Mercell Holding - Potensiell gullgruve?

Jabern
MRCEL 10.11.2020 kl 10:07 8684

Jeg har fulgt med på mercell holding siden børsnotering på merkur market i sommer. Jeg syntes det er lite interesse rundt selskapet med tanke på de store ambisjonene og den kraftige veksten de har hatt.

Revenue
Revenue in the second quarter 2020 was NOK 68.5 million
compared to NOK 32.7 million in the second quarter 2019.
Organic growth in the period was 33%, with the remainder
coming from the acquisitions of EU-Supply, Aksess Innkjøp,
Truelink and Tricom over the past year.

EU-Supply was consolidated with effect from July 2019, with
Aksess Innkjøp, Truelink and Tricom consolidated with effect
from March, May and June 2020, respectively.
Organic revenue increase was mainly driven by new sales,
upselling and price optimisation on existing accounts. This more
than balanced churn and contraction on the existing portfolio,
generating positive net retention rates on both the buyer and
supplier sides of the platform.

Revenue for the first half 2020 was NOK 125.4 million (59.8),
with organic growth of 43% compared to the first half 2019.

Jeg har troen på at Mercell har et marked utenfor norden. Ledelsen virker stabil og det er jo de tidligere finn.no eierne som har skapt mercell holding. Produktet/tjenesten dems har ikke lansert enda 100% og de har en lang vei å gå før de har tatt over det europeiske markdet. Men med denne kraftige veksten per år, vil vi nok se mercell på en dobling innen 2 år.

Det er nok på tide å åpne øynene for Mercell. Det er nå to dager til Q3 hvor jeg tror vi vil se forbedringer siden Q2, og vi vil nok se et litt svakere Q4 igjen, men hold ut. Veksten er fortsatt god selv med korona og tenk dere veksten her, etter korona!
Redigert 21.01.2021 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
Tradinator
09.07.2021 kl 11:19 1496

Ble 10 000 her nå så får vi se om det økes på. Kan ikke skjønne annet enn at denne kan få en kjempereise de neste åra.
Gullhaugen
26.08.2021 kl 11:30 1275

Flott inngang og en meget nærvøs short ....det skal lite til før vi får et skikkelig rally oppover. Være med? :)
lynx
13.09.2021 kl 11:21 1123

Ikke hyggelig å ha aksjer her om dagen. Men selskapet virker bunnsolid, så tror jeg blir sittende, den kommer nok tilbake etter hvert. Men det ville ikke skade med noen gode nyheter....
Tradinator
13.09.2021 kl 12:02 1095

Jeg er hellig overbevist om at denne kommer meget sterkt tilbake. Oppdateringene fra selskapet er ikke for mange, men ved Q3 får vi bekreftet at veksten og inntektene er i tråd med det guidede. En dobling fra dagens kurs er sannsynlig og realistisk.