Nå mistet jeg respekten for Elvestuen.

Slettet bruker
EDEL 26.09.2018 kl 13:45 400

https://www.aftenposten.no/norge/i/4deKwE/Regjeringen-betaler-for-planting-av-den-samme-typen-trar-som-de-bruker-millioner-pa-a-fjerne

Kapper ned edelgran på et lite lokalt område på Konglunghalvøya i Asker kommune. Denne edelgranen er da bare et eksotisk, pent og spennende treslag der. Disse trærne plager ingen. Ikke kan de spre seg noe sted heller. Det er veier, Oslofjorden og bebyggelse som forhindrer det. Edelgranen er vakre trær de.
Om det ble noen spredning til uønskede steder, så kunne man hugget selve den uønskede spredningen. Men det tror jeg ikke er tema på Konglungen i det hele tatt. Spredning til uønskede steder er ikke tema i det hele tatt her.

Det er ingen offentlig oppgave å bruke ressurser på å kappe ned disse. Det er som om man skulle kappe ned bøkeskogen i Larvik, fordi at de trærne liksom ikke er av norsk opprinnelse.

Norges miljøvernminister har ganske andre oppgaver enn å kaste bort millioner på ødeleggelser på et lokalt område i Asker. F.eks. at sjøisen i Arktis SMELTER. DET burde Elvestuen jobbe med. Og kjøp av arealer med tropisk regnskog i Brasil, Kongo, Indonesia osv. For å BEVARE regnskogen.

Den ødeleggelsesvirksomhet Elvestuen holder på med på Konglungen gjør at jeg mister den siste rest av respekt som var der.

Det er da bare fint at det i norsk natur fins litt andre sorter noen steder. 99,9 % av områdene i Norge har nok bare norsk fauna. Utenfor Bergen har man noe som heter Arboreet eller hva det nå heter. Sånt kunne vi kanskje hatt flere steder ?
Redigert 26.09.2018 kl 13:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2018 kl 14:31 389

Etter dette er Elvestuen bare en dårlig vits.