Inntjening på en million i uken

JosefK
AZT 30.10.2020 kl 11:39 1581


Da ArcticZymes for ett år siden bestemte seg for at nå skal vi tjene penger, var det helt klart for meg at nå skal jeg kjøpe mer. Spørsmålet var når. Det var to faktorer som fremskyndet kjøpet, den ene er veldig kjent og omtales i media stadigvekk -covid.Det andre var et innsidekjøp (2, faktisk) av ett av styremedlemmene.

I dag er jeg mindre opptatt av slike triggere. Bunnsolid business er det som opptar meg aller mest og her er tallene som får meg til å glise:

Operasjonell cashflow (MNOK)
Q4’19 12,7
Q1’20 5,8
Q2’20 21,0
Q3’20 13,9

Totalt: 53,4 MNOK

Noe som i snitt tilsvarer en million i uken.

Så over til de sentrale spørsmålene: a) kan dette bli to million/uke? b) Hva skal til?

Svarene er :

a) ja, helt klart. Det er ingenting som tilsier at veksten stopper. Tvert om, det virker som om visibiliteten øker med en mer solid case. Jevnfør ReiThera og Simcere avtalene som er unike i denne sammenhengen. Og under overflaten ligger det en kundebase som for en stor del holdes anonym av konkurransehensyn. Det er fremdeles tidlig i SANs livssyklus. Såvidt jeg vet er det ingen legemidler som har oppnådd regulatorisk godkjenning så det man ser av omsetningstall er fra utvikling og klinisk utprøving. Og tolker man de audit’ene de har vært igjennom, er noen av kundene i ferd med å starte den regulatoriske prosessen.


b) ca 60 millioner økt omsetning innenfor høymargin forretningsområdene er mitt svar. Det gir litt rom for investeringer og økte kostnader. Det forutsetter selvfølgelig at resten av virksomheten går som planlagt.


Med en guidet omsetningsvekst på 25% (noe som for lengst har vist seg å være alt for lite), så anslår jeg at 2 MNOK / uke oppnås i løpet av ett år. Og jeg ser på det som et nøkternt anslag med det som er kjent i dag. Igjen: det avhenger av at resten av virksomheten går som normalt.

Så er det andre faktorer?

Ja, det er det. Eventuelle oppkjøp kan påvirke både positivt og negativt. Det samme gjelder nye produkter.

Men hvorfor ikke en million/dag? Er det mulig?

Ja, det tror jeg. Jeg tror til og med det er mulig ved et ekstremt bullcase for SAN -alene-. Men da snakker vi om at det inngår i flere blockbustere.

Det ble mye SAN her. Litt urettferdig kanskje med tanke på at det er mye annet som foregår, bl a virus X som jethro har bebudet store forhåpninger til. Men litt av poenget mitt er å se inn i det ukjente ved å forholde seg til det kjente. Og å slutte å spekulere.

SAN gjør AZ til en unicorn. Og jeg tror det skjer før noen aner. Kanskje så tidlig som neste år.










Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2020 kl 11:55 1508

Jeg er stort sett enig. Vi må nok regne med litt svingninger i resultatet i Q4 og Q1 nå de flytter over til større lokaler. Hvorvidt dette kommer å få utslag i kursen er ve avhengig av guidingen deres
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
JosefK
30.10.2020 kl 12:11 1441


Merk at jeg kun indirekte snakker om kurs. Mest av alt er jeg opptatt av verdi. Og SAN, selvfølgelig. Som kritisk komponent kan det bli hinsides prising i en bullcase.
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
30.10.2020 kl 13:52 1261

Støtter fullt ut dine vurderinger. Helt enig i at kursutviklingen er av mindre betydning så lenge det fundamentale utvikler seg positivt. For når det siste skjer så vil markedsaktørene sørge for at aksjekursen følger etter.

I 2021 får vi altså en betydelig økning i produksjonskapasiteten av SAN samtidig som selskapet tar sine første steg inn i to særdeles spennende og attraktive markeder; Kina og India. Hva dette vil ha å si for AZT gjenstår å se, men potensialet er enorme, såfremt de lykkes.
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
Fünke
30.10.2020 kl 14:10 1192

De har vært i kina før. Fra Q1 2018:

ArcticZymes is working towards establishing its
first foothold in China by developing business with
several Chinese companies who demand high
quality products for integration into their research
products and diagnostics. Sourcing high quality
and unique enzymes is necessary for such
companies to support their strategic ambitions to
compete outside of the domestic market.
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
JosefK
30.10.2020 kl 14:50 1070


Ha! Så nusselig! SAP brukes fremdeles:

The PCR consisted of 1X QMP Master Mix (Qiagen), forward and reverse primer each at a final concentration of 0.2 μM, 1 μl template DNA and PCR grade water, in a total reaction volume of 12 μL. The amplification profile included an initial denaturation at 95°C for 15 min., followed by 35 cycles of denaturation at 98°C for 60 s, annealing at 58°C for 90 s, and extension at 72°C for 60 s. Prior to sequencing, the PCR products were enzymatically purified with A’SAP PCR clean up kit following the manufacturer's protocol (ArcticZymes). The purified samples were sent to Macrogen Europe for Sanger sequencing.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ece3.6964
Redigert 21.01.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare