Goodtech, et positivt Q3 og kledd for rekyl nr 2.....

Slettet bruker
GOD 04.11.2020 kl 23:07 7880

Utviklingen for driften i Goodtech er svært positiv;

Nøkkeltall;


EBITDA 5.5 pst, Driftsinntekter har ØKT med 14,2 pst. Selv under Covid-19 så øker de og øker ordreinngangen.
Ordrereserver som er større enn hele selskapet er priset.
Er posisjonert til det grønne skiftet
Vil styrke posisjonen i segmentet ESG
Svært positiv til innsidekjøp
Har snudd minus til pluss

Goodtech er ufattelig lavt priset ifht alt annet på OSE.

Bettet er; Vil Goodtech være priset til 1 milliard, eller mer, ila 6 med? :)

Fremtiden er Goodtechs. Long!
Redigert 21.01.2021 kl 09:25 Du må logge inn for å svare
Yuri_Milner
08.11.2020 kl 12:28 2796

Smeller opp hvert øyeblikk. Skummelt å vente på god inngang
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2020 kl 16:36 2730

Tviler også på at vi må vente i flere år, lite trolig at innsiderne hadde gjort så massive kjøp hvis det er snakk om så lang horisont. Det var heller ingen av de største aksjonærene som solgte da den var i 15kr det betyr i mine øyne at de mente det var for lav kurs. Vanskelig å si hvor lang tid ting tar, men det er moment i grønt for tiden og med Biden som president tror jeg momentet opprettholdes. Jeg regner med at det kommer noe fra selskapet fremover mot nyttår.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2020 kl 17:44 2692

Et fenomen på Hegnar er de som"seiler" under flere nick. Man skulle kanskje tro at ett nick holdt, i verste fall to, men nei da, her skal man holde tungen rett i munnen og traktere 3-4 nick :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2020 kl 19:23 2643

Hva er dette "noe" du regner med kommer fremover mot nyttår?
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Fevang
08.11.2020 kl 19:23 2642

Er det ikke koselig at det finnes noen nøkterne aksjonærer også da????

Som en motvekt til de som kaster ut kortsiktige kursmål på både 20 og 30 kr? Ofte uten begrunnelse...

Når kursen faller fra over 15 til under 9 på kort tid så vet man vel ikke hvor bunnen er - mener nå jeg.



Edit Goodtech ASA
Hvis du leser ditt svar på mitt forrige innlegg en gang eller to til så ser du kanskje selv også at du tillegger meg meninger som jeg ikke har. Og det liker jeg ikke. Om nødvendig kan jeg forklare deg med teskje hvor tvilsomt ditt innlegg er. Men håper du klarer å se det selv.

Ellers:
Når selskapet selv sier viruset påvirker dem - skal vi ikke stole på det?
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2020 kl 19:28 2632

Helt enig her. Selv om det er mye positivt å finne i det selskapet rapporterer, og fremtiden ser unektelig lys ut, så må det være lov til å være litt edruelig uten at noen føler at de blir tråkket på tærne.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2020 kl 19:57 2603

Jeg sitter på ingen måte på noen fasit, men regner med det er mer en en generell grunn til innsidekjøp og at Spetalen gikk tungt inn. Jeg tenker at et eller flere ting kan slå inn. Større kontrakter i vannrense segmentet eller i forhold til havvind eller biogass. Det skal slik jeg har forstått det bygges et større biogass anlegg i oslo området. Utskillelse av deler av selskapet i et eget selskap noe som vil kunne løfte kursen betydelig, ny ceo som fronter en mer offensiv linje for å ta markedsandeler i ESG segmentet. Sistnevnte vet vi kommer, da Staurset er ferdig 31.12. Så jeg tror brikkene faller på plass når ny ceo er i stolen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2020 kl 20:08 2587

https://norskvann.no/index.php/component/rsfiles/preview?path=arrangementer%2FNV2020%2F1avlopBjornson.pdf

Her er biogass anlegget som skal bygges på nedre Romerike, får Goodtech kontrakt her vil nok den kunne være betydelig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2020 kl 20:25 2560

Koselig at det finnes nøkterne aksjonærer? hehe morsom formulering og enig nøkternhet må alltid til.

Ser at det kastes ut kurser på både 20 og 30 kroner, 20 er vel ganske realistisk når den steg til kr 15.50 uten spesielle nyheter. Hva om/når det kommer virkelig kursdrivende nyheter?

Kan du forklare hva som er rart med at en aksje som steg så høyt intradag, uten spesielle nyheter, faller tilbake når børsene faller tilbake? Er litt spent på hva du tenker og mener siden du så ofte gjentar dette?

Jeg synes tvert om at det er forventet? :)

Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2020 kl 20:28 2558

Takker for et godt svar. Innleggene blir så mye mere troverdige når påstander blir underbygget på ordentlig vis.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2020 kl 20:42 2537

På børs i dag er det selskaper som ikke har inntekter men høy gjeld og er priset til milliarder på tro, håp og kjærlighet.

De er i utgangspunktet lite verdt, men markedet tror på at en dag, så.....

Goodtech er i den andre enden av skalaen. De er priset til mindre enn ordrereservene. En mcap på 230 mill kan man mene mye om.....

Jeg ser det er kommet til investorer som er gode til å regne verdier i selskaper, har teft for butikk, og det er også kommet til de som har grønn satsing på agendaen.

Bør GOD bli et ESG-bet?

Selv kjøpte jeg lenge før mange av dem, fordi jeg er 100 pst sikker på at fremtiden er Goodtech`s. En mcap på 1 milliard er mitt første veddemål :)

Long.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Fevang
08.11.2020 kl 20:55 2526

Hvis du ikke klarer å se den hånlige tonen du anla i det innlegget jeg reagerte på så har du et problem.....

Du har et problem til hvis du ikke fikk med deg alt det positive som dro aksjen opp fra 7 til 15. Enig at det er naturlig at den faller tilbake når børsene går litt ned, men 40% var vel ikke noe kortsiktig styrketegn?

Selvsagt fyker den opp hvis det kommer kursdrivende nyheter. Men hvis det ikke meldes en eneste kontrakt - Spettet selger og børsene går kraftig ned. Hva tror du skjer da? Er det ikke lurt og ha en slik mulighet i bakhodet og en plan for hva man skal gjøre da?

GOD er min klart største aksjepost og det framstår som merkelig og trist og nærmest krangle med en annen som også har mange aksjer i selskapet.....
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2020 kl 22:25 2459

Om du leser hånlighet og krangling så er det vel ikke jeg som er eier av noe problem? :)

Synes faktisk formuleringen din er fornøyelig, "at det er koselig med nøkterne aksjonærer :)

Og din egen formulering, som også inneholder "det positivt/negativt (stryk det som ikke passer) ladede ordet problem", så har jeg et problem om jeg ikke fikk med meg grunnen til at aksjen doblet seg.

Så du eier definisjonen av at jeg har et problem om jeg synes at doblingen var langt i overkant og at dagens kurs er mer riktig og heller ikke se på det som et svakhetstegn? :)

Så jeg spør igjen, hvorfor er det rart at Goodtech faller tilbake til pluss/minus kr 10 om den steg alt for høyt intradag (15.50)på små kontrakter, samt Spetalens kjøp?

Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Fevang
08.11.2020 kl 23:41 2397

Du eier problemet når du ikke ser at du håner andre. Men siden du ikke ser det så får det heller ligge og jeg bare bite det i meg. Det går nok bra skal du se.

På kurs rundt 15 så skulle jo reprisingen av selskapet såvidt være i gang. Hva slags reprising er det når den i stedet faller ned til 10 og endog enda lavere. Slik kursen er i dag så fremstår det vel heller å ha vært overpriset på kurs 15. (uten at jeg mener det)

Aksjer som har gått mye faller ofte noe tilbake, men at den skulle falle så fort til under 9 hadde jeg vel aldri trodd. Derfor mener jeg at det er all grunn til å forvente det uventede og ha planen klar for hva man eventuelt skal gjøre.

Edit
Mangler svar på spørsmålet mitt: "Men hvis det ikke meldes en eneste kontrakt - Spettet selger og børsene går kraftig ned. Hva tror du skjer da?"

Jeg har ikke svaret; men mitt tips er 7,00.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
rydning
09.11.2020 kl 03:08 2331

Reagerer litt på at du er så i overkant negativ til kursen i et selskap du er så godt veket i som du sier.
Ingen vet selvfølgelig hvor mange kontrakter som tikker inn i fremtiden.
Det handler jo om å tillit til ledelsen, at de bygger stein på stein, er fremoverlente og tar posisjoner i et tiår som kommer til å være ekstremt spennende.
Selv er jeg godt vektertjenester i selskapet, og har stor tro.
Ingen hva kursen står i til nyttår eller er år frem i tid for den del.
Kan de i telegram bevise at det er kostnadseffektiv over tid, så tror jeg at vi aksjonærer kan få det fint i dette selskapet fremover
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
moneymachine
09.11.2020 kl 07:54 2261

Største problemet til GOD er f.eks. selskap som H CAP AS som driver og trader med 100-150K daglig...ødelegger all mulighet for oppgang.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
moneymachine
09.11.2020 kl 08:35 2217

Likeså når selskap som f.eks. Dichebuen AS dukker opp, er det bare å selge det man er god for.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2020 kl 08:47 2197

Jeg burde ikke svart deg, for jeg ser hvordan dette henger sammen, men det er jeg som er trådstarter og du velger å skrive her.

Selvsagt er du eier av problemene. Du er tydeligvis fornærmet på noen her inne fordi du henviser til hva som er skrevet på trådene. Som "På kurs rundt kr 15 så skulle jo reprisinngen være så vidt i gang"

Til det vil jeg si; Om du har kjøpt Goodtech fordi du har lest tråder på hegnar.no så har du et problem. Og trodde du at Goodtech skulle tredoble seg ila noen dager så er det også ditt problem. Kun ditt. Du har tydeligvis kjøpt noe du ikke har satt deg godt nok i. Det er et problem, men bare ditt eget.

Jeg har kjøpt mesteparten av aksjene på kurser mellom kr 5 og 5.50 så for meg er reprisingen allerede et faktum. Ingen bank dobler pengene mine.

Du skriver at du aldri hadde trodd at aksjen skulle falle så fort fra kr 15 til kr 10, da har du også et problem. Det er helt normalt. NEL falt nylig fra kr 24 til kr 17. Det var normalt det også.

Jeg velger å tro to ting; Enten så kjøpte du Goodtech dyrt intradag, mye pga hausing på trådene, og solgte med tap, eller du sitter i tap. Og det må du tydeligvis bebreide noen for. Jeg ville bebreidet meg selv.

Sitter du fortsatt med aksjer i Goodtech, gjør ett av to valg; Sitt med aksjene og tro på at du snart er i pluss, eller selg og ta tapet.

Å sitte og skrive at du tror kursen kan falle ned til kr 7 er søkt. Og for å avslutte; om kursen faller til kr 7 så sitter jeg fortatt i pluss og noen får en fantastisk inngang :)

GOD børsdag.

PS Og jeg står hardt fast på; At din kommentar om at det er fint å ha nøkterne aksjonærer både er søt og sjarmerende. Den kler situasjonen :)



Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
moneymachine
09.11.2020 kl 08:56 2179

Du må slutte å trade med 100K+ om dagen, og gjøre det du sier i stedet for. Om du er langsiktig med en liten del av porteføljen, så blir fortsatt ikke det troverdig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2020 kl 09:02 2160

Hei moneymachine

Vi er vel begge i samme kategori. Vi tåler å vente på en oppgang i selskaper vi har stor tro på. Som Goodtech.

Så får vi kanskje føye til en undertekst, når vi ser reaksjonene; Vi hausser OPP selskaper vi har tro på, men valgene må DU gjøre selv.

Så slipper vi klager og bebreidelser i ettertid. Men dette er jo sirkus hegnar.no også da, hvor det meste er mulig :)

Jeg reagerer mest på at så mange bruker ulike nick i samme selskaper, det burde ikke vært tillatt.......
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
moneymachine
09.11.2020 kl 09:19 2132

Det viktigste er vel at man opptrer som man sier og skriver. Får man slike selskaper som nenvt over inne på topp 50, bør det ringe bjeller. Disse meler sin egen kake, og p.......en Pedersen bør det i hvert fall ringe varselsbjeller på.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2020 kl 09:24 2116

Skjønte ikke din siste setning, moneymachine? Kanskje et ord burde vært unngått?
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Fevang
09.11.2020 kl 09:35 2092

Du skriver: "Jeg velger å tro to ting; Enten så kjøpte du Goodtech dyrt intradag, mye pga hausing på trådene, og solgte med tap, eller du sitter i tap. Og det må du tydeligvis bebreide noen for. Jeg ville bebreidet meg selv."

Så da tar du feil på begge de to tingene du tror siden jeg har kjøpt det meste på 7,15 Om du ikke har fått det med deg så har jeg tro på selskapet på lang sikt og beholder derfor aksjene.
Hilsen en nøktern aksjonær
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2020 kl 09:53 2066

Hei Fevang

Du stilte spørsmålet en gang da kursen var høyere enn i dag, Er Tvenge dum som solgte til kr 8,50? Hva mener du svaret er i dag?

Burde du og vi solgt på rundt kr 15, og evt hvorfor?

Jeg husker du skrev mye om Spetalens kjøp av en stor post, tilla det stor vekt, hva tenker du om det i dag, er det bra eller mindre bra eller trenger det å bety noe som helst?

Hva synes du map bør være i Goodtech når tro, luft og kjærlighet i ESG-selskaper prises til milliarder uten inntekter, mens ordrereservene i Goodtech er høyere enn prisingen av selskapet.

Hva er en nøktern aksjonær og hvordan definerer du dem som mener at selskapet er lavt priset, vekter innsidekjøpene tungt og ser hvor lettantennelig aksjen er ved positive nyheter, ref en kjapp dobling?

Du skriver mye om hvis så fremt i så fall i markedet, så skriver du en kurs på kr 7, men er dette et fenomen for Goodtech eller for alle andre selskaper også?

Ha en fin dag.

Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
moneymachine
09.11.2020 kl 10:04 2048

Når tradingvillige småaksjonærer innser at aksjen er overtatt av større tradere som meler sin egen kake, så tørker volumet inn. Hadde disse skjønt sitt eget beste hadde de opptrådd litt mer "usynlig". Blir vel sittende som Idar Vollvik, og se volumet og aksjekursen svinne hen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
moneymachine
09.11.2020 kl 10:07 2040

De hjelper ikke hvor gode intensjoner man har, og hvor godt selskapet er når disse herjer. Særlig i et selskap som har blitt drevet greit, men med null interesse fra før. Det var et håp om at den grønne biten av GOD var det som skulle ta de skyhigh, men den biten forstår ikke selskapet selv. Da er man like langt. Skulle GOD ri den grønne bølgen, må de ha en Røkke som styrer skuta.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2020 kl 10:16 2026

Selskapet er som sagt inne i en fin utvikling. At det samtidig kommer såpass "tunge" innsidekjøp må uten tvil tolkes positivt. Hvilken tidshorisont de forskjellige innsidekjøpene opererer med blir det derimot umulig for oss å kunne si noe bestemt om slik jeg ser det. Kanskje de ikke vet det selv engang. Men selvsagt er det lov til å komme med gjetninger.

Min erfaring fra aksjemarkedet tilsier at de mest fruktbare avkastningene kommer med tålmodighet, og atter tålmodighet. Så min gjetning/tro vedrørende Goodtech blir at her snakker vi om et lengre tidsperspektiv. Det vil si flere år.

Men når kursen i en aksje tar av uten noen grunnleggende endringer i det fundamentale, og faller tilbake i ettertid, er det grunn til å bli mistenksom, og spørre seg selv om hvorfor. Noe moneymachine også er inne på.

Jeg har mest tro på de selskapene som bygger seg gradvis opp, og der substansen får tyngde gjennom solide kvartalsrapporter. Jeg håper/tror at Goodtech skal vise seg å være et sånt selskap. Kjedelig? Kanskje det, men uten tvil lønnsomt på sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Fevang
09.11.2020 kl 10:30 2002

Tvenge er nok dum ja! Hehe

Burde solgt på 15 ja siden den hadde doblet seg på kort tid, men slik er jo lett å se i ettertid.

Flott at Spettet kjøpte og enda flottere at han ikke har solgt.

Mcap til GOD burde vært det dobbelte av dagens.

En nøktern aksjonær innser at et underpriset selskap som GOD kan forbli underpriset i årevis.

Hvis GOD faller til 7 så er det sannsynligvis pga hele aksjemarkedet får seg en alvorlig knekk. Jeg selger ikke noe på disse nivåene.

Håper dette var oppklarende - vi er vel tross alt mest enig...
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2020 kl 10:33 1996

Vi får se hva som skjer. Er mye spennende som kan komme fremover og vi vet ny ceo snart annonseres. I mellomtiden får heller folk kjøpe ocean sun (8 ansatte, pris 2mrd MCAP) eller tilsvarende selskaper som er langt ifra å tjene penger. Her stoler jeg på egen vurdering at potensialet i god ikke er regnet inn i kursen og at selskapet har mye teknologi og løsninger som vil være høyaktuelle i tiden fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2020 kl 10:56 1956

Hei og takk for svar Fevang.

Jeg gjentar; Westbø var mannen bak suksessen til Skagenfrondenes slagord, de tre U ène, underanalysert, uoppdaget og upopulært.

Med andre ord, Goodtech.

Nå sitter han tungt i Goodtech. Topp 3 har kjøpt seg mye opp den siste måneden. Det er veldig "spennende nykommere" på aksjonærlisten.

Så er kanskje "jokeren eller svarteper for andre" Tycoon, hvorfor kjøper de en så betydelig post?

Du mener at selskapet er underpriset, det er det nok mange andre som også mener. Det er egentlig nok for meg.

Overprisede selskaper styrer jeg unna. Mcap skal opp.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
bellx
09.11.2020 kl 12:35 1884

Merkelig kursutvikling etter Q3,resultatet var som forventet og fremtidsutsiktene er lyse. Legg aksjene i skuffen og ta de frem til nyttår, Blir forundret om kursen er 10 kr da.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2020 kl 13:58 1835

Jeg bare undrer og noen kan si at jeg undrer feil :)

Realitetene, Goodtech har lenge gått sidelengs. Den har i flere år vært ilikvid så det holder. Kvartalsfremleggelsene har vært preget av mangel på kostnadskontroll.

Det er historien.

Nåtid; Omsettes for millionbeløp hver eneste dag. Kursen er doblet fra bunnen og den er oppe ca 40 pst i det korte bildet.

Aksjen er svært positiv på innsidekjøp og har tiltrukket seg eiere som både kan å regne og som har teft for å tjene penger.

Dessuten så har de en svært solid ordrereserve, lav gjeld og driften er vendt til pluss.

Har en følelse av at noen trodde det var bare å bestille en kurs på kr 20,- eller aller helst kr 30,- ila et kvarter eller to :)

En mcap på ca 240 mill er surrealistisk lavt ifht nesten alle selskaper på Ose.

TA er på GOD sin side, GOD steg på høyt volum og faller tilbake på lavt volum, innsidekjøpene er et varsel om noe.....
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare
moneymachine
18.11.2020 kl 16:16 1561

Den riktig børsmeldingene, og GOD vil fly.
Redigert 21.01.2021 kl 05:46 Du må logge inn for å svare