Har SD noe å tjene på et nyvalg?

Sotah
25.09.2018 kl 18:03 536

Når alle ser at det er de som er opphavet til kaoset kan vel et nyvalg gå med underskudd for dem? Hva er vitsen med å stemme på dem, vil vel mange tenke. Tror jeg, uten å være for skråsikker. Men jeg traff jo bra sist.
Fjordgubben
25.09.2018 kl 18:12 533

Jeg har blokkert sotah pga hans ekstreme holdninger, og kan derfor heldigvis ikke lese hans innlegg over her som uansett er en hets mot svensk demokrati ut fra hva jeg leser av overskriften.

Jeg oppfordrer alle til å trykke på de tre prikkene oppe til høyre og blokkere sotah, på den måten slipper vi å lese hans ekstreme innlegg.


Sotah må med fordel blokkere meg som hevn.


Takk.
Redigert 25.09.2018 kl 18:14 Du må logge inn for å svare
Sotah
25.09.2018 kl 18:22 531

Hehe. Noen må være voksne her også, gubben. Du skal få holde på for min del.
Slettet bruker
25.09.2018 kl 18:27 527

Jeg tror valget var rigget, og at det ble gjennomført et gigantisk valgjuks med forhåndsstemmene. Disse utgjorde en tredjedel av alle stemmene. Fremmøteprosenten for hele valget var over 87 %. Det var SD, AfS (og kanskje FI ?) som ble fratatt stemmer i valgjukset.

Riksdagskaoset nå antagelig bare styrke SD ytterligere. Et nytt gjennomført valg med SD som et vesentlig større parti, vil gjøre det lettere å lage ulike partikonstellasjoner.

Man ser at berøringsangsten overfor SD avtar. KD har nå åpnet for støtte fra SD. Antionia Axx:on Johnson, Sveriges rikeste kvinne, mener de andre partiene må snakke med SD. Hun selv stemmer L.


Ingen tvil om at Sverige trenger en betydelig strengere migrantpolitikk.

Det beste er nyvalg, så SD får det de skal ha. Sikkert 25 % eller mer.

https://www.nrk.no/urix/opnar-for-samarbeid-med-sverigedemokraterna-1.14222378
Redigert 25.09.2018 kl 18:31 Du må logge inn for å svare
ArneB 5.0
25.09.2018 kl 18:32 526

SD gjorde et dårligere valg en forventet og deres reaksjon hvorvidt dette var valgfusk kan ikke leses på annen måten enn at SD vurderer situasjonen dithen at de har alt å vinne på et nytt valg. Jeg tror imidlertid at de tar feil, sossarna vil tjene på dette.
Sotah
25.09.2018 kl 19:04 516

Jeg tror ihvertfall på massiv fremgang for hjemmesitterne. Hvorfor skal man gidde å stemme, liksom. Men det er fremdeles tidlig.
Scoopfinder
25.09.2018 kl 19:18 513

Spøker Sotah med oss eller er han koko ?
Opphavet til kaoset er selvsagt de som ikke respekterer demokratiet
Redigert 25.09.2018 kl 19:19 Du må logge inn for å svare
Riot
25.09.2018 kl 19:21 510


För mycket stolthet och prestige som blockerar regeringsbildningen....vi har två partier som inte får finnas i regering V till vänster och SD till höger.
Den mest folkliga förankringen skulle S, C och L utgöra....KD likt SD anses vara extremt men med mer värme i sin konservatism, så de får vara med om de glömmer sina kärnfrågor.

Oskar2
25.09.2018 kl 19:22 508

Det var noe spesielt at Løfven i sluttalen mente at SD er rasister og nazister, upassende å beskylde 17,5% av sine velgende Landsmenn dah,,Hvem er rasisten?
polemiker
25.09.2018 kl 21:39 479

SD har slik det ser ut nå INGENTING å tape på at det blir omvalg. De andre partiene rotter seg sammen slik at SD ikke skal få noe innflytelse over odet, så da spiller det liten rolle for dem om det blir nyvalg eller ei.

Jeg tror at de tvert om at de har alt å tjene på at det utstedes nyvalg. Det er mange som har stemp på Moderatarne og KD som VIL at de samarbeider med SD. Derfor tror jeg det kan være en stor gruppe som da heller stemmer direkte på SD slik at partilederne får en klar beskjed og blir ytterligere svekket.

I omkampen vil det nok også bli lagt mer vekt på valgjuks også, så alle de uregelmessighetene som ble avdekket ved dette valget blir forhåpentligvis rettet opp i.
Slettet bruker
25.09.2018 kl 22:07 471

Enig med siste innlegger. De andre partiene er livredde SD, og kommer til å blokkere dem. Hva Løfen angår er han bare nedrig!
Han var jo frempå før valget og skikanerte SD etter som jeg hørte. Hva med Sverige som lot tyskerne få frakte soldater og utstyr gjennom Sverige til Norge i 1940.
Hvis det blir nyvalg, burde SD ha vakt i hvert eneste valglokale for å passe på at deres stemmesedler ligger der, og ikke er gjemt
unna. Det samme med opptellingen, der var det også en del fusk.
Redigert 25.09.2018 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2018 kl 22:20 464

Kjekt med blokkering. Å lese venstreradikale synspunkter bør alle unngå