KITRON en doblingskandidat

Yuri_Milner
KIT 30.10.2020 kl 09:14 78244

Etter å ha satt meg godt inn i kvartalsrapport for 3. kvartal er jeg overbevist om at Kitron er Oslo Børs sitt beste bet.

Kitron har rammeavtale med leveransen av kommunikasjonssystemer for F35-flyene. Denne avtalen sikrer at de vil ha god inntjening innen forsvarssektoren i tiden som kommer. Når Danmark skal få sine leveranser kan man tenke seg til hvem som får kontrakt for å produsere kommunikasjons/navigasjons-moduler.

Kitron har hatt en vanvittig økning i inntjening innen medisinsk sektor, 255 millioner for å være nøyaktig. Dette er en økning på 183% fra samme tid i fjor. Sann som verdensbildet ser ut nå vil de, i motsetning til det folk flest trodde, kunne opprettholde en meget solid inntjening innen medisinsk sektor i tiden som kommer. Veldig mange land fikk opp øynene for viktigheten av å ha respiratorer på beredskap, så bestillingene vil fortsette selv om korona skulle roe seg. Og kontrakten med MedAvail på 476 MNOK går over tre år fra 2021.

Det mest imponerende med Kitron er deres evne til å omstille seg. De har hatt en nedgang innen offshore, men har kompensert ved å øke fokuset innen industrisektor og medisinsk sektor. Innen industrisektoren leverer de mer og mer til grønne prosjekter, noe jeg mener de kunne markedsført i større grad.

Å investere i Kitron er å investere i et kvalitetsselskap som har mange bein å stå på. De ekspanderer aggressivt, betaler utbytte og har en svært kompetent ledelse.

Nå som Kitron ligger på 16-17-tallet er de i mine øyner glatt en doblingskandidat i tiden som kommer. Min sterke anbefaling er å kjøpe og legge aksjene til side. Den har i siste tiden tiltrukket seg tradere og kortsiktige investorer. Ikke la de lure deg til å selge deg ut billig.
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Yuri_Milner
28.01.2021 kl 15:49 7192

Lønner seg å sitte på Kitron i lengden. Bunnsolid selskap. Glad jeg har fått billige aksjer siste dagene
bellx
28.01.2021 kl 15:56 7204

Jeg kjøpte på 16.02 etter åpning,men falt litt etterpå.Skjønner ikke hvorfor kitron skal prises så lavt i forhold til andre selskaper.
Strole
31.01.2021 kl 10:59 6500

Water : Står det noe om Kitron?
bellx
01.02.2021 kl 08:31 6290

Både aat invest og varner øker i kitron iflg.infront
Water
01.02.2021 kl 09:02 6291

Det er en positiv undertone i RSI-chartet. Den signaliserer at korreksjonen kan bli forbigående og at kanskje 16-nivået kan holde, men det skal ikke mye til før det ryker og aksjen dundrer videre ned mot 15, 14, 13 og kanskje ned i intervallet 12,40 til 11 kroner.
The American
01.02.2021 kl 11:30 6159

Storeierne AAT og Varner øker i Kitron.


It's a gas!
bellx
01.02.2021 kl 17:11 6012

Det kaller jeg helgardering,enten går det opp eller ned ,kanskje blir den uforandret????
Yuri_Milner
01.02.2021 kl 22:11 5854

Fantastisk analyse dette. Tror og at Kitron kan gå opp, ned eller sidelengs. Men den skal nok opp
jularbo
02.02.2021 kl 10:12 5665

Haugen er en dyktig analytiker, men han bruker ren TA og tar ikke hensyn til fundamentale forhold i et selskap. Ser ut som at støtten på rundt 16 holder med rikelig monn, Vi vet at det massive nedsalget startet rundt Q3 i oktober. Her var det nok noen som tok en saftig gevinst. Kitron er et verdiselskap som gjør det meget bra. Q4 kommer ganske sikkert til å sette punktum for et rekordår i 2020 og levere saftig utbytte (85-90 øre). Gled dere til Q4 11.02. Kanskje vi nå beveger oss mot kursmål 24 kr. RSI på 51 ved kurs 17 er positivt.
bellx
02.02.2021 kl 14:45 5624

Håper du har rett jularbo men tror mer på 0.55-0.65 da de er kjent for å være forsiktige.Flott å få kjøpt mye aksjer på 16.02 på torsdag,ufattelig dumping den dagen.!8 tallet i løpet av uken???
jularbo
02.02.2021 kl 15:15 5572

Skjønner ikke helt hvordan du regner deg frem til 0.55-0.65 bellx , da de de siste årene har betalt ut utbytte på 70% av EPS. De har allerede for de 3 første en EPS på 93 øre. 70% gir 65 øre. Så får vi Q4 i tillegg. Tror på minst 20 øre til, altså 85 øre.
bellx
02.02.2021 kl 16:35 5554

Regnestykket ditt er nok helt riktig men jeg tror at de er forsiktige og holder igjen litt pga.mange ting som skjer i verden nå. Jeg tenker på hva de gjorde i 2020,de holdt igjen.Kunne tenkt meg hadde fordelt utbytte på 2 utbetalinger slik som telenor. Uansett så tror jeg på rekordres.for q4.Hadde selfølgelig ønsket meg 0.90
Yuri_Milner
03.02.2021 kl 08:51 5379

Får nok en god økning i kurs på Q4, og det venter trolig gledelige nyheter om utbytte 0.80+
Redigert 03.02.2021 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
jularbo
03.02.2021 kl 15:40 5305

Kan være enig med deg der bellx. Ser at det varsles forsiktighet med å betale utbytte i andre selskaper (bla AkerBP) fra myndighetens side. Men det som er viktig er at EPS blir bra. Greier de 30 øre i Q4(konservativt estimert), så er de oppe i kr 1,23 for året. 70% av dette gir 86 øre, om de da velger å betale deler av dette, for så å dele ut ekstraordinært utbytte senere på året kan jo være realstisk. Vi får se. Rekordresultat er uansett i kortene. Bare 5 handledager igjen før vi får rapporten.
Swami136
03.02.2021 kl 16:01 5270

Kitron is great business and perfectly managed Company wrapped in News paper

On the other hand you have enormous number of follow shells wrapped in shiny paper and that works in current environment when they printed tens of Trillion all over the world. I really do not understand how they communicate to the potential Investors, Markets. They are shy, modest, I don't know what kind of word to use

You see the new IPOs coming and passing by Kitron with insane pricing, MCAP in the heaven, and then those Companies issuing new Equity at that insane levels, using that huge injection of Capital for growth. The same tactic Kitron should apply, then we would have Turnover at 50M and price at 30 - 40 NOK per share, and then use opportunity to issue new Capital at that MCAP levels for exponential growth
bellx
04.02.2021 kl 13:08 5068

Insane pricing ,det har du rett i.I mars i fjor kjøpte jeg litt strongpoint og kitron.dette blir å sammenligne epler og pærer men de har hatt ganske lik pe og utbytter ganske lenge,enten er kitron utrolig lavt priset eller så er strong alt for dyr? Det er kitron som er alt for billig og kursen burde ligget på 20 tallet.Dessverre blir det dumpet aksjer i stor stil hver gang det er litt oppgang. Se på slutten i går f.eks.
The American
05.02.2021 kl 10:45 4861

Her er det bare å ta plass og lene seg tilbake.

De allerede storeierne AAT invest og Varner øker kraftig inn mot Q4.

Safebet dette her.

It's a gas!
bellx
05.02.2021 kl 13:51 4759

M.cap på ca 3.1 mrd,god vekst,mange ben å stå på,gode utbytter.Jeg ser så mange selskaper på ose med som regel ett ben å stå på og som er priset til 6,7,8 mrd pluss,pluss. håper denne "tar en strong" etter res.for q4.
Bobby
05.02.2021 kl 14:47 4690

En fin Kitrondag på børsen. Vi kan håpe kit legger seg opp til kursen ved q3 på q4. Dvs at passerer 20 kr og forhåpentligvis 21 kr også.
jularbo
05.02.2021 kl 15:32 4634

Fortsatt 33% opp til fjorårets kursmål på 24 kr. Det foregår en kapitalflukt til det grønne hysteriet. Får håpe at de som ville ut, snart er ute. Vi får nok en større boost neste uke(??). Kitron er fortsatt ned rundt 0,5% i år. Blir nok i pluss snart.
Redigert 05.02.2021 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
bellx
05.02.2021 kl 16:47 4550

Kanskje det kan bli høyere kursmål etter q4 res.pareto analytikeren er veldig positiv til fremtiden til kitron ser jeg.God helg folkens.
Staffanstorp
05.02.2021 kl 21:21 4382

belix I sincerely hope so, however the lack of volume stock trade in this company render again a massive risk for downside if a fund(s) decides to jump ship after Q4, lately picking up stocks at the low 16. The volume is simply not there to take all the sales. That is the problem - volume. No volume interest. No large top 20 owner is willing to take on this fantastic company. Since 19th October last until today, during the highest income period ever in history for Kitron (during 40/50 years), the communication from the company is not there, it is stuck in the past. CFO, CEO, where are they compared to other companies that do not even make money, even if such companies definitely belong to the future? Now is the chance for Kitron to show off; what kind of brilliant quality company it is. Yes, among other things, it is secret, high tech military equipment to Western defense investments, etc. Budget orders kept in the dark. Nevertheless, Kitron delivers clever electronics to many branches including green, welfare, energy. Vevlen Gård should consider what they want to do with this company and the future communication to the market. Management today is doing a good job but I call for a much more open minded approach. I call for a much more pro-active management. I appreciate that Kongsberg Defence sets the agenda for much of Kitrons business but that is not all of what Kitron delivers. Pro-activeness and transparency. It is time for Vevlen Gård to consider the future or take the company off the stock exchange.
jularbo
05.02.2021 kl 22:19 4323

Staff
Hva mener du Vevlen Gård skal kunne utrette med sin eierandel?. Her blir det ofte tørke i verdien, om man skal selge. Robotene herjer på ører på lavt volum over lang illikvid periode, med det resultat at kursen synker. Ser heller at med denne svake eierstrukturen at det kommer et bud på selskapet. For de langsiktige som er ute etter verdiselskaper så er jo denne gull. Ser på mange av de grønne ballongene som popper opp med astronomiske verdier, og som ALDRI har tjent en krone. Når skal disse betale ut utbytter i samsvar med aksjekurs????

VEVLEN GÅRD AS 9,61%
FOLKETRYGDFONDET 7,52%
MP PENSJON PK 5,41%
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 4,73%
AAT INVEST AS 2,99%
DANSKE INVEST NORGE VEKST 2,98%
VJ INVEST AS 2,21%
MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC. 2,17%
THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 2,10%
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 1,93%
Bobby
05.02.2021 kl 23:06 4257

For litt over 1 år siden sto Kitron i 9kr. Vi er tett på en dobling nå før q4. Får vi en fin stigning utover 2021? Jeg tror det, gitt at de gode resultatene opprettholdes. "Boblene" det refereres til på Oslobørsen, gir fantastiske resultater og god avkastning på kort tid. Jeg har selv fått være med opp på et par av de. Det er gøy og lukrativt, men jeg ekstra på vakt hele tiden, samt litt flaks når det går bra. De store pengene har jeg i Kitron og eller andre aksjer jeg føler meg trygg på. Det gir meg utbytte jevnlig og det stiger kontrollert over tid. Jeg tar gjerne 24kr i Q4, men kan like gjerne ta det til sommeren samtidig som jeg får utbytte på aksjene. Det jeg frykter, eller i den grad jeg er usikker pga vekting i Kitron, så handler det om nedsalg av store eierposter. Alltid kjedelig å se verdiene reduseres. Samtidig gir det mulighet for å kjøpe opp flere billige aksjer, noe mange har gjort siste par mnd. Jeg er selv en av mange som har økt posten på Kitron. Nå er det tid for å se hva Q4 guider på veien videre. Gleder meg.
Revenue1
05.02.2021 kl 23:33 4235

Staffantorp .......100% agree with you on the communication part from the Company!!
Yuri_Milner
06.02.2021 kl 11:35 4029

Om de får ansatt en kommunikasjonsansvarlig som evner å synliggjøre verdier og vise mer av deres deltagelse i grønne prosjekter kan vi se kurs på 50+. Jeg så et nyhetsoppslag nylig som kunne hinte til at de i større grad fremhever sine grønne prosjekter.
Slettet bruker
06.02.2021 kl 12:08 3990

Agree completely, Swami136
Exactly what it is. A great company wrapped in newspaper. We need some glue and glitter. heh 😊
They really need to ramp up their communication to the public.
Troll_Leff
06.02.2021 kl 19:46 3783

Kitron er godt igang på den "grønne gren", produksjonstart 2 kvartal 2020, regner med det kommer mer "grønt", de må være flinkere å bake "grønt" inn i meldingene de sender ut, som de andre selskapene benytter seg av. Det fleste fabrikkene til Kitron er jo robotstyrt, og det må vel kalles "grønne" fabrikker, og tror neppe det er så mange "grønnere" fabrikker, enn produksjonen som pågår i de splitter nye fabrikkene til Kitron, og mener noen av fabrikkene har solceller på taket.

Elektronikproduktion | 27 december 2019
Kitron tar storordrar från energisektorn
Avser utveckling av testsystem och produktion av elektroniska moduler.
Den norska kontraktstillverkaren Kitron har mottagit flera ordrar, som tillsammans har ett värde på över 75 miljoner norska kronor. Detta framgår av ett pressmeddelande.

Testsystemen och de elektroniska modulerna ska gå till kontrollsystem ämnade för högspänningsteknologi av typen HVDC (High-Voltage Direct Current). Applikationsområdet är havsbaserad vindkraft.

– Ordrarna är strategiskt viktiga för Kitron, då de kommer från ett ledande företag inom den snabbt växande sektorn för förnybar energi. Samtidigt bekräftar ordrarna vår förmåga att tillhandahålla avancerade tekniska tjänster, så som testutveckling, säger Kitrons vd Peter Nilsson i pressmeddelandet.

Leveranser är planerade till 2020, med start under andra kvartalet. Produktionen kommer äga rum i Kitrons norska fabrik.
Redigert 06.02.2021 kl 21:50 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
06.02.2021 kl 22:18 3661

Kan KIT bli noe særlig grønnere


https://www.power-technology.com/contractors/powerplantequip/kitron-electronic/
Redigert 06.02.2021 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
07.02.2021 kl 10:30 3433

Man skal ikke glemme at KIT har inngått endel kontrakter de siste årene med verdens ledende ikke navngitte selskaper. Som ledeelsen i selskapet har uttalt, vokser de gjennom selskaper de allerede har kontrakter, med utvidelser og produksjon av flere andre produkter.
f.eks. denne 5 års kontrakten på ca, 250 mill som ble inngått i sommer, hvor produksjon planlagt oppstart i Q1 2021

https://evertiq.se/news/39090

https://www.youtube.com/watch?v=Qyn37z4SKUw
Redigert 07.02.2021 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
07.02.2021 kl 11:52 3352

Lurer på om VH har noen kloke ord å komme med før 11.02 ?

Det er noe jeg ikke helt får til å stemme, KIT skal på død og liv til enhver tid, ha en MC under omsetning, noe som har pågått i mange år, til tross for at de tjener penger og betaler utbytte, mens selskaper som verken tjener penger eller betaler utbytte, har en MC til minst 10 ganger omsetning, det er noe riv ruskende galt her.

Et helt reelt spørsmål å stille, hvem og hva styrer verdsettelsen av selskapet i dag?
Redigert 07.02.2021 kl 15:05 Du må logge inn for å svare
velvel
08.02.2021 kl 01:32 3045

Bare å glede seg til q4 og videre resultater
bellx
09.02.2021 kl 09:50 2709

Takk for innspill TL. Hadde mange flere satt seg inn i selskapet hadde vi hatt en annen prising,anbefaler alle og ta en titt på hjemmesiden til kitron. Ser på m.cap på forskjellige selskap som produserer eletronic.Ser på zaptec som har m.cap på 5.0 mrd mens kitron prises til 3.3mrd. Ledelsen i kitron skulle nok ikke være så beskjedne med å markedsføre selskapet,men vil ikke kritisere noen som har gitt oss så stor verdistigning de siste årene.Er sikker på at uten børskrakk er vi snart langt opp på 20 tallet`?
Slettet bruker
09.02.2021 kl 12:51 2581

Ser frem til å høre mer om Kitrons kompetanse og satsning på batteri- og energilagringssystemer
jularbo
09.02.2021 kl 13:16 2535

Tydelig at det er gevinstsikringdag, etter 3 dager med oppgang på 10,6%. I morgen og torsdag er det nok oppgang igjen. Spent på torsdagen når tallene kommer, og tror ikke jeg blir skuffet. Sammenligner vi med Q2 (36 øre) og Q3 (34 øre), så burde vi havne deromkring og gi et saftig årsresultat, og annonsering av rekordutbytte.
bellx
09.02.2021 kl 13:22 2544

Tror de som selger på disse nivåene vil angre? Skjønner ikke hvorfor ikke kitron kan få noe i nærheten av rettferdig prising? 444K i en post omsatt i dag. Blir spennende torsdag
Yuri_Milner
09.02.2021 kl 16:57 2361

Prisingen nå tilsier ikke at det blir gode resultater på torsdag. Jeg tror det blir gode nyheter, bra utbytte og fokus på deres grønne satsinger. Da blir de som solgte idag, og forsåvidt på 16-tallet(!!), løpende etter.