BIDEN sejr vil give kurs løft
Biden sejr i USA vil give kurs løft til REC.
De sidste 14 dage er der kommet nye stor aktionærer ind i REC, de har holdt kursen nede.
Strong buy
De sidste 14 dage er der kommet nye stor aktionærer ind i REC, de har holdt kursen nede.
Strong buy
Redigert 21.01.2021 kl 07:50
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Ikke korrekt det du her skriver. Biden lå ann da til å vinne. Kursen startet rett opp
Noe som forstatte Fredag
Noe som forstatte Fredag
Redigert 21.01.2021 kl 05:08
cocoloco
07.11.2020 kl 16:50
9049
Enig solerbra, flott innlegg. 👍
Vet ikke hvor du har det fra at utslippene i Kina/hele Østen er redusert mer enn i vesten. Statistikk for 2019 viser at US og EU har redusert med omtrent like mye - rundt 140-160Mt, mens Kina/Østen har ØKT med 400Mt (ref. IEA Global CO2 emissions 2019).
Når det gjelder Bidens Kina-politikk får vi nå se, men en mer diplomatisk dialog vil neppe skade Recs muligheter til å få tilgang til Kina (realisering av inngått avtale).
Ellers er det spennende at EU nå utreder toll på importerte produkter basert på CO2 footprint. Hvis US tenker i samme baner vil Kina komme svært dårlig ut med sin kullbaserte industri. Men enig, jeg har ingen fasit - bare subjektive syndpunkter. Fint med ulike tanker og vinklinger.
Når det gjelder Bidens Kina-politikk får vi nå se, men en mer diplomatisk dialog vil neppe skade Recs muligheter til å få tilgang til Kina (realisering av inngått avtale).
Ellers er det spennende at EU nå utreder toll på importerte produkter basert på CO2 footprint. Hvis US tenker i samme baner vil Kina komme svært dårlig ut med sin kullbaserte industri. Men enig, jeg har ingen fasit - bare subjektive syndpunkter. Fint med ulike tanker og vinklinger.
focuss
07.11.2020 kl 12:30
9585
USA vil dreie energi investeringer i grønn retning. Det skjønner de aller fleste. Det vil påvirke kursen på REC aksjer fremover. Og antagelig i stadig sterkere grad. Vanskeligere er det ikke.
Hei S.S.Boy.
Jeg er enig med deg. Har sagt det før "Biden er for snill". I forhandlinger med kineserne vil Biden+rådgivere bli lurt trill rundt. Rec vil nok stige framover uansett, men saktere med Biden på sikt enn med Trump som tørr å ta kampen mot kineserne. Tror ikke Flyers og Solebra har "fasit". Selv om utslippene i Kina har økt så er utslippene redusert mere enn i vesten så langt jeg har forstått. Det gjelder i hele Østen.
Jeg har investert mye i Rec, men hadde foretrukket Trump i 4 nye år. Stå på videre.
Mvh pensjonist .
Jeg er enig med deg. Har sagt det før "Biden er for snill". I forhandlinger med kineserne vil Biden+rådgivere bli lurt trill rundt. Rec vil nok stige framover uansett, men saktere med Biden på sikt enn med Trump som tørr å ta kampen mot kineserne. Tror ikke Flyers og Solebra har "fasit". Selv om utslippene i Kina har økt så er utslippene redusert mere enn i vesten så langt jeg har forstått. Det gjelder i hele Østen.
Jeg har investert mye i Rec, men hadde foretrukket Trump i 4 nye år. Stå på videre.
Mvh pensjonist .
ShoeShineBoy
07.11.2020 kl 12:15
9664
Det var kun til orientering. Kunne se ut som enkelte tror at handelskrigen innenfor sol startet under Trump.
Men jeg registrerer at du ikke kommer med hverken nye argument eller fakta om Bidens handelspolitikk og ser derfor ingen grunn til å fortsette denne diskusjonen.
Men jeg registrerer at du ikke kommer med hverken nye argument eller fakta om Bidens handelspolitikk og ser derfor ingen grunn til å fortsette denne diskusjonen.
Skalleknarp
07.11.2020 kl 12:12
9694
Tror uansett det blir viktig for Biden å holde en stram linje mot Kina og ikke gi etter i dørene. Det blir nok en kamuflert utgave av «USA first». Dette vil derfor favorisere egenprodusert solpaneler. 🤠
Alle vet at handelskrigen startet før Trump. Hvorfor skriver du det? Har du ikke skjønt det før nå? Du har mye å lære gutt. Les deg heller opp isteden for å late som du har peiling. Du har ikke peiling i det hele tatt. Og når du først har begynt å forstå litt da er det for sent. Rec kursen har sikkert gått 10 gangeren før du begynner å forstå hva som skjer i USA. Jeg hører det er Lotto trekning på nrk i kveld. Anbefaler deg heller å satse på Lotto. Du har sanns større vinnersjanse der.
ShoeShineBoy
07.11.2020 kl 10:54
9963
Så kom med noen kilder på hva slags handelspolitikk han vil føre da. Det hjelper ikke med subsidier når markedet åpnes opp for kinesiske produsenter. Det er greit å forholde seg til fakta og ikke tomme løfter fra politikere. Handekskrigen startet forøvrig før Trump.
Og du forstår ikke hva som har skjedd, hva som skjer og hva som skal skje. Du er ikke i en posisjon til å kalle andre naive , boy. Du må sette deg inn i situasjonen før du begynner med en så enkel argumentasjon.
I løpet av 4 år har ikke Trump bidratt med som som helst som gagner Rec. Under hans tid har ML stengt ned. Handelsavtalen fase 1, som kanskje kunne ført til noe, har Trump selv grundig torpedert med sin Kina-virus retorikk. Den er død uten en ny form for dialog. Det som har skjedd av grønn satsing i US er på tross av Trump - på delstatsnivå.. Biden vil stimulere det som allerede pågår av klimasatsing, der US - igjen på tross av Trump - ligger foran EU i co2 reduksjon (2019 tall), og langt foran Kina, som fortsatt øker sine utslipp kraftig. Trump driter i klima.
ShoeShineBoy
07.11.2020 kl 10:14
10214
Du er naiv. Jeg forholder meg bare til politikken han har stått for tidligere. Men det blir spennende å følge med på hva som blir hans økonomiske rådgivere. Jeg har tilgode å se en økonom på sentrum-venstresida i USA som ikke ønsker frihandel med Kina.
Trump satser på olje og kull.
Biden skal satse 2 trillioner dollar på fornybart.
Biden skal jobbe for at USA blir selvforsynt innen solar.
Biden har uttalt at han ikke vil gi etter for Kina.
Du har totalt misforstått, boy.
Biden skal satse 2 trillioner dollar på fornybart.
Biden skal jobbe for at USA blir selvforsynt innen solar.
Biden har uttalt at han ikke vil gi etter for Kina.
Du har totalt misforstått, boy.
ShoeShineBoy
07.11.2020 kl 09:33
10404
Kursen var kraftig opp onsdag morgen da Trump så ut til å vinne valget så dette tviler jeg på. Dersom Biden går for sin tidligere handelspolitikk der kinesisk industri får lav toll vil amerikansk industri(herunder solenergi) lett bli utkonkurrert.Det USA må gjøre nå er å beskytte egen industri. Trump var igang med å bygge opp en egen selvforsynt solenergisektor, og dette er noe av forklaringen på Recs opptur den siste tiden. Om Biden vil fortsette på dette sporet er vel høyst uklart.
Det kommer 18 mill. nye aksjer til markedet i rep.emisjonen (kanskje). Kortsiktige øretrillere selger gladelig for 11.30-11.50 hvis de får kjøpt tilbake for 10.80. Derfor bremses kursen. Nyheten om at Aker/Røkke vil inkludere Rec i sin grønne satsing burde normalt løftet kursen, men det har altså ikke skjedd så langt. Vi får se hva som skjer når rep-en er gjennomført eller avlyst. Da kan fokus endres til Aker Horizon, Biden gønne satsing, forholdet til Kina og handelsavtalen fase 1, oppdaterte kursmål og vurderinger osv. Nok av positive drivere, så Strong buy er kanskje ikke så dumt.
-
«
- 1
- 2 »