HUNT: PAS sier 4.50 - blir nok rally idag....
awkward
02.11.2020 kl 10:27
26975
Med tre skip på clean, så er HUNT særdeles godt skodd til å kunne utnytte contango innen diesel som står på trappene.
https://www.hellenicshippingnews.com/traders-scout-for-supertankers-to-store-diesel-as-virus-spreads/
2021 ser ut til å kunne bli vesentlig mye mer behagelig for enkelte VLCC-aktører enn hva markedet priser inn.
https://www.hellenicshippingnews.com/traders-scout-for-supertankers-to-store-diesel-as-virus-spreads/
2021 ser ut til å kunne bli vesentlig mye mer behagelig for enkelte VLCC-aktører enn hva markedet priser inn.
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
Sliter med å komme gjennom motstand ved ca 3.40, samtidigt som noen legger ett stort salg nettopp her. Ikke tilfeldig spör du mig
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
Tilfeldig eller ikke tilfeldig, med nylige salg av skip, kraftig utbytte på vei, god inntjening resten av året, åpning for salg av flere skip til gode priser (AF selger neppe under USD 90 mill) og mulig Contango på trappene, så virker det uklokt å selge seg ut for mindre enn 4 kr. Vi kan regne med urolige tider på børsen fremover, grunnet USA valg og virus, og Hunt fremstår som et av de tryggeste kjøpene i byn.
Men for all del, en hver investor sin egen lykkes smed :)
Men for all del, en hver investor sin egen lykkes smed :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
JahMason
02.11.2020 kl 14:02
26325
Forstår ikke helt motstanden ved 3.40kr..
Blir morsomt når den blir tatt ut :)
Blir morsomt når den blir tatt ut :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
phantom1
02.11.2020 kl 14:08
26292
Den kommer - sitter selv i Dubai mitt kontorslynge med folk i bransjen - jeg er ikke i tvil om en ny floating storrage - de slutningene kommer raskt som et skudd
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
Når selv kongen av alle shippingpessimister, Joakim Hannisdahl, i dag oppgraderer Hunt til TP 3,5 (fra 3), da sier det seg selv at vi går lysere tider i møte. Synes jo fremdeles han var litt beskjeden, men JH ligger jo vanligvis 1,50-2 kr (i Huntsammenheng) under de andre shippinganalytikerne, så dette er jo oppløftende :)
I tillegg skriver han: "The recent fall in prompt crude oil prices have steepened the oil futures curve contango, supportive of VLCCs and floating storage charters."
I tillegg skriver han: "The recent fall in prompt crude oil prices have steepened the oil futures curve contango, supportive of VLCCs and floating storage charters."
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
awkward
02.11.2020 kl 14:53
26053
Tror den karen har større rykte på et par børsforum, enn hva han har i bransjen.
Men for all del - godt å se at han ikke mener aksjen er verdt 3 kroner lenger..
Må fortsatt operere med betydelig NAV-rabatt med andre ord?
Sist jeg leste i noe derfra, så var det ikke all verdens fokus på faktisk inntjening de ulike selskapene i mellom.
Kun en fast rabatt å forhold seg til.
Men for all del - godt å se at han ikke mener aksjen er verdt 3 kroner lenger..
Må fortsatt operere med betydelig NAV-rabatt med andre ord?
Sist jeg leste i noe derfra, så var det ikke all verdens fokus på faktisk inntjening de ulike selskapene i mellom.
Kun en fast rabatt å forhold seg til.
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
ks1977
03.11.2020 kl 08:44
25623
Har ikke tatt et dypdykk i analysen hans, men forstår det ut fra hva han skrev på twitter at han opprettholder NAV-rabatten på de resterende 5 skipene og at oppgraderingen av TP bare skyldes at han har satt de to solgte båtene til NAV.
Inntjening betyr visst bare noe når han beregner FAIR value (noe han kun gjør i gode tider?), derav rare TP (f.eks Hafnia hvor hans TP ignorerer hele NAV). Hans modell mener også at moderne ECO scrubber vil rammes hardere enn gamle skip (greit nok i normale tider, men med sterkt og økende fokus på både svovel- og carbonutstlipp?)
Inntjening betyr visst bare noe når han beregner FAIR value (noe han kun gjør i gode tider?), derav rare TP (f.eks Hafnia hvor hans TP ignorerer hele NAV). Hans modell mener også at moderne ECO scrubber vil rammes hardere enn gamle skip (greit nok i normale tider, men med sterkt og økende fokus på både svovel- og carbonutstlipp?)
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
mimer
03.11.2020 kl 12:35
25173
"sperren" p[ 3,4 fra i går er tilbake igjen...reelle selger(e) eller press for å plukke under 3,4?
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
Virker å være rigget for å plukke under 3,4, dog lite å plukke der i dag i alle fall. Med såpass stor oppside på kort- og mellomlang sikt i aksjen, tviler jeg på at noen selger seg ut med millionbeløp under 3,8 - 4,0...?!
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
phantom1
03.11.2020 kl 12:54
25066
Alle vet jo det blir samme senario som sist med floating storrage - så ikke noe jug i å si det som grunn. Men lukter skurkestreker igjen fra PAS og JH - en venn dom skal ut og de har satt seg på melking -
Oslo Børs er jo kjent for slikt.
Oslo Børs er jo kjent for slikt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
Angående JH synes jeg han mer og mer minner om en oppskrytt fjols som har den enkle strategi å sette kursmålet for rederiene langt nede i kjelleren, fordi han vet at tankmarkedets natur er at det i løpet av et år vanligvis gjøres et kursmessig dypdykk i kjelleren, og så får han jo "liksom rett til slutt da". Men sannheten er at han utenom den ene dagen i året hvor aksjen gjør dypdykket, så bommer han totalt på å fortelle investorene den reelle verdien til rederiene de andre 364 dagene i året. Her snakker vi luremus som altfor ofte forleder aksjonærene med sine altfor lave kursmål! Han har også bommet gang på gang de siste årene med sine spådommer ift. utviklingen i markedet. Shame on him!
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
investorAR
03.11.2020 kl 14:43
24749
fasinerende å se at det fortsatt er investorer som lemper ut HUNT på dette nivået. spesielt med tanke på den informasjonen som nå er tilgjengelig
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
ruda
03.11.2020 kl 15:42
24589
Det er bare å slappe av. Denne kommer som en kule, før eller siden
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
phantom1
03.11.2020 kl 15:57
24716
Det er jo de som ikke veit noe om markedet som har gjort han til en guru - vi i shipping vet jo han er ubrukelig :-) - Q2 GO et sterkt kvartal 🤣🤣🤣 - endte med sjefen ble sparket - usd 200 mill tap, 11 mill nok om dagen i 2020 - ha. skulle vært innlagt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
JH Currently ranked #1 Shipping Equity Analyst globally by Bloomberg..., står det så fint på Twitterkontoen hans.
Blant noen av Hunts investorer er han herved ranket som nr 7 av 7 shippinganalytikere 🤣
Blant noen av Hunts investorer er han herved ranket som nr 7 av 7 shippinganalytikere 🤣
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Det har du selvsagt helt rett i, og dersom AF tenker å selge resten av flåten i nærmeste fremtid, er kurs i dag og i morgen av underordnet betydning. Det som teller da blir jo pris vi kan få per skip og inntjening på skipene frem til siste skipssalg. AF er en dyktig rev og dersom han tenker raskest mulig salg, er jeg trygg på at han ikke selger før de har forhandlet frem en pris på USD 90 mill eller mer for de siste fem stålklumpene. I så fall ender vi på en aksjeverdi nær 5.
Om han ikke får en solid pris for skipene, tipper jeg at han venter til langt ut i 2022 og knallmarked før han selger unna. Det blir vinn/vinn åkkisom!
Om han ikke får en solid pris for skipene, tipper jeg at han venter til langt ut i 2022 og knallmarked før han selger unna. Det blir vinn/vinn åkkisom!
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
ruda
04.11.2020 kl 08:24
24176
Vinner Trumf valget, kan vi få en fin oppgang fremover
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Underlig at ikke flere sikrer seg Hunt på dagens lave nivåer, og ennå mer underlig at noen selger seg ut på 3,28 i dag. Man kan lett sikre seg en gevinst på 20-30 % med tanke på snarlig positiv kvartalsrapport for Q3 og knallutbytte like rundt hjørnet. Det kan også plutselig tikke inn nye meldinger om salg av flere skip..
Men som nevnt tidligere, så betyr ikke dagens kurs noe som helst for de som blir med til siste solgte skip, dog, man blir jo noen ganger svimmel av å observere den til tider irrasjonelle atferden på Oslo børs.
Men som nevnt tidligere, så betyr ikke dagens kurs noe som helst for de som blir med til siste solgte skip, dog, man blir jo noen ganger svimmel av å observere den til tider irrasjonelle atferden på Oslo børs.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
JahMason
04.11.2020 kl 13:10
23612
Virker å være en fordel med skip på clean ja.. Absolutt greit med premium på disse ratene som er nå i det korte bilde.
https://www.tradewindsnews.com/tankers/bp-fixes-cosco-vlcc-amid-talk-of-10-000-premium-for-new-ships/2-1-906623
https://www.tradewindsnews.com/tankers/bp-fixes-cosco-vlcc-amid-talk-of-10-000-premium-for-new-ships/2-1-906623
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Blir nok reprise i Hunt, først kjøp, så big div
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/11/05/7584880/overskudd-og-saftig-utbytte-fra-euronav
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/11/05/7584880/overskudd-og-saftig-utbytte-fra-euronav
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
JahMason
05.11.2020 kl 09:27
22801
På tide at aksjen bryter over 3.40kr snart.. Utrolig kjedelig øretrilling rundt 3.35 hver eneste dag.
Når salget blir closet er aksjonærene "lovet" tilbakebetaling og jeg tror Arne F. ønsker at det skjer i utbytte. Rart kursen ikke beveger seg..
Når salget blir closet er aksjonærene "lovet" tilbakebetaling og jeg tror Arne F. ønsker at det skjer i utbytte. Rart kursen ikke beveger seg..
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Kan virke som om en profesjonell aktør ligger å sperrer mellom 3,3 - 3,4 for å melke ut billige aksjer. En del småaksjonærer mister nok tålmodigheten og selger seg ut altfor tidlig og altfor billig.
Den vil nok få fart når vi nærmer oss 26. november og kvartalsrapport og mulig melding om stort utbytte, men ja, litt kjedelig med Hunt at markedet stadig priser den såpass langt under fair value. Men som gjentatt flere ganger, dagens kurs har ikke så mye å si dersom man blir med til siste skip er solgt. Om dette blir i 2021, tipper jeg at vi sitter på en fair value NOK 5 per aksje. Om AF venter til ut i 2022 med bullmarked og gode priser for skipene, tipper jeg at vi snakker fair value NOK 6-7.
Den vil nok få fart når vi nærmer oss 26. november og kvartalsrapport og mulig melding om stort utbytte, men ja, litt kjedelig med Hunt at markedet stadig priser den såpass langt under fair value. Men som gjentatt flere ganger, dagens kurs har ikke så mye å si dersom man blir med til siste skip er solgt. Om dette blir i 2021, tipper jeg at vi sitter på en fair value NOK 5 per aksje. Om AF venter til ut i 2022 med bullmarked og gode priser for skipene, tipper jeg at vi snakker fair value NOK 6-7.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
mimer
05.11.2020 kl 10:46
22582
De får bare holde på å sperre, har 3-dbolet beholdningen og aksjene står trygt på aksjesparekonto. Alt klart for utbytter ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
ks1977
05.11.2020 kl 10:53
22553
Utbytte? Du har jo gnålet om at HUNT ikke bør betale utbytte, men heller betale ned på gjeld
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Frodon
05.11.2020 kl 15:54
22200
Hehe, samme her ;) Best at kursen ligger langt nede i lengre tid, så får jeg med oppgang i andre investeringer jeg kan realiserer gevinster i og sette mer inn i Hunter ;)
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Jeg håper på det, men samtidig vet jeg vet at løk som deg vil handleaksjen når de betaler utbytte, da selger jeg.
Skal det avvikles slik jeg nå tror skal de selvsagt betale ut dividende, er planen å drifte videre bør de betale gjeld.
Du ser jo på alle tank selskaper gjennom året hvor lønnsomt det har vært å betale utbytte,hvor innbringende det har vært og hvor fantastisk aksjene har utviklet seg, men du skjønner jo ikke, slik du eller ikke forstod i våres da Opec kuttet.
Hvor mye har du tapt i tank siste året? halvert pengene tipper jeg.
Skal det avvikles slik jeg nå tror skal de selvsagt betale ut dividende, er planen å drifte videre bør de betale gjeld.
Du ser jo på alle tank selskaper gjennom året hvor lønnsomt det har vært å betale utbytte,hvor innbringende det har vært og hvor fantastisk aksjene har utviklet seg, men du skjønner jo ikke, slik du eller ikke forstod i våres da Opec kuttet.
Hvor mye har du tapt i tank siste året? halvert pengene tipper jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Garantert mye mindre enn det du har tapt i PGS Longomongo.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Der har vi Donald Duck jo, figuren som aldri har noe matnyttig å komme med.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
I forhold til deg så er jeg selveste Albert Einstein.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Synd at du stadig legger deg på så lavt nivå i innleggene dine Longsitinbulk! Du kan jo mye bedre enn dette!
Mye mer interessant forum når vi holder oss til sak!
Mye mer interessant forum når vi holder oss til sak!
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Buyin85
05.11.2020 kl 16:57
21880
Noen som har sett pris på de 4 resale kontraktene inngått av euronav? Avtalen er nok ikke fersk, men kom over det på kvartalsrapport. Kan gjerne si noe rundt prisbildet for ny, nyere og resale.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Her ser en resultatet av lave priser på skip
HHI homes in on $1.4bn orders for up to 16 VLCC newbuilds
Det ble ikke slik noen mindre begavede trodde i sommer, at verftene var fullbooket og at vi ikke fikk nye Vlcc nybygg program.
Det er bare å avvikle helt fort som tusan, det ligger vel også i AF tanker.
Glem super syklus det kommer ikke, rederne er allerede i ferd med å grave egen grav, som vanlig.
HHI homes in on $1.4bn orders for up to 16 VLCC newbuilds
Det ble ikke slik noen mindre begavede trodde i sommer, at verftene var fullbooket og at vi ikke fikk nye Vlcc nybygg program.
Det er bare å avvikle helt fort som tusan, det ligger vel også i AF tanker.
Glem super syklus det kommer ikke, rederne er allerede i ferd med å grave egen grav, som vanlig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
ks1977
05.11.2020 kl 18:29
21614
Håper på det? Dersom du får ønsket ditt oppfylt så går jo ikke kursen opp så da får du ikke solgt...
Ellers så kan du jo spørre deg selv hvordan kursen hadde gått for FRO o.l dersom de IKKE hadde betalt utbytte. Det er jo nettopp problemet med HUNT så langt, en endesløs ørkenvandring i en svært volatilt segment. Å ikke betale utbytte der er farlig - og når man allerede er markedsledende på CBE så er det heller ikke nødvendig. Ratene skal jo være ekstremt lave - over svært lang tid - for at HUNT skal gå med underskudd.
"slik jeg nå tror" er også gjennomgående for deg vet jeg
For øvrig ironisk at en av triggerne jeg eksplisitt nevnte i våres nå har slått til (salg/oppkjøp) og at det er grunnen til at du nå holder på aksjene... En annen av triggerne jeg nevnte, ny runde med covid og potensielt ny sterk contango, er noe du nå også gnåler om. Så denne løken kan ikke ha vært så dum... (om vi får en ny sterk contango gjenstår forøvrig å se, men det vil jo ikke du høre noe om siden du er long akkurat nå. Skulle kursen gå opp og du selger SÅ får vi selvfølgelig høre det, men ikke så lenge du er long)
Halvert pengene? Ja, du er ikke videre god på tipping... Tar du et blikk på kursene så kan du i hvert fall få et litt bedre grunnlag for å tippe, i stedet for å dra ting ut av baken som vanlig.
Ellers så kan du jo spørre deg selv hvordan kursen hadde gått for FRO o.l dersom de IKKE hadde betalt utbytte. Det er jo nettopp problemet med HUNT så langt, en endesløs ørkenvandring i en svært volatilt segment. Å ikke betale utbytte der er farlig - og når man allerede er markedsledende på CBE så er det heller ikke nødvendig. Ratene skal jo være ekstremt lave - over svært lang tid - for at HUNT skal gå med underskudd.
"slik jeg nå tror" er også gjennomgående for deg vet jeg
For øvrig ironisk at en av triggerne jeg eksplisitt nevnte i våres nå har slått til (salg/oppkjøp) og at det er grunnen til at du nå holder på aksjene... En annen av triggerne jeg nevnte, ny runde med covid og potensielt ny sterk contango, er noe du nå også gnåler om. Så denne løken kan ikke ha vært så dum... (om vi får en ny sterk contango gjenstår forøvrig å se, men det vil jo ikke du høre noe om siden du er long akkurat nå. Skulle kursen gå opp og du selger SÅ får vi selvfølgelig høre det, men ikke så lenge du er long)
Halvert pengene? Ja, du er ikke videre god på tipping... Tar du et blikk på kursene så kan du i hvert fall få et litt bedre grunnlag for å tippe, i stedet for å dra ting ut av baken som vanlig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
05.11.2020 kl 18:29
21601
Dette var overraskende bra:
Hunter Frigg (2020 - Modern Scrubber) On Subs USG/China $4,550,000 Unipec NYC Dec 1-5 Koch (TCE: RV USD 20.55K @ 110.48 days / Actual USD 29.93K @ 88.01 days) 5.36 idle days
Hunter Frigg (2020 - Modern Scrubber) On Subs USG/China $4,550,000 Unipec NYC Dec 1-5 Koch (TCE: RV USD 20.55K @ 110.48 days / Actual USD 29.93K @ 88.01 days) 5.36 idle days
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.11.2020 kl 18:30
21570
Dry bulk:
Flat from last week. Capesize Resale, 5yr and 10yr at 49m, 35m and 21m.
Tankers:
Secondhand crude tanker values adjusted down across the board this week.
VLCC Resale, 5yr, 10yr and 15yr quoted 88m (90), 65m (68), 44m (46) and 30m (32).
Suezmax Resale, 5yr and 10yr valued at 60m (61), 45m (46) and 30m (33). About 15m for scrapping a VLCC these days.
Resale betyr at skipet omsettes before delivery fra verft. Man kan få til et kupp dersom man vet at bestiller ikke har råd til å ta levering. Eller man betaler en premium dersom man vil ha ut et attraktivt skip i et hot marked.
Flat from last week. Capesize Resale, 5yr and 10yr at 49m, 35m and 21m.
Tankers:
Secondhand crude tanker values adjusted down across the board this week.
VLCC Resale, 5yr, 10yr and 15yr quoted 88m (90), 65m (68), 44m (46) and 30m (32).
Suezmax Resale, 5yr and 10yr valued at 60m (61), 45m (46) and 30m (33). About 15m for scrapping a VLCC these days.
Resale betyr at skipet omsettes before delivery fra verft. Man kan få til et kupp dersom man vet at bestiller ikke har råd til å ta levering. Eller man betaler en premium dersom man vil ha ut et attraktivt skip i et hot marked.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
ks1977
05.11.2020 kl 18:34
21529
Å gjenta en løgn mange nok ganger gjør det ikke til fakta, selv om det kan virke slik på andre siden av dammen...
Faren for at det bestilles båter er noe som har vært diskutert her inne på forumet, så hva du sikter til er en gåte. Det var et lite lettelsens sukk her inne da det kom en gigabestilling på gasskip, er det det du har klart å få til å bli at verftene var fullbooket? Eller er det det som har vært delt her om at noe av grunnen til lav ordrebok blant annet er problemer med finansiering?
Og at vi kan glemme supersyklusen vet vi jo, for i følge deg så finnes det jo ikke bullmarkeder i shipping.
Faren for at det bestilles båter er noe som har vært diskutert her inne på forumet, så hva du sikter til er en gåte. Det var et lite lettelsens sukk her inne da det kom en gigabestilling på gasskip, er det det du har klart å få til å bli at verftene var fullbooket? Eller er det det som har vært delt her om at noe av grunnen til lav ordrebok blant annet er problemer med finansiering?
Og at vi kan glemme supersyklusen vet vi jo, for i følge deg så finnes det jo ikke bullmarkeder i shipping.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
ks1977
05.11.2020 kl 18:37
21502
En del over det vi har sett av VLCCer den siste tiden, også sammenlignet med ECO og scrubber, men Frigg er vel fortsatt clean så det er kanskje forklaringa?
Krysser fingrene for at hun forblir ren slik at vi har en opsjon på produktmarkedet når hun er ferdig her
Krysser fingrene for at hun forblir ren slik at vi har en opsjon på produktmarkedet når hun er ferdig her
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
for i følge deg så finnes det jo ikke bullmarkeder i shipping.
Det er korrekt, unntaket er muligens Lpg
Det er korrekt, unntaket er muligens Lpg
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Traderèn
05.11.2020 kl 18:50
7574
Hunter Frigg (2020 - Modern Scrubber) On Subs USG/China $4,550,000 Unipec NYC Dec 1-5 Koch (TCE: RV USD 20.55K @ 110.48 days / Actual USD 29.93K @ 88.01 days) 5.36 idle days
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Realis
05.11.2020 kl 18:56
7568
I andre tråder har man referert til Longsitinbulk som "Longshit". Det er slik jeg leser ham.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Betryggende å se at skipene stadig vekk makter å tjene penger selv når ratene ellers ligger i grøften! Dette viser at Hunt, med en fin miks av skip på TCer og spot, sannsynligvis kommer til å tjene penger hver eneste dag frem til siste skip er solgt!
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Gork
06.11.2020 kl 00:01
7072
Hunt har ligget i stabilt sideleie i 6 måneder, med salg av båter 2 eller flere, vil ikke dette endre seg betydelig. AF sin stjerne som bjellesau, blekner. Blir det ikke 1 kr i utbytte etter salget, er han bare sau.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
ks1977
06.11.2020 kl 08:51
6738
hmm Er ikke datoen (Dec 1-5) "laycan", dvs datoen/periden skipet må være tilgjengelig for lasting? Kom til å tenke på at Frigg går på 6-8mnd TC på 40k (ref pressemelding av 21.08), så Frigg er da ikke i nærheten av å være tilgjengelig da. Har Frigg mistet TCen sin uten at HUNT har informert oss - igjen?
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Aiolos
06.11.2020 kl 09:01
6726
Kan det være at det er selskapet som har Frigg på TC som leier ut skipet videre i spot?
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Helt sant at det har vært en lang ørkenvandring siste 6 mnd. Viruset forkludret opprinnelig case for AF og alle vi som har vært med en stund. Når det er sagt skal vi ikke glemme at AF & co, med bakgrunn i endrede forutsetninger, har gjort en veldig bra jobb med å sikre verdier og fortjeneste i et vanskelig tankmarked (fikset fornuftige TCer hele veien), og nå senest med salg av to skip. Vi kommer til å få et solid utbytte snart, og markedet kommer til å ta seg opp utpå nyåret med melding om vaksine..
Så blir det spennende å se om det tikker inn noen gode tilbud på resten av flåten i starten av 2021, eller om Hunt venter til bullmarked i 2022 ..?! Noe kommer vi i alle fall til å få igjen for strevet i ørkenen. Og når man først skal følge en bjellesau, så foretrekker jeg å bli med AF på tur :)
Så blir det spennende å se om det tikker inn noen gode tilbud på resten av flåten i starten av 2021, eller om Hunt venter til bullmarked i 2022 ..?! Noe kommer vi i alle fall til å få igjen for strevet i ørkenen. Og når man først skal følge en bjellesau, så foretrekker jeg å bli med AF på tur :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
mimer
06.11.2020 kl 09:06
6729
Hvis man hypotetisk sier at Hunter selger alle skipene. Tror dere AF har planer for det gjenstående "børsskallet"? Hva kan det i så fall kunne være?!
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Hydrant
06.11.2020 kl 09:16
6683
Med Hunter som investeringsselskap, og tankers som en av investeringsmulighetene, er det spennende å se om nye ideer og muligheter kommer opp. Kanskje vil AF kjøre finansielle eksponeringer sine gjennom sitt eget Apollo, og assets gjennom Hunter. Noen som har tanker rundt dette?
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare