Slettet

Slettet bruker
05.11.2020 kl 21:14 2996

slettet
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2020 kl 00:14 2762

sitter nå med blandt annet NIO og NIKOLA og NEL og SAGA. Dette blir Gull i fremtiden. Glem mye annet søppel og hva «de profesjonelle sier»
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Kalle 1
21.11.2020 kl 08:26 2633

NIO, OG AYRO er mine valg innen EV.
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2020 kl 09:51 2583

i tilleg har jeg Pfizer, stb og ikke minst xpeng. Føler meg rigget for de kommende 5 år.
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
kaliber
21.11.2020 kl 11:49 2521

Har investert i nkla, nio, fsr,plug og xpev!
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Kalle 1
21.11.2020 kl 15:30 2437

Vurderer også xpev.
Bruker dere valutakonto når dere handler utaskjærs?
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2020 kl 15:35 2424

Bruker Nordnet.no
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Kalle 1
22.11.2020 kl 10:37 2224

Har gått 12-gangen på et år, men jeg handlet noen NIO-aksjer alikevel.
Jeg "fant" også et selskap som heter AYRO.
Det selskapet har falt 96% ila de siste tre årene.
Handlet en lyttepost.
Noen som har hørt om disse, og vet hvorfor de har falt så mye?
Produserer småbiler, små lastebiler som ikke forpester luften, og ikke bråker og det er jo flott, men skal de opp igjen kursmessig ?
Finner ut at de skal utvide fabrikk-kapasiteten betydelig, for å kunne øke prod. fra 200 til 600 biler pr mnd.
De må vel ha gjort forundersøkelser som bekrefter at det er behov for denne økningen?

Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Korporalen
23.11.2020 kl 03:20 2050

Club Car 411 og Ayro 311 er da biler som absolutt ikke er rettet mot samme marked som NIO. Ayro 311 ser ut som noe som ble laget for 20 år siden. 411 derimot kan jeg se nytten av og at det vil være en etterspørsel. Interessant å følge med på.

Men tilbake til NIO,
Er det noen som vet noe om NIOs planer eller muligheter for å komme inn i det Kinesisk fiendtlige markedet i Europa og USA?
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
bambi_1
23.11.2020 kl 04:40 2033

De planlegger å starte opp i Norge neste år. Planen deres er i Mai.

Det store spørsmålet blir om de får til deres Battery Swap oppsett i Europa. Det er jo det som er fint med NIO. 3 minutter for å bytte batteri, så har du "Full tank" og et "nytt batteri". Ikke lenger sånn at du får problemer når du har lyst til å selge bilen, og det blir diskusjon om hvor mye levetid det er igjen for batteriet. Og får de satt den opp ute ved Lier eller noe. Så trenger man ikke stå i lange køer for å "hurtiglade" på vei til Hytta.
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2020 kl 07:18 1956

Du kan bytte batteri men man kan også hurtiglade hvis du ønsker det

https://www.nio.com/baas
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2020 kl 07:51 1920

vanlige superladere i Norge ligger på 50kwt som er et godt utgangspunkt for å lade 85% kapasitet på 30 minutter. det er etterhvert blitt ganske mange av de i Norge.
Tesla sin superlader begynner som regel høyere men går relativt fort ned på rundt 50kwt.

En annen ting man må huske på er at Chineserne nå har begynt å kjøpe chinesiske produkter for alvor. De ser selv at chinesiske produkter har høy/høyere kvalitet og de er vel også lei av Trump sin tankegang som rakker ned på alt som er chinesisk og det er MANGE chinere på kloden :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
bambi_1
23.11.2020 kl 08:18 1870

85% på 30 minutter er ikke veldig fort, når du har 100 teslaer som er på vei ut av Oslo til Sørlandet. Men kommer vi ned til 3 minutter for 100% ladet, så snakker vi om rask "lading" (med bytte av batteriet).

Alle kjøper Kinesiske produkter, Iphone er jo også laget i Kina. Poenget er at de begynner å kjøpe kinesiske merker. Dette går jo samme veien som Korea og Japan fra 50-tallet frem til i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Kalle 1
23.11.2020 kl 12:57 1774

Enig med deg at de bilene ser veldig "sære" ut. Men om det er det de vil ha der borte så er det ok for meg.
Verdien på selskapet har jo falt mye, så kanskje de står foran et løft til gamle høyder?
Jeg klargjør noen kroner, og ser det an litt.
Så til det tråden handler om;NIO.
Den har jo gått voldsomt siste året, ingen som får høydeskrekk i denne?
Jeg kjøpte for 50`nok på fredda og ser den an litt den også, før jeg våger å gå tyngre inn.
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Tristan
23.11.2020 kl 14:30 1723

https://youtu.be/3O-JZ59G9GY
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Kalle 1
23.11.2020 kl 15:12 1701

Takk for link !
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2020 kl 20:48 1614

ikke glem xpeng
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Kalle 1
23.11.2020 kl 23:05 1541

AYRO opp 31% i dag
NIO opp 13%
Kan bli gøy dette her.....😎
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare
Kalle 1
23.11.2020 kl 23:06 1537

Dobbelpost...
Redigert 21.01.2021 kl 02:57 Du må logge inn for å svare