Fjord1 - på tide å kjøpe. Historisk lav RSI - penger på gata

Slettet bruker
FJORD1 26.09.2018 kl 19:44 1808

Bare en gang tidl har Fjord1 hatt så lav RSI. Åpenbart billig nå, på alle mulige måter.

Feita utbytter, billig i kurs, og enorm portefølje av kontrakter mot staten.

Veldrevet og tjener peng som gress. Snart 60 kr for Fjord1.

Løp å kjøp! Penger på gaten !
Redigert 20.01.2021 kl 16:26 Du må logge inn for å svare
eehgil
27.09.2018 kl 07:24 1679

Jeg har stusset på de siste måneders nedgang. Alt ser, som du skriver, rosenrødt ut fundamentalt?

Det blir handlet med en del ganske store poster, er det noen av hovedaksjonærene som selger se ned/ut?

Til tross for gode utsikter og resultater, mener markedet at Fjord1 er priset høyt nok, eller for høyt? Fjord1 har en stor flåte, men mye er svært (svært!) gammelt..

Usikkerhet rundt de nye helelektriske sambandene? Mye teknologi som er "under utvikling" her.

børst
27.09.2018 kl 08:42 1617

Har lagt merke til dette jeg også, men er skeptisk. Mange av dagens lønnsomme fergesamband kommer til å bli erstattet av broer innen 2025.
eehgil
27.09.2018 kl 08:53 1597

Så vidt jeg vet er alle nye fergekontrakter bruttoanbud. Dvs. at staten/fylket får alle bilettintektene. Så rederiene har ingen risiko (eller oppside) med tanke på trafikkutvikling.

Selv om det blir bygd en del broer og tunneller så tror jeg ikke dette vil påvirke fergerederiene i stor grad. Det er fremdeles mange fergestrekninger igjen, og den generelle trafikkøkningen kompenserer for tunnellene. Dvs. at jeg tror det totale antallet ferger i drift, eller ihvertfall den totale tonnasjen, neppe vil gå ned.
Slettet bruker
29.09.2018 kl 16:27 1456

Tikker fint oppover dette.
Snakk om å treffe den eksakte bunn!