Kursmål kr 10??????
Andreas Bertheussen har kursmål kr 10.. Hva feiler det gutten?
Redigert 21.01.2021 kl 09:14
Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
02.11.2020 kl 10:05
7028
Tja, det skal vel lastes da?
Redigert 21.01.2021 kl 00:19
Hahaha
Vi er vel garantert å doble kursen så fort moses lake får mer konkret oppstart dato. Kan være en god del måneder til, men er sikker den kommer hvertfall og verdt vente på :-)
Med de avtalene som er på plass og de har signalisert sterkt at produksjonen vil ta nesten hele kapasiteten til moses lake, burde selvsagt dette være lagt inn i kursmålet!
Vi er vel garantert å doble kursen så fort moses lake får mer konkret oppstart dato. Kan være en god del måneder til, men er sikker den kommer hvertfall og verdt vente på :-)
Med de avtalene som er på plass og de har signalisert sterkt at produksjonen vil ta nesten hele kapasiteten til moses lake, burde selvsagt dette være lagt inn i kursmålet!
Blir muligens Biden som får fart på dette! Prognosene går den veien.
Zorin
02.11.2020 kl 10:09
7412
Kepler Cheuvreux høyner også kursmålet på Rec til kr. 10 fra kr 4,20. Kursen kan dobles ved en bærekraftig oppstart av ML.
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/65382
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/65382
Redigert 21.01.2021 kl 04:30
hmnei2
02.11.2020 kl 10:09
7360
Ærligtalt skrev Tja, det skal vel lastes da?
Han har jo helt rett.
Oppsiden her er liten. Gjelden er stor. Fortsatt minst 700 millioner etter emisjon.
Jeg sa jo dette i går, men ble møtt med at jeg var en bajser, og LÅL.
Oppsiden her er liten. Gjelden er stor. Fortsatt minst 700 millioner etter emisjon.
Jeg sa jo dette i går, men ble møtt med at jeg var en bajser, og LÅL.
Shares4fun
02.11.2020 kl 10:10
7332
Hehe, Bertheussen har selvsagt sin agenda - for han vet like godt som alle / det som er kommunisert at netto eiendeler/gjeld + Butte alene overstiger kr 10 per aksje. Således innregner han ikke verdier på hverken ML, Yulin eller potensiale/nye avtaler 😂
Fornekter seg ikke noen meglerhus 😂
Fornekter seg ikke noen meglerhus 😂
TradeGood
02.11.2020 kl 10:14
7248
De ser både 2 og 3 ganger kursen med ML oppstartet, men vil ikke diskontere noe av det nå.
Kursmål 10 reflekterer dagens drift og gjeldsstatus.
Det er bare det at man kan ikke anta at kursen blir liggende på 10 kroner frem til ML er i operasjon og den dagen det skjer bykser til 25-30. Risikoen som da er på oppsiden vil starte å prises inn suksessivt nå, og større jafs opp mot 12-13 kroner tror jeg vi vil se innen kort tid. Det er andre enn de vi hittil har hørt om som banker på døren for ressurser fra ML....
Kursmål 10 reflekterer dagens drift og gjeldsstatus.
Det er bare det at man kan ikke anta at kursen blir liggende på 10 kroner frem til ML er i operasjon og den dagen det skjer bykser til 25-30. Risikoen som da er på oppsiden vil starte å prises inn suksessivt nå, og større jafs opp mot 12-13 kroner tror jeg vi vil se innen kort tid. Det er andre enn de vi hittil har hørt om som banker på døren for ressurser fra ML....
Helt enig! han har sin agenda, men han lykkes nok i å få oss under kr 10 i dag..
Violet energy har allerede begynt å bygge ved moses lake og skal starte i q2 med produksjon.
Avtalene er gjort... ML SKAL i gang...
Helt uforståelig at dette ikke kommer inn i kursmålet...
Så har vi momentet at det kan komme flere avtaler.
2 avtaler burde være sikkert nok for ML skal i gang neste år... Da har vi 2-3 dobling av kursen...
Avtalene er gjort... ML SKAL i gang...
Helt uforståelig at dette ikke kommer inn i kursmålet...
Så har vi momentet at det kan komme flere avtaler.
2 avtaler burde være sikkert nok for ML skal i gang neste år... Da har vi 2-3 dobling av kursen...
Gobo
02.11.2020 kl 10:37
6994
Slike analyser vil alltid komme... helt fram til beslutningen om oppstart av ML er formelt gjort, vil en kunne spekulere i øst og vest. Det som er interessant er jo hva de likevel tror om kursen dersom ML åpnes. Og hvem, ved sine fulle fem, tror at ML ikke skal åpnes med de to nye naboene som kommer og som en har et formalisert samarbeid med?
Opportunist1
02.11.2020 kl 10:40
6945
Er ikke dette bull egentlig? Har lest analysen hans, og det han sier at at han ikke er villig til å prise inn noen ting på ML enda, fordi det fortsatt er mye usikkerhet. Det må bety at han mener at verdien av Butte er 10 kroner aksjen. Altså nedsiden i REC er 10 kroner.
Personlig synes jeg det er greit at han ikke vil prise inn ML med 100%, men jeg er rimelig sikker på at sannsynligheten for at ML gjenåpner er større enn 0. Si at det er 50%, så har du nesten 20 kroner aksjen idag. Så sannheten er at REC i dag bør prises til mer enn 10 kroner; altså verdien av Butte som er 10 og verdien av opsjonen på ML som er mer enn 0. På 10 kroner aksjen, mener jeg at det er en grei bet.
Personlig synes jeg det er greit at han ikke vil prise inn ML med 100%, men jeg er rimelig sikker på at sannsynligheten for at ML gjenåpner er større enn 0. Si at det er 50%, så har du nesten 20 kroner aksjen idag. Så sannheten er at REC i dag bør prises til mer enn 10 kroner; altså verdien av Butte som er 10 og verdien av opsjonen på ML som er mer enn 0. På 10 kroner aksjen, mener jeg at det er en grei bet.
Dette blir totalt ulogisk. Dersom de ikke tror på bærekraftig oppstart av ML må de fastholde kursmål på 4.2. Dersom de tror på bærekraftig oppstart må de sette kursmål 30. Jeg skjønner ikke hva kursmål 10 kroner betyr? Delvis bærekraftig oppstart? Dette skjønte jeg ingenting av. Enten er man på et tog eller ikke. Man kan ikke være midt i mellom - det for ingen mening. Logikkbrist etter mitt syn.
Gobo
02.11.2020 kl 10:43
6867
Ja, dette er bull!
Som sagt er meglerhus mafia!
Et latterlig forsøk på å presse prisen ned så huset kan øke posisjonen sin
Et latterlig forsøk på å presse prisen ned så huset kan øke posisjonen sin
Gobo skrev Ja, dette er bull!
2-3 ganger kurs med ML.
Når vi vet at samarbeidspartnere allerede har begynt bygge ved Moses lake så er sannsynligheten for oppstart veldig stor.
Verdt vente på dette. Det hadde jeg ikke gjort om de stod uten samarbeidspartnere og ML er stengt. Nå er saken en helt annen.
Lavere gjeld og penger på bok og skattekravene borte.
No brainer for meg det her.
Når vi vet at samarbeidspartnere allerede har begynt bygge ved Moses lake så er sannsynligheten for oppstart veldig stor.
Verdt vente på dette. Det hadde jeg ikke gjort om de stod uten samarbeidspartnere og ML er stengt. Nå er saken en helt annen.
Lavere gjeld og penger på bok og skattekravene borte.
No brainer for meg det her.
Ærligtalt
02.11.2020 kl 11:06
6604
Ja, noe finurlig sagt - men det setter jo en kurs på opp mot 30,- (som jeg mener er altfor lavt) dersom oppstart i Moses Lake
Så da gjenstår vel bare å avklare om man stoler på guidingen fra REC og Violet eller ei?
Dersom man gjør det - er denne nå særdeles attraktivt priset
Så da gjenstår vel bare å avklare om man stoler på guidingen fra REC og Violet eller ei?
Dersom man gjør det - er denne nå særdeles attraktivt priset
De legger at alt må på plass, VP ev. andre produsenter. 2-3 ganger 10 vil være da aktuelt.
TradeGood
02.11.2020 kl 11:35
6347
Butte har det vært avvist bud omkring 15 kroner pr aksje, så det sier noe om den verdien som eksempel.
Ærligtalt
02.11.2020 kl 11:50
6206
Ja, strengt tatt bare å bli sittende her - regner med at bare mer og mer risiko vil bli avklart/ fjernet de kommende månedene
Andreas Bertheussen
Useriøs type som kuun har dømt rec nord og ned
Så at han setter en mulig 2-3 gangern her bare med ML oppstart sier jo mye. Han er ikke mann nok til å si han tok feil.....men priser kun ML til 30
Det uten batterier , Butte , yulin
Useriøs type som kuun har dømt rec nord og ned
Så at han setter en mulig 2-3 gangern her bare med ML oppstart sier jo mye. Han er ikke mann nok til å si han tok feil.....men priser kun ML til 30
Det uten batterier , Butte , yulin
Intravenøsiu
02.11.2020 kl 12:29
5871
Jeg er uenig både i kursmålet på 10 og din beskrivelse av Bertheussen, han virker ganske gløgg spør du meg.
Jeg ser det som meget sannsynlig med oppstart, og da minimum rundt 20-30 kr
Jeg ser det som meget sannsynlig med oppstart, og da minimum rundt 20-30 kr
Opportunist1
02.11.2020 kl 12:52
5681
Jeg er enig med deg. Analysen til Bertheussen er et godt stykke arbeid. Han sier rett ut at hvis du tror på oppstart av ML, så er REC verdt 20-30 kroner. Han er imidlertid ikke villig til å diskontere det enda. Derfor konkluderer han med 10 kroner aksjen. Jeg er ikke enig med ham i at sannsynlighet for oppstart av ML er 0%, men analysen hans er god den.
Ekornesen
02.11.2020 kl 13:03
5584
Enig. God analyse, defensiv konklusjon.
Styret, Aker og Røkke kjører emisjon på 10,8 for å være klar til oppstart av ML. Så snart det skjer - så er kursmål analysen bygger på 2-3 gangen.
Det er meningsløst å være aksjonær i REC hvis du ikke tror at REC skal gjenåpne ML. Styret tror det, Violet Power tror det, Group 14 tror det - Aker/Røkke satser penger på det. Det holder for meg✔️
Styret, Aker og Røkke kjører emisjon på 10,8 for å være klar til oppstart av ML. Så snart det skjer - så er kursmål analysen bygger på 2-3 gangen.
Det er meningsløst å være aksjonær i REC hvis du ikke tror at REC skal gjenåpne ML. Styret tror det, Violet Power tror det, Group 14 tror det - Aker/Røkke satser penger på det. Det holder for meg✔️
Mellomtiden laster vi opp på billig kurs
Fantastisk sier nå jeg :)))
Fantastisk sier nå jeg :)))
Finansavisen i dag: Rir den grønne bølgen.
Etter lang tids problematikk, med handelskrig, finansielle og operasjonelle problemer fikk REC Silicon blant annet løst en pågående skattesak, samt blåst liv i åpningen av Moses Lake. Dette vil være en gamechanger for selskapet og dette priser nå markedet inn, sier investeringsøkonom Mads Johannesen (Nordnet) en kommentar.
Etter lang tids problematikk, med handelskrig, finansielle og operasjonelle problemer fikk REC Silicon blant annet løst en pågående skattesak, samt blåst liv i åpningen av Moses Lake. Dette vil være en gamechanger for selskapet og dette priser nå markedet inn, sier investeringsøkonom Mads Johannesen (Nordnet) en kommentar.
Andreas Bertheussen kommer forøvig løpende etter. Kursen er allerede 10. Når ting er endelig avklart, usikkerheten borte og han er villig til å inkludere ML åpning og dermed høyne kursen 2-3 gangen - som han uttaler, da er nok kursen allerede der også. Så velkommen etter.
Ekornesen
02.11.2020 kl 13:56
5143
Til de som vil lese analysen:
Nyheter om ML sender kursen opp 2-3x👍
REC Silicon
Rek: Behåll (Behåll)
Riktkurs: 10,00 NOK
Pris: 10,11 NOK
Analytiker: Andreas Bertheussen
Aktieanalytiker
Analysen producerad av Kepler Cheuvreux 2020-11-02 kl. 07:20, och översatt samt distribuerad via Aktiellt 2020-11-02 kl. 07:42.
UPPDATERING
För tidigt att berätta
Samtidigt som vi stöder den strategiska inriktningen för REC, vilka satsar på re-shoring, kiselanoder, och den växande betydelsen av koldioxidavtryck, bedöms tidslinjen för aggressiv. Vi upprepar Behåll men höjer riktkursen till 10 NOK (4,20). Vi tvivlar på att Group14 gör succé i det kortare perspektivet, vilket krävs för att motivera en upprampning av Moses Lake. Dessutom tror vi att en uppgradering till FBR-B behövs för att vara konkurrenskraftiga i en västerländsk värdekedja inom solområdet. Vi lyfter vår riktkurs till 10 NOK, vilket återspeglar lägre skulder och emissionen, men upprepar vår Behåll-rekommendation. En hållbar upprampning av Moses Lake kan lätt motivera en 2-3 gånger högre riktkurs, men för många frågor måste besvaras innan vi är villiga att återspegla detta i vår riktkurs.
Prognosöversyn
Vi gör mindre förändringar av våra prognoser på grund av rapporten för det tredje kvartalet. Vår prognos för 2021 fortsätter att reflektera marginellt förbättrade operativa resultat från kiselgas / halvledar-polysilikonverksamheten i Butte, vilket uppväger det negativa resultatet från Moses Lake.
Nyheter om ML sender kursen opp 2-3x👍
REC Silicon
Rek: Behåll (Behåll)
Riktkurs: 10,00 NOK
Pris: 10,11 NOK
Analytiker: Andreas Bertheussen
Aktieanalytiker
Analysen producerad av Kepler Cheuvreux 2020-11-02 kl. 07:20, och översatt samt distribuerad via Aktiellt 2020-11-02 kl. 07:42.
UPPDATERING
För tidigt att berätta
Samtidigt som vi stöder den strategiska inriktningen för REC, vilka satsar på re-shoring, kiselanoder, och den växande betydelsen av koldioxidavtryck, bedöms tidslinjen för aggressiv. Vi upprepar Behåll men höjer riktkursen till 10 NOK (4,20). Vi tvivlar på att Group14 gör succé i det kortare perspektivet, vilket krävs för att motivera en upprampning av Moses Lake. Dessutom tror vi att en uppgradering till FBR-B behövs för att vara konkurrenskraftiga i en västerländsk värdekedja inom solområdet. Vi lyfter vår riktkurs till 10 NOK, vilket återspeglar lägre skulder och emissionen, men upprepar vår Behåll-rekommendation. En hållbar upprampning av Moses Lake kan lätt motivera en 2-3 gånger högre riktkurs, men för många frågor måste besvaras innan vi är villiga att återspegla detta i vår riktkurs.
Prognosöversyn
Vi gör mindre förändringar av våra prognoser på grund av rapporten för det tredje kvartalet. Vår prognos för 2021 fortsätter att reflektera marginellt förbättrade operativa resultat från kiselgas / halvledar-polysilikonverksamheten i Butte, vilket uppväger det negativa resultatet från Moses Lake.
John8
02.11.2020 kl 14:05
5059
Link som viser det du opplyser om at
«Samarbeidspartnerne allerede har begynt å bygge ved Moses Lake» ?
Eller tok du munnen for full, og ingen av samarbeidspartnerne har begynt byggingen ?
«Samarbeidspartnerne allerede har begynt å bygge ved Moses Lake» ?
Eller tok du munnen for full, og ingen av samarbeidspartnerne har begynt byggingen ?
Ærligtalt
02.11.2020 kl 14:19
4943
Violet har jo bygget ferdig i Moses Lake ( i alle fall selve bygget) - Leser du deg ikke opp på nyhetsartikler fra over dammen?
"Violet Energy, doing business as Violet Power, is already building a solar cell and module plant co-located with REC’s existing Moses Lake facility in Washington. The initial cell production will begin sampling in the second quarter of 2021 with 500 MW of solar cells"
..."REC Silicon today also revealed that Group14 Technologies, a company supplying global lithium-ion markets with silicon-carbon composite materials, will also co-locate a commercial production facility at the Moses Lake plant. This will allow easy integration with REC Silicon’s silane supply"...
https://renewablesnow.com/news/rec-silicon-violet-building-pv-supply-chain-in-washington-717089/
Det er en annen artikkel der det er bilde av anlegget også - men det får du nesten Google deg frem til selv...
"Violet Energy, doing business as Violet Power, is already building a solar cell and module plant co-located with REC’s existing Moses Lake facility in Washington. The initial cell production will begin sampling in the second quarter of 2021 with 500 MW of solar cells"
..."REC Silicon today also revealed that Group14 Technologies, a company supplying global lithium-ion markets with silicon-carbon composite materials, will also co-locate a commercial production facility at the Moses Lake plant. This will allow easy integration with REC Silicon’s silane supply"...
https://renewablesnow.com/news/rec-silicon-violet-building-pv-supply-chain-in-washington-717089/
Det er en annen artikkel der det er bilde av anlegget også - men det får du nesten Google deg frem til selv...
https://www.greentechmedia.com/articles/read/solar-startup-violet-power-plans-wafer-cells-and-module-factory-in-washington
grei lesing denne også fra september om Violet
grei lesing denne også fra september om Violet
Ærligtalt
02.11.2020 kl 14:25
4870
Javisst er det grei lesning - men det later til at markedet har null tillit til REC's guiding (?)
Vi får vente og se - aksjene ligger godt på kistebunnen en god stund fremover
Vi får vente og se - aksjene ligger godt på kistebunnen en god stund fremover
https://www.solarpowerworldonline.com/2020/10/everything-we-know-about-the-newest-u-s-solar-panel-manufacturer-violet-power/
Tok desverre ikke munnen full. Hvis du ser på bildet litt lengre ned i artikkelen, ser DU bygget... rett på andre siden av veien til rec sitt anlegg
Tok desverre ikke munnen full. Hvis du ser på bildet litt lengre ned i artikkelen, ser DU bygget... rett på andre siden av veien til rec sitt anlegg
nemi's
02.11.2020 kl 14:29
4806
Ingen tvil om at Bertheussen har hørt på mine analyser. Og som han skriver:
"Vi tvivlar på att Group14 gör succé i det kortare perspektivet, vilket krävs för att motivera en upprampning av Moses Lake. Dessutom tror vi att en uppgradering till FBR-B behövs för att vara konkurrenskraftiga i en västerländsk värdekedja inom solområdet."
Helt illusorisk at VP skal være villig til å betal $15-16 /kg for FBR, slik REC presenterte 29/10. Det blir verdens dyreste paneler. Akkurat som at dere liksom skal være villig til å betale dobbelt for en amerikansk produsert pc, bare dere får garanti for at chassiset skal kunne vare i 50 år.
Det er er grunn til at REC sier ML-restart "by 2023". Ikke minst skyldes det at Group14 sier de ikke vil være i stand til å produsere kraftigere batterier enn til cellphones (og tannbørster) i 2023.
Derfor har den fullstendig ubetydelige "batteriprodusenten" Group14 heller ikke finansiert prosjektering eller bygging i ML ennå.
Jeg har forklart Bertheussen dette grundig. På tide at dere skjønner det nå.
"Vi tvivlar på att Group14 gör succé i det kortare perspektivet, vilket krävs för att motivera en upprampning av Moses Lake. Dessutom tror vi att en uppgradering till FBR-B behövs för att vara konkurrenskraftiga i en västerländsk värdekedja inom solområdet."
Helt illusorisk at VP skal være villig til å betal $15-16 /kg for FBR, slik REC presenterte 29/10. Det blir verdens dyreste paneler. Akkurat som at dere liksom skal være villig til å betale dobbelt for en amerikansk produsert pc, bare dere får garanti for at chassiset skal kunne vare i 50 år.
Det er er grunn til at REC sier ML-restart "by 2023". Ikke minst skyldes det at Group14 sier de ikke vil være i stand til å produsere kraftigere batterier enn til cellphones (og tannbørster) i 2023.
Derfor har den fullstendig ubetydelige "batteriprodusenten" Group14 heller ikke finansiert prosjektering eller bygging i ML ennå.
Jeg har forklart Bertheussen dette grundig. På tide at dere skjønner det nå.
Det er ikke Violet power sitt bygg, men Xyleco. VP skal visstnok lease en del av dette.
det kommer hvertfall og vi skal opp opp og opp, men hvordan det blir i mellomtiden er ikke så nøye :-)
Blir nok urolig på børsen fremover og spent hvor ille det blir i usa iflg med valget...
Blir nok urolig på børsen fremover og spent hvor ille det blir i usa iflg med valget...
cocoloco
02.11.2020 kl 14:30
4769
Hvorfor vil violet power hente silicon wafers fra NorSun?
Hvorfor ikke få en endelig kontrakt med REC og få ML klar til levere? Er jo kun dette vi venter på, en endelig etterspørsel fra tredje part. Noen som vet eller har en idè?
Etter min mening kan ikke en endelig kontrakt med VP være så langt unna.
Hvorfor ikke få en endelig kontrakt med REC og få ML klar til levere? Er jo kun dette vi venter på, en endelig etterspørsel fra tredje part. Noen som vet eller har en idè?
Etter min mening kan ikke en endelig kontrakt med VP være så langt unna.
nemi's
02.11.2020 kl 14:36
4705
Det er fordi REC ikke produserer wafer. Akkurat som Toyota ikke produserer bildekk.
Hele verden har skjønt det. Bortsett fra dere i muppet-gjengen, og som er REC-aksjonærer uten å skjønne en puck/pøkk.
Hele verden har skjønt det. Bortsett fra dere i muppet-gjengen, og som er REC-aksjonærer uten å skjønne en puck/pøkk.
Ekornesen
02.11.2020 kl 14:36
4702
Det kommer. Produksjonen vil være lav første år, det er når det blir volum at ML kan forsvare en åpning.
REC er posisjonert - det er vi som venter mens andre bygger. Det er nå REC er billig - Solar og batteri vokser fort!
REC er posisjonert - det er vi som venter mens andre bygger. Det er nå REC er billig - Solar og batteri vokser fort!
Gulene
02.11.2020 kl 14:38
4676
Amatør, analyse, lol... Like intressant som analysen om rec som shorter kandidat... Lol...
Han tror ingenting endres i rec men dobler likevel kursen i analysen, håper hans følgerne selger seg ut nå som kursen er over 10..
Han tror ingenting endres i rec men dobler likevel kursen i analysen, håper hans følgerne selger seg ut nå som kursen er over 10..