Klarer Bemcentinib å bestå testen?

Bliss
BGBIO 28.10.2020 kl 20:48 21150

Kan Bemcentinib klare å hemme Sars-CoV-2 i så stor grad at dette lindrer og forkorter sykdomsforløpet til de covid-19 syke?
Det er dette som nå er under uttesting i to studier i tre forskjellige land, og vi skal her ta en liten titt på det som taler for og imot et vellykket resultat. Siste del av dette innlegget mitt kan fortone seg som høylydt banning i kjerka, men det får så være.
Den første utfordringen for BGBIO gjelder det metodiske. Å få nok pasienter til å være med i studien i disse tider kan umulig bli et problem, men jeg tviler på om vi lykkes med å få en monogruppe som vil ta til takke med Bemcentinib alene da dette medikamentet bare er under utprøving, mens Remdesivir og steroidet Deksametason er den anerkjente standardbehandlingen med påstått effekt mot covid-19 i dag. Alvorlig syke pasienter vil naturligvis velge den mest anerkjente behandlingen. Derfor er jeg redd vi bare får to grupper som skal sammenliknes, det gjelder de som får Bemcentinib i sammen med standardbehandling og de som bare får standardbehandlingen. Det vil svekke noe av muligheten for å evaluere effekten av Bemcentinib som et selvstendig behandlingsalternativ.
Om vi overser de metodiske problemene, hva får oss til å tro at Bemcentinib kan bli en suksess?
Den gjengse oppfatningen i det globale forskermiljøet hevder at Sars-CoV-2 kommer inn i kroppens celler ved at dets S-glykoprotein kobler seg til en reseptor på kroppens celler som heter ACE2 (angiotensin-converting-enzym2), mens Bemcentinib fester seg til og blokkerer en helt annen port inn i cellene som heter AXL (en tyrosin-kinase reseptor). Heldigvis har en rekke forskere klart å påvise at også AXL porten er en sentral inngangsdør til cellekjernen for corona virus, i tillegg til noen mindre kjente porter. Maury, som for øvrig har et tett samarbeid med BGBIO, er en av disse forskerne og hun formulerer det slik: "Viruses must enter cells to replicate and my lab has previously shown that AXL is one of several cell surface receptors used by different enveloped viruses to enter cells." Hun sier også "the enveloped Coronavirus, SARS-CoV-2, which causes COVID-19, uses AXL to enter into some cells, and that bemcentinib profoundly inhibits virus entry into those cells". https://www.eurekalert.org/pub_releases/2020-04/uoih-uoi042920.php
Se også Stewart et al: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32577652/ og ikke minst Wang et al https://assets.researchsquare.com/files/rs-35387/v1/19eba655-a2f7-4a0f-a794-a04aad176a7a.pdf
Både Stewart og Wang har dessuten påvist at AXL porten er enda viktigere enn ACE2 porten ved covid-19. Wang et al sier det slik: "Although the role of ACE2 as a receptor for SARS-CoV-2 is clear, studies have shown that ACE2 expression across different human tissues is extremely low, especially in pulmonary and bronchial cells. Thus, other host receptors and/or co-receptors that promote the entry of SARS-CoV-2 into cells of the respiratory system might exist. In this study, we have identified tyrosine-protein kinase receptor UFO (AXL), specifically interacts with SARS-CoV-2 S on the host cell membrane. When overexpressed in cells that do not highly express either AXL or ACE2, AXL promotes virus entry as efficiently as ACE2. Strikingly, deleting AXL, but not ACE2, significantly reduces infection of pulmonary cells by the SARS-CoV-2 virus pseudotype. Soluble human recombinant AXL, but not ACE2, blocks SARS-CoV-2 virus pseudotype infection in pulmonary cells. Taken together, our findings suggest AXL may play an important role in promoting SARS-CoV-2 infection of the human respiratory system and is a potential target in future clinical intervention strategies."
BGBIO og Maury ser med dette for seg at Bemcentinib kan bli en stor suksess i behandlingen av covid-19 fordi dette medikamentet "målretter seg og binder seg til det intracellulære katalytiske kinasedomenet til AXL-reseptortyrosinkinase og hemmer dets aktivitet" og fordi AXL porten åpenbart ser ut til å være den mest sentrale inngangen for corona viruset til kroppens celler. BGBIO ser ut til å ha skutt gullfuglen. Bemcentinib er jo en suveren AXL reseptor hemmer!
"Since the outbreak of COVID-19, extensive effort has been devoted to developing drugs that target the human cell viral receptor ACE2. Unfortunately, the outcomes were not satisfying. (Wang et al). Det er det å blokkere AXL reseptoren som nå framstår som de covid-19 sykes store håp.
Da gjenstår det vel bare å kjøpe BGBIO aksjer med begge hendene så fort som mulig siden Bemcentinib kan hemme AXL reseptoren i stor grad?
Vent litt, vi må først se litt mer på hva denne forskningen på Sars-Cov-2/covid-19 har å si, og der i gården går det fort i svingene. La oss igjen vende oss til den ferske og utrolig grundige artikkelen til Wang et al.: "As AXL is overexpressed in numerous cancer types, it has already been pursued as a drug target. However, we note that most reported AXL inhibitors target its kinase domain and would thus not have eficacy against SARS-CoV-2 infection because the virus interacts with the extracellular Ig-like domains of AXL. Alternative approaches include targeting the AXL extracellular Ig-like domains and the region of the SARS-CoV-2 S protein that interacts with AXL. .... Based on our data, AXL is likely to bind the N-terminal region of SARS-CoV-2 S, unlike the binding of ACE2 to the RBD. Interestingly, a recent study identied a potent neutralizing human antibody that binds to the N-terminal domain of SARS-CoV-2 S. Although this antibody does not bind to the RBD or block its interaction with ACE2, its neutralizing activity was much higher than that of antibodies targeting the RBD. This report highlights the importance of the N-terminal domain of SARS-CoV-2 S during viral infection and may support the important role of AXL during infection of the human pulmonary and bronchial systems."
Dette er aldeles ikke bra, sett gjennom våre øyne.
Disse forskerne har jo påvist at "most reported AXL inhibitors target its kinase domain and would thus not have eficacy against SARS-CoV-2 infection" og det er jo nettopp dette som er virkemåten til Bemcentinib.
Altså: Som AXL hemmer vil Bemcentinib "thus not have eficacy against SARS-CoV-2 infection". Huff!
Vi skal allikevel ikke helt avskrive Bemcentinib for den har også en annen sterk antiviral effekt gjennom å forsterke effekten av interferon1. Dessuten, kanskje den har en effekt allikevel, selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor den skulle ha det.
Selv om Bemcentinib ikke ser ut til å kunne stanse Sars-CoV-2 fordi den blokkerer feil inngang på AXL reseptoren, så angriper den så langt jeg kan skjønne helt riktig reseptor mht å bekjempe cancercellene. Det kan derfor se ut til at de har helt rett alle de som på BGBIO trådene som har hatt tro på Bemcentinib som et anticancer medikament og ikke som et anti Sars-CoV-2 medikament.
Redigert 21.01.2021 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Move Along
03.11.2020 kl 00:03 4744

Tittelen på denne tråden/dette innlegget bør da virkelig være « Klarer Voleon Capital å bestå testen?» Langt mer fengende og det blir sikkert film av det i USA om noen år. Deres inntog i de skandinaviske børsene en kort tid siden, med nyvinnende algorithmer som skulle selv-analysere den beste «shorten» uten menneskelig innblandning nærmest, har tapt så det suser og de synger nå på aller siste vers (i hvert fall når det kommer til denne form for satsning). Så kommer bemcentinib! Dette er materiale som er skapt for film! Det er jo noen her inne til og med som gjerne stiller til dokumentaren, de jobbet jo tross alt for selskapet! (= #eneste forklaring...;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.11.2020 kl 00:12 4711

Sitter med 32k og ramler den til 20 laster jeg 32 til.
Men har ingen problemer om 2 av 3 feiler.
Om jeg er desperat.
Nei.
Men det er noen som er desperate med synsing uten å bry seg om hva som står godkjente papirer fra styrende myndigheter.

Her sitter folk og synser og mener noe som går motsatt av protokoller.

Tror du ikke jeg setter meg inn i ting når jeg kjøper en grei post?

Jeg sitter med 32k her og 257k Hunt og er strålende fornøyd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
03.11.2020 kl 00:52 4191

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Du skal ikke kimse av årelating. Den slags medisin har fått en ny vår med studiene til Irina og Michael Conboy. Google så finner du kanskje det mest spennende som har skjedd innen forskning i dette århundret. Det er litt på siden av dette temaet, så har ikke lagt ved lenke, men google "Irina Conboy"+"albumin" og les studiene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.11.2020 kl 01:12 4607

Jaggu, det hadde jeg ikke trodd. Må være godt opp i åra da, men er jo dem som blir sjukest også. Interessant lesning:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
KeesB
03.11.2020 kl 06:58 4452

Er Bliss pro eller mot Bemcentinib ? Forstår det ikke helt. Hvorfor taste i mange mange timer for noe han ikke ha tro på. Samme med focuss? Eller forstår jeg begge skribenter feil?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
BioBull
03.11.2020 kl 07:49 4330

Enten så går det bra - eller så går det over !

BerGenBio er bra og Trond Mohn er best - snart blir det fest.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
klaesp
03.11.2020 kl 07:51 4313

Den godeste Bliss er ute etter billige aksjer så personen vinkler innholdet i en negativ form, slik Bliss gjør. HVORFOR ellers tror du denne personen bruker tid på aksjen 😉 tic tac
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Bliss
03.11.2020 kl 09:35 4081

Du godeste klaesp, jeg er BGBIO aksjonær og har lenge hatt de aksjene jeg skal ha inntil covid-19 eksperimentet er overstått, først da skal jeg kjøpe langt mer, for min tro på cancerprosjektene er langt større enn på covid prosjektet. Jeg skriver ikke på dette forum for å påvirke kursen til BGBIO, som om vi 'småfolket' her på forum skulle kunne påvirke kursen i et selskap med en omsetning som BGBIO, nei her er det de store som styrer skuta. Jeg skriver ene og alene fordi jeg er opptatt av rasjonelle, dialektiske diskusjoner med de kunnskapsrike folkene som befinner seg på dette forum, slik at vi forhåpentligvis blir enda bedre rustet til å ta gode investeringsvalg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
03.11.2020 kl 09:59 4000

Ikke noe galt i å stille kritiske spørsmål, eller ha oppfatninger som strider mot hva de fleste av oss her inne har. Bare sunt å få motforestillinger.

Men når du så bastant sier at du har de aksjene du skal ha inntil Covid-19 forholdet er avklart, så må du samtidig være sterkt overbevist om at BGBIO flopper mhp Covid-19. For dersom du har stor tro på at BGBIO vil lykkes mhp cancerprosjektene, så har du tross alt et solid sikkerhetsnett i bunnen. For det er jo rimelig klart at dersom, la meg si dersom, BGBIO lykkes og det viser seg at Bemcentinib har positiv effekt på Covid-19, da er det rinmelig klart at kursen vil gå sky high på no time. Og skulle BgBiO lykkes både med Covid-19 og Cancerprosjektene, da vil oppsiden i BGBIO være himmelhøy.

Så kan man jo fundere over hva som ligger bak det faktum at ledelsen i BGBIO haer såpass stor tro på agt Bemcentinib skal lykkes mot Covid-19 at de selv velger å finansiere studier i India og SA. Jeg skulle tro at ledelsen ville ha nok å henge fingrene i gjennom sine Cancerprosjekter. Men så velger altså ledelsen i BgBio å finansiere egne studier mot Covid-19 på siden av de lovende pågående Cancerprosjektene. Forunderlig. Men dette er en faktor som tilsier at troen må være meget sterk på at her er noe. Spennende å se hva som kommer frem på fredag. Det kan bli en meget viktig dag og en milepæl for aksjekursen til BGBIO.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
focuss
03.11.2020 kl 10:55 3826

Burnbabeburn
Har du noen ytterligere kommentarer til Softox? Dette skrev du i går:
"Investerer du i soft så viser du totalt mangel på kunnskap innen bio om du tror du skal få kortsiktig gevinst fra dagens kurs."
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
03.11.2020 kl 11:01 3785

Kan ikke du finne en egen tråd for Softox diskusjon? dette er bare tull og et sidespor med tanke på alt som skal presenteres 6 november.

Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
focuss
03.11.2020 kl 11:49 3630

Helt enig i at det er dumt av Burnbabeburn å bringe Softox inn i diskusjonen om Bemcentinib. Spørs om det som presenteres 6 nov vil ha noen effekt. Dersom det er kurssensitiv info så skulle det jo vært børsmeldt. Innsidekjøp hjelper jo ikke engang. Tror det kommer av at markedet ikke ser TM som noen biotec ekspert og at kjøpene ses som rene støttekjøp. Uten de kjøpene hadde vel kursen nå vært langt lavere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
03.11.2020 kl 11:55 3592

Grunnen til at Bgbio har gått ned er fordi en god del gamblere ble skuffet når de trodde at tippekupongen ikke gikk inn (Accord ble midlertidig stoppet).

Ny informasjon i ettertid er for komplisert etter at skuffelsen ved realisert tap er et faktum, derfor denne merkelige trenden i aksjen imo.

TM bruker selvfølgelig rådgivere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
focuss
03.11.2020 kl 12:06 3542

Det må være dårlige rådgivere. Han er jo allerede enormt tungt investert BGBIO. Skulle han ønske å plassere mer penger i biotec så er det mye å velge i. Aldri lurt å ha alle eggene i samme kurv. Spesielt ikke i biotech
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
03.11.2020 kl 12:12 3504

super argumentasjon , over og ut…ha en fin dag.

Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Agurknytt
03.11.2020 kl 13:26 3335

Ja for han burde jo heller ta råd fra deg....?

Tror Mohn klarer seg fint med de rådgiverne han har. Om det er lurt å ha en stor post i Bergenbio vet vi strengt tatt ikke før om noen år.

Og Mohn er kanskje tungt inne sett hen til min og din samlede portefølje, men sett i forhold til hans totale portefølje er det vel ikke gitt han er så tungt vektet i selskapet eller?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
heilo888
03.11.2020 kl 13:41 3273

Ved brudd på 28,50 fikk man dannet en teknisk kortsiktig DT som tilsier fall til 27,40!
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
OceanQ
03.11.2020 kl 14:10 3154

Ref. Hammers mange gode innlegg om TA, så er det vel slik at ved nyheter endres betingelsene totalt ved TA?
Jeg bare spør. Har overhodet ikke greie på TA.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
mimer
03.11.2020 kl 14:36 3053

Hvor mange år ser du for deg?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
habbiten
03.11.2020 kl 14:51 3002

Tror nok Mohn klarer seg fint hvis BGBIO går til null kroner, men han hadde nok merket det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
focuss
03.11.2020 kl 15:20 2929

Mistenker at TM er litt styrt av Bergens patriotisme.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Guuz
03.11.2020 kl 15:37 2867

Mistenker at han er styrt av skumle bakmenn, kan godt tenkes det er noe aliens inne i bildet også.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
KeesB
03.11.2020 kl 16:03 2789

hvor mye skal man ha for å være innenfor top 30, top 40 ellet top 50 lurer på hvor jeg nå har blitt :).
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
heilo888
03.11.2020 kl 16:27 2715

Nå ble i det minste gap ned til 27,85 presist tettet nå i ettermiddag!

OceanQ; Ja ved betydelige nyheter endres spillet til fordel for det fundamentale og det tekniske blir for en stund satt ut av spill.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare