2020 Bulkers - Denne ser billig ut
Fikk fylt opp litt her nå. Hva tror dere? Er den billig nok? Aksjen kom over på hovedindeksen nå også. Kjekt med månedlige utbytter, som kan reinvesteres i fond 💪
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Du har vel en formening selv om prisen? er det noe vits i å starte en ny tråd for at du har kjøpt? er du typen som kjøper først og undrer etterpå?
Aksjen kostet 45 kr i mai, et selskap som Gogl er nå nede på mai nivåer igjen.
Ratene stuper, bulk faller.
Aksjen kostet 45 kr i mai, et selskap som Gogl er nå nede på mai nivåer igjen.
Ratene stuper, bulk faller.
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
05.11.2020 kl 00:00
11450
to nye skip og noe høyere likviditet i selskapet siden mai. Gogl har gått motsatt vei.
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
Frodon
05.11.2020 kl 08:53
11308
Jeg har en formening om prisen ja, derfor jeg har begynt å fylle opp. Også er det greit å se hva andre synes, jeg kan jo ta feil ;) Da tenker du at aksjen skal lenger ned?
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.11.2020 kl 13:15
11217
Jeg håper å komme inn her under 40. Trodde jeg skuller klare det i Mai, men tålmodighet er som kjent en dyd. Flex LNG skal jeg begynne å laste opp fra 35 og nedover etter 2-3 bedritne kvartalsrapporteringer fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
05.11.2020 kl 19:43
11130
du får aldri kjøpt aksjer skjønner jeg...
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
Frodon
09.11.2020 kl 15:38
10932
Spørsmålet er hvor lenge du får kjøpt aksjer her under kr 60 ;)
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
just4fun
11.11.2020 kl 09:44
10797
I morgen kommer resultat for Q3, neppe store overraskelser her og forventer også at utbytte for oktober vil bli annonser samtidig. Har beregnet dette til 8 cent per aksje hvis de som vanlig legger seg noe under 100% utdeling. Foreløpig snitt i november ligger rett i underkant av 15.000 USD/dag og hvis dette holder seg så vil utbytte for november bli ca 5 cent.
Hadde forventet flere meldinger på kontrakter for fast rater på dette tidspunkt. Vil anta at 2020 Bulkers ønsker å binde ratene for det første halvåret i 2021, mens motpartene ønsker å binde de for hele 2021. Dette med forventninger om svært gode rater 2. halvår 2021 hvis vi ser at Covid-19 er på vei til å forsvinne samt forsatt minkende flåte for tørrlast. Vi vil nok uansett få høre selskapets tanker rundt dette i morgendagens presentasjon.
Hadde forventet flere meldinger på kontrakter for fast rater på dette tidspunkt. Vil anta at 2020 Bulkers ønsker å binde ratene for det første halvåret i 2021, mens motpartene ønsker å binde de for hele 2021. Dette med forventninger om svært gode rater 2. halvår 2021 hvis vi ser at Covid-19 er på vei til å forsvinne samt forsatt minkende flåte for tørrlast. Vi vil nok uansett få høre selskapets tanker rundt dette i morgendagens presentasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
Frodon
12.11.2020 kl 22:18
10650
Du var veldig nære ;)
Commercial update:
In October 2020, the Company achieved average time charter equivalent earnings of approximately US$22,400 per day, gross. The Company’s two vessels trading on index-linked time charter earned approximately US$33,600 per day, gross, including average daily scrubber benefits of approximately US$1,300 per day. The Company’s six vessels trading on fixed time charter earned approximately US$18,700 per day, gross, including average daily scrubber benefits of approximately US$1,100 per day for three of the vessels.
The Baltic 5TC Capesize Index averaged US$23,634 during October 2020.
Cash Distribution:
The Board has approved a cash distribution of US$0.07 per share for October 2020. The distribution will be made from the Company’s Contributed Surplus account which consists of previously paid in share premium transferred from the Company’s Share Premium account (reference is made to the 2020 Annual General Meeting held August 10, 2020 where it was approved to reduce the Company’s Share Premium account by US$15 million and to increase the Company’s Contributed Surplus account by the same amount).
Key information:
Distribution amount: US$0.07 per share
Last day including right: November 13, 2020
Ex-date: November 16, 2020
Record date: November 17, 2020
Payment date: On or about November 27, 2020
Commercial update:
In October 2020, the Company achieved average time charter equivalent earnings of approximately US$22,400 per day, gross. The Company’s two vessels trading on index-linked time charter earned approximately US$33,600 per day, gross, including average daily scrubber benefits of approximately US$1,300 per day. The Company’s six vessels trading on fixed time charter earned approximately US$18,700 per day, gross, including average daily scrubber benefits of approximately US$1,100 per day for three of the vessels.
The Baltic 5TC Capesize Index averaged US$23,634 during October 2020.
Cash Distribution:
The Board has approved a cash distribution of US$0.07 per share for October 2020. The distribution will be made from the Company’s Contributed Surplus account which consists of previously paid in share premium transferred from the Company’s Share Premium account (reference is made to the 2020 Annual General Meeting held August 10, 2020 where it was approved to reduce the Company’s Share Premium account by US$15 million and to increase the Company’s Contributed Surplus account by the same amount).
Key information:
Distribution amount: US$0.07 per share
Last day including right: November 13, 2020
Ex-date: November 16, 2020
Record date: November 17, 2020
Payment date: On or about November 27, 2020
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
16.11.2020 kl 10:58
10462
Ex day 0.07$. Går faktisk litt ned nå mot lunsj og skal jeg tippe vil vi avslutte dagen på 60nok...
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
Frodon
16.11.2020 kl 17:55
10312
Fyller dere opp mer her nå eller venter dere til mars/april?
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
17.11.2020 kl 13:49
10122
Jeg innrømmer at jeg selger meg ut nå. Og har nå brukt 2 dager på å selge meg helt ut mellom 59.5 og 59.6. og får en pen gevinst da jeg har vært med fra tidlig 40-tallet. Aldri brukt så lang tid på å bli kvitt aksjer selv om aksjeprisen ligger i toppen gjennom tradingdagen. Jeg kommer nok til kjøpe meg inn igjen når markedet blir strammere. Grunnen er at jeg vil ha cash og det er et par andre kuler jeg spekulerer i stedet. 2020 er litt på stedet hvil rundt 55nok-60nok og vært det i lengre periode da de har faste kontrakter - er nok derfor jeg selger nå. Vil ha litt cash tilgjengelig :-).
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
Frodon
27.11.2020 kl 13:48
10391
Skjønner deg godt, ikke mye som skjer her. Akkurat nå har aksjen brutt opp og utløst et sterkt kjøpssignal til kr 66, så får vi se om interessen blir større hvis den beveger litt på seg ;)
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
just4fun
30.11.2020 kl 18:07
10211
Da er snitt ratene for november klare: 13.174 USD/dag. Da vil 2020 Bulkers sitte igjen med rett over 5 cent per aksje, så da kan vi vel forvente at utbytte vil bli 4 cent for november.
Forsatt ikke meldt om nye avtaler med fastrater så vi får se hva oppdateringen som vanligvis kommer rundt den 10 i måneden sier. Ser ikke bort ifra at selskapet satser på et god andre halvår i 2021 og dermed lar skipene bli gående på spotrater selv om dette trolig vil medføre mindre tap i Q1. Skal de binde skip til faste rater så vil nok motpart kreve binding for hele året og ikke bare for lav-sesongen.
Forsatt ikke meldt om nye avtaler med fastrater så vi får se hva oppdateringen som vanligvis kommer rundt den 10 i måneden sier. Ser ikke bort ifra at selskapet satser på et god andre halvår i 2021 og dermed lar skipene bli gående på spotrater selv om dette trolig vil medføre mindre tap i Q1. Skal de binde skip til faste rater så vil nok motpart kreve binding for hele året og ikke bare for lav-sesongen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
Dividend
09.01.2021 kl 12:50
9762
Denne skal vel kraftig opp også nå som bulk skal reprises?
Vet noen hvor mye spot de har?
Vet noen hvor mye spot de har?
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
just4fun
11.01.2021 kl 16:14
9516
2020 har nå 6 skip på spott og 2 på faste rater (18.000 og 18.500 USD/dag). Foreløpig snittrate i januar har jeg på ca 19.100 USD/dag som vil gi selskapet rundt 11-12 cent i fri kontantstrøm og ville da forventet 10 cent i utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
Dividend
11.01.2021 kl 23:09
9401
Takker just4fun,
det lover jo godt. Desember utbyttet da, har du sett på hva det blir? Kommre vel en melding en av dagene nå?
det lover jo godt. Desember utbyttet da, har du sett på hva det blir? Kommre vel en melding en av dagene nå?
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
just4fun
12.01.2021 kl 15:43
9243
Utbytte kom inn på 6 cent/aksje, noe høyere enn hva jeg ventet. Ser at scrubber fordelen har økt noe og havnet på 1.600 USD/dag opp fra 900 USD/dag, bare dette tilsvarer jo 0.7-8 cent per aksje
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
Struts
12.01.2021 kl 15:52
9230
2020 anser jeg som den beste og oversiktligste inngangsbilletten på tørrlastsiden. Dersom man har tro på det. Og Newcastle-max caperne deres mener jeg står i fremste rekke. Dette kan de!
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
just4fun
15.01.2021 kl 12:53
9024
Ved offentliggjøring av siste fastkontrakt så ble det nevnt at skipet vil gå på en fast rate 18.500 net TCE, noen som kan forklare hva dette betyr i forhold til "vanlig" fast rate.
Redigert 21.01.2021 kl 03:43
Du må logge inn for å svare
just4fun
29.01.2021 kl 14:57
8779
Snittet for spotratene i januar endte like under 22.000 USD/dag og har da beregnet at 2020 Bulkers sitter igjen med ca 13 cent per aksje. Satt ned premie fra 35% til 30% for Newcastlemax etter siste oppdatering ifm Q4 resultatet, mulig scrubberfordel har økt noe siden oljeprisen forsatte å øke i januar. Skal vi tippe på 12 cent i utbytte per aksje?, da vil isåfall min utbytte betaling for første gang passere 10.000 NOK for en måned.
Kursen luktet en liten periode på 70 NOK/aksje, men har falt kraftig tilbake tross at den ventede ratenedgangen for februar/mars. Vil vurdere nye kjøp skulle kursen falle under 60 selv om selskapet står for den største posisjonene i min portefølje.
Kursen luktet en liten periode på 70 NOK/aksje, men har falt kraftig tilbake tross at den ventede ratenedgangen for februar/mars. Vil vurdere nye kjøp skulle kursen falle under 60 selv om selskapet står for den største posisjonene i min portefølje.
Noen som har noen formening om hvorfor denne lagger sine peers Star, Golden og Eagle så mye?
Den handles nær på verdier og giringen er liten, selskapet tappes jo også fortløpende for cash.
De drybulk aksjene som nå stiger mest er de som har høy gjeld, og selvfølgelig de som har størst rabatt opp mot Nav.
2020 bulkers er ikke noe dårlig case, bevares, men å tro på veldig høy aksje stigning nå i denne fasen kan en nok glemme, det blir eventuelt senere i syklusen der gjerne typisk nyere tonnasje stiger, nå i starten på syklus vending er der gjerne eldre tonnasje som stiger mest og som trades.
Men ceo er jo åpen for å selge selskapet, det er jo selvf en trigger som kan slå til når en minst aner det, men realistisk er det mer aktuelt senere i syklusen når bulk rederiene har tjent endel kroner over tid, slik det er nå renner det neppe over med cash i rederiene.
De drybulk aksjene som nå stiger mest er de som har høy gjeld, og selvfølgelig de som har størst rabatt opp mot Nav.
2020 bulkers er ikke noe dårlig case, bevares, men å tro på veldig høy aksje stigning nå i denne fasen kan en nok glemme, det blir eventuelt senere i syklusen der gjerne typisk nyere tonnasje stiger, nå i starten på syklus vending er der gjerne eldre tonnasje som stiger mest og som trades.
Men ceo er jo åpen for å selge selskapet, det er jo selvf en trigger som kan slå til når en minst aner det, men realistisk er det mer aktuelt senere i syklusen når bulk rederiene har tjent endel kroner over tid, slik det er nå renner det neppe over med cash i rederiene.
Redigert 14.02.2021 kl 12:20
Du må logge inn for å svare
just4fun
16.02.2021 kl 16:46
7957
I tillegg så er jo 2020 Bulkers kun eksponert mot Capsiza ratene som har hengt etter SupraMax og PanMax. I dag er vel første dag med større bevegelser i Capesize ratene og ser ut til at selskaper tjener penger også i februar.
Hadde forventninger om 0 i utbytter for jan - mars, men januar gav jo rekord utbytte og ser faktisk ut til at det blir noen cent også for februar.
Hadde forventninger om 0 i utbytter for jan - mars, men januar gav jo rekord utbytte og ser faktisk ut til at det blir noen cent også for februar.
just4fun
01.03.2021 kl 03:44
7338
Ble nok en måned med +tall for 2020 Bulkers, mine beregninger tilsier 3.5-4 cent i inntjening og forventer 2-3 cent per aksje i utbytte. Beregnet ved 30% premie til Capsize ratesnitt (12.700/dag i februar) og 1200 USD/dag i scrubber premie.
just4fun
03.03.2021 kl 15:52
7083
2 skip går inn på faste rater ut året:
"2020 Bulkers has today converted the index-linked charter hire for Bulk Sao
Paulo and Bulk Santos into a fixed rate charter hire at US$27,200 per day,
gross, from 4 March 2021 until 31 December 2021. In addition, both vessels will
earn a premium related to the fuel cost savings from the scrubbers.
Following the charter conversion for the two vessels, the Company estimates that
the remaining six vessels for Q2-Q4 2021 will need to earn approximately
US$10,000 per day per vessel for the Company to cover its operating cash
breakeven, defined as G&A, operating cost, debt amortization and interest costs."
Dette burde sikre gode utbytter ut året. Hadde alle 8 skipene fått disse ratene med scrubber-fordel ville selskapet hatt et utbyttepotensialet på nesten 22-25 cent per måned.
"Edit": Var litt kjapp her, la inn ratene som spotrater og ikke fast rater. Rikitg skal være at potensiale er på 17-19 cent/mnd ved alle 8 skip på samme rate.
"2020 Bulkers has today converted the index-linked charter hire for Bulk Sao
Paulo and Bulk Santos into a fixed rate charter hire at US$27,200 per day,
gross, from 4 March 2021 until 31 December 2021. In addition, both vessels will
earn a premium related to the fuel cost savings from the scrubbers.
Following the charter conversion for the two vessels, the Company estimates that
the remaining six vessels for Q2-Q4 2021 will need to earn approximately
US$10,000 per day per vessel for the Company to cover its operating cash
breakeven, defined as G&A, operating cost, debt amortization and interest costs."
Dette burde sikre gode utbytter ut året. Hadde alle 8 skipene fått disse ratene med scrubber-fordel ville selskapet hatt et utbyttepotensialet på nesten 22-25 cent per måned.
"Edit": Var litt kjapp her, la inn ratene som spotrater og ikke fast rater. Rikitg skal være at potensiale er på 17-19 cent/mnd ved alle 8 skip på samme rate.
Redigert 03.03.2021 kl 16:48
Du må logge inn for å svare
Spekulant1
03.03.2021 kl 22:11
6937
Ser veldig lovende ut. Bør vel få innvirkning på kursen også. Kanskje opp mot 80 etterhvert, men gode utbytter bør det ligge til rette for nå. Klar favoritt i en litt urolig tid.
msmekk
05.03.2021 kl 13:11
6732
Cleaves v/Joacim Hannisdahl har kursmål Kr.110,- på 2020 Bulkers og et av hans top Pic`s sammen med Golden Ocean
Redigert 05.03.2021 kl 13:12
Du må logge inn for å svare
Ler meg skakk, først etter en dobling i aksjen har Hermansrud tatt kalkulatoren frem, makan til treg type
msmekk
24.03.2021 kl 13:47
5647
Det er over 40% oppside i 2020 Bulkers, det forventes ca 15% utbytte i 2021 og stigende mot 22 og 23. Fin kjøpsmulighet nå både i 2020 Bulkers og Gogl
Spekulant1
24.03.2021 kl 15:57
5536
Noen som vet hvilket kursmål Hermannrud opererer med? Er det 120 også?
Redigert 24.03.2021 kl 21:03
Du må logge inn for å svare
Gjern
24.03.2021 kl 17:08
5471
SB1 har kursmål 110
Redigert 24.03.2021 kl 17:10
Du må logge inn for å svare
Spekulant1
24.03.2021 kl 18:01
5430
Strålende. Da er det bare å kose seg. Forventet kursoppgang fra flere og fine utbytter på veien.
Jarba1968
29.03.2021 kl 18:25
5020
Har lest meg litt opp og tok en posisjon i dette selskapet for å lære mer. Regner med dere alle har sett intervju med Magnus Halvorsen på Youtube (nov 2020). Han virker å ha en viss kontroll på dette gamet og selskapet. Går vi ikke inn i en tid hvor ratene normalt skal opp nå? Sier FFA at ratene skal ned?
just4fun
08.04.2021 kl 11:17
4685
Bulk Shenzhen sikret for nye 19-23 mnd etter at dagens fast avtale på 18.500 USD/dag går ut om en ukes tid. Da vil selskapet ha 6 skip på spot og 2 på faste rater 27.200 + scrubber profitt. Med dagens Capsize rater og futures vil vi nok havne i området 15-18 cent i utbytte for april.
Forventer 3 cent for mars som trolig vil bli annonsert i morgen eller mandag.
Sitter på mine 10k aksjer og er veldig fornøyd når utbyttene passerer 12 cent eller 10.000 NOK/mnd.
Forventer 3 cent for mars som trolig vil bli annonsert i morgen eller mandag.
Sitter på mine 10k aksjer og er veldig fornøyd når utbyttene passerer 12 cent eller 10.000 NOK/mnd.
Kalle Kurtasje
09.04.2021 kl 09:49
4224
Økte beholdningen i 2020 idag. Har allerede veldig bra avkastning siste året på kursen, pluss månedsutbytter som startet i høst.
Overrasket over at kursen ikke går mere etter Finansavisens oppslag igår om en 20-lapp i samlet utbytte for 2021,
tilsvarende 22-23% på dagens kurs (ca 88).
Har også sett prognoser for 2022 og 2023, som viser enda høyere avkastning.
2021 er BULK for alle penga!
Overrasket over at kursen ikke går mere etter Finansavisens oppslag igår om en 20-lapp i samlet utbytte for 2021,
tilsvarende 22-23% på dagens kurs (ca 88).
Har også sett prognoser for 2022 og 2023, som viser enda høyere avkastning.
2021 er BULK for alle penga!
just4fun
09.04.2021 kl 10:59
4146
Ser ut til å være mange villige selgere rett under 90, hvis den først skulle bryte denne så blir det spennende.
ks1977
09.04.2021 kl 11:29
4104
Jeg har bare en liten lyttepost, men er det noen som vet hvilke tanker ledelsen har for fremtiden? Ser at de ikke har tenkt å investere i flere skip når skipsprisene stiger, men jeg tenkte på om de har tenkt å forbli redere (les; sitte på skipene gjennom hele livsløpet) eller om de har tenkt å selge flåten "på topp" og så ut av bransjen?
-
«
- 1
- 2 »