Gratulerer Norge. Da har politikerne signalisert fremtidig støtt

Silva77
NAS 12.11.2020 kl 09:12 2134

Gratulerer Norge. Da har politikerne signalisert fremtidig støtt
https://finansavisen.no/nyheter/politikk/2020/11/11/7587487/ap-og-frp-med-doren-pa-glott-for-norwegian-stotte
Redigert 20.01.2021 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Janic
12.11.2020 kl 09:23 2058

Ja flertallet vil nok forstå alvoret, og ta til fornuft. De vet jo også godt at både aksjonærene og kreditorer/långivere allerede har bidratt betydelig.
Dette vil nok løfte kursen endel iløpet av dagen
Silva77
12.11.2020 kl 09:27 2015

Det har du helt rett i. Det er uhørt at verdens rikeste land ikke skal ha råd til et eget flyselskap 😊
pengex
12.11.2020 kl 09:31 1974

Blir vel ikke så mye igjen til aksjonærene uansett.
Staten går ikke inn her gratis. 5mrd i lån i tillegg til de 70mrd er bare tull Her må en fullskala refinansiering til. Altså fullstendig utvanning.
Slettet bruker
12.11.2020 kl 09:42 1899

Den godeste Hoksrud lot seg sjarmere av demonstrasjonen foran Stortinget i går. Resten av FRP har forlengst konkludert med at det er galskap å støtte NAS nå. Han får neppe med resten av partiet på dette.
Stubben
12.11.2020 kl 10:04 1784

Det du skriver her, blir helt feil. Har selv reist i mange år med fly i forbindelse med jobb og jeg vet hva SAS, Widerøe har flådd det norske folk for i form av rådyre billetter. Norwegian har åpnet for at du og jeg kan reise i det langstrakte land. Det skulle bare mangle at vi ikke skal trå støttende til i denne krisen. Her må vi vise lojalitet.
FunTrade
12.11.2020 kl 10:05 1765

Bare de ikke begynner å rote Lysbakken inn i dette, for han sliter litt med forskjellen på mitt og ditt, hvilket innebar hans avgang som statsråd i 2012, når han forfordelte midler til SV-ungdom og også bypasset anbudskonkurranse.
Redigert 12.11.2020 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
12.11.2020 kl 10:13 1700

Nå er det jo engang slik at det private næringslivet vil ha minst mulig statlig innblanding.

Bortsett fra når de sliter da........ Vi ser det ikke bare i NAS, men i det meste annet også.
hugoviggo
12.11.2020 kl 10:19 1652

Nå er det jo en gang slik at det er staten som har blandet seg inn og stengt ned landet og reiser med fly. Norwegian lå an til et fantastisk 2020, før staten grep inn. Da er det bare naturlig at staten stiller opp og dekker tapene de har påført selskapet!
Fluefiskeren
12.11.2020 kl 10:24 1625

Og hvorfor stengte staten ned landet? Kanskje det kom noen med Norwegian fra Østerrike og Italia som ikke ble sjekket ved ankomst? Og alle vet at selskapet slet voldsomt også før koronaen. Mener du virkelig at det ikke skulle vært iverksatt smittevern i Norge som nær sagt eneste land?

Norwegian har satset knallhardt og fått svi.
Redigert 12.11.2020 kl 10:24 Du må logge inn for å svare
hugoviggo
12.11.2020 kl 10:33 1556

Det mener jeg selvsagt ikke, like lite som du mener at Norwegian har skylden for at korona kom til Norge! Poenget er at i andre land hvor nedstengingen har rammet flyselskapene, så har regjeringene stilt opp og sikret at flyselskapene skal komme seg velberget gjennom denne pandemien. Det burde man sikre at Norwegian også gjør, ikke minst med tanke på alle milliardene de har bidratt med til det norske samfunnet i form av mange tusen arbeidsplasser, økt turisme m.m.
Slettet bruker
12.11.2020 kl 10:41 1501

Det handler ikke om at du og jeg skal kunne fly billig, men at den enorme gjeldsbyrden til Norwegian gjør det uforsvarlig å bruke penger på de.
Billige billetter blir sikret av Wizz m fl som kommer på banen.
vestlandsfugl
12.11.2020 kl 10:51 1444

At Nederland, der KLM spiller en stor rolle, sponser betyr ikke at det er klokt i Norge - her er det ingen flyselskaper kanskje med unntak av SAS som har over 50 % av trafikken.
Vi er mange som har ment at kommer konkurrenter på banen om NAS konker. Og de kom før konkursen.
Verken Ryanair, Wizz, eller BA har får ei krone i statstøtte så langt jeg vet, og de flyr fortsatt.
Vi lever vel greit nok med SAS som netverksselskap, Wizz som flyr billig og Widerøe som tar mindre trafikkerte ruter, om det skulle bli sånn. Trist å skifte ut NAS med Wizz, men ikke verdt 10 - 20 mrd kr
FunTrade
12.11.2020 kl 11:11 1364

Norge sponser allerede i massevis til flybransjen. Ingen andre land har permiteringsordninger så gode som i Norge. Det er delt ut lånegarantier på 6 mrd kroner, det er avgiftslettelser her og der.

At et spekulativt selskap med over 90 mrd i gjeld ved nyttår og som har tapt flere milliarder kroner siste 2-3 år plutselig lå så bra an, var jo bare fordi de rett før hadde fått ny egenkapital via en emisjon, dog var det ikke bedre enn at EK-andelen var langt under 10%.



Redigert 12.11.2020 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
MHInvest
12.11.2020 kl 11:11 1359

Da IAG forsøkte å kjøpe opp Norwegian våren 2018 skal det ha blitt diskutert et bud på rundt 350 kroner per aksje.

Smart valg å ikke selge👍

Storbanken HSBC kutter igjen Norwegians kursmål etter at regjeringen tidligere denne uken sa nei til ytterligere krisestøtte.

Nå mener banken at aksjen skal ned til 10 øre, noe som er 82 prosent under nivået aksjen ble handlet for onsdag ettermiddag.

Slettet bruker
12.11.2020 kl 12:38 1214

Støtt til dels SAS igjen og Widerøe som før. Glem Norwegian.