BGBIO Åpningskurs imrg?

Slettet bruker
BGBIO 25.09.2018 kl 19:34 10348

Kr 50?
Redigert 21.01.2021 kl 03:39 Du må logge inn for å svare
Daniel
26.09.2018 kl 12:02 4791

Det er morsomt å se den ekstreme optimismen som er rundt BGBIO her på forumet. Ved den minste børsmeling kaster alle rundt seg kursmål som gir de 50-100% gevinst umiddelbart, og når det ikke skjer skylder de på investorer som ikke vet hva de gjør. Sannheten er at studier i klinisk fase II er ekstremt høy risiko, og selv om den foreløpige resultatene er positive så er det fortsatt veldig sannsynlig at det ikke ender som et godkjent legemiddel.
Gudrunyo
26.09.2018 kl 12:13 4760

"Kjempebull melding, åpningskurs 9000 imorgen??" og lignende idioti, er slagordet til folk som ikke har et snev av forståelse for hva de driver med. Det er en familiær greie, jeg var også sånn helt i begynnelsen av mitt børseventyr. Noen vil lære, noen vil aldri lære. Det er forskjellen på de som kan, og de som ikke kan. Kjøp fond istedet.
naivinvest
26.09.2018 kl 12:27 4709

Daniel, det er feil at det er veldig sannsynlig at det ikke ender som godkjent legemiddel. De fleste analytikere jeg har lest mener det vil ende som legemiddel. Men det er en stund til inntektene kommer og i mellomtiden kan aksjen styres etter behov. Spørsmålet er om du vil sitte på sidelinjen, eller være med på reisen.
Redigert 26.09.2018 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
Daniel
26.09.2018 kl 12:48 4649

Analytikere kan analysere så mye de vil, det endrer likevel ikke den faktiske statistikken på området. Selv produkter i fase III er høyrisiko, og minst 50 % av medisiner i fase III får ikke godkjenning av FDA. Analytikere er kursdrivere, og de tar ofte feil.
focuss
26.09.2018 kl 12:58 4613

Når det er slik at Bergen Bio sin medisin fører til at Keytruda blir svært mye mer effektiv så er det klart dette er svært viktig også for Bayer. Selv om det er i et begrenset lite studie så er det veldig positivt, eller ekstremt oppmuntrende som Bergen Bio sier. Det er vel et bevis for at behandlingen virker.

Så må de ha ett større antall pasienter for å vise at resultatet er statistisk signifikant. Hva skjer videre nå? Blir det oppstart av et pivotalt fase 2 studie slik at de er der hvor PCIB og Nano er? Det er vel det som er det neste skrittet men trenger vel en avklaring om studiedesign med FDA. Jeg har ikke fulgt med på dette selskapet og vet ikke heller hvordan det står til med finansene. Dersom det er behov for mer penger så vil det være fryktelig rart om ikke Bayer ordner med det. Dette studiet er jo også viktig for dem å få sluttført.
liang
26.09.2018 kl 13:03 4578

Dette var en rar dag.
La inn en "lyttepost" i åpningen i dag og klarte å treffe "spikeren" på kurven.
Ble derfor en smule forbløffet da kursen satte nesen ned og tok ukens svalestup , hehe.

Innrømmer gjerne at jeg langt fra er noen dyktig aktør i dette spillet men i min verden så tror jeg på at positive fremskritt via clinical trial systemet skal belønnes med + i regnskapet.

Oppgangen i går var jo på "kun" ca 14% og varte kun 1/2 time slik at jeg forventet at kursen ville øke noe mere før gevinstsikring satte inn.

Det som irriterer er at det ser ikke ut for å være mulig med vanlig sundt bondevett å tolke fremtidig kursbevegelse.
Jeg går altfor lett på feilvurderinger og egner meg ikke til trading og tolker som regel landskapet altfor positivt.
Det er ikke tapt kapital som irriterer men det å ha tatt feil...igjen.

Ein kan beint fram bli himla forbanna....(men hva hjelper det, :))

Det forholdet at Bgbio KAN med stor sansynlighet gjøre kalde tumorer varme er jo grensesprengende nyheter og et av de hotteste gjennombruddene innen kreft som er mulige å oppnå.
Jeg kan ikke erindre at jeg har hørt om slike resultater tidligere og i tillegg leveres med i pakken en biomarkør for å skille ut de som vil respondere på denne platformen og gjøre CPI (keutruda) virksomme.

Altså , en verdenssensasjon av uforståelige dimensjoner gir en liten fartsdump på kurven i 1/2 time i går mot 14%+ for deretter svalestup fra morgenen i dag.....jeg er helt i villrede.

Dette kan da for faen ikke være normalt.....


Daniel
26.09.2018 kl 13:08 4551

Det jeg tror skjedde i går var at børsmeldingen kom 30 min før stengning, og ved skumlesning står 40 % respons etc ut, og alle kaster seg på. Etter det hadde alle god tid til å lese meldingen skikkelig, og det viser seg da at mange var litt for rask på avtrekkeren.

Jeg har knalltro på BerGenBio, men det er viktig å være realistisk.
liang
26.09.2018 kl 13:11 4532

Ja hva var det som skuffet da daniel?
SomSa
26.09.2018 kl 13:14 4520

focuss
Les børsmeldingen,

"Det som også var viktig var at vi så positiv respons i kreft som hadde lav eller ingen PD-L1-uttrykk, der vi ville ventet å se liten eller ingen effekt fra keytruda-terapi alene. Vi fremskynder nå denne studien inn i andre utvidelsesfase, sier konsernsjef Richard Godfrey i Bergenbio i meldingen."

De kan ikke dokumentere at all effekten (ORR= 40%) forårsaket pga Bemcentinib. De bør ta en nye test og på pasienter som er behandlet med Keytruda og har ikke reagert på behandlingen. Kanskje kunne pasienter lav PD-L1-uttrykk kunne få ORR med keytruda. Der er forskjell fra pasient til pasient. Dette er en elendig studiedesign!

Vi husker hva skjedde med IDO i kombinasjon med CPI, de hadde til og med CR men gikk rett i dassen i fase 3.
Redigert 26.09.2018 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
focuss
26.09.2018 kl 13:26 4485

Somsa
Jeg reagerte på det samme og kommenterte på det her på forumet. Det sies at man vet at Keytruda ikke virker på pasienter med lav eller ingen PD-LI uttrykk, slik at pasienter uten det ikke blir behandlet med Keytruda. Men enig med deg , det blir en liten tvil hengende igjen. Så spørs det hvor etisk det er da å behandle pasienter som man vet Keytruda ikke virker på med Keytruda.
SomSa
26.09.2018 kl 13:43 3539


focuss

De tror det ikke virker men de vet ikke. De har ikke testet på pasientgruppe som tidligere er behandlet alene med Keytruda uten respons.
Dersom de hadde gjort dette og flere pasienter var inkludert og ORR var 40% kanskje kunne de slippe et kostbart fase 3. Bare les hva skjedde med
den tidligere vidunder kreftmedisinen IDO. Muligens gjorde BGBIO samme feilen som IDO.
Spennende å se hvordan fase 3 studien designes.
Gudrunyo
26.09.2018 kl 13:43 3536

Det var ikke mye som skuffet i meldingen, det er bare du og mange andre som sitter her skuffet. Og du sitter her skuffet, fordi du trodde at dette skulle være et vendepunkt for aksjen hvor plutselig alle skulle se hvor stort potensiale som er her, og at aksjen skulle bare skyte fart opp i himmelen i all evighet? Det at du ikke skjønner hva som "skuffet" i meldingen vitner jo om at du ikke vet hva du driver med, så hva får deg til å overbevise deg selv at nå går toget? Griskhet, FOMO, kjært barn har mange navn. Jeg prøver ikke å være nedlatende eller frekk, men du setter deg selv opp for skuffelser med sånn tankegang. Du kommer aldri til å vinne i lotto, du kommer aldri til å sitte i en aksje som går flere hundre % på noen uker. Du kan være strålende fornøyd om aksjen du sitter i faktisk har gått opp 20% på 2 mnd. BGBIO har gått 76% siden starten av året!!

Du hadde muligheten til å hoppe ut med 15% på en halvtime, men den glapp. Greit nok, det hadde jeg også tenkt til men det ble ikke noe av. Men naturlig er det, at en stor reaksjon opp vil gi en stor reaksjon ned. Yin og Yang, om du vil. Du kunne kommet deg ut i dag tidlig, men valgte heller å kjøpe. Ouch... Men fortvil ikke, året er ikke omme og pengene er ikke tapt før du selger, når enn du bestemmer deg for det. Men forstå at de virkelige verdiene skapes år etter år, over tid. Mye lengre tid enn de aller fleste småaksjonærer har tålmodighet til. Det er lett å si at du sitter til 2020, det er noe helt annet å faktisk sitte til 2020.

Du virker å forstå dine svakheter, jobb heller med å gjenkjenne de og ikke la deg rive med av store svingninger i kursen. En kurs som stiger 15-20% på en time er en gyllen mulighet til gevinstsikring, ikke et tidspunkt å gå inn med mer penger. Kursen er fortsatt 7% høyere nå, enn den har vært gjennomsnittlig de 2 siste ukene. Hadde du sittet siden starten av året hadde du hatt 76% avkastning. Men prøver du å grave gull i små bevegelser, med kortsiktig trading på kanskje maks 1 uke i posisjon, rett og slett spille dart med bind for øynene, så håper jeg du har en god jobb og ikke bruker sparepengene dine på dette. For det er en god måte å tape penger på.

Les litt på denne linken hva det faktisk krever av antall pasienter for å kunne påstå noe med tyngde bak seg.
Fase 2: Testing with a larger group of people (100–300) to determine efficacy and to further evaluate its safety.
BGBio hadde 10 å rapportere effekt på? Positiv melding, men ingenting banebrytende.
https://en.wikipedia.org/wiki/Clinical_trial#Phases
focuss
26.09.2018 kl 14:01 3513

Somsa
Pasientene skal jo også være AXL positive og i teksten under så står det skrevet : previosly treated,. NSCLC including PD-L1 negative patients. Unødvendig uklart formulert.

Overall response rate of 40% with the bemcentinib/KEYTRUDA combination observed in AXL-positive, previously treated NSCLC patients, including PD-L1 negative patients who are not expected to benefit from KEYTRUDA monotherapy
Slettet bruker
26.09.2018 kl 21:10 3379

Flottesen ( fra dine innlegg i går ved 23 tiden):
«Hvordan Rigel sine rettigheter skal tas vare på dersom BerGenBio ikke velger å markedsføre bemcentinib på egen hånd men heller utlisensiere eller blir solgt er det derimot uenighet om. Selskapene har blitt enige om bindende mekling for å komme til en felles forståelse av dette.»
Hvilken referanse er det du har for å hevde at det er dette uenigheten dreier seg om?
Flottesen
26.09.2018 kl 21:38 3348

Det står i pressemeldingen som ble sendt 13. september, andre avsnitt:

A dispute has arisen between the Parties with respect to the interpretation and application of certain provisions of the Agreement, particularly as they relate to the rights and obligations of the parties in the event of the licensing or sale of a Product(s) by BerGenBio and/or the sale of BerGenBio to a third party.
Redigert 26.09.2018 kl 21:39 Du må logge inn for å svare
Flottesen
26.09.2018 kl 21:39 3346

..og videre

The Parties agreed to a binding arbitration before a panel of three (3) arbitrators in Toronto, Canada pursuant to the then-current Canadian Arbitration Association rules, to be completed with 180 days of commencement.
Slettet bruker
27.09.2018 kl 10:09 3163

Investtech idag

BerGenBio (BGBIO) endte på 35.80 kroner etter en nedgang på 9.82%. Vi må tilbake til 4. juni for å finne en like kraftig nedgang. Den gangen falt aksjen med 12.50%. Det var dessuten høy omsetning. Totalt ble det handlet for cirka 18 millioner kroner i aksjen, noe som er sju ganger så mye som vanlig dagsomsetning. Teknisk ser det heller ikke så bra ut. Aksjen er trendmessig negativ på mellomlang sikt og en videre nedgang indikeres.
Slettet bruker
27.09.2018 kl 11:24 3097

TA kan brukes til så mangt, men når Investtech begynner med TA som eneste indikator på farmaselskaper midt i en utviklingsfase, så er det et eklatant eksempel på hva TA IKKE skal brukes til :-)

Volatiliteten i BGBIO nå skyldes bl.a. at også dette selskapet etter hvert er blitt "taxisjåførselskap" a la NANO, der irrasjonell haussing og/eller baissing basert på ren uvitenhet og vekselvis frykt/eufori gjør at panikkhandlinger er jevnlige foretak.

Bak dette sløret av knøler utvikler imidlertid farmaselskapene sine produkter etter andre og mer vitenskapelige prinsipper.
Det er godheten i det som bestemmer hvor bra det går til slutt, ikke en rabiat irrelevant graf fra Investtech :-)

Eller sagt på en annen måte: Lytt til hva den substansielt kyndige delen av markedet og selskapene selv sier. Og kutt ut private drømmerier mht. tolkningen av sånt!
Da blir man "taxisjåfør" selv før man vet ordet av det.
Redigert 27.09.2018 kl 11:28 Du må logge inn for å svare