Q3: synsing

tommbakk
QFUEL 11.11.2020 kl 11:11 2108

I forkant av Q3-rapporten på fredag, hva tror den enkelte? Rett og slett litt skamløs synsing.

Selv håper jeg at tallene er mindre blodrøde enn fryktet. Men forbereder meg på at de er ille. (Sånn er det nødt til å bli pr idag)

Det jeg er virkelig spent på, er om Bøhn gir en guiding som i alle fall synliggjør at prosessen/fremdriften i Skive går som forventet. Evt, at det slippes noen meldepliktige gode nyheter FØR presentasjonen.

Noen her vil nok hevde at åpning av flere av reaktorene i Skive nå burde vært meldt allerede, og at man er på overtid. Selv mener jeg ikke det, ift at vi snakker nybrottsarbeid med delvis uprøvd teknologi. Jeg synes det er et kvalitetsstempel at selskapet er nøye og ikke haster avgårde for å kunne sende ut noen kortsiktig positive nyheter, for så å måtte melde det motsatte etter noen uker/måneder.

Uten reelle nyheter, tipper jeg at kursen faller litt på fredag (2-4%), for så å klatre sakte oppover, litt sidelengs frem til nevnte Skive-nyheter kommer.

Fra mitt eget synsende perspektiv: innen utgangen av januar 2021 bør det være bekreftet.
Redigert 20.01.2021 kl 17:56 Du må logge inn for å svare
stockwalker
11.11.2020 kl 12:08 1993

NB!
Quantafuel har idag lagt ut 11 faste stillinger for å dekke sentrale stabs-/ tekniske stillinger, dette et par dager før Q3 samt at disse stillingene vil kommitere anslagsvis 1 mill kr pr person +30% sosial som blir omlag 14 mill i lønnsutgifter.
De gjør ikke dette uten at videre utvikling/ større prosjekter nå er på gang med BASF og Vitol !

Her er det bare å holde på aksjene og hatten.... omsettes nå for lunkne 52,30
d12m
11.11.2020 kl 13:23 1865

Tallene vil jo være røde når de bare såvidt har kommet i gang, men det bør jo være kjent. Det som er viktigere er hva de sier om veien fremover. De har altså mange stillingsannonser ute og gjennom beskrivelsene i disse så tegnes det et løp om at her skal det skje litt av hvert fremover.

Jeg mistenker at i førsteomgang så er stillingene rettet mot Kristiansund, men hvem vet. Føler uansett at de er et tegn på derisking av caset gjennom at teknologien funker som tiltenkt. Enig?
Redigert 11.11.2020 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
tommbakk
11.11.2020 kl 14:03 1791

Har også lagt merke til stillingsutlysningene, og det fremstår jo regelrett borti natta hvis de utlyses uten grunn. Så, jeg er helt enig i at dette må (inntil noe annet er stadfestet) underbygge at virksomheten utvides, som igjen må, i alle fall BØR, signalisere at situasjonen i Skive forløper etter planen.
PHOinvestor
11.11.2020 kl 17:07 1611

yeeees, dette går veien
Nanoq
11.11.2020 kl 17:53 1518

I første omgang er det nok fabrikken i Kristiansund det gjelder + en fabrikk i Danmark på 60-80.000 tonn/år,

Ryktene sier at denne danske fabrikken skal ligge i det sydøstlige Jylland, ved byen Fredericia, rett vest for Fyn (og Sjælland med Kjøbenhavn.)

Ellers kan vi nok forvente at det snart blir truffet besluttninger om fabrikker i Holland og Tyskland sammen med BASF og VITOL. Når Skivefabrikken opererer på full kapasitet og alt fungerer etter planen, så kan oppstart av nye fabrikker bare gå for langsomt.

Her er det mange penger å tjene, både for QFUEL og for de store medinvestorene i de nye fabrikkene. Vi kommer til å se mange nye jobboppslag hos QFUEL i månedene og årene framover.
Redigert 11.11.2020 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
upsidedown
11.11.2020 kl 17:57 1502

PHOinvestor skrev yeeees, dette går veien
Ansettelse av folk er ingen garanti for snarlig suksess, men det er garantert noe som påvirker bunnlinja negativt om inntektene kommer seinere enn forventet.

Uansett de må opp på storskaladrift for å prøve ut om alle regnestykkene henger sammen i praksis.
PHOinvestor
11.11.2020 kl 19:15 1332

hvor stor er denne fabrikken i Kristiansand
Dobbelside
11.11.2020 kl 19:18 1324

Tror det sto i læreboken en gang "utgift til inntekts erværvelse" !
Boxoey
11.11.2020 kl 19:30 1284

Kristiansund ;) fabrikken skal være 20-30.000 tonn