SBX / GRØNN- Minerals Seismikk

Odi.1
SBX 06.11.2020 kl 11:26 50971

Prospekter og Info . Nettsiden for miljøsatsingen: http://greenminerals.no/

Da det var ønske om tråd å diskutere fornybar satsingen til SBX som dem promoterte delvis i dag på WEB presentasjonen i Q3 .
I dag var det fra ledelsen formelt informert om fornybar satsing for en eller flere av SBX sine båter.
Konkret om dette kunne ikke ledelsen være , siden dem jobbet intenst med dette nå, men vi skulle få etter det dem viste, kunne komme med mer direkte informasjon om dette før nyttår. ( innen 7 uker )

For oss som sitter i SBX og har hatt en ekstremt mørkt 2020 med avbestillinger av flere kontrakter pga COV , er dette etter min mening gledens dag.
Vi har plutselig kjempe muligheter for en god verdiøkning av satsingen vår i SBX.
Fulmar , blant annet , kan skreddersys nå til fornybar prosjekt/er. Vi vet også at denne har fått full finansiering til utrustning for det som måtte komme.
Dette blir selvsagt ikke gjort før avtaler og kontrakter er signert og i Box.

Hvor mye vi skal spekulere her om hva dette nye innen fornybar kan være, vet ikke jeg, men dem som har gode forslag om hva som er på trappene, kan lufte dette her i denne tråden.

Og vil det nå være attraktivt for en eller flere store aktører å kjøpe seg opp i SBX , eller også kan vi se konsolidering av selskapet med andre styrka selskaper?
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
BoatUp
24.03.2021 kl 08:53 2665

De kom i dag, men kan ikke legge inn salg, så er jo like langt. Ser vel 25,- før vi kan handle
Slettet bruker
24.03.2021 kl 09:03 2626

Fikk mine idag, men jeg har samme gj snitt kurs på GEM aksjene som jeg har på SBX aksjene. Merkelig opplegg!
Slettet bruker
24.03.2021 kl 09:07 2602

DNB har fortsatt ikke klart å gi over aksjer. Eller er det andre DNB som har fått sine.. Fått mine fra Sparebank1
lolle02
24.03.2021 kl 09:22 2544

Hva er nyheten fra sbx foruten om GM til nå i år? Jo nada og null. Ikke noe arbeid innen seismikk, kunn GM, og kursen er flerdoblet kun på luft. Her er det bare å ta gevinst, og gå for billigere inngang, for det kan gå styggfort
Slettet bruker
24.03.2021 kl 09:36 2490

Bare å kjøpe mer. Både SBX og GEM.
Helgej
24.03.2021 kl 09:48 2431

På Euronextvps.no står det at jeg har GEM aksjer på ASK kontoen hos dnb.
På nettbanken er de ikke.

Merkelige greier.
Siden GEM handles på Euronext growth, kan man jo ikke benytte ASK. Bør jeg ikke da får spørsmål om VPS kontonummeret mitt?
Eventuellt at Dnb skjønner hvilken konto dette er?

Første gang jeg er med på dette, så er passe grønn.......
Kontur
24.03.2021 kl 09:52 2409

Mine er på plass
Slettet bruker
24.03.2021 kl 09:59 2373

Sparebank1 har satt inn både på AH og ASK :-) cirkus detta..men DNB hadde jo uttalt igår blabla.. og idag skjer intet.. jæv.. rare greier..
Slettet bruker
24.03.2021 kl 10:19 2302

Er ganske så vant til DNB sine errorer men dette er bare for drøyt.
Kontur
24.03.2021 kl 10:23 2276

Justerer seg ifra i går.
Kjøper
Slettet bruker
24.03.2021 kl 10:24 2272

ja, har vært småting, men ikke slik siden AKSO spinnoffs
Tundra Tom
24.03.2021 kl 11:03 2183

Dette bør en klage på !!
Var jo svimlende gevinst i går ..
Føler seg litt snytt !
Molbre
24.03.2021 kl 11:07 2165

Nå var nok kursen kunstig høy i går på grunn av at det nesten ikke var kommet ut aksjer, så hvis en er litt realistisk så hadde en aldri fått den økningen om alle hadde fått aksjene kl 9 i går! Er jo bare å se hva som skjer nå når alle aksjene begynner å komme ut i markedet!
Redigert 24.03.2021 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
rosgun
24.03.2021 kl 11:12 2151

Da tok jeg et lodd her skal bli hyggelig å grave litt i
dette firmaet...

Hva er børsverdien i dag?

Ser at REC går bra på batteriboomen som er over oss nåSpår REC-fest på batteri-boom

"Arctic-analytiker Daniel Stenslet har sendt kursmålet til himmels i REC Silicon. Til grunn ligger batteriindustriens jakt på billigere batterier.
TROR PÅ SILISUM: Analytiker Daniel Stenslet i Arctic Securities har hevet kursmålet på REC Silicon kraftig"

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/03/24/7646965/spar-rec-fest-pa-batteri-boom

, så det å ha aksjer i mineraler som de og alle andre vil ha et enormt behov for, vil nok gi " å grave etter" gull en helt ny betydning. At Norge har de nest største mineralforekomstene i verden er jo helt spinnvilt- det er jo bedre enn "olje og gass"... og prisen på dette vil jo være hinsides.... all fornuftig prising og estimater....

Har sans for Stig Myrset også... som sitter tungt..... veldig spennende case.... i godt selskap med bla. Greenstat, NEXT, Polight og Thin i min portefølje denne her:)

Kan også kalles "rakett" porteføljen...:):).-... Regner med et skikkelig vakuum løft i denne bare "tullingene" som fikk aksjer på konto i dag får solgt unna.....:):)

I motsetning til NOM(Nordic Mining) vil jo ikke disse slite med deponi, miljøaktivister, myndigheter, avfall, sjødeponi osv... Må jo være sykt billigere og mer forutsigbart og drive "mining" under vann..........

Også spennende at de kun skal leie utstyr og ikke kjøpe prod anleggene.... det betyr mindre kapitalbehov og raskere inntjening. I tilegg vil nok de første reultatene og lisenesene bli delt ut fortere enn forventet da regjeringen nå leter etter "nytt" sort gull etter oljen... At mineralutvinning og hydrogen+batteriproduksjon blir fremtiden og at oljefondet skal inn i disse nye bransjene er det liten tvil om, sett fra mitt ståsted...

Jeg får si : " takk for billig inngang til disse" :):)
Redigert 24.03.2021 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
Molbre
24.03.2021 kl 11:33 2084

Markedet er tydeligvis ikkke klar for dette enda, positive omtaler og avtaler betyr ingenting da det er for langt frem i tid for de fleste. Å kalle dagen i dag noe annet en kollaps er vel å lyve! Tiden vil vise, men ser dessverre mørkt ut, irriterer meg at jeg aldri lære å selge på nyheter som i går,i 9 av 10 tilfeller lønner det seg! Får håpe jeg tar feil, men ser ut som det er flere som vil ut enn inn!
Slettet bruker
24.03.2021 kl 11:39 2054

Kunne ikke vært mer enig. Har nå SBX som største post, og GEM som nest største. Kjøpe billig og vente på vakuum og nyheter. Moro dette.

Nå er det 24 mars. GEM har sin andre handelsdag. Hvis man ikke tror årsbeste var i går er man vel bra toillat ved å selge.
Redigert 24.03.2021 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
1913
24.03.2021 kl 12:06 1974

Vi er nesten på kurs 26,61 som er den kursen som er oppgitt på min aksjekonto som gjennomsnittskurs. Laveste kursen til nå i dag er 25.60. Altså kan de som kjøpte for 25.60 selge sine aksjer med litt over 1 krone i fortjeneste per nå. Jeg kan ikke forstå at denne kursen skal fremtvinge et salgspress, det er jo ingen som kan selge voldsomt med aksjer med stor fortjeneste. Selvfølgelig er det noen som har vært med fra opprettelsen av GEM som har lavere inngangsverdi enn oss vanlig dødelige, men jeg vil jo anta at de fleste av disse solgte i går til dobbelt så høye priser. Og shortes denne? Er vi der allerede? Jeg vet ikke, jeg er ingen guru, men jeg antar at vi begynner å nærme oss en bunn og at salgspresset vil avta.
Slettet bruker
24.03.2021 kl 13:14 1854

Er det noen som har DNB som har mottatt aksjene?
Har sendt dem mail for lenge siden men de svarer ikke.
DNB er jo en dysfunksjonell bank.
noprofit
24.03.2021 kl 13:17 1842

Jo de var på plass i DNB for meg i dag, men det var jo litt for sent som sagt :(
Odi.1
24.03.2021 kl 13:49 1760

Nettopp hatt en lang samtale med en hyggelig en der, ( ikke hans feil) , sa min oppriktige mening om hele banken der, etter først å sittet i 40minutt på vent med random musikk og "du er nr 1 i køen" , er jo helt sykt...
Han mente han fant ut av dette, og skulle få de på plass nå. ( 20 min siden ) Ikke kommet noe enda, de står på Investortjeneste der.
Redigert 25.03.2021 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2021 kl 13:55 1742

Ja har nylig snakket med dem etter en lang ventetid.
Sa det ble ordnet men det kunne ta litt tid så jeg kunne sjekke i morgen.

Husker da jeg var permittert i fjor og måtte deale med NAV. Det var litt av et byråkrati men faktisk mere effektivt enn DNB.
kazynor
26.03.2021 kl 10:05 1282

Måtte ta et lite spørsmål til DNB ang hvorfor det tok så lang tid å få på plass aksjene, dette var svaret jeg fikk tilsendt

"Tildeling ble av utbytteaksjene Green Minerals ble offentlig i Investortjenester i VPS kl. 1100 - 23. mars 2021.
Men aksjene først levert på VPS konto av Verdipapirsentralen etter kl. 20.00 samme dag.
Før dette tidspunktet var det ingen som hadde aksjene på konto.
Aksjene ble tildelt på ASK VPS konto, men har nå blitt automatisk overført fra 0xxxxxxxxxx til 0xxxxxxxxxxxxx
Denne overføringen ble foretatt i går 25. mars - se endringsmelding nr. xx-2021"

Stusser litt på svaret, var jo gode mengder aksjer som var i salg og kjøp iløpet av 23.mars, og iallefall før kl 11 eller 20.
Og slik jeg har forstått det så var det flere her inne som kunne trade sine før 25 mars da de ikke hadde DNB?
Odi.1
26.03.2021 kl 10:09 1271

Bør undersøkes fra myndighetene hva som foregår i den banken der , er ikke annet en en skandale.