Framtiden til Bemcentinib som kreftmedisin ......

Bliss
BGBIO 07.11.2020 kl 20:48 4933

Det hersker ingen tvil i den medisinsk-faglige verden om at økt aktivitet gjennom AXL tyrosin-kinase reseptoren er assosiert med utviklingen av en rekke former for cancer, samtidig som dette utgjør en motstand mot terapeutiske/medikamentelle intervensjoner overfor disse cancertilfellene. Like liten tvil er det om at en AXL tyrosin-kinase reseptor inhibitor (som bl a Bemcentinib) har en signifikant effekt i behandlingen av disse kreftformene. Altså: AXL tyrosin-kinase inhibitorer har en anticancer effekt - punktum. Dette ble naturligvis også tydeliggjort av flere av foreleserne på det siste BGBIO seminaret 6/11-20.

Det er publisert en rekke artikler fra fase 1 og 2 undersøkelsene til BGBIO som dokumenterer at Bemcentinib (R 548, tidl. BGB 324) har en positiv virkning i behandlingen av flere cancerformer. Her er et lite utvalg av disse artiklene:
https://cancerres.aacrjournals.org/content/70/4/1544
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4350331/

BGBIO, med sin Bemcentinib og flere andre AXL inhibitorer, er naturligvis ikke eneste aktør på dette feltet. Nei, dette lille biotek selskapet i Bergen inngår som en av svært, svært mange selskaper som jobber med å utvikle effektive AXL inhibitorer for å behandle ulike former for cancer. Dere har selvfølgelig alle sammen konstatert dette ved et søk i PubMed eller de andre medisinske databasene. Her skal jeg av plasshensyn bare gi et link til noen få av disse artiklene:
https://pubs.acs.org/doi/pdf/10.1021/acs.jmedchem.5b01273
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4259419/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31218961/
https://patents.google.com/patent/US7998966B2/en
https://cancerres.aacrjournals.org/content/74/1/253.full-text.pdf
https://pubs.acs.org/doi/pdf/10.1021/acs.jmedchem.8b00672
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0223523419300856

Veien fra start til mål for å bli en godkjent kreftmedisin er lang. Bemcentinib og de andre medikamentene til BGBIO må først fullføre et storstilt og tidkrevende fase 3 undersøkelse med et positivt resultat før de kan anvendes i den kliniske hverdagen til cancerpasienter.
Er det noen av dere som har gjort seg noen tanker om hvor lang tid det kan ta før BGBIOs første fase 3 studie kan beregnes å være ferdig?

Det neste spørsmålet er om det er noen andre, og i så fall hvor mange andre selskaper som kan tenkes å komme BGBIO i forkjøpet med en godkjent AXL kinase inhibitor.
Jeg har enda ikke tatt meg tid til å undersøke hvor langt de andre har kommet i sitt arbeid. Derfor vet jeg heller ikke om noen allerede har fått godkjent en AXL inhibitor til bruk i kreftbehandling eller om noen av dem er kommet lengre enn BGBIO. Siden det befinner seg så mange kloke og opplyste hoder på BGBIO trådene så kanskje noen av dere allerede har undersøkt dette, og i så fall hadde det vært hyggelig å høre fra dere.

NB! Selv om et eller flere selskap får godkjent en AXL inhibitor til kreftbehandling før BGBIO så betyr ikke det at det ikke vil være et marked for BGBIO sine medikamenter når et eller flere av disse får sin godkjenning til klinisk bruk.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Karsten07
07.11.2020 kl 21:15 4815

Begynner å bli en smule desperat nå eller Bliss, hehehe... Det er jo bare tragikomisk det du holder på med. Det kommer ikke billigsalg på BerGenBio aksjer ser du..
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
07.11.2020 kl 22:22 4656

Merk dere hvor mange som leser BGBIO trådene i forhold til hvor mange som leser tråder på andre selskap. Kursmålet fra Arctic er i dag 170% over dagens kurs. Med gode data fra studiene som BGBIO fremlegger data for i november og desember, må kursmålet oppjusteres betydelig.

Når denne aksjen kommer, så kommer den brutalt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Guuz
07.11.2020 kl 22:28 4623

Fin type du bliss. Fortsetter altså i stor stil å "kamuflert" snakke ned aksjen. Sorry men du har mistet all troverdighet i de andre trådene dine. Nå ble du blokkert. Takk for nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Bliss
08.11.2020 kl 12:49 4316

Les gjerne innledningen min en gang til, og svar meg gjerne på hvorfor jeg må likestilles med Fanden sjøl for å ha skrevet dette innlegget.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
rockpus
08.11.2020 kl 13:02 4271

Hvorfor skriver du "cancer"? Det heter da "kreft" på norsk.

Hva konkluderer du personlig med når det gjelder denne aksjen? Er den et gunstig kjøp på dagens kurs, eller mener du at den er for dyr?
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
AndItsGone
08.11.2020 kl 15:49 4080

Kursiv skrev Innlegget er slettet
Dette er verdt å merke seg:

"Alternatively, promising data from the Phase II trial in COVID-19 patients,
combined with the impressive data from the NSCLC study with pembrolizumab,
could result in a licensing deal. At present, 35% of revenues from any agreement
would be payable to Rigel, but it would decrease to 30% if the potential Phase III
study in COVID-19 patients was completed first."

Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Bliss
08.11.2020 kl 17:48 3915

Du spør: "Hva konkluderer du personlig med når det gjelder denne aksjen? Er den et gunstig kjøp på dagens kurs, eller mener du at den er for dyr?"
Jeg har ingen stor tro på at covid-19 prosjektet til BGBIO kommer til å lykkes, og i den forbindelse tror jeg aksjekursen vil få et kraftig fall.
På den annen side nærer jeg ingen nevneverdig tvil om at Bemcentinib og de andre medikamentene til BGBIO vil ha en signifikant anticarcinogen effekt og da fortrinnsvis i synergi med andre medikamenter som er i bruk i kreftbehandlingen, og dette vil sende kursen langt høyere enn en eventuell covid-19 fiasko vil sende den ned.
Mitt hodebry er når jeg skal kjøpe den kvoten med aksjer jeg vil ha i BGBIO. Det enkleste for meg ville være om vi fortest mulig ble ferdig med denne covid studien, for da er jeg rede til å kjøpe min kvote i BGBIO og sitte relativt langsiktig med disse aksjene. Før det er jeg avventende.
Jeg ser for meg at kursen på lengre sikt er atskillig høyere enn dagens kurs, men ikke ekstremt mye høyere. Jeg tror ikke BGBIO er en Messias som skal redde de kreftsyke, men at dets medikamenter kommer til å bli en av de veldig mange på dette markedet. Det er jo et race uten like innen utviklingen av kreftmedisin, mange er konkurrenter til BGBIO om å fokusere på inhibisjon av AXL tyrosin- kinase reseptoren, mens det overveldende flertall fokuserer på en lang rekke virkningsmekanismer av høyst ulik karakter, vi har jo til og med noen av disse på Oslo Børs (Vaccibody, Targovax, Ultimovacs etc, etc). Det er et mylder av fremragende kreftforskning som foregår rundt omkring i den store verden. Konkurransen innen kreftmedisin er så formidabelt stor at her det fort gjort bare å bli en liten mygg eller endog en død mygg for den saks skyld for majoriteten av disse forskningsselskapene.
Jeg vil ikke legge for stor del av min portefølje i BGBIO, men noe vil jeg ha.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
eiken
08.11.2020 kl 20:48 3654

Svært lite interessant å høre repeterende synsing, samt svært ødeleggende for forumet. La oss holde oss til fakta. Covid studien pågår og kan melde oppstart når som helst i India og England.Dette vil klargjøre om det virker eller ikke. AML er på full fart mot fase 3 og ny oppdatering på lungekreft kommer 15 NOV.Kan bli masse kursdrivende her neste uker.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
King
08.11.2020 kl 21:13 3563

Soleklar bull over tid. Oppdaterte kursmål kommer og aksjen vil garantert stige uavhengig av C-19 trials. Litt tålmodighet nå folkens
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
08.11.2020 kl 23:23 3303

Helt sikkert! Arctic guider med kursmål som er 170% over dagens kurs
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
King
08.11.2020 kl 23:35 3243

DNB kom i i dag med nytt kursmål på NOK 68 og buy. (NOK 55 for cancer indications and NOK 13 for Covid-19 opportunities). Svært konservativt siden det kun er snakk om indications og opportunities. Phase III på noen av kreftstudiene, partnerskap, framtidige salgsinntekter og/eller C-19 gjennombrudd er ikke priset inn i 68,- pr aksje. Bull så det holder!
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
agawu
08.11.2020 kl 23:40 3225

Det er vel 11 november, 11:40 a.m. (362) A PhII study of bemcentinib, a first-in-class selective AXL kinase inhibitor, in combination with pembrolizumab in pts with previously-treated advanced NSCLC: Updated clinical & translational analysis James Spicer, PhD, FRCP - King's College London
og 6. desember:
The Combination of AXL Inhibitor Bemcentinib and Low Dose Cytarabine Is Well Tolerated and Efficacious in Elderly Relapsed AML Patients: Update from the Ongoing BGBC003 Phase II Trial (NCT02488408)
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2020 kl 00:18 3113

Nå kom DNB med analyse som verdsetter 20% av kreft verdien til 55 kr og 10% av Covid til 13 kr = 68
100% derisk av kreft blir da 275 kr og 100% derisk av covid blir da 130kr.

Samlet kursmål om begge når markedet blir da 405. Når kreft markedet er vi på 275.
Hvor er risikoen mener du, når man i dag bør verdsette kreft til 55kr ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Bliss
09.11.2020 kl 00:47 3045

Jeg vil nøye meg med å meddele deg at jeg snart kjøper meg inn i BGBIO igjen og vil ha denne som en av 4 selskaper i en langsiktig portefølje da jeg har rimelig stor, men ingen formidabel, tro på selskapets medikamenter innen kreftbehandling.
Dette er forøvrig mitt siste innlegg på et aksjeforum, da jeg framover trenger å vie mer av min oppmerksomhet til jobb (mine pasienter) og til skrivingen på en bok.
Jeg vil benytte anledningen til å ønske deg og alle dere andre på BGBIO trådene lykke til framover, og jeg ønsker dere oppriktig alt godt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Move Along
09.11.2020 kl 01:04 3003

Godt sagt Bliss! Takk for dine mange utfordrende innlegg som har satt alle litt mer på spiss og på tå! Jeg tror du vurderer aksjen riktig i ditt siste innlegg, og jeg tror du gjør rett i det at du vurderer det riktig tid å oppinvestere i denne aksjen i nåværende tidshorisont! Lykke til med denne, og dine 3 andre langsiktige aksjesatsninger! Lykke til også med de mer kortsiktige aksjene, og ikke minst, masse velkommen tilbake dersom du igjen skulle se deg fortjent med det. Aller helst håper jeg å møte deg igjen her som en stor støttespiller og medinvestor i det som kan være en fantastisk gøy reise!
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
BioBull
23.11.2020 kl 07:10 2229

Anbefaler alle på BGBIO Forum å se dette NRK programmet 2 ganger. Det viser hvordan BF tenker og hvorfor BGBIO kommer til å «bli slukt» når Bemcentinib suksessen rulles ut i stor skala. Da er aksjekurs ikke så nøye hvis BF kan øke prisen på Bemcentinib så mye man vil. . .

BlockBusters: En tre-måneders kur mot Hepatitt-c har koster 42.000 € i USA - der prisingen er fri - takket være bl.a. FDA som er indirekte finansiert av BF.

Se og døm selv,- dette er BB (BlockBusters) i fri dressur:
https://tv.nrk.no/se?v=KOID28004020
Redigert 21.01.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare