Sektorrotasjon Solstad Offshore - totalt feilpriset, target 20kr

Davinci_me
SOFF 14.11.2020 kl 11:17 89689

Sektorrotasjon Solstad Offshore - totalt feilpriset, target 20NOK.

Ticker: SOFF

Solstad ble restrukturert i høst. Man slettet 99,9 % av utestående aksjer i selskapet, man slettet 33% av gjeldensom som pålyd på over 10 milliarder NOK. (Fortsatt gjeld på ca 20 mrd)

Etter forrige restrukturering juni 2017, så mente markedet at selskapet var verdt 2,9 milliarder (10 kroner i aksjekurs og 291 millioner aksjer). Det var etter sammenslåingen av Farstad, Remøy, Solstad og Deep Sea Supply, ingen bankgjeld ble ettergitt, bare skjøvet på. Nå er 10 mrd konvertert til 50 millioner aksjer.
egenkapitalen er økt med med 10 milliarder. Flere mener en markedspris er omlag 1,5- 2 mrd. - det gir en implisitt verdsettelse pr aksje på base case 20 kr - best case 27 kr.

Med dagens sluttkurs på kr 4,90 er selskapet kun priset til 357 millioner(72,88 mill * aksjekurs 4,90)!

Ut fra dette mener jeg det definitivt er mye oppside herifra for den litt tålmodige. Det er heller ikke store utvannende emisjoner e.l. som er planlagt. En særdeles liten rep emisjon kommer ja, og muligheter for ledelse å kjøpe aksjer, men til gjengjeld mot 3 års lockup. Dette har i sum liten påvirkning. Dog er sentimentet(et positivt
sådan) for denne typen aksjer er nærmest fraværende i dag, men kan fort komme tilbake når den verste hypen med grønne selskaper priset til x antall milliarder gir seg. Markedet for oljeservice vil fortsatt være der, og selskapet er godt posisjonert for vindkraft/fornybar energi.

Det vi nå så etter vaksinenews, er at det er lys i tunellen for den shortede og herjede oljeservice. Etterspørsel etter skip er ventet å ta seg kraftig opp høsten 2021. Det kan bli en omvendt dobbel whammy - med økende etterspørsel på vindkraftutbygging og support world wide i oljeservice og sub sead operasjoner.

Eierstruktur - sterke eiere - trackrecord - ESG?

Aker Capital AS med Røkke i spissen eier omlag 25% av selskapet - alt Røkke har tatt i siste 6 mnd har blitt til gull. Dem er solid posisjonert inn mot vind og annen Offshore aktivitet. Jeg tipper vi på først kommende fredag får en smakebit 19.11.20, på ESG planene til Røkke for selskapet. Aker Wind, Aker Carbon og REC - Røkke har en plan. Han vil nok bevisst dreie SOFF inn mot ESG - får å få en reprising. Dette har mange fordeler, deriblandt forholdet til lånegiver og bedre betingelser. Skulle selskapet måtte hente kapital ila 2021, vil det kunne gjøres til langt over dagens kurs hvis Røkkes plan slår til.

Aksjer/utvikling

Det er 72,88 millioner aksjer i selskapet etter restruktureringen, aksjen startet på 5 kr, ble solgt ned til 3 tallet siste to ukene da Danske Bank nr.20 solgte seg helt ut. Dette på lavt volum *Infront topp 50 aksjonærlister pr 10.11.20. De skal være helt ute av selskapet nå. Aksjen ble solgt ned på marginalt volum under 600.000 aksjer pr dag, siste dagene er volumet tatt seg kraftig opp og volumet fredag var på over 3,8 millioner aksjer, eller tilsvarende 6% av selskapet.

Kursutviklingen fra bunn kan se noe voldsom ut - men i realiteten, er det svært få som fikk kjøpt aksjer på 3 tallet, dem fleste har nå et snitt på 4,50-4.60 i denne. Intradag fredag, ser denne meget spennende ut og ikke noe klassisk pump and dump.

Aksjen er heftig omtalt og diskutert på Aksjesladder og Xtrainvestor siste døgnet. Fredagens episode av aksjesladder hører man en av Norges beste tradere
har kjøpt seg opp i SOFF og har troen på en reprising fremover. Dette er de samme personene som detekterte Havyard når den lå på 3-4 kr. Havyard gikk til 12 kroner før det snudde, jeg tror det samme kan skje med Solstad kommende tiden. Det kan bli volatilt, den kan svinge en del men jeg tror vi skal opp mot 10 kr før folk tar gevinst her.

Det er 9,9 millioner frie aksjer utenfor topp 20 - lister fra Infront viser generelt at TOPP 50 øker betydelig pr onsdag 11.11.20. Det er rett og slett
for lite frie aksjer i markedet, samt at jeg kjenner mange med 100.000 + aksjer som er nisjeaksjonærer som ikke selger ved første mulighet.

Det er også satt en short meg bekjent på 200.000 aksjer på 4,40. Den er ikke innløst pr fredag den 13 :) - den kan svi i uken som kommer.

Jeg tror det er flere positive utfall her, en er jo en reprising på at det er lys i tunellen mtp vaksinenews, at vi får frem mot jul en sektorrotasjon mot oljeservice og at Solstad er og oppfyller alle vilkårene for en nyttårsrakett. Når markedet i tillegg opplever en FOMO (Fear of missing out, da krakket etter valget eller lockdown aldri kom) vil nok slike små nisjeaksjer reprises på en ganske syk måte. Uansett på dagens nivå rundt 5-6 kr vil jeg påstå at denne aksjen kan kjøpes av de langsiktige som for de kortsiktge traderne.

Jeg tror selskapet skal etabelere seg mellom 8-10 kr før neste rykk kommer.

Det beste av alt - selskapet har fått utsatt låneforfall (avdragsfrihet til 2024) :)

Kilder:

- Xtrainvestor.no
- https://www.solstad.com/investors/
- https://www.infrontfinance.com/
- E24.no
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Mossegutt
22.01.2021 kl 00:01 5510

Må vel kunne sies at dagens utvikling var både skuffende og overraskende. Satser på at vi setter enn stødig bunn rundt 8 kr, og snart drar nordover.
Seriøs
22.01.2021 kl 07:42 5396

Er redd denne går videre ned i dag. Responderte dårlig på siste kontrakten og aksjen virker for dyr p.t
R1234
22.01.2021 kl 07:47 5447

Er litt redd for at disse kontraktene blir fulgt av for mange vanlige arbeidere, og dermed får vi ikke volum vi trenger for videre oppgang, og etablering av dobbel bunn.
Det må større til før denne går 10-15% på nyhet.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 08:53 5401

Her må man bare smøre seg med ytterligere tålmodighet.
Soff aksjen vil komme når ytterligere og lengre kontrakter meldes, først når større aktører tar tak i aksjen vil vi få mer varig stigning og den kan skje snart.
Akkurat nå er det mange kortsiktige og vaklende aktører som bidrar til å styre denne ned i tillegg til algoritmer som jobber.
For min del er det ikke aktuelt å selge, kjøpte faktisk mer igår.
Topp 20 er meget stabil etter at Danske Bank kom seg ut og at Aker er en så solid aktør i selskapet vil kunne bidra til spenstige meldinger framover, eksempelvis utskilling av egen ESG del.
Vi er 60% høyere enn for 3 mnd siden.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 12:42 5312

Dagens liste viser at Topp 20 fortsetter å øke i Soff.
Atle S. Pedersen + 30k
Nordnet Livf. + 18k
Swedbank - 3k.

https://www.solstad.com/investors/
Slettet bruker
23.01.2021 kl 06:09 5189

Vi slapp å vente så lenge på glad nyheter. Synd Oslo børs var i rødt, da dette trolig bidro til å bremse oppturen. Tror uansett ikke at kursen etablerer seg over 10 før Maxmus usikkerheten er landet, eller andre signifikante nyheter kunngjøres (Doggebank e.g.)
Redigert 23.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
Puffen
23.01.2021 kl 12:02 5099

Synes dette går riktig veg. Steg for steg. Har også lyst å minne om et spørsmål jeg stilte flere ganger før jul; Hvorfor har Siem Offshore høyere MCAP enn Solstad ? :) God helg
Puffen
23.01.2021 kl 12:04 5115

Synes dette går riktig veg. Steg for steg. Har også lyst å minne om et spørsmål jeg stilte flere ganger før jul; Hvorfor har Siem Offshore høyere MCAP enn Solstad ? :) God helg
Slettet bruker
23.01.2021 kl 16:42 5004

For meg virker børsmeldingene bremsende på kurs fallet som har dominert siste tid. I desember etter en hel bråte nye kontrakter lå kursen å snuste på 10. Dette er riktig nok et rundt tall som bringer med seg motstand, men kursutviklingen i januar har grovt sett vært nedadgående. Det er bra med nye kontrakter, men for min egendel har jeg ingen forventninger til at kursen passerer 10kr før Maximus er avklart eller noe signifikant kunngjøres (doggerbank feks.).
Redigert 23.01.2021 kl 16:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 17:26 4985

Strilakongen,
Skjønner hva du mener, men jeg mener at kursen burde vært betydelig høyere basert på hva som har kommet av kontrakter siste 35 dager, men det vil bli priset inn etterhvert.
En liten oversikt over hva som faktisk har kommet siste 35 dager er:

- Normand Surfer 550 dager
- Far Spica kontrakt ut 2021
- Normand Supra 90 dager

- 3årig rammeavtale med Exxon Mobil i Brasil
** Normand Swift først ute der med 3mnd, startet i slutten av desember 2020.

- Normand Serenade 2 brønner + opsjon på ytterligere 3 brønner
- Normand Arctic 3mnd + opsjon på ytterligere 3mnd
- Normand Maximus 5mnd

- Normand Scorpion og Normand Sirius kontrakt til August 2023.

- Normand Navigator, Normand Frontier og Normand Australis tildelt kontrakt på til sammen 450 dager.
* Normand Frontier direkte til annen 3mnd kontrakt etterpå.

- Normand Commander utvidet sin kontrakt til 2026
- Sea Forth 1 år + opsjon på ytterligere 2 år.
- Normand Energy 5mnd
- Far Samson 3mnd + opsjon ut 2021
- Normand Jarstein 2mnd + 1mnd opsjon + 2mnd annet oppdrag før Ørsted Havvind prosjekt(Jarstein i jobb hele 2021)

-Normand Fortress reaktivert fra opplag gjennom siste 4,5 år og har fått viktig Havvind kontrakt for MHI Vestas og starter i mars(140 dager + opsjoner)


Vet ikke hva man skal kunne forvente, men personlig synes jeg dette er ganske formidabelt tidene tatt i betraktning.
Soff har en stor flåte og derav trenger vi mange oppdrag, men synes absolutt dette begynner å lukte godt.
Redigert 14.02.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 17:43 4983

Er ikke uenig med deg Turbo. Men markedet er ikke helt enig med oss. Noe som får meg til å mistenke at jeg har oversett at et eller annet fundamentalt.
Slettet bruker
23.01.2021 kl 17:48 4974

Har opplevd dette i flere selskaper tidligere, en forsinkelse til det går opp et lys for flere og at det settes fart.
Topp 20 er meget stabil og øker sakte men sikkert, de sitter på 80% av aksjene. I all hovedsak er det småaksjonerer som de fleste av oss som bidrar til at kursen ikke beveger seg mer.
Dette vil komme når større kjøpere kommer på banen, for min del er det ubegripelig at noen selger på disse nivåene, men det er selvsagt opp til enhver.
Doggerbank tildeling hvilken dag som helst kan gjøre ekstremt utslag dersom Soff får tildelt noe, det samme kan en 2-3 års avtale på N.Maximus.
Da snakker vi ikke 9 eller 10 kroner lenger.

Mens jeg skriver får jeg melding på telefonen om at Normand Serenade er chartret inn på en 7dagers sak nå.

http://westshore.no/

https://www.vesselfinder.com/?imo=9408229
Redigert 23.01.2021 kl 17:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 18:00 4999

Kan legge til at selskapet på q3 meldte at backlog pr utgangen av q3 for de neste 12mnd utgjorde 3,55 mrd.
Alt det som har kommet av kontrakter som nevnt ovenfor vil bidra til å høyne den for 2021.

Mulig at Met1976 kan gi en kvalifisert gjetning på hvor mye vi snakker om i kroner på de kontraktene som de 17 fartøy har sikret seg.
Redigert 23.01.2021 kl 18:16 Du må logge inn for å svare
R1234
23.01.2021 kl 18:22 4985

Det som og er interessant er hva folk tror den nye gjennomsnittskursen er for SOFF? Ved normal oljepris og normal pågang av ordrer? Rundt 100?
Slettet bruker
23.01.2021 kl 18:52 4996

Slik kan du ikke tenke. Husk at refinansieringen i høst bombet ut en haug nye aksjer. Men at Solstad kan ha 10 milliarder market cap om de endelig begynner å drifte med EBIT +250 mill i året skal du ikke se bort fra. SOFF har nå en verdi på omtrent 500 mill. De siste kontraktene på fredag kommer til å sende SOFF opp på mandag og videre de neste dagene mens vi venter på Doggerbank new. Morgendagen blir en billig inngang. Tiden er inne.
Puffen
23.01.2021 kl 18:53 5009

Husk at de også spiser av backlogen hver dag de er i aktivitet. Så det vi helst vil ha er påfyll som overgår løpende omsetning. Og den er ikke så helt enkel å bedømme på lang avstand
Slettet bruker
23.01.2021 kl 19:09 5011

Selvsagt,
Helt klar over det, men backlog forteller endel om hva man kan spekulere i årsomsetning for 2021. Utfordringen ift dette er selvsagt at vi vet lite om kontraktsverdiene på de forskjellige kontraktene. Men flere av disse kontraktene strekker seg utover 2021 og vil således bygge opp backlogen videre.
Vi vet også lite om DB, men får håpe at de når har stålkontroll på kostnadene.
Og det var mest det jeg hadde i tankene.
Redigert 23.01.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 19:12 5112

"De siste kontraktene på fredag kommer til å sende SOFF opp på mandag og videre de neste dagene mens vi venter på Doggerbank new. Morgendagen blir en billig inngang. Tiden er inne."

Tror du er inne på noe der, om ikke på mandag så stabilt utover i uken.
Merker økt interesse for Soff på diverse forum, tror det kommer til flere investorer etterhvert nå, kan gjerne håpe også på investorer med dypere lommer, skal litye til å kjøre denne betydelig dersom en eller flere aktører kommer på banen.
Telebusk
23.01.2021 kl 22:17 5042

Nå er det vel slik at Q4 vil bli første rapporten vi får etter restruktureringen. Hvis jeg har forstått caset er det ikke bare tale om reduksjon av gjelden på 10 mrd og avdragsfrihet på 3 år, men også skroting/salg av en del eldre skip. Har videre tatt en titt på flåten til Solstad og inntrykket mitt er at større deler av flåten har vært i oppdrag enn i Q3. Korriger meg gjerne, men er ikke de fleste av de større og dyrere skipene til Solstad i oppdrag nå? Når det gjelder PSV er vel disse billigere i opplag? Og Solstad rapporterer vel ikke heller ikke kortere kontrakter angående disse? AHTS lagger litt ser jeg, men kostnadene til vedlikehold av de større skipene har vel blitt redusert? På denne bakgrunn er det vel nærliggende at Q4 rapporten 25.02.2021 vil bli hyggelig lesning.
kuka
24.01.2021 kl 08:48 4967

Kanskje det er markedet som har oversett noe fundamentalt.

Før restruktureringen var i boks sist høst ble Soff priset til +/- 250 mill med mer enn 30 mrd i ustrukturert gjeld. For 3-4 år siden var Soff verdsatt til +/- 5 mrd, fortsatt med +/- 30 mrd i gjeld.

I dag etter at mer enn 10 mrd av gjelda er borte, blir selskapet priset til ca 500 mill.

Jeg tror ikke "markedet" ennå har absorbert hva dette innebærer. Noe økt offshoreaktivitet opp mot "fornybar" i tillegg til tradisjonell aktivitet kan raskt føre til rateøkning og ny vurdering av skipsverdiene.
Slettet bruker
24.01.2021 kl 10:09 4903

Det er uansett markedet som bestemmer prisen. Syntes selv prising av SOFF er vanskelig. Det er svært lite finansiell informasjon om kontraktene i børsmeldingene. Spennende blir det frem mot 25 og 29 februar, når Q4 og årsresultatet fra 2020 offentliggjøres. Håper kursen tar seg litt opp til da, vet ikke om jeg tar risikoen på holde aksjene i den periode Selv regner med det kommer en emisjon på ett eller annet tidspunkt for å bedre den finansielle situasjonen i selskapet, altså dersom SOFF ikke lander et monster prosjekt..
Slettet bruker
24.01.2021 kl 10:15 4912

Tror vi vil oppleve mye positivt i perioden fram mot q4😀
Slettet bruker
24.01.2021 kl 13:03 4817

Dersom som SOFF tildeles en underkontrakt i Doggerbank prosjektet så vil vi nok raskt se en betydelig kursheving. Gode døgnrater og meget god langsiktighet på kontraktene, tror det var 5, 10, 15 års kontrakter. Konkurransen er derimot tøff innenfor service og supply bransjen. At SOFF er ferdig restrukturert, har erfaring med tilsvarende prosjekt fra tidligere (Taiwan og for Ørsted), samt har meget sterke aksjonærer taler trolig til deres fordel.
Met1976
25.01.2021 kl 15:11 4672

Tror mange har problemer med å regne på SOFF nå, inkludert profesjonelle. Etter refinansieringen/restruktureringen er gjelden fortsatt på over 20mrd-det betales ikke renter før 2023 og abdrag før 2024. Det er vanskelig å vite hvor SOFF ligger før man får et, helstb 2 kvartaler hvor man ser hvordan det ligger an- ideelt sett bør jo SOFF øke kontantkassen endel fremover når de ikke betaler noe på lån, men så har man jo problemene med lave rater og nedskrivning.... Tror mange er på gjerdet rett og slett

-Så må man huske at det har vært trøblete år for ALLE innen offshore siden 2014, det er jo treghet i systemet- når markedet krakket i 2014/2015 hadde alle foprtsatt masse nye dyre fine båter på vei-disse var høyt belånt og kom etterhvert ut i et marked som var elendig og ikke i nærheten av å kunne forsvare investeringene-dette gjhaldt ALLE ikke bare SOFF

- Derimot hadde man fra 2014 og til ihvertfall 2017-2018 en fordel med at endel av båtene gikk på lange kontrakter inngått før krakket, disse betalte godt-men så begynte jo disse og gå ut, markedet kom seg ikke (lavere oljepris, lavere aktivitet og altfor mange båter ) noe som betydde at inntektene sank mens utgiftene ikke sank, det ga den kollapsen med konkurser, gjeldsberg, refinansiering etc vi fortsatt er inne i nå.

SOFF sin åpenbare fordel er selvsgat at de er ferdige med prosessen- DOF f.eks er enda ikke ferdige og det spørs om ikke det kan være en liten ulempe f.eks når Doggerbank skal deles ut....


-Ang Doggerbank- ser ut som endel "antar" SOFF får den- Doggerbank er ikke inne i min vurdering av SOFF, det blir en bonus...men husk at Doggerbank betyr lån, nybygging og inntektene ligger flere år frem i tid. Det e ringen quickfix for noe som helst (men vil nok ihvertfall kortsiktig være kraftig kursdrivende) og bety sikre innterkter langt frem.

- ESG, det er også nedel som snakker om ESG-senest ble det vel nevnt på Aksjesladder i helgen- SOFF har ingen åpenbarr ESG del å skille ut aka ACC/AOW eller lignende- en CSV blir ikke ESG selv om den frakter turbiner noen måneder. Nåp har jo SOFF satset endel på grønne løsninger for driften lenge (står endel på www.solstad.com) men en eventuell ESG-del blir imho kunstig-men markedet vil selvsagt elske det så at de ser på det slik Subsea7 nok også gjør er ikke helt utelukket. Vil være trigger selvsagt.



EDIt: Går til stadighet glipp av denne tråden fordi den ikke ligger i "Offshore"
Redigert 25.01.2021 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
Puffen
25.01.2021 kl 21:26 4466

Godt oppsummert.. Dette Doggerprosjektet blir fort et signalprosjekt som alle må ha. Og derved kjører prisen til bunns for den som "vinner".
Slettet bruker
27.01.2021 kl 20:21 4006

Tenker det er surt å være aksjonær nå om dagen. Det syntes jeg i hverfall. Hadde vært greit med noe positiv nå
Slettet bruker
27.01.2021 kl 22:44 3929

Flott artikkel i moregndagens FA om Havvind.(deler noe av teksten)

“Et økende behov for skip er gull verdt for norske redere som går inn i offshore vind. Allerede stikker de av med de fleste lange kontraktene, ifølge Clarksons-analytiker.”

“Ikke bare Europa
Kontraktene som ble delt ut i 2020 viser en interessant trend. Til og med 2019 var havvindkontraktene utelukkende for arbeid i Europa, men nå følger resten av verden etter.
I løpet av fjoråret var både USA og Taiwan representert. I Taiwan sikret blant annet Solstad Offshore seg to mellomlange kontrakter.
– Det forsterker det vi har sagt lenge, at offshore vindmarkedet «is going global», noe som bare vil øke i styrke. Vi tror markedet i Europa skal doble seg på fem år. Det er en vekst som etter hvert også vil vise seg i Taiwan, USA, Sør-Korea og Japan.”
Slettet bruker
28.01.2021 kl 08:24 3765

Ingen tvil om at det har vært et press på Soff kursen den siste tiden. Idag ser jeg på Topp 50 listen at Nordea Bank sin meglerkonto er redusert fra NORDEA BANK ABP, FIL 5,395,264 til 71,081 aksjer, det er en reduksjon på 5,3 mill aksjer for 2-3 dager siden.
Det er forsåvidt greit nok, men det jeg ikke skjønner er at det ikke har vært noen dager i nærheten av slik omsetning.
Så hva har skjedd her? Har dem lånt ut masse aksjer til shortkonto rett under 0,5% i tillegg til at dem har solgt noe.
Ikke vet jeg, skjønner ikke helt dette jeg, kanskje noen andre kan forklare.

Uansett en forklaring på uforholdsmessig drøy nedgang i det siste.
Slettet bruker
29.01.2021 kl 22:29 3459

For den ivrige:
https://www.linkedin.com/posts/solstadoffshoreasa_maritime-wellbeing-seafarers-activity-6760462731792404480-C3im

Soff ligger ut mye bra informasjon på linkedin
Slettet bruker
30.01.2021 kl 10:26 3191

Kom over denne da jeg søkte litt.

https://maritimt.com/nb/maritimt-magasin/theodora-elise-valgte-maskinen
Slettet bruker
30.01.2021 kl 18:58 3126

Har gått gjennom aksjonærlisten til SOFF mellom 21. - 28. januar. Det er ingen vesentlige utslag, men som forventet er Nordnet ute av listen. Under følger en kjapp oversikt:
AKER CAPITAL AS - uendret
DNB NOR BANK ASA EGENHANDELSKONTO - opp 87 aksjer
HEMEN HOLDING LIMITED - uendret
NORDEA BANK ABP, FIL - uendret
SWEDBANK AB - opp 2986
JARSTEINEN AS - Uendret.
CLEARSTREAM BANKING S.A. - opp 31630
DEUTSCHE BANK AKTIENGESELLSCHAFT, HANDELSBANKEN, SPAREBANK 1 SR-BANK ASA, THE EXPORT-IMPORT BANK OF CHINA, SPAREBANKEN MØRE - Uendret.
THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV - ned 66
ESPEDAL & CO AS, BNP PARIBAS SECURITIES SERVICES, SPAREBANK 1 SMN - uendret
KNUT INVEST AS - Ny på min liste, men har vært litt inn og ut siste tid. Posisjon uendret.
GJESTRUD ERLEND - uendret.
AVA AS - uendret
STAVANGER FORVALTNING AS - ny på min liste, ukjent hvorvidt det er noen endringer til SF sin posisjon.
Redigert 30.01.2021 kl 18:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2021 kl 19:26 3126

Endringer fra torsdag til fredagslisten av betydning utover topp 20.

21 Nordnet Livf. 253,419 minus ca. 46,567
26 CitiBank 143,746 pluss 41,766
28 Heden Holding 120,000 pluss 10,000
36 Danske Bank!!! 93,212 pluss 15,000
50 JP Morgan 55,241 INN

Topp 50 57 635 378 76,9%
Slettet bruker
30.01.2021 kl 19:44 3122

Er på sett og vis betryggende at det er en overvekt av kjøpte aksjer blant de største. At det blant de største ikke er store salg fremstår positivt.
locksley
30.01.2021 kl 20:46 3150

Veldig bra at gidder å lage disse oversiktene, strilakongen!
FarmerX
30.01.2021 kl 23:09 3089

Takk for oversikt, Strilakongen. Det er vel omkring en ukes forsinkelse på disse listene slik jeg har skjønt. En endring som ble gjort fredag vil nok ikke oppdateres før i slutten av uken. Spent på hva som skjer med kursen mandag
Slettet bruker
30.01.2021 kl 23:15 3087

i følge soff er siste listen pullet 28jan. har ikke infront eller andre måter å validere. vet akastor opererer med nesten to uker forsinkelse..
Slettet bruker
30.01.2021 kl 23:22 3098

På tek. med abb får man daglig topp 50 lister på alle selskapene på ose.
Slettet bruker
02.02.2021 kl 23:53 2847

ingen endring til topp 20 listen utover at clearstream har økt beholdningen med 950 aksjer - altså mellom 31.jan og 1. feb.
Slettet bruker
03.02.2021 kl 00:19 2878

https://www.solstad.com/investors/

fører statistikken selv..