Blir det utbytte denne gangen......30 nov

noprofit
JIN 11.11.2020 kl 13:05 4142

Slik jeg ser det ligger det an til utbytte i JIN, vet hva mange vil si her på forumet, men j mener tross det at muligheten er tilstede.

Grunnene er:

-De har en stor cash beholdning
-De har terminert eiendomskjøpet fra tidligere i år (takk og lov)
-Supramax har ligget på ca 10500 i hele tredje kvartal

Ut ifra hva jeg så tidligere så er pengene de tenkte å bruke på eiendomskjøpet tilnærmet lik beløpet for de siste utbyttene JIN utbetalte de to siste årene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
11.11.2020 kl 16:06 4085

Er det overhodet noen i dette landet som har det minste begrep om Hong Kong elendigheten?
Rart at de fremdeles er notert på OSE!
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2020 kl 16:10 4074

Blir vel emisjon tenker jeg, når gutta finner ut at en er på bunnen av syklusen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
11.11.2020 kl 16:14 4059

Forresten, det du når kvartalsrapporten kommer?

Er det den 30/11?

Sorry. Gamle mennesker klarer ikke å lese overskrifter engang!
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
13.11.2020 kl 15:54 3915

Jeg vet ikke mer om dette selskapet enn at de er i samme bås som GOGL. At de styres og eies av noen kjeltringbrødre. Hong Kong/Bermuda? At de aldri skulle ha fått vært notert på OSE, men vet du hvorfor. Bortsett fra å vite det, vet du noe mer om selskapet?
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Bulken2
14.11.2020 kl 10:30 3795

Ratene har vært bra dette kvartalet, det overrasker meg ikke om aksjen går 30 til 40 prosent 30. november. Aksjen er utrolig billig, det gjelder å hamstre for 2021 vil bli et veldig bra år i bulksektoren.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
14.11.2020 kl 13:42 3725

Om selskapet leverer et godt resultat så sier historien at da blir det ekstra store bonuser til styret, Aksjonærer kan se laaaaaaaangt etter noe utbytte. Dette er et mafia rederi, lurer fortsatt på hvorfor de fremdeles er notert på OB, er SV involvert?
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
tankardjr
14.11.2020 kl 13:53 3703

Det er feil de har betalt ut utbytte for 1 år siden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
tankardjr
14.11.2020 kl 13:56 3693

Og for de som liker verken utbytte eller massiv egenkapital i selskapet og lite gjeld så anbefaler jeg Norwegian. Mye bedre for de som har angst mot høye lederbonuser.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
14.11.2020 kl 14:21 3659

Riktig de betalte utbytte. Siste utbytte per aksje USD 0,02
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
noprofit
14.11.2020 kl 14:36 3645

og de betalte utbytte i 2018, så de to siste årene.

Den bonusen det referes til var i forbindelse med avhending av noen skip, så det de tok ville de betalt en skipsmegler istedet. Om det var lurt å gjøre det sånn det er en annen sak.

Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
novalusus
14.11.2020 kl 15:56 3611

Galskap helle greiene. De er kun etter å berike seg selv. Sats heller på gogl og Fredriksen .
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
tankardjr
14.11.2020 kl 18:28 3542

Ja Gogl er fint for dem som liker et driftsselskap. Gogl leier mange skip inn fra et Fredriksen selskap som eier skipene. Sånn sett så lurer Fredriksen Ola dunk til å ta operativ risiko
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
14.11.2020 kl 18:33 3531

Foretrekker heller å investere i andre rederier enn JIN. JF er en mann man skal handle med ikke imot. Noen foretrekker det motsatte, klør meg i hodet
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Bulken2
15.11.2020 kl 11:23 3383

Tror også den nye frihandelsavtalen RCEP vil resultere i mer transport og høyere rater for Jin
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
nucleus
15.11.2020 kl 11:39 3356

Hva hjelper det? Når JIN er mest opptatt av eiendom. Så berike seg selve (ledelse). Utbytte? Si heller emisjon, slik at ledelsen kan røve med seg mere av kassa beholdningen. På lønner og bonus. At ikke Oslo børs har fjernet JIN forlengst, er jo et stort mysterium. Men hver sin smak da.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.11.2020 kl 11:43 3349

Avhending av eiendom? For meg fremstår det kun som en utsettelse, de kommer til å gjennomføre eiendom kjøpet senere.

Korona utsetter Jinhuis eiendomskjøp i Hongkong
Jinhui Shipping and Transportation har blitt enig med relevante parter at sluttføringen av kjøpsavtalen om en eiendom i Hongkong er forlenget til november 2020, som følge av covid-19.

Det fremgår av en melding fra selskapet mandag.

TDN Direkt

Drybulk er elendig nok, og vanskelig nok i seg selv, ser da få grunner til å velge det mest ilikvide og kjeltrings messig værste rederi, der brorparten av pengene historisk alltid ender i de grådige brødrenes lommer.
Skal dette selskap fortsette med Supra bulk må de ved en korsvei fornye tonnasje, det blir dyrt for aksjonærene.
Nei, denne røverhistorien er ikke lett å tjene penger på , det er kun en grunn til at rederiet er notert i Norge og det er å utnytte naive investorer med litt for lettsluppen lommebok.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
tankardjr
16.11.2020 kl 11:19 3113

Hvis det er en røverhistorie hvorfor i huleste betaler de utbytte da? Greit at de klinker til med veldig høye bonuser, men så vidt jeg vet så selger de og kjøper skipene selv. Og da er det vanlig med bonuser. Men det er klart de har gitt seg for høye bonuser. Det ser man på kursen som er på latterlige 0.15 av bokført egenkapital
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 11:27 3092

.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
noprofit
16.11.2020 kl 11:35 3076

Det er riktig at de på et tidspunkt utsatte det, men 30 okt kansellerte de hele avtalen

Tørrlastrederiet Jinhui Shipping and Transportation opplyste 29. juli om en avtale om kjøp av en eiendom i Hong Kong for 19,5 millioner Hong Kong-dollar, cirka 24 millioner kroner etter dagens vekslingskurs.

Nå opplyser rederiet at det, etter rådføring med sine advokater, har kommet til enighet med selgerne – Pak Sau Hwa og Shaw Ngan Yu Juliette – om å kansellere avtalen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Steen
16.11.2020 kl 12:35 3021

Der er to ejendomshandler i spil:

1. En delt investering i TOWER A. Blev annonceret tilbage i 2018.
2. Køb af Office B på 11 etage. 19,5 mil HK dollar. Blev annonceret 29 Jul 2020.

Ad 1) Seneste nyt er fra 24 Aug 2020. Handel udsat til November 2020.
Ad 2) Seneste nyt er fra 30 Oct 2020. Handel termineret.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
tankardjr
16.11.2020 kl 13:09 2991

Mye tullprat på dette forumet. Har kun vært en bitteliten emisjon på 30 millioner aksjer. Fra 88 millioner til 120 millioner. Det kan knapt kalles utvanning. Ikke noe som tyder på at de trenger emisjon. Spesielt når de har så mye egenkapital. Longstinbulk har spesialisert seg på å være negativ med falske faktaopplysninger
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 13:39 2954

Ønsker deg alt godt her, i børsens tyngste røver rederi.

Det finnes utallige flotte seriøse bulk selskaper der ute som er langt mer aktuelle når den tid kommer.
Jeg vil ikke anbefale noen å sette penger i et selskap som snyter egne aksjonærer, slik er det bare,
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
tankardjr
16.11.2020 kl 13:53 2929

Jinhui har klart seg best igjennom alle krisene. Bare se på Gogl og all den utvanningen der. Kom deg inn på Norwegian aksjen å vær negativ der longbulk. Der er det ihvertfall sikkert at egenkapitalen er tapt. Jinhui har glimrende egenkapital
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
nucleus
16.11.2020 kl 19:21 2863

Rett i lomma på sjørøver ledelsen. Punktum finale. Svarteper sitter de andre aksjenærer med.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
tankardjr
16.11.2020 kl 23:10 2764

Norwegian er noe for deg da. De taper all egenkapitalen sin hele tiden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Bulken2
16.11.2020 kl 23:11 2759

Vi får se 30. november, jeg hamstrer videre og satser på en kurs nærmere 10 kroner neste år på denne tiden
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 23:58 2737

Det Jar alltid vært lettere å kjøpe en å selge Jin.
Når en fortsatt får Gogl på 1/3 av verdiene i dagens marked ser jeg få som eller vil velge Jin til 1/4 av verdien.

Men lykke til skal dere ha
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
tankardjr
17.11.2020 kl 13:12 2608

Bulk er svak over hele verden. Gogl er nå et godt kjøp ja. Men det så virkelig stygt ut med utrolig lave cape rater og mange skip. Dessverre ser det ut som scrubber satsingen også er temmelig feilslått. De scruberne ruster fortere enn en dårlig japansk bil på 80 tallet og de første må repareres dyrt allerede. Dessuten så blir det gass og hydrogen som blir erstatning for diesel og olje. Og det uten å skrape gamle skip. Hydrogen skal kunne bli ombygd til en hyggelig pris både på små og store skip. Dette blir det neste IMO kravet
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
bubby
19.11.2020 kl 06:45 2451

Oslo Børs-rederier satset milliarder på eksosrensing – så kollapset veddemålet
Både rederier og investorer kastet seg over veddemål på at nye regler for skipsfarten skulle gi superprofitt i år. Det har ikke blitt noe av, og analysesjef tror den store inntjeningen bare er å glemme. – Ikke like lukrativt som det virket, sier John Fredriksens tørrlasttopp om skjebnevalget. Det skrives i media i dag.
JIN valgte ikke disse scrubbere. Veldig klokt avgjørelse.
Dette står
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
19.11.2020 kl 15:23 2330

Hvis dette er et røver og svindelselskap hvorfor i huleste har selskapet giddet å betale utbytter og ledelsen kjøpe aksjer? Hadde jeg vært en røver CEO ville jeg ikke betalt utbytte eller kjøpt verdiløse aksjer for mine egne penger.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
nucleus
19.11.2020 kl 16:36 2299

Glansbilder og fasade, må få folk til å investere i selskapet. Så opp til hvert enkelt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
19.11.2020 kl 16:53 2283

Hvem vil, eller kan, vingeklippe denne banden? Oslo børs?
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
19.11.2020 kl 18:01 2244

Ja mangler bare at Jin begynner med å installere vindmøller, eller bytter navn til ESG shipping eller maler skipene sine grønne. Kanskje begynne å frakte grønnsaker? Da blir de populære.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
bubby
19.11.2020 kl 19:10 2208

Analysesjefen ber Golden Ocean fortsette å redusere gjelden og etterhvert betale utbytte for å få en bedre prising.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
20.11.2020 kl 15:46 2096

Til trådstarter. Tviler sterk på at det blir utbytte. Ledelsen betaler utbytte bare når det går veldig bra. Blir det noe utbytte blir jeg positivt overrasket over ledelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
nima
20.11.2020 kl 15:51 2092

Blir nok ikke noe utbytte, ledelsen skal øke honoraret med nye 80 millioner
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
20.11.2020 kl 16:04 2075

Det ble betalt et utbytte i slutten av 2018 og da var ratene høyere og utsiktene og usikkerheten mindre
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare