Julemysteriet 2017 gett

cappit
20.12.2017 kl 20:51 2206


Går Støre?

Går Giske?

Går det for Giske?

Noe griseri er det uansett se
Slettet bruker
20.12.2017 kl 22:46 2181

Ja, hvor blir de av? Hva skjer med dem som har tvilsomt rykte?
Londonmannen har meldt seg ut av det nye forumet. Det gikk ikke for ham i hvert fall :-)
cappit
21.12.2017 kl 09:24 2160

Jeg har gløtta inn i tilværelsen til en av landets mest haussete og populære og nå avdøde politikeralfaer.
Jeg har snakket med hans enke, en frittalende, tøff og ærlig dame hinsides hylekoret.
Hun beskrev en alfahann som hadde en hale av puleklare kvinner etter seg hvorhen han var i landet.

"Men jeg vant" sier enken "fordi han tilslutt giftet seg med meg, så nå har jeg fått pensjonen hans"

Et liv i julens ånd dette gett
cappit
21.12.2017 kl 11:00 2157


Med gud på bakrommet

Julia Sandstø takket ja til et møte på KrF-kontoret etter at hun nylig varslet om en trakasseringssak. Før møtet opplevde hun å bli skjelt ut av en partifelle.
«Det at du gikk ut, har gjort de to siste ukene veldig vanskelige for veldig mange på kontoret», sier Sandstø til Aftenposten at hun fikk høre mens hun ventet på å møte KrFs generalsekretær Hilde Frafjord Johnson.

20 åringen sier hun opplevde å bli verbalt angrepet av et sentralstyremedlem i KrFU etter det som begynte som en hyggelig samtale. Videre skal vedkommende blant annet ha sagt at «på grunn av mediesaken din har foreldre ringt og vurdert å melde ut barna sine av KrFU». Sandstø sier hun forlot partikontoret fredag gråtende.

https://www.nettavisen.no/nyheter/varsler-gikk-gratende-fra-krf-mte/3423400078.html
cappit
21.12.2017 kl 17:59 2140

Seksuell trakassering er uakseptabelt. Vi har tatt og tar arbeidet for å bekjempe trakassering på alvor i Arbeiderpartiet, skrev Huitfeldt i en serie tekstmeldinger til NTB tidligere torsdag.

Alle peker på Giske og bekrefter at det har foregått noe, men ingen vil si hva - og det er jævla urettferdig for oss som ikke er vant med tafsing og som ikke har sentrale kilder innen AP gett
Slettet bruker
22.12.2017 kl 08:57 2118

Gir 78% sannsynlighet for at Giske trekker seg i romjula
cappit
22.12.2017 kl 08:59 2111


Hadde vært mye bedre om det var en fra FRP som var kåtingen, for da hadde vi kunne lest om pulingene ned til minste detalj.
Nå derimot har APenes pressestøtte satt en begrensning på hva vi får vite, så fra meg blir dette ren gjetning - men mistenker at han har tafset både Hadia og Gro og Liv Valla.
Hvor og når gikk det for Giske? Blir Julemysteriet 2017 oppklart med hjelp fra HO eller tilslørt av Støre?

Mens jeg skriver dette, så kommer Korsar med løsningen - veldig bra!!

Med våggåordføreren i tankene er jeg spent på den endelige løsningen - og satser på Korsar :-)
Redigert 22.12.2017 kl 09:03 Du må logge inn for å svare
cappit
22.12.2017 kl 19:14 2093


AUF-er trakk seg fra politikken etter seksuell trakassering fra Trond Giske: – Han kysset og befølte meg mot min vilje
Vi har tre hoder: ett med hjerne, ett uten hjerne (strupehodet) og ett som vil gjerne
- å la det sistnevnte få viljen sin er en dårlig løsning gett se


Redigert 22.12.2017 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
cappit
22.12.2017 kl 20:40 2083


Og hylekoret har ikke møtt opp på Youngstorget gett se
cappit
26.12.2017 kl 15:47 2053


Metoo har nå også rammet en sentral leder i LO, opplyser kilder til VG.
En mann i en lederstilling i LO er permittert på grunn av varslinger om trakassering. Det bekrefter flere kilder i LO overfor VG.

Lang leder – erfaring
Mannen er en betrodd medarbeider med lang ledererfaring i LO.
Det skal dreie seg om saker over tid, blant annet hvor kvinner har varslet om det de har opplevd som utilbørlig atferd.

LOs informasjonssjef, Jenny Ann Hammerø, sier de ikke vil kommentere saken.
– Vi kommenterer av prinsipp ikke spørsmål som gjelder ansatte i LO, sier hun.
Den permitterte lederen ønsker ikke å kommentere saken.
En annen ansatt er blitt konstituert i samme stilling. LO-lederen mister jobben, men kan trolig få en annen stilling i organisasjonen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/kilder-til-vg-lo-sjef-permittert-for-trakassering/a/24216587/

----

"Vi kommenterer av prinsipp ikke spørsmål som gjelder ansatte i LO" Derimot er du FrP-medlem så skal alt på bordet og gjerne mer til......?"

Hvor er Hylekoret?
cappit
01.01.2018 kl 15:05 2016

Romjula ble for kort tid - mulig han sparkes imorgen? Eller legges det opp til Julemysteriet 2018 gett?

Akkurat NÅ:
Fritas fra vervet på ubestemt tid.
Saken oppdateres!
Trond Giske fritas som nestleder i Arbeiderpartiet på ubestemt tid etter flere varsler om upassende oppførsel av seksuell karakter.
- Sentralstyret i Arbeiderpartiet møtes tirsdag for å diskutere situasjonen knyttet til varsler mot nestleder Trond Giske. I lys av den krevende situasjonen partiet står i og sakens karakter er Trond Giske og jeg enige om at han fritas fra vervet som nestleder på ubestemt tid, sier partileder Jonas Gahr Støre i en pressemelding.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/trond-giske-fritas-som-nestleder-i-arbeiderpartiet/3423402191.html

Døm hører på øss Korsar!
Redigert 01.01.2018 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
cappit
02.01.2018 kl 08:14 2004

APenes egen tafsesak gett:
"Det må settes et punktum nå, sa stortingsrepresentant og sentralstyremedlem Lise Christoffersen fra Drammen til NTB mandag ettermiddag. Dette fordi også Korsar på HO har fremmet avgangen til Giske i romjulen og vi vil ikke skuffe en storkæll. Vi kan ikke ha denne saken hengende over oss.

Da Aftenposten fikk tak i henne i kveld etter pressemeldingen fra Støre, svarte hun slik:
– Jeg hørte dette på radio og vil først få en orientering på sentralstyremøte om hva det betyr at Giske er fritatt for vervet på ubestemt tid, før jeg kommenterer det, sier hun.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/Mg1g7K/Trond-Giske-vil-kjempe-for-a-beholde-nestledervervet
cappit
03.01.2018 kl 15:51 1974

Bekymringsmeldingen fra en tidligere ungdomspolitiker skal ha kommet til Ap-ledelsen 22. desember. Kvinnen skal ha ringt inn og fortalt om det hun opplevde som upassende oppførsel fra flere ledende Ap-politikere da hun var medlem av AUF. Episodene skal ligge et godt stykke tilbake i tid.

Kvinnen sier til NRK at hun ble utsatt for det hun opplevde som upassende atferd fra flere politikere i ledende posisjoner i Arbeiderpartiet da hun selv var rundt 18 år. Hun sier hun går ut med historien fordi hun mener det er en ukultur i partiet som handler om flere enn de omtalte sakene om Trond Giske.

Julemysteriet 2017 avsluttes herved og overlates 2018. Resultatet er at det knulles og tafses like mye (om ikke mer) i AP enn i de andre partiene tilsammen.
Slettet bruker
03.01.2018 kl 17:53 1948

Je tenker nøk det meste som omtales som trakassering i dag egentlig er helt faens normal oppførsel. Men nå har «kloke hoder» i en eller annen hatefull dametenketank kømmi opp med at man skal straffe og ta menn for den minste klønete oppførsel, og fått med seg hele mediekukgjengen på laget som vanlig. Tenk alle overskriftene og klikkene dette jævla mølet av rævsnokeri har generert.

Svarte faen!