Det ledelse og styret nå må gjøre:

Uredd no1
NANO 26.09.2018 kl 17:08 18675

Den siste informasjonen som er kommet fra Nano viser at 20/100 doseringen ikke er like effektiv som 15/40. Det er beklagelig at Nanos ledelse og styre gikk inn på et blindspor med 20/100 doseringen. Jeg har ennå ikke forstått logikken med dette, for den fantes ikke.

Nå må man etter min mening avslutte 20/100 forsøkene snarest mulig, og overføre tiltenkte pasienter til 15/40 armen. Det kan være et prestisjenederlag for noen både i styret og blant ledende ansatte, men man må sette selskapets beste foran. Overføring av disse pasienter vil føre til mer effektivitet og dermed også større verdiskapning i selskapet. Jeg håper Bravo forstår dette.

Uredd NO1 pleier å ha rett.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Uredd no1
14.10.2018 kl 23:27 3992

..og jeg pleier vel å ikke ta feil i mine forståelser og utfordringer i selskapet...? I motsetning til en del andre har jeg vært meget balansert i mine vurderinger.... :) Det kan for øvrig Tixis bekrefte, tror jeg...
Redigert 15.10.2018 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
bateman
16.10.2018 kl 09:00 3717

Hva skal til for at markedet og investors får tilbake tilliten til nano? Er det frykten for en ny emisjon på lave nivåer som gjør at markedet sender kursen nedover?
jorove
16.10.2018 kl 09:14 3670

Nano har de beste forutsetninger til å unngå emisjon på lave nivåer. Når Nano har kommet så langt i løypa som dem har så dukker det opp flere muligheter og det er på ingen måte noen etablert sannhet at det er en emisjon som må til for å få produktet på markedet. Ny CEO er som hånd i hanske for Nano for den fasen Nano har gått inn i nå.
Klipper inn litt av det Mr. Bravo sa på Q2. Med erfaringene han har så er han rett mann på rett sted:

I joined a very small company in Spain. And for almost 14 years, we went through everything that a small biotech can go, from being private to raising money to merging with another company; building manufacturing facilities; selling manufacturing facilities; selling assets; financing the company in good times, in bad times. We ended up merging with a public company in Belgium. We went through a U.S. IPO, but more importantly, at the end, I think that there's 2 big things that we achieved. One, we took a product in a completely novel field from 0 from the bench to the market and is still today the first ever allogeneic stem cell product to be approved, Alofisel. And also we managed, first, to license that compound for Europe to Takeda; and then to sell the company at a very nice premium to Takeda Pharmaceutical in June of this year. So that ended a very long trip of 14 years, staying in the good and bad times. So I know how it is, and this is not an easy sector. And I think that I'm very excited of joining Nordic Nanovector, which has gone a big way in that big journey of becoming a successful biopharmaceutical company.
zuba
16.10.2018 kl 09:24 3633

Siste aksjonæroversikten Bateman viser noe helt anna enn det du skisserer her.
Jeg ønsker deg likevel god bedring.
bateman
16.10.2018 kl 09:25 3624

Hvordan forklarer du da at kursen er på vei til å etablere seg under 50 kroner?
Slettet bruker
16.10.2018 kl 09:35 3594

bateman,
ja, det er nå blitt en reell problemstilling hvorvidt "kursen er på vei til å etablere seg under 50 kroner".
Det er imidlertid litt for tidlig til å fastslå noe slikt, foreløpig ligger kursen og gnager +/-50, mot den sterke støtten på 49-50.
Skal aksjen etablere seg under 50 kroner må den bryte ned gjennom 48 og holde seg der minst to intradager. Hvis ikke snakker vi "vilkårlig teknisk støy" i dette stadiet.
Samtidig er det selvsagt urovekkende at aksjen responderte på gårsdagens presentasjon med kursfall til 49,14.
Idag ser vi at aksjen igjen jobber med å overvinne trendtrykket ned mot trendrom 41-49.
Jeg tror aksjen vil bruke hele uken på å slåss i dette terrenget. Teknisk er det foreløpig usikkert hvilken vei det nå bærer fra 50-balanseringen.
Trendbildet er imidlertid nokså nådeløst i bakgrunnen, så man må kanskje forberede seg på at dagens vippepunkt +/-50 ryker

Utvikling:
Siden i går: 49,14 1,06%
1 uke: 50,50 -1,66%
1 måned: 55,00 -9,71%
3 måneder: 58,75 -15,47%
6 måneder: 57,60 -13,78%
1 år: 84,50 -41,23%
Redigert 16.10.2018 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
bateman
16.10.2018 kl 10:01 3527

Uten nyheter vil vel trenden bare fortsette nedover etterhvert som kontantbeholdningen krymper.
Slettet bruker
16.10.2018 kl 12:05 3459

Som jeg indikerte ovenfor; det gnages videre på 49-50-støtten. Og akkurat nå er 48-tallet et faktum. Hele det tekniske bildet er nå urovekkende.
Glipper det også under 48 i de kommende dager må vi som sagt kjøre reanalyse, for da er ikke det tekniske grunnlaget for antatt trendrom 50-65 ut året lenger gyldig.
For da er det støtten på ca. 41 som kan bli testet i neste runde. Min foreliggende analyse forutsatte at støttenivå 49-50 ville holde. Hmmmm....

Men NB: Skal NANO stå i mot denne tekniske trusselen, må folk holde hodet kaldt og ikke SL-dumpe flere ganger. Det er greit nok å drukne, men man trenger ikke å hoppe på eget initiativ.
Bullinvestor
16.10.2018 kl 12:28 3412

Korsar, syns du er uendelig opptatt av din tekniske analyse. Du følger nøye med å det er bra, men en ting skal du være klar over den TA som forskerne i Nano benytter og snakker seg imellom det er noe helt annet. For å si det slik ledelsen driter i kortsiktig kursutvikling. Dette vet du. Og du er nok smart nok til å utnytte dette. De som ikke skjønner er taperne sånn er det bare.
TTT
dr. Stockman
16.10.2018 kl 12:34 3398

"Hele det tekniske bildet er nå urovekkende."
Det kan så være, men glem ikke at ved vellykket test av støtte står man bedre rustet enn man var før testen fant sted.
Forum forum
16.10.2018 kl 12:39 3380

Bullinvestor...

Alle kjenner TTT, men kjører de den beste kommunikasjonsstrategien?
Så langt har vi ikke hørt en lyd fra ny daglig leder foruten intro på Q2 presentasjonen. IR er ikke skrekkelig aktiv heller, og de presentasjonene man så til tider ovenfor finansmarkedet skjer ikke lengre, eller publiseres ikke lengre på deres oversikt over presentasjoner.

Man er smertelig klar over at ledelsen motiver og mål ikke er knyttet til kursen. De sitter jo på gratis aksjer, så det er så stor oppside at dette ikke spiller rolle i det fulle og hele. Det eneste Bravo vel sa i sin intro var at de i hans forrige selskap hentet penger i gode og dårlige tider.
bateman
16.10.2018 kl 12:45 3361

Hvorfor skal man egentlig sitte i nano hele tiden? Like greit å sitte på utsiden, avvente situasjonen og kjøpe seg inn ved gode nyheter. Helt meningsløst med denne ''sitte stille i båten'' strategien som ble forefektet på HO i en lengre periode.
Tipper ASH vil føre til en massiv sell off fra skuffede småaksjonærer. Mange småinvestorer som ikke orker å sitte gjennom en ny stilleperiode etter desember.
Redigert 16.10.2018 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
16.10.2018 kl 12:57 3326

Apropos å sitte stille i båten så kan det jo godt vise seg å være en bra strategi rundt ASH. Overrasker 20/100 positivt så kan det slå brutalt (i positiv forstand) ut på kursen. I motsatt fall ligger jo 15/40 der som et solid alternativ, så med gode mDOR-tall i ryggen kan det uansett bli oppgang heller enn nedgang.
Slettet bruker
16.10.2018 kl 13:00 3318

Bullinvestor m.fl.,
jeg tror ikke det største feilkildeproblemet er at jeg beregner aksjens tekniske utvikling ut fra velkjente parametre som styrer utviklingsaksjer. Som dere ser så har dette de siste par år hjulpet meg til å ligge pent i forkant av utviklingen hele veien. At dere ikke vil høre på analyser som ikke innebærer veldige kursøkninger ved enhver melding, kan ikke jeg gjøre noe med. Men for egen del har dette flere ganger hjulpet meg til å komme meg ut av aksjen når det begynner å brenne på dass, og tilsvarende: komme meg inn i aksjen når det signaliseres en midlertidig oppgang

Den største feilkilden jeg ser på forumet er derimot denne ulogiske troen på at man selv kjenner "det fundamentale" men at markedet ikke skjønner det. Derfor hevdes det hele tiden at aksjen er "underpriset". Dette er selvsagt helt menings- og kunnskapsløst: Sannheten er at markedet (inkludert svært så proffe analytikere) vet mye bedre hvor landet ligger enn tilfeldige amatører på HO. Det HO-amatører ikke forstår er at markedet faktisk allerede priser NANO svært så vennlig ved at selskapet - før de har levert bekreftelser på noe som helst - er priset til rundt 2,5 mrd. kroner. Og dette minst 2 år før man vet noe mer sikkert.

Hvorfor tar HO-amatørene feil om konferanseeffekt på kurser hver gang?
Svaret er enkelt: Det andre faktum er at markedet altså forutsetter at selskapet skal klare å holde prosessen i gang noenlunde etter plan. Hvis ikke hadde aksjekursen pr. dato vært langt, langt under 50, kanskje 10 kroner.
Når HO-amatørene tror at enhver presentasjon på en konferanse skal sende aksjen skyhøy, er det nettopp fordi dette ikke forstås:
MARKEDET VET AT DET HAR PRISET NANO TIL AT DE SKAL KLARE SEG BRA - DERSOM DET SÅ KOMMER TEGN TIL FORSINKELSER OG ANDRE SVAKHETER I PROSESSEN KJØRES KURSEN NED - IKKE OPP!

Når dette er et faktum er det mye lettere for folk som meg å beregne kursbanen.
Det jeg leser ut av fallet etter nylig presentasjon er at noen har snust i at det kan være tegn til visse problemer i prosessen, og at man derfor får en forsiktighet i kursbildet nå. Tiden vil vise hvor godt markedet har vært informert her. Uansett er markedet til enhver tid bedre informert enn heiagjengen på HO.




Redigert 16.10.2018 kl 13:04 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
16.10.2018 kl 13:08 3289

"Uansett er markedet til enhver tid bedre informert enn heiagjengen på HO."
Da var nok markedet også bedre informert enn meg da kursen lå på 12 kr og jeg fant tiden inne for å kjøpe, men hvis 12 kr var riktig prising så er selvsagt aksjen solid overpriset idag.
Bullinvestor
16.10.2018 kl 13:12 3278

Hver og en må gjøre sin TA. Jeg har gjort min og blir sittende til event oppkjøp, briste eller bære. Har vært med fra dag en og sitter med et utrolig lavt snitt, må bli totalhavari i Nano før jeg går i minus.
jorove
16.10.2018 kl 13:13 3272

Nano er fundamentalt sterkt, ASH kommer til å vise dette. Det i tillegg til at Nano nå har hatt store fremskritt i den regulatoriske løypa gjør at jeg trenker at Nano er mer kjøpeverdig enn noen gang. Det som tynger er det aksjetekniske bildet, ikke det fundamentale bildet. Derfor er det for tiden stor rabatt. Lurt å kjøpe med rabatt!
Bullinvestor
16.10.2018 kl 13:20 3264

Dr. Stockman
Der kan vi kanskje finne frem en ny analyse. En dobling fra 12 kr= 24 kr kan vel vise seg å være høyt nok?
Noe å tenke på for shorterne...
Forum forum
16.10.2018 kl 13:20 3264

Det er vel en delvis sannhet bare...men viser at min strategi om å kjøpe jevnt og trutt er den beste strategien for å utjevne topp og bunn, men ikke mot fadese.

Det er jo også slik at når bekreftelsen kommer så er man antakelig for sent ute til å gjøre den skikkelig gode gevinsten, men holde seg til masta strategien krever jo at caset lykkes i sluttenden med den risikoen dette har.

Når du referer til markedet tror jeg det finnes flere typer plutselige utfall.

1. De som har aksjen på blokka(fond etc som gjør en forskjell på kursen), men som ikke er investert nå grunnet tidlig fase, investeringsmandat, eller annet.
2. Partneravtale for kommersialisering av Betalutin i 3L.
3. Beskjed om tidlig markedstilgang.
4. Oppkjøp.
5. Det kommer et annet produkt med overlegne resultater i 3L som eliminerer markedspotensiale til Betalutin.
6. Det presenteres studier som gjør Archer-1 mindre attraktivt.

Inntil det skjer noe som er tilstrekkelig viktig vil nok de små trade med tap mot maskinene som kontrollerer aksjen i dag.

Måtte vi alle vinne, men slik blir det ikke i det lange løp!
Slettet bruker
16.10.2018 kl 13:24 3251

Jeg ser at ingen av kommentarene etter min forklaring om aksjens basisprising og "konferanseprising" (med unntak av Forumforum som har en helt relevant hendelsessannsynlighets-skisse oppe) synes å hensyntas og/eller forstås.
Dermed fortsetter de vanlige påstandene om at man selv har forstått "det fundamentale" og at markedet er dumt og underpriser aksjen.
Slik at man igjen overraskes over at det samme markedet ikke sender aksjen skyhøyt ifm. presentasjoner.
Men dagens prising forutsetter altså at ting går etter plan, hvis ikke sender markedet aksjen videre nedover.

Merk dere at man snart må dokumentere faktisk framdrift i Paradigme, ikke minst på rekrutteringssiden der NANO har dårlig track record fra tidligere prosesser.
Sagt på en annen måte: Vi nå kommer stadig nærmere det punktet der markedet begynner å grave i om selskapet faktisk klarer å holde guidet fremdriftsplan denne gangen. Hvis vi kommer til ASH og planlagt framdrift ikke tydelig bekreftes kan vi derfor få et skrell.
Hvis ting er på stell (som vi alle håper) er det mest sannsynlig at aksjekursen holder seg oppe minst på dagens nivå.

Det er altfor langt fram til at markedet skal kjøre kursen til værs på ASH, som er i en relativt sett ubetydelig medisinsk ventefase på bedre data.

Men jeg venter ikke at denne realismen skal tikke inn noe sted her denne gangen heller :-)
Håpet er vel mer at jeg unngår å bli politianmeldt av folk med 4000+ i kursmål :-)
Redigert 16.10.2018 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
jorove
16.10.2018 kl 13:24 3188

"Det jeg leser ut av fallet etter nylig presentasjon er at noen har snust i at det kan være tegn til visse problemer i prosessen, og at man derfor får en forsiktighet i kursbildet nå. Tiden vil vise hvor godt markedet har vært informert her. Uansett er markedet til enhver tid bedre informert enn heiagjengen på HO."

Derfor topp 50 nettokjøpte 309933 aksjer forrige uke samtidig som øvrige (småaksjonærene) solgte det samme selvfølgelig?
Redigert 16.10.2018 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
16.10.2018 kl 14:20 3109

Småaksjonærene snuser og blir forsiktige, mens de store akkumulerer. DNB har kursmål på over det dobbelte av dagens nivå. Hva er det småaksjonærene vet som ikke vi vet?
Londonmannen
16.10.2018 kl 14:29 3096

Uredd no 1
Såvidt jeg vet har jeg aldri meldt meg på noe «lenkefest». Slike avholdes vel helst på botsfengslet, men det eksisterer ikke lenger. Men det skulle jo vært artig å se deg oppdresset som mafia boss. ;-)) sikker på at du kler det kostymet på en fortreffelig måte!

Ønsker dere lykke til med festen! Håper at kursen har snudd innen den tid. Hvis ikke kan stemningen bli rimelig trykkende. Dersom kursen mot formodning skulle bli liggende på dette sørgelige lave nivået, får du uredd no 1 åpne lommeboken og sjenke deltagerne til over lastemerket, slik at de kan glemme sin begredelige situasjon for en stakket stund.

Men sant og si så antar jeg at resultatene som blir presentert om kort tid vil gi aksjekursen nytt løft, forhåpentligvis tilbake til gamle høyder. Jeg minnes med glede den fantastiske oppturen vi hadde høsten 2016! Det var tider det!

Forøvrig har jeg ingen ting å unnskylde. Det var ledelsen i NANO som ikke spilte med åpne kort og således villedet oss aksjonærer. Er det noen som må beklage så er det Costa og dem som deltok med ham på dette. Jeg er tross alt bare en skarve aksjonær som forsøker å forvalte pengene mine etter beste evne. ;-)
Hugoil
16.10.2018 kl 14:58 3038

Nok et eksempel på at Korsar mener han har lov til å gjøre det han bruker myyye tid på å mene og forklare at andre ikke har lov til å gjøre:
--
BGBIO: Høstens presentasjoner
Korsar
12.10.2018 kl 23:33
233
Feil igjen, Hugoil:
Neste uke blir fet og fin se. Da kommer meldinger og ovasjoner.
--

sssss s s s ssselvinnsikt ...eller ssssandkasse
Redigert 16.10.2018 kl 14:59 Du må logge inn for å svare
focuss
16.10.2018 kl 15:24 2994

Korsar
Nano har etter det jeg har fått med meg ingen planer om å rapportere noe fra Paradigme før paradigme er ferdig. Det gis ingen info om fremdrift annet en antall sykehus som er mobilisert. En investor kan ikke bruke den informasjonen til noe som helst.
Forum forum
16.10.2018 kl 15:42 2966

Focuss...

Det er jo bare å spørre de på presentasjonene. Det ble gjort på Q2 og man fikk som svar at rekrutteringen var god, og at man ikke så grunn til å gjøre tiltak for å korrigere for å rekke den oppsatte fristen for readout.

Det virker som at det å synse her er bedre enn å spørre rett ut. Ikke alt for lenge til Q3, så da er det bare å kjøre samme leksa. Verre er det ikke!
Lotepus
16.10.2018 kl 18:10 2826

Dr S . Du må slutte å skrive om 12 kr nå . Det er en stund siden du skrev du nå hadde snitt over 20 kr . Vektet deg opp på 70 tellet :-)
focuss
16.10.2018 kl 18:38 2783

Forum forum
..Svar ala superhappy er ikke så mye å legge vekt på.
trump_vinner
16.10.2018 kl 18:44 2770

Man må ha respekt for 2 ting har jeg lært så langt:
1. Respektere nedgående trend.
2. Respektere ras og emisjon i andre biotec aksjer.

Resultatet blir at midler er låst og man må bare trene i skogen og vente på oppgang. :)