyrden er for høy til å kunne tilbakebetales og begynner å dumpe amerikansk statsgjeld.

Da vil amerikanske statsrenter stige (på grunn av lavere etterspørsel) og dollaren svekker seg, sier analytikeren. Hun tror derimot ikke det vil være en isolert hendelse som fører til at investorene velger annen statsgjeld aller andre valutaer, som da vil styrkes mot dollar.

– Jeg tror at et sånt scenario vil være så alvorlig at det vil innebære en kollaps i finansmarkedene samlet sett, og at investorer mister tilliten til det finansielle systemet slik vi kjenner det i dag, sier hun, men tilføyer at dette ikke er et sannsynlig scenario.
Jensenpirken
02.11.2020 kl 22:45 1256

Børsene i dag var top-shelf. Selv med fryktelige utvikling vedrørende corona steg børsene bra, i sterk kontrast til det som skjedde i mars.

Veldig vanskelig å se hvordan resten av november vil utvikle seg børsmessig.


Jensenpirken
04.11.2020 kl 20:13 1011

Børsene går amok i positiv retning. Hei hvor det går😂😂😂