SBX med ny kontrakt !!

murpy
SBX 02.11.2020 kl 11:24 65852

2.11.2020, 11:21 · GlobeNewswire
SeaBird Exploration Plc: New contract award
2 November 2020, Limassol, Cyprus
SeaBird Exploration has received a letter of award for a 2D survey in the Asia Pacific region. The survey is expected to start in Q1 2021, with an estimated duration of 120 days.

SeaBird is a global provider of high quality marine seismic operations within the source vessel and 2D market, as well as in the shallow water 3D market The Company has a strong focus on Quality, Health, Safety and Environment, combined with cost efficient services to its customers.

All statements in this press release other than statements of historical fact are forward-looking statements and are subject to a number of risks, uncertainties and assumptions that are difficult to predict, and are based upon assumptions as to future events that may not prove accurate. These factors include SeaBird`s reliance on a cyclical industry and the utilization of the company's vessels. Actual results may differ substantially from those expected or projected in the forward-looking statements.

This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

For further queries contact:

Gunnar Jansen

CEO

Mob: +47 941 19 191

or

Erik von Krogh

CFO

Mob: +47 930 38 075

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400811477


Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Odi.1
04.03.2021 kl 12:54 5708

Eagle jobber fortsatt på i GOM , meget positivt. Utgangspunktet var 3 måneder (90dg) , dette er passert fra den startet opp.
Nå var det en orkan der osv.. men slikt får en vel betalt for antar jeg.
Hadde vært ok nå med 3-4 Måneder til for denne i GOM. Snart starter vel Voyager opp i Asia også. ( I løpet av q1 21 , 120dg )
Ellers ser det tørt ut for Fulmar og Barens.
Det nærmer seg vel XDATO for Minerals aksjene våre også. Tålmod...
Slettet bruker
04.03.2021 kl 13:04 5686

Fulmar har det vært tørt for siden de kjøpte den så det er ikke noe nytt. Kanskje det blir noe til sommeren. Da har de hatt den i to år så de kan vel være på høy tid å få den i jobb.
Samme med Geo Barents, det er ca et år siden de sa at de mottok en henvendelse om en jobb på akkurat den båten.
Ellers kan vi jo håpe at EMGS får mer å gjøre slik at de kan leie Petrel.
Neste kontrakt tror jeg faktisk kommer veldig snart og det blir Eagle. Mere leting i Sør Amerika.
Så tror jeg kanskje de benytter Nordic før de tar Fulmar eller Geo Barents i bruk. Kan bli noe i Nordsjøen snart eller Vestkysten av Afrika.
Odi.1
17.03.2021 kl 16:31 5433

Må vel snart se røk i pipa på Voyager?
Skulle starte denne kontrakten i slutten på q1 21

Ser ut til å være heldig for Eagle , den er 14 + på nå i GOM :)
Får håpe vi kan ha den der borte en god stund.
Slettet bruker
17.03.2021 kl 21:04 5280

Kommer et sinnsvakt bullrun, og personlig tror jeg det starter i morgen!

https://finansavisen.no/nyheter/ravarer/2021/03/17/7643530/selskaper-i-ko-for-a-grave-etter-milliarder-pa-havets-bunn
Redigert 17.03.2021 kl 21:05 Du må logge inn for å svare
Start
17.03.2021 kl 21:49 5202

Å det starter i...
canarias
17.03.2021 kl 22:37 5090

Vi føler oss meget komfortable her, det vil bli en lang reise men den kan bli særdeles innbringende .
Nå er Seabird særdeles gunstig priset i og tillegg har den 53% av juvelen Green Minerals ombord.
Redigert 17.03.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
canarias
18.03.2021 kl 07:48 4879

Vi er pionerer Hvalross, med fra dag en . Dette blir stort for oss aksjonærer.
Molbre
18.03.2021 kl 08:49 4821

Nå begynner jo lanseringen av GM å nærme seg, håper selskapet kommer ut med noe info før dette, hvis ikke er jeg redd det blir en stygg start på børseventyret som det har vært for mange andre selskaper i det siste? Hva tenker dere andre?
Slettet bruker
18.03.2021 kl 08:56 4802

Det er flere nyheter om Green Minerals som venter. Samarbeidspartnere innen subsea og mining er nok allerede i boks men dette er ennå ikke kjent. Det kan komme samtidig som lanseringen.
Og det er det vi vet kommer. I tillegg kan det komme flere positive overaskelser som ikke er guidet. Ikke umulig at her kommer en fusjon med en annen seriøs aktør.
Slettet bruker
18.03.2021 kl 09:28 4719

Understøttet av en lang rekke euforiske kommentarer og analyser tror jeg nok det kommer stive kursmål.

"Mineraler som nikkel, kobber, kobolt, magnesium, litium, sink og svovel utvinnes i dag i all hovedsak på land, men dette har sine utfordringer. Ressursene blir færre, konsentrasjonen i det som utvinnes blir lavere, utviklingen foregår i vanskelig tilgjengelig og ofte politisk utfordrende regioner og det er store miljømessige utfordringer med utvinningen.
Derfor rettes øynene mot offshore gruvedrift.
– Vi tror «offshore minerals» kan tilby et alternativ som tikker av alle bokser, sier Andreas Strand, som er leder for energi i Fearnley Securities."

Norge skal være i en spesielt gunstig situasjon, med antatt store mineralressurser, en lovgivning som snart er på plass og teknologi i verdenstoppen


https://finansavisen.no/nyheter/ravarer/2021/03/17/7643530/selskaper-i-ko-for-a-grave-etter-milliarder-pa-havets-bunn


Tankelek: Ørsted, er mer verdt enn Equinor. Og de er i den ulønnsomme vindbransjen. Green Minerals er i en bransje med lønnsomhet på linje med olje, det spås 26% økt etterspørsel årlig de neste 20 år, i et marked med forløbig kun to etablerte spillere (Green Minerals og Deep Green): Hvor mange Equinor går det i 2040 Green Minerals??

– For investorene tror vi dette også kan være en god investering. Det har en lønnsomhetsprofil på linje med olje og gass.

Med økt elektrifisering og mer digital teknologi er det antatt å være et skrikende behov for mineraler og metaller de kommende årene.
Bare etterspørselen etter batterier er estimert å vokse 26 prosent årlig de neste 20 årene, ifølge Fearnley Securities.

Molbre
18.03.2021 kl 09:59 4660

Jeg og ser at dette er fremtiden :-), bare litt bekymret for om GM har landet de riktige partnerene og at den informasjonen kommer ut før de blir lansert på børs. Videre håper jeg at staten fremskynder konsesjonene etc, og hvis mulig at GM kan komme tidligere i gang med Pilot boringen, men her er det vel kanskje teknologien som setter en stopper! At GM og SBX er spennende er det jo ikke noen tvil om, håper bare at vi lykkes og ikke blir en prøvekanin for de store :-)!

Satt i Havyard og det gikk det jo ikke så bra med noteringen av HAV, håper ikke det samme skjer her :-).
Redigert 18.03.2021 kl 10:03 Du må logge inn for å svare
Odi.1
23.03.2021 kl 09:13 4198

rykter om Geo Barens som gjør kurs spretten nå ?
Hadde vært deilig med kontrakt (r) nå :)
Odi.1
24.03.2021 kl 17:43 3981

Noen som vet mer om Voyager som skulle begynne på en 4 måneders jobb i Q1 21? , det er under en uke igjen av kvartalet.
Er det i rute, eller utsettelser mm ...
Har snart fått en måned ekstra nå i GOM med Eagle , det er fantastisk å få med her. Håpet er at den kan surre på der lenge, lenge :)
Redigert 24.03.2021 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2021 kl 19:51 3899

Har en teori om hvorfor det drøyer med Voyager.

De venter med å starte til Eagle er ferdig så blir crewet sendt til Asia for å gå på Voyager.
Grunnen til dette har noe med kostnadskuttene å gjøre. De vil klare seg med færrest mulig ansatte.
Kan også være flere grunner til at det er rimeligere å ha bare en aktiv vessel på oppdrag enn to samtidig.
lolle02
24.03.2021 kl 22:33 3727

Det samme skjer nok her, luft er luft, det skaper ikke bunnlinje
Molbre
25.03.2021 kl 12:25 3422









Noen som vet om de har startet her?


2.11.2020, 11:27 · TDN Finans Delayed
SBX: TILDELT 2D-KONTRAKT I DEN ASIATISKE DELEN AV STILLEHAVSREGIONEN
Oslo (TDN Direkt): Seabird Exploration har blitt tildelt kontrakt for en 2D-undersøkelse i den asiatiske delen av Stillehavsregionen.
Det fremgår av melding mandag.

Undersøkelsen er forventet å starte i første kvartal 2021, med en estimert varighet på 120 dager.
Slettet bruker
25.03.2021 kl 12:37 3387

De har ikke startet. Voyager ligger moored i Singapore.

Nevnte tidligere hva jeg tror er grunnen til at de ikke er kommet i gang. De venter til Eagle er ferdig så forflytter de manskapet til Singapore.
Kan være en strategi for å holde antall ansatte og utgifter nede.
Odi.1
26.03.2021 kl 09:29 3193

Høres meget rart ut om den er meldt ut på en 4 måneders kontrakt fra slutten på q1, er dog noen dager igjen enda.
At Sbx skal kunne begynne når det passer dem har jeg ingen tro på, en slik avtale må i så fall være gullkantet å kunne få i Baclog.
Mannskapene er da fleksible, og crew nok til båtene må dem vel ha uansett?
Jeg tipper Eagle blir lenge i disposisjon nå i GOM. Relativt Kort vei til Brazil er det også :)

Savner mer Power fra ledelsen her nå, de har snakket om å få avtaler på 1-2 båter siden i Sommer innen obn ( Geo og Fulmar )
Blir litt mye predik og bjelleringing , nå må de snart levere kontrakter ut på WEB så det ramler inn Dollar i kassen.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 09:47 3153

Dette har jeg sagt lenge. Hver eneste presentasjon ved års og kvartals rapportering så er de flinke til å skryte av hvor konkuransedyktige de er med lav gjeld, lave kostnader og moderne flåte men kontraktene uteblir.

Denne Voyager saken er til å bli nervøs av. Husker i fjor da en jobb på Eagle ble utsatt i flere måneder for å så bli kansellert.
En oppdatering på hva som skjer hadde vært greit. Ser ikke for meg at de starter nå rett før påske.
Kontur
26.03.2021 kl 20:12 3011

Eller at svært gode nyheter kommer en av de aller første dagene. Da vil vi virkelig få en Boost.
Kjøpte mer i dag.
Odi.1
27.03.2021 kl 10:37 2822

Kim, 2020 er ett unntaksår i Historien på linjen med 1914,1939 og Spanskesyken.
At SBX fikk kansellert kontrakter og har klart denne omstillingen nå må en se på som en Gulrot å løpe etter.
Kontraktene vil tikke inn igjen... ( true me! )
Voyager kan faktisk være begynt kontrakten for det vi vet , ofte de ligger lenge ved havn/kai for klargjøring etc og er begynt ratene på crew og utstyr.

Odi.1
30.03.2021 kl 09:31 2600

Eagle jobber på i Gom.- Voyager ligger for en 4 måneders jobb i Asia og i går kom det en ny kontrakt som skal starte i Q2 21 i Østen, hvor i østen er ikke publisert , heller ikke hvilken Wessel som skal på denne kontrakten, men med naturlig tenking nå, så er vel Geo Barens høyaktuell ?
Uansett må vi krysse alle kryss for at Eagle får enda mer i GOM og på sikt være høyaktuell og topptrenet for flere år med arbeid nede i Brasil på OBN Deep prosjekter.

NY KONTRAKT :

SeaBird Exploration Plc: New contract award
29 March 2021, Limassol, Cyprus

SeaBird Exploration Plc has signed a contract for provision of source vessel
services for an OBN survey in the Eastern hemisphere. The survey has an expected
duration of about 90 days and is scheduled to start in Q2 2021.


For further queries contact:

Gunnar Jansen
cheezy
30.03.2021 kl 10:12 2557

Voyager ligger til kai i Singapore, så det er sikkert den som skal på denne jobben. Geo Barents ligger Ålesund, så det er tvilsomt om den blir sendt på langtur. Eagle jobber for Magseis Fairfield. Denne jobben skulle vært ferdig for en stund siden ut fra når jobben startet og hva som er kommunisert om varighet. Men det er mulig at de har fått forlengelse eller en ny jobb.
Odi.1
30.03.2021 kl 10:37 2516

Da er det mye info som ikke er gitt markedet, denne Voyager skulle begynne på en avtale i løpet av Q1 , den er det 1 dag igjen av .
Da blir dette som å suge på den samme karamellen 2 ganger.

Skal ikke male fanden på veggen, men om dette er tilfelle er det grunn til stor bekymring.

Det må være 2 separate meldinger, om ikke må flaskene ut fra kontorene.
Redigert 30.03.2021 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Molbre
30.03.2021 kl 10:56 2491

Hvis det du skriver er korrekt er jo det mye misvisende informasjon ute og går, og ikke bra i det hele tatt. Virker ikke som om markedet vet hvilke båter som er ute nå, eller hvilke som har kontrakt fremover dette er jo sjeldent positivt for aksjekursen! Må jo kunne gå an fra selskapet sin side å oppdatere dette. Positive omtaler i Bloomberg og ny kontrakt allikevel faller både GEM og SBX. Sier vel sitt om tiltroen til selskapets ledelse dessverre, jeg for min del har skjønner ikke hvor mange båter som har kontrakter eller som jobbe og det er det tydeligvis ikke mange andre her som skjønner heller!
Odi.1
30.03.2021 kl 11:36 2419

Ja, det eneste som kan forsvare dette nå er at det er Store ting på gang, slik at de MÅ holde alle kort til brystet.
Vertfall helt uvanlig dette som skjer nå. Dog med ett snev av en positiv retning.
Molbre
30.03.2021 kl 11:41 2408

Tviler vel egentlig at det er greien, er jo så mye tåkelegging og desinformasjon her at jeg kjenner jeg blir helt dårlig, og når jeg skriver dette fortsetter jo bare kursen å synke som en stein! Er akkurat dette som skjer når markedet ikke skjønner noe, å kalle ledelsen for den beste i seismikk som noen kommer med, faller jo helt på sin urimelighet her!

Har sendt selskapet en mail om de kan oppklare følgende:

- Om kontrakten som skulle begynne i Q1 er startet.
- Hvilket skip som skal jobbe på kontrakten de meldte i går.
Hvilke skip som er i arbeid nå for SBX eller utleid til andre.

Regner ikke med å få noe svar, men klarte ikke å la være!

Hvis noen har noe oppklarende her så kom gjerne med det :-)
Redigert 30.03.2021 kl 11:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2021 kl 11:55 2380

Veldig skuffende at den faller mer i dag som den gikk opp i går.

Kontrakten de fikk 2 november i fjor skulle startet nå i Q1. (2D survey in the Asia Pacific region). Det ble ikke opplyst hvilken vessel som skulle brukes men tipper Voyager som ligger i Singapore.
Hvorfor denne jobben ikke er påbegynt vet jeg ikke. Tror kanskje det er fordi de vil bruke samme crew som er på Eagle og de venter til den er ferdig.

Tipper også de skal bruke Geo Barents til den jobben de fikk i går. Litt for mye sammentreff her med at de plutselig flytter på Geo Barents etter at den har ligget i ro i over et år og uken etterpå melder de den første kontrakten på 5 måneder. Så her tror jeg det er en sammenheng.

Det burde vært opplyst om hva slags vessels som skal brukes på hvilke kontrakter. De burde også informert om hvorfor jobben i Asia ikke er startet. Etter alle kanselleringer i fjor blir man alltids noe nervøs når de ikke kommer seg igang etter planen.
Men nå er de kanskje i forhandlinger om enda flere jobber og de har ikke bestemt seg for hvordan de skal få en kabal til å gå opp og derfor er det begrenset med info.

Legger også merke til at topp 20 listen ikke er oppdatert.



Redigert 30.03.2021 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
Odi.1
30.03.2021 kl 12:09 2345

Ikke godt å si , er nok en grunn til at det er mangelfull informasjon vertfall.
Selv er jeg litt i tenkeboksen om hva som skjer med " https://www.seismicpartner.com/ " , virker som det er game over med plcs , kan SBX overta denne delen ,og eventuelt ett av weaselene som var inne i den satsingen ? Det som ble gjort der var revolusjonerende innen bransjen og det er solide teknologier som er med der.
Bare en ide jeg fikk om dette, pga..pga...
Snart nede på 8kr nå , 6 og 7 så handler jeg flere . Har nok på 9 og 10 :)
Molbre
30.03.2021 kl 12:23 2319

Hva skjer egentlig her nå??? Full kollaps.......

Eller noen som prøvde seg på stoploss?
Redigert 30.03.2021 kl 12:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2021 kl 12:26 2305

Mangelfull informasjon har det vært hele veien. De skrev ikke mye sist de meldte en kontrakt.
"SeaBird Exploration has received a letter of award for a 2D survey in the Asia Pacific region. The survey is expected to start in Q1 2021, with an estimated duration of 120 days".
Så hvis de skal starte i Q1 så må det skje i dag eller i morgen.

Har også tenkt på at SeaBird kunne tatt over noen av jobbene til Polarcus men det forutsetter at de får leid en vessel.
I fjor leide de Vyacheslav Tikhonov som de tjente godt på.

Ellers ser jeg frem til denne nye "Brandingen" i mai. Men mest av alt ønsker jeg nok at det blir en ny branding ved at Shearwater kjøper dem opp.
Slettet bruker
30.03.2021 kl 12:30 2290

Riktig store penger som vil inn. Og de kjøper for enhver pris. Så ikke la deg lure for en snickers og selg på dette konstruerte SL-våset
Molbre
30.03.2021 kl 12:43 2251

I min verden ville det da steget , kanskje heller noen som vil ut?. Kom gjerne med noe med litt mer substans :-).
Redigert 30.03.2021 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Odi.1
30.03.2021 kl 12:47 2241

"Så hvis de skal starte i Q1 så må det skje i dag eller i morgen."

Som sakt, den kan allerede ha startet kontrakt, mye som skal klargjøres før den går ut på den Asiatiske "doggerbanken"
Bolighaien91
30.03.2021 kl 12:51 2235

Jeg trur det er en større aksjonær som skal ut og satse på noe annet, eller betale skatt eller andre ting.
Odi.1
30.03.2021 kl 13:08 2218

Ja, eller har handlet "godt" for å få GM aksjer billig. Helt naturlig det. Spørsmålet er vel om den kjøper mer GM i markedet fremover?
Uansett vil det være bunnlinjen fremover nå som bestemmer retningen for Sbx.
Må jo være asjur med Voyager i Asia, om ikke er det meldepliktig om det er endringer på den kontrakten. Det har det ikke vert , og de har 2 dager på seg om dette er tilfelle.
Slettet bruker
30.03.2021 kl 13:14 2228

Gjedda vaker i sivet. Utnytter uoppmerksom påskedorskhet til å skape kunstig lave priser før storkjøp. Helrigga flyt for venners venner og tante. Kjøpssignal.
Slettet bruker
30.03.2021 kl 13:24 2218

Det var i fjor høst at tenders begynte å øke igjen og i januar sa de at det var nesten på samme nivå som pre covid 19. Men det tar lang tid fra de svarer på et henvendelse til de eventuelt får kontrakten. I går fikk de årets første kontrakt og det er da god grunn til å tro at det kan komme flere i nær fremtid.
De trenger heller ikke så forbanna mange vessels i jobb for at bunnlinjen blir grønn og når det skjer så må bare kursen mye opp.
cheezy
30.03.2021 kl 13:34 2195

Nå har Seabed fått nye eiere. Det betyr nok at de skal få igang det andre crewet sitt, noe som igjen kan øke etterspørselen etter skytebåter.
Slettet bruker
30.03.2021 kl 13:55 2140

PXGEO kjøper Seabed.
PXGEO har jeg ikke hørt om før. Hva er dette slags selskap?