NATTO - Q3 tall, fantastisk omsetningsvekst 54%, Oppjusterer Q4.

Bjarne Kanin
NATTO 11.11.2020 kl 07:34 30845

NattoPharma releases Q3 2020 Trading Statement: Continued strong growth in the third quarter
Oslo, Norway (11 November 2020)

Followed by a very strong first half of 2020, NattoPharma increased revenues in
the third quarter by 54%, bringing the YTD growth to 72% compared to the same
period in 2019. YTD Adjusted EBITDA came in at NOK 22.9 million equal to a
margin of 15.0%.

Performance highlights for Q3 2020 (Q3 2019 in brackets)

· Operating revenue of NOK 47.5m (NOK 30.9m)
· Adjusted EBITDA of NOK 6.1m (NOK 3.2m)
· Adjusted Total OpeX as % of Revenue 30.3% (32.5%)
· Cash flow from Operating Activities of NOK 21.2m (NOK 8.8m)
· Inventory balance of NOK 45.0 (NOK 33.0)
· Our supply situation, including Natural supply from India, is flowing as
normal, with no current delays despite COVID-19
· Due to delays incurred by COVID-19, our new ingredient launch is still
pending on the completion of clinical studies related to the finalization of the
product development phase
· The strategic review is ongoing. Due to the complexity of such a review we
are not committing to a specific timeline. We will of course inform the market
as soon as we have something to communicate, to ensure clear and transparent
communication

CEO, Kjetil Ramsøy:

"The third quarter came in above expectations and we didn't see the normal
slowdown during the summer season that has been the trend in previous years.
Already during August we passed 2019 full year revenue levels which is a great
achievement from the team. Looking ahead for the rest of the year we see another
strong quarter coming up. The development of the market during 2020 has been
really exciting and I believe NattoPharma is well positioned to handle the
future growth. We also see from recent market announcements that our
developments have made an impression and created a further interest in our
company which plays well into the ongoing strategic review."

Guidance 2020

The outlook remains strong and the Q4 order book indicates another strong
quarter. Therefore, we update the guiding for the YoY revenue growth to above
60% and we retain our guiding of Adjusted EBITDA to 13-18%.



Please find enclosed the NattoPharma Group Q3 2020 Report.

For more information, please contact:

Robert Schrama, CFO, NattoPharma, robert.schrama@nattopharma.com

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5
-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 21.01.2021 kl 08:13 Du må logge inn for å svare
bj111
19.11.2020 kl 10:58 3682

Hvorfor tror du jeg har aksjer i selskapet? Jeg har et godt syn men du trenger tydeligvis briller. Dette er et av de stedene man i full offentlighet kan henge ut ledelsen i Natto som så langt ikke løfter en finger for å få frem verdiene i selskapet. Du må gjerne fortsette å hylle ledelsen i selskapet i din ekstreme naivitet. Kursen er under der den var i 2013 og de har ikke levert noen avkastning til aksjonærene på alle disse årene. Det er du fornøyd med og det er fint for deg. Meg imponerer de ikke og tydeligvis imponerer de ikke markedet heller. Selskapet har store verdier men de må frem og det er ledelsens oppgave i et børsnotert selskap.

Du rakker ned på Kappa, det er jo de som er de smarte i dette spillet. De lykkes lett med å kjøpe seg opp stort i selskapet mens ledelsen sitter å ser på. Hva gjør de? Ingenting.

Rådet ditt tas ikke til følge da det er et dårlig råd på samme måte som din hyllest av ledelsen er et syn en blind høne ikke verdig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Herman*
19.11.2020 kl 11:06 3675

Har du formidlet ditt syn direkte til ledelsen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
bj111
19.11.2020 kl 11:26 3647

Nei det kunne jeg jo gjort men det er sikkert mer enn nok av småaksjonærer som meg selv som har gjort det de siste 10 årene. Kan jo hende det kunne være et poeng nå for med den korreksjonen som har vært nå siste året der den omsider ser ut til å skulle tette opp til kr 20 igjen så er det jo mange her som jubler. Hadde jublet selv jeg om det regnet i 7 år og kom en dag med sol men jeg hadde ikke blitt imponert slik trollet er. Det eneste aksjonærene egentlig kan gjøre er å få selskapet omtalt på forum slik at flere blir oppmerksom på hvor fundamentalt underpriset dette selskapet er. De har inntekter, gode inntekter og de vokser og det gjenspeiles ikke i aksjekursen. Dette ser Kappa og derfor kjøper de selskapet. Trolig er Natto historie om 1 år. Kjøpt opp av Kappa.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
19.11.2020 kl 11:57 3614

Nå ligger det i overkant av 15000 aksjer på kjøp på 18,- ser ikke bort fra at det kommer en som sitter i samme som som "kjøper" og dumper ned til 18,- og får det til å se ut som noen som dumper kursen, i den tro for å lure ut slike frustrerte som bj111 henger på og kaster kortene til andres vinning.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
19.11.2020 kl 11:58 3610

Nå bygges det på med kjøper på 18,- snart blir de "flytting" av aksjer, kommer det en kjøper av f,eks. 20 000,- aksjer og legger seg på 18,20 tror jeg neppe han får kjøp, da kommer det en robot og legger seg automatisk over
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
livsstil
19.11.2020 kl 14:33 3534

Ja, det bygde seg opp en kjøp på kr. 18,00 så ser vi som mange ganger tidligere at nesten tilvarende volum blir så lagt ut for salg for samme kurs. Vi husker vel før resultatfremleggelsen hvor mange uker kursen lå på kr. 18,00 redd for at vi opplever det samme nå. Jo fort den beveger seg noe oppover blir det dumpet aksjer ned mot 17,80-18,00 - tror ikke dette er tilfeldig, men en del av spillet til Kappa. Dette er naturligvis fult lovlig, så får vi bare håpe det kommer en "bamse" snart og tar store poster.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
livsstil
19.11.2020 kl 14:34 3533

Tror ikke det er mye robothandel med Natto, til det er det altfor liten likviditet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2020 kl 14:40 3524

Ja,dette er Kappas spill så lenge det varer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
19.11.2020 kl 14:42 3520

Jeg vet jeg skulle kjøpe en gang her tidligere, så snart jeg la inn kjøp, flyttet kursen seg opp i det øyeblikket jeg trykket på kjøpsknappen, og hele ordre bilde ble annerledes, og la jeg inn en høyere bud, flyttet kursen seg automatisk opp et hakk over, tok jeg det bort, flyttet kursen seg til utgangspunktet. Så forsøkte jeg for moro skyld å selge til kjøper, flyttet kursen seg ned i det øyeblikket jeg trykket på selg knappen. Robot handel skulle selvfølgelig vært forbudt, aksjonærene er gode å ha når selskapet skal hente penger, og robotene er et godt hjelpemiddel for evneveike meglere, som er ute for å selge og kjøpe aksjer til egen vinning, som ikke klarer å handle reelt på egenhånd.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
19.11.2020 kl 14:45 3509

Helt klart det er KAPPA som mekker med kursen, og NATTO er i spill er det ingen tvil om. Men spørsmålet er hvor lenge de får holde på, for min del håper jeg de kan holde det gående på dette nivå noen uker til, for jeg har planer å kjøpe mer, før lokket løftes, og kursen slippes. :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
bj111
19.11.2020 kl 15:45 3466

Haha ja hadde den posten jeg har utgjort noe her så er det dårlig stilt. Men det er det jo for i går gikk halve dagen uten at det var omsatt mer enn det jeg har. Latterlig.
Jeg har kun en micropost i Natto og det økes ikke før jeg ser noe klarere signal om at selskapet jobber for aksjonærene.

Hadde det kommet robothandel i Natto så hadde omsetningen økt og det samme ville trolig kursen ha gjort. Ser jeg klare tegn på at det er robothandel så vil jeg vurdere å øke men omsetningen er alt for lav til at det pr i dag er tilfellet.

Det er nok Kappa som holder omsetningen i gang her. Uten de så er det null omsetning. Men det er vel flott at noen tar over selskapet eller er det en strek i regningen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Computum
19.11.2020 kl 17:18 3419

Du skriver mye, trollet. Og det meste av det er tøv. Du vet tydeligvis ikke hva robothandel er.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Jono
19.11.2020 kl 17:47 3395

For selv ikke trenger å bestige fjelltopper for å få høydeskrekk, men en ok hobby, mye mer spennende enn å bestige høye fjell! :-)
Nok en god dag for mange av mine aksjer, NEL har tatt seg inn igjen, bare de 2 siste månedene, nesten xxxK i papir gevinst, bare i dag, nesten xxxK!
Bare papir penger, med en omsetning på 883 millioner, beskriver en aksje som er likvid, leste om at bare i september ble omsatt for 11 milliarder!
Kan sjekke selv på denne linken; https://bors.finansavisen.no/
Mye mer spennende for meg enn lotto og tipping!
Fra spøk til alvor, så håper jeg bare at vi snart er kvitt alle som må selge av en eller annen grunn.
Bare å håpe at de som selger seg ut, tar sine gevinster fra sine kjøp til lavere kurser enn 18 kroner, kanskje har et håp om å kjøpe seg inn igjen på lavere kurs, noe jeg ikke har noen tro på selv, men man vet aldri. Aksjer er som havet, bølgene som går opp og ned!
Nei, dette har kanskje ikke noe med NATTO å gjøre, men ønsker bare å få fram, at jeg har flere kurver med egg, at viktig å ha likvide aksjer, at ikke like lett å selge 10 000 NATTO aksjer, uten at man må gå ned i pris, for ingen tvil om at Natto er underkommunisert eller en anonym aksje på børsen!
Vet ikke helt hvorfor, men har fått følelsen av at det er fredag allerede, åpnet en god og dyr rødvin! :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
bj111
19.11.2020 kl 20:59 3330

Den går hverken ned eller opp av betydning. For at det skal skje må det være omsetning i aksjen og det er det så og si ikke. Enkelte syntes det er helt topp men det er faktisk ingen som er tjent med at aksjen nesten ikke omsettes og at kursen holder seg på et kunstig lavt nivå. Noen tror kanskje Kappa er tjent med det med det er de faktisk ikke. Ønsker de å kjøpe Natto så er det langt enklere å legge et fornuftig bud på et selskap der markedet ned mange aktører og god omsetning har en formening om prisen. Budet på kr 12,xx hadde ikke kommet om selskapet hadde gjort en skikkelig jobb i markedet og det er jo ganske horribelt at det er Kappa en kan takke for at kursen er på kr 18 og ikke kr 10 eller hva den var før budet. Jeg tør påstå at kursen hadde vært der den var før Kappa kom med sitt bud fortsatt, om budet ikke hadde kommet. Budet var jo fair nok det og et nytt bud på mellom 20 og 25 er og fair nok for markedet priser ikke selskapet til mer enn kr 18. Så ønsker selskapet å bli fornuftig verdsatt så må de faktisk gjøre noe for det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Herman*
19.11.2020 kl 21:06 3318

Dette er jo ingen fasit, men det er jo litt interessant at deres "fair value" er marginalt høyere enn det Kappa ble solgt for for ca. halvannet år siden. Med andre ord kan jeg ikke se at Natto (eller selskapets K2 virksomhet) bør selges for mindre enn dette.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
bj111
19.11.2020 kl 22:03 3283

Absolutt ingen fasit for den siden har fair value på endel selskaper som er helt i det blå. Quantafuel mener jeg var på over kr 200 så ja ta det for hva det er. Syntes allikevel det var litt interessant at den la seg der på fairvalue ettersom det er rett under det som har vært snakket om her inne ved flere anledninger. Jeg tenker jo at litt blest om selskapet som hadde fått opp omsetningen så hadde vi fort sett kr 30 og kanskje opp mot det de anslår som fairvalue.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Bjarne Kanin
19.11.2020 kl 22:20 3272

Fair value opp 100%, Nordea har kursmål på kr. 22-26, og kursen ligger på fattige kr. 18.
Helt på trynet. Underpriset delux ja.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Herman*
19.11.2020 kl 23:06 3237

Det er ikke så lett å få blest rundt selskapet fordi ceo og styreformann åpenbart liker å jobbe i det stille. Det er jo bare å google begge to, så ser en hvor lite PR kåte de er. På mange måter er dette veldig respektabelt, men aksjemarkedet har dessverre blitt en blanding av realityshow, moteoppvisning og missekonkurranse. De som får mest oppmerksomhet og er mest «Sexy/trendy», får ofte en pen premium på aksjekursen utover det fundamentale finansielle indikatorer og IP skulle tilsi. Hvis aksjekurs var det viktigste, burde Ramsøy og Bohan trekke i trådene mens en karismatisk selgertype frontet selskapet utad.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
bj111
20.11.2020 kl 00:45 3198

De kunne gjort det om de forsto hvordan finansmarkedene fungerer. Det handler ikke så mye om karisma. Jeg syntes iallefall ikke at endel av gjeterne som stadig er i FA med sine investeringer er særlig karismatiske. Følger de heller ikke men mange gjør jo det. Sissner, Spetalen osv fysj sier nå jeg. Samme kan man vel si om mange bedriftsledere men de får frem hva selskapet presterer og bruker de naturlige kanalene inn mot investorer i markedet. Konferanser, børsmeldinger, webinarer, investorpresentasjoner osv.
Det er en naturlig og viktig del av jobben til et børsnotert selskap. Handler og om å ha tilgang på kapital dersom det skulle bli nødvendig.
Aksjekurs er viktig for et selskap og er det ikke det så bør det strykes fra børsen. Viktigst er å levere resultater men det henger sammen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2020 kl 01:20 3187

her var d en bred oppgang på et vanvittig volum. hva skjer? kommer d noen gloser fra ledelsen .....?
ha en trendi natt uten at en må høre på svada for at en skal få sove
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
20.11.2020 kl 08:51 3107

bj111
Du har visst misforstått hele hensikten med hvordan et selskap skal bygges opp og skal fungere. Selskaper på børsen som skaper blest, og kun blåser opp aksjekursen er typiske selskaper som er ute etter kapital, og da er "kjendisene" gode å trekke inn. Felles for disse selskapene er at det tjener sjelden gode penger, men er veldig likvide, og må ha ha da hjelp fra meglere, kjendiser og media for å hausse opp kursen, og sender ut meldinger for å holde motet oppe til aksjonærene til egen vinning som oftest resulterer i en emisjon..

Et selskap skal vanligvis først bygges opp sten for sten, helst skal dette foregå og vokse med egne midler og penger fra egen kasse som vi nå her ser, og det tar ofte svært lang tid, og med slikt produkt og verdens marked NATTO operere i som i tillegg må verne seg for konkurrenter som vi her er vitne til, bør noen og enhver være såpass oppegående og klare å tenke litt selv. Ser for meg frem i tid, kan aksjonærene høste store utbytter, og det er slik et selskap skal drives, og ikke sende ut meldinger i "hytt og VÆR" kun for å putte "smokken" i kjeften på enkelte, man er mest kjent med på denne børsen, for å jage kursen kursen som vanligvis ikke har noe rot i virkeligheten.
Tyst fra ledelsen, samtidig som resultatene vokser ganske heftig, sammen men flere nye ansatte verden over, ser jeg som et veldig godt tegn, til at NATTO kommer til å bli en utbytte maskin, men først må brikkene falle på plass, og at noen selger til KAPPA er jo greit, for det er vel sikkert lite NATTO kan gjøre med det. Dersom selskapets insidere benytter å handle til egen vinning på sensitive opplysninger, som både kan gi fengsels straff og sette selskapet i en dårlig situasjon, hadde vel ingen vært tjent med, bortsett fra KAPPA. Kursen kommer den, når selskapet tar de riktige grepene, og dette gjenspeiler resultatene, de som ikke skjønner dette, bør bare selge seg ut, og f.eks. kjøpe QEC, som Pareto med flere hausset i mange år, og vi ser hvordan det har gått, før det hadde de et selskap med navn Canargo som også Pareto hausset til himmels, mange eksempler på dette, og vi ser hvordan det har gått.
Når utbyttene blir større enn aksjekursen tror jeg de fleste blir fornøyd, og da er selskapet der de skal være.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Computum
20.11.2020 kl 10:44 3047

En "fair value" på kr 38,65 er det analysen mener selskapet er verdt idag. Det er altså ikke noe framtidig kursmål.
Disse analysene er automatiserte og ikke noe å legge FOR stor vekt på, ihvertfall ikke i det norske aksjemarkedet. Men når man sjekker forskjellige selskaper så ser man at det ikke er alle som får like god rating. Og det er et imponerende antall parameter som er med for å anslå selskapsverdien. Så kanskje det bare er norske aksjonærer som ikke ser det åpenbare, men heller trekkes mot wannabe-selskaper med inntekter flere år fram i tid?
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Computum
20.11.2020 kl 12:03 3008

OSE +1,11%
NATTO -1,11%
1200 aksjer omsatt på 3 timer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
livsstil
20.11.2020 kl 14:38 2943

Her omsettes det nesten 5k på 18,20 så blir det direkte lagt ut aksjer på 18,10. Nok et bevis på at noen tviholder på å holde kursen nede.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
bj111
20.11.2020 kl 16:11 2900

Tenker du er inne på noe i den siste setningen der Computum.

Skulle tro Trollet var i selskapets ledelse slik han hyller deres innsats. Det går jo ikke an å både bygge et selskap til en utbytte maskin og å få en omsetning i aksjen samtidig. Når utbytte overstiger aksjekursen så er det langt på overtid at ledelsen i selskapet bør sparkes ut av dørene og aldri få sette sine bein der inne igjen. Men som ryggslikker av dagens ledelse kan man vel ikke vente annet fra et troll.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Computum
20.11.2020 kl 17:47 2849

"Nok et bevis på at noen tviholder på å holde kursen nede."

Her er det ingen som "tviholder" på noe som helst. Her mangler det kjøpere til de som ønsker å selge. 8K aksjer omsatt på en ellers bra børsdag. Her sitter de som ønsker seg ut "stuck" sålenge det ikke skjer noe mer med den "strategiske gjennomgangen".
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
20.11.2020 kl 18:47 2818

Mangel på kjøpere ble det sagt når kursen lå på 8,- også, selv om Sjur Thorsheim sopte aksjer til seg oppover og over 10,- flere ganger, så klarte småtassene å dra kursen ned til 8,- igjen på små volum, men ser ut som de er borte fra NATTO tråden nå, og sikkert fornøyd når de kom seg ut på 7,- og 8,- nå når kursen er 18,- Nå er det nye utålmodige "skomakere" som er kommet til, og samme gnålet igjen, "mangel på kjøpere". Hvorfor ikke selge aksjene, det er jo bare å legge de ut for salg, så kan andre overta, det finnes kjøpere, men vises ikke i ordrebilde, lå nå en kjøper med 48500 på 17,50 i dag og en på 17,60 med rundt 10K på kjøp, så det er jo bare å selge.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
bj111
20.11.2020 kl 19:17 2797

Du burde jo solgt for lenge siden. Aksjonærer som skal gi den ene ubrukelige ledelsen etter den andre arbeidsro er årsaken til at de kan la være å forholde seg til at de er børsnotert. Tenker du helst ser at det blir stille og rolig og at du kan sitte å snakke med deg selv og kanskje trendi også de kommende 10 år. Jeg hadde ikke sagt et kvekk her om aksjen på de dårligste dagene hadde hatt en omsetning på 20K aksjer men det er jo slik at det er nivået på de beste dagene her. Selskapet tjener penger men kan ligge på dages nivå iallefall 1 til to år til. Det er realitetene med en passiv ledelse og aksjonærer som deg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
20.11.2020 kl 20:25 2793

Gjør det noe om kursen ligger 1 eller 2 år til på dette nivå? Jeg kjøper aksjer når ingen andre vil ha de, billigere da, jeg låner ikke for å kjøoe aksjer :-) Det finnes selskaper som ikke tjener penger som går ned 50% også på 1 til 2 år. Det skal vel vanskeliggjøres at kursen går ned i NATTO, når de har en kraftig økende vekst, og skal lansere et nytt produkt, og i tillegg har bailere som er ute etter å kjøpe hele "butikken"
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
bj111
20.11.2020 kl 21:14 2747

Jaja noen kjøper aksjer for å tjene penger på de andre for å se på de.
Selvsagt er det ikke bra om aksjer ligger uten omsetning i ro når selskapet ikke står i ro. Si de har 1,5 gode år der de lett forsvarer kurs langt over dagens, så inntreffer det noe som gjør at de er på ræva. Da går om ikke annet kursen ned for det vil dagens aksjonærer få med seg. Og før du sier at det ikke kan skje så vet du bedre.

Man for all del, søstera til CEO syntes sikkert han er glimrende når det kommer til aksjemarkedet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
livsstil
20.11.2020 kl 21:57 2711

Troll, du kan ikke mene selv om man noe uenig med ledelsen så skal man selge seg ut, det blir vel lettvint argumentasjon. De fleste som kommuniserer her inne synes mye er bra med Natto, men at det spesielt gjøres for lite fra management og Styre for å synliggjøre verdiene i selskapet. Det blir litt tøysete å si at det er bare å vente 1-2 år. Er man et børsnotert selskap så er det en plikt å jobbe for best mulig verdier for aksjonærene. Hvis man er så pompøs å hevde at man gjør alt rett og ikke er mottakelig for konstruktive tilbakemeldinger er det naturlig å bli skeptisk. Jeg er en mange som har meddelt dette til Natto, men det er tydelig at dette ikke går hjem. Vi er dessverre helt fraværende med en offensiv IR avdeling noe selskapet faktisk erkjenner, men da er det kanskje på tide å gjøre noe med det. Det er sykt frustrerende, fordi mange med meg vet at Natto med rett mindset har så ekstremt store muligheter.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Computum
21.11.2020 kl 01:38 2648

Eneste som kan unnskylde ledelsens holdning. etter henvendelser fra flere aksjonærer, er at noe meldes, som forklarer tilbakeholdenheten, iløpet av de kommende par uker. I såfall er alt tilgitt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2020 kl 01:48 2639

.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Sukiyaki
21.11.2020 kl 17:18 2478


Er det noe ledelsen har hatt for mye av, er det nettopp arbeidsro. Det har mer eller mindre vært stille i 12 -15 år. Jeg tror ikke ledelsen har den rette kompetansen og vet ikke helt hva de skal gjøre. Når det ikke meldes noe om den strategiske gjennomgangen, tror jeg ikke ledelsen vet hva de skal gjøre.
Det gjøres en elendig jobb, og jeg ønsker Kappa velkommen inn i selskapet. Med Kappa på eiersiden, vil det nok bli fart i både den ene og den andre i ledelsen/styret, og utskiftninger.

Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Herman*
21.11.2020 kl 17:42 2462

Jeg tror ledelsen er dyktige, har snakket ofte med både ledelse og flere av styremedlemmene siden jeg ble aksjonær for syv-åtte år siden. De har dog ikke klart å bygge vesentlige aksjonærverdier for mange av aksjonærene. Kursen lå vel på 14-20 rundt 2015 om jeg ikke husker helt feil. Det er det ingen tvil om at ledelsen og styret har en annen oppfatning av optimalt kostnadsnivå og IR enn mange av oss aksjonærer. Kappa har til forandring skapt enorme aksjonærverdier frem til Kistefos solgte seg ut. Vi burde dog ikke være positive til annet enn et «megabud» fra denne gjengen. Måten de de gikk frem i forbindelse med budet, er noe av det mest useriøse jeg har sett på OSE i løpet av 30 år. Jeg klarer ikke å se for meg en fusjon med Greven som CEO, men vi marginale småaksjonærer får jo bare ta det som kommer. Det som er positivt er at jeg tror Natto er i ferd med å bli et fantastisk vekst selskap med stor fremtidig utbyttekapasitet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Computum
22.11.2020 kl 10:12 2301

Takk for dine meningsfulle innlegg, Herman.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Herman*
22.11.2020 kl 11:15 2271

I like måte.
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2020 kl 01:10 2083

takk til guru trendi som treffer hodet på spikeren ved hvert innlegg. en som forteller sannheten og ikke drømmer og synser. fantastisk hvordan noen kan treffe så bra mens andre bare drømmer, synser, jatter med. takk gurur trendi, takk
ha en trendi natt uten at en må fantasere hvordan noe kan bli som ikke blir
Redigert 21.01.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare