COV - nå går toget, ennå ikke for sent å henge seg på!

bulleye
COV 25.09.2018 kl 09:34 2904

Som langsiktig og trofast aksjonær i COV (vært med siden 1997 ved IPO) er det godt å endelig se at det virkelig løsner for COV. De siste 2-3 ukene har COV deltatt på 4 presentasjoner (2 i Stockholm, Oslo og Vilnius). Jeg har fått med meg de to siste og har aldri før hatt en så god følelse som etter presentasjonen i Oslo, dette kommer til å gå veien og COV har nå i snart 4 år bygget sten for sten, klart å løfte et stort prosjekt på egen balanse og samtidig i 4 års perioden gått med overskudd!
Det er det ingen andre selskaper på OSE som har klart og sannsynligvis ingen andre som noen gang kommer til å klare, utenom COV. Vedlagt finner dere en oppdatering fra investeringstipset.

ContextVision tar stora kliv mot en ny marknad - appearance in online magazine Investeringstipset

Stockholm, September 24th, 2018 - An update on ContextVision has been published in the Swedish online magazine Investeringstipset (in Swedish only).
For further information, please contact ContextVision's CEO, Anita Tollstadius, at +46 70 337 30 26 or visit www.contextvision.com.


ContextVision avancerar stadigt mot den snabbt växande digitala patologimarknaden med en AI-baserad produkt inom prostatacancer. Bolaget har varit marknadsledande inom medicinsk bildförbättring i över 30 år. Nu satsar bolaget på att ta en tidig position på marknaden inom digital patologi. En första prototyp har installerats och företaget planerar att lansera under våren nästa år.

ContextVision har under de senaste tre åren satsat stort på teknikutveckling inom artificiell intelligens och på forskning för att ta fram nya produkter för bildanalys inom digital patologi. Den pågående digitaliseringen inom patologi innebär att det nu öppnas möjligheter för sådana produkter på en helt ny, snabbt växande marknad. Produkterna kommer att användas av patologer som ett beslutsstöd, så att de kan spara tid och säkrare ställa rätt diagnos.

Produkterna baseras på algoritmer som utvecklats med hjälp av deep learning, en mycket kraftfull AI-teknologi, som innebär att man kan lära algoritmer att automatiskt känna igen komplicerade mönster i bilder. På det sättet får patologerna ett extra par ögon som hjälper dem att upptäcka även små förändringar som annars är lätta att missa. Det ger i sin tur bättre förutsättningar för korrekt behandling av cancerpatienter.

Positiv respons
Den första produkten, för prostatacancer, är i produktutvecklingsfas och närmar sig nu en ny dynamisk marknad som skapar stora möjligheter till tillväxt för bolaget.

– Produktkonceptet har presenterats på kongresser i Europa i juni och nu senast i oktober, och responsen har varit väldigt bra. Det är brist på patologer i nästan hela världen och möjligheten att både spara tid och få stöd för att ställa fler korrekta diagnoser väcker intresse. Vi har nu starkt fokus på att utveckla och dokumentera produkten så att vi kan lansera produkten i vår, säger Anita Tollstadius, vd på ContextVision.

Produktprototyp redan implementerad
För att skapa framgångsrika produkter behöver vi inte bara bra och pålitliga algoritmer utan också en anpassning av produkten till patologernas arbetsflöde i rutinsjukvården. En nära dialog med kunder är en förutsättning för detta. ContextVision har därför redan byggt upp ett starkt nätverk över hela världen och en första produktprototyp har installerats på en digitaliserad klinik i Italien.

– Vi har fått fantastisk feedback och vi har en väldigt nära kontakt med teamet i Italien. Vi har kunnat integrera produkten med de befintliga systemen på sjukhuset och läkarna har redan sett stora fördelar, både för själva diagnostiken och för effektiviteten. Detta har gett värdefulla insikter i hur produkten kan tillföra värde i klinisk rutin och det bidrar med viktig kunskap till projektet.

Teknologi i framkant
ContextVision började utveckla AI-teknologi 2014 och har satsat mycket på att skapa ett team med hög kompetens inom området deep learning. Man har också deltagit i internationella tävlingar för att få mäta vilken kompetensnivå som uppnåtts. Bland annat har teamet deltagit i Camelyon 17 – en stor och mycket välrenommerad tävling inom bildanalys där man nått en andra plats. Tävlingen gick ut på att automatiskt detektera bröstcancermetastaser i lymfnoder.

– Vår framgång i tävlingen har gett oss mycket uppmärksamhet och det har gett oss stora fördelar i vårt fortsatta nätverksbyggande. Det har också gett oss erfarenheter och konkreta resultat inför framtida produkter inom bröstcancer.

– Vi är redan marknadsledande inom bildförbättring och vi har en enormt stark position på OEM-marknaden för medicinska bilder. Tack vare möjligheten att addera AI-teknologi till vår befintliga GOP-teknologi har vi nu också kunnat starta utveckling av en ny generation bildförbättringsprodukter. Det gör att vi kommer att kunna fortsätta vara en värdefull partner till ledande tillverkare av medicinsk bildutrustning i många år framåt. Vi har idag ett nära partnerskap med våra kunder och vi har en lönsam, stabil affär inom bildförbättring som vi vill fortsätta att utveckla, förklarar Anita.
Redigert 20.01.2021 kl 07:14 Du må logge inn for å svare
utepils
25.09.2018 kl 10:22 2859

Ble krysset et post på 45000 aksjer i dag, bra med litt volum og økt oppmerksomhet!
bulleye
25.09.2018 kl 10:53 2836

Det er vel 15-16 aksjonærer som har mer enn 45.000 aksjer. Mulig det var Svenske Handelsbanken som solgte (hadde 45.500 ved siste oppdatering). mer spennende å se om hvem som kjøpte og om det var en av de store som kjøpte seg ytterligere opp.
bulleye
25.09.2018 kl 16:00 2762

Er et meglerhus som ringer for å høre om noen er interessert i å selge. Tydeligvis en som lot seg friste. Alt for lavt nivå, et 1 tall foran så er det mulig jeg biter på.
bulleye
03.10.2018 kl 09:41 2576

Ikke overraskende at CEO (Anita Tollstadius) velger å gå av, hun er tross alt 64 år (selv om det ikke ser sånn ut) og vil være 65 år til neste år. Hun har gjort en kjempejobb som CEO for COV siden 2010 og ledet selskapet inn på et meget spennende område (AI/deep learning) hvor COVs unike teknologi virkelig vil komme til sin rett. Tror ikke tidspunktet er tilfeldig valgt, hun vil først føre COV frem til lansering og forhåpentligvis kraftig inntektsøkning i 2019 før hun går av. Hun bør være en god kandidat til styreverv i COV, men det får komme etterhvert.

ContextVision AB : - CEO Anita Tollstadius to retire from ContextVision during 2019

Stockholm, October 3(rd), 2018 - After over 8 years as the CEO at ContextVision,
Anita Tollstadius has informed the Board of Directors that she wishes to retire
during 2019, to spend more time with her family.

"We want to thank Anita for her hard work and contribution to the Company since
she became CEO in 2010. She has been instrumental in building an organization,
which is uniquely positioned today - compared to our competition - to become a
true leader within artificial intelligence based prognostic systems, initially
within the field of digital pathology. The Board will now initiate the search
process for a new CEO with the aim to secure a smooth succession", says Erik
Danielsen, Chairman of the Board of Directors.

"These eight years have been a fantastic journey together with a great team of
colleagues, and the company is certainly facing more exciting times than ever.
However, I plan to leave all operative duties during next year in order to spend
more time with my family. This seems to me like a good point in time as the
company has gone through a major change and is now ready for a new phase. Our
present business is very solid and we are on the doorstep to enter into a new
market with great potential", says Anita Tollstadius.
For further information, please contact ContextVision's CEO, Anita Tollstadius,
cell: +46 70 337 30 26 or Erik Danielsen, Chairman of the Board of Directors,
cell: + 41 76 335 44 02
bulleye
10.10.2018 kl 10:17 2440

Synes det er litt rart at COV skal falle tilbake såpass mye når det ikke ligger noen dramatikk i at Anita Tollstadius velger å gå av som CEO i løpet av 2019. Hun er pr dd 64 år og det er helt naturlig at hun velger å prioritere familien og en roligere hverdag etter at hun har bygd opp COV til å bli en ledende software leverandør innen bildeforbedring og nå digital patologi. COV vil i 2019 sannsynligvis bli den første leverandøren innen digital patologi, og når det er snakk om et marked på 1,8 mrd. kr. (10 ganger så stort som markedet innen bildeforbedring) og kostnadene til FoU i all hovedsak er direkte kostnadsført over resultatregnskapet de siste 4 årene vil dette gi selskapet en kraftig økning i omsetning og resultat. Norne har kursmål kr. 90,- og forventer et resultat på kr. 60 mill. i 2021. Min antakelse er at COV blir kjøpt opp lenge før vi kommer til 2021, og da til en kurs langt over kr. 90,-.
SHARE-IT
10.10.2018 kl 10:36 2424

Bulleye, takk for din iherdighet når det gjelder COV. Jeg tror kanskje den seneste tids kursfall skyldes nok en utsettelse. COVen har problemer med å komme helt i mål, og i alle fall til forespeilet tid. De må nå vise salg og resultater slik at en får underbygget at markedet virkelig vil etterspørre det som tilbys og at det dermed er så spesielt som antydet og at de høye marginene aksepteres. COV har utrolig mye bra og spennende på gang, men det er det mange som har. Det blir for mye nesten stang inn er mitt inntrykk. Snart må brassen komme i vinkelen. Da vil kursen stige betydelig om det skjer.
bulleye
10.10.2018 kl 10:57 2413

Jeg har vært på to presentasjoner av COV i løpet av september, først i Oslo og senere i Vilnius. Ved begge anledninger er mitt inntrykk og klare oppfatning at digital patologi skal lanseres i Q1 2019. Dette sa Anita Tollstadius i Oslo og gjentatt av CFO i Vilnius. Har snakket med begge ved flere anledninger og de er meget optimistiske mhp fremdriften og hvordan markedet/patologene vil ta imot det nye produktet. Som dere kanskje har sett har COV hatt langt flere presentasjoner både i Norge, Sverige og Litauen. Jeg tror vi får en skikkelig opptur i forkant av lanseringen i Q1 og at positive omsetnings- og resultattall i 2019 ytterligere vil løfte kursen
SHARE-IT
10.10.2018 kl 11:17 2398

Lansering i Q1 innebar jo en utsettelse. Og det er problemet. Kan vi nå da stole på Q1? Det er denne usikkerheten en føler på hele tiden når det gjelder tidsprognosene til COV og som etter min mening er kursdempende. Vi kan ikke annet enn håpe og tro de da greier det i Q1. Føler du deg sikker på det? I verste fall er også det nesten et halvt år frem i tid. TTT og tiden går ...... . Selv er jeg for meg tungt lastet i COV med ca 10% av portisen der. Har vært aksjonær svært lenge. Så troen er der fremdeles, men også tvilen.
bulleye
10.10.2018 kl 13:32 2364

COV forklarte ved Q2 fremleggelsen i august at digital patologi forskjøvet til Q1. Dette ligger også inne i siste analyse fra Norne, som ikke endret kursmål av den grunn. At vi først i oktober skal få en reaksjon på noe som ble publisert ifm Q2 i august synes jeg er litt merkelig. Har mer tro på at noen misforstår avgangen til Anita Tollstadius. Hun vil aldri gå av før digital patologi er lansert og salget viser god utvikling, det er jeg temmelig sikker på. Når jeg ved flere anledninger har fått opplyst at lansering blir i Q1 ser jeg ingen grunn til å tvile på det, men 100 % sikker på noe her i livet kan man aldri være.
SHARE-IT
10.10.2018 kl 13:51 2350

Q2 kom vel 16.08.18. Da var allerede kursen på vei nedover (noen vet jo alltid noe før andre....) og stoppet en tid etter omtrent der den er i dag. Kanskje det er rarere at den har steget litt i mellomtiden før den nå er tilbake? Uaktet det, COVen kan bli bra, men tåler knapt flere utsettelser. Tilliten er noe frynset.
bulleye
10.10.2018 kl 15:00 2325

Synes det rart at du mener at COV som hele tiden har holdt skjema ifm. utviklingen av et nytt produkt har noe frynset tillit når de ved en anledning utsetter lanseringen på et produkt. Kompleksiteten ved digital patologi og nødvendigheten av å vite at alt er 100 % korrekt er hovedgrunnen til utsettelsen og jeg mener at det er helt korrekt og riktig å foreta en siste revisjon før produktet lanseres. Det er kun snakk om en forskyvning av inntekt fra et kvartal i 2019 til neste kvartal, så betydningen er helt marginal.
Slettet bruker
24.03.2020 kl 12:37 1188

.