Jeg kjøper hver gang prisen går ned

OleR77
NAS 14.11.2020 kl 16:48 29758

Norwegian kommer ikke til å gå konkurs. Prisen nå er rett og slett priset etter et sentiment om at Norwegian kommer til å gå konkurs, men det er frykt og ikke fornuft som har styrt den ned.
For mange arbeidsplasser i Norge står på spill, det er økende oppslutning på Stortinget om å gi Norwegian støtte og få i gang en ordning der flyselskaper vil få dekt sine inntektsfrafall som resten av næringene. Regjeringen er presset av FRP nå til å få i gang dette så kjapt som mulig.
Boeing skylder Norwegian mange milliarder, og denne erstatningen kommer når de har fått blitt enige om summen. 737 Max er på vingene igjen om ei uke eller to da flynekten blir fjernet av FAA ganske snart. Boeing og Norwegian kommer til å være mye bedre rustet da.
Vaksinene kommer til å rulle ut i før nyttår, og smitten kommer til å falle som en stein. Folk vil begynne å fly mer igjen.

Jeg kommer fortsatt til å kjøpe om vi går mer ned. Dette er en god mulighet til mange 3-siffrede % gains.

PS: Dere troll som sitter og kjeder dere med å spy ut om at "Norwegian har xx milliarder i gjeld". Ta dere en bolle. SAS har 12 milliarder i gjeld. Lufthansa har 40 milliarder i gjeld. Det stoppet ikke Tyskland fra å gi de nesten 100 milliarder i støtte under koronakrisen, som er et LÅN og som nå blir gjeld. Altså LANGT verre situasjon enn Norwegian er i. Alle flyselskaper med stor flåte har gjeld. Dere har ikke peiling på hva dere snakker om.
Redigert 21.01.2021 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 19:59 4798

Antall aksjer som kommer 9.Desember 18 766 666
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
OleR77
17.11.2020 kl 20:01 4793

Meglerhusene tar feil stort sett hele tiden. De er kanskje gode til å spå veien en kurs skal gå (det klarer de fleste å spå rett på), men målene deres bommer de på hele tiden
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
OleR77
17.11.2020 kl 20:07 4777

Det er alt for mange momenter inn i hvordan en kurs skal oppføre seg selv om det printes nye aksjer. Nyhetsbildet spiller trolig like mye og kan forsterke eller dempe kursfallet. Men i et vakuum der det ikke eksisterer drama, så vil prosentvis nye aksjer påvirke hvor mye kursen skal falle. Det er jo ganske logisk?
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 21:29 4664

Ole har fortsatt til gode å få ett eneste tall riktig. Må vel snart skje av ren tilfeldighet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 21:31 4657

Tallet til Tom er også feil; det kommer over 900 millioner aksjer inn i handelen 9. desember. Et lite poeng er at OSM Aviation har solgt alt som blir frigitt så fort som overhode mulig. Og det er jo hvor mange aksjer som presses ut for salg som har noe å si. Disse aksjene er allerede utstedt, men er i lock-up. De inngår i totalen på 3,7 milliarder aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
17.11.2020 kl 21:52 4585

Ole må ha det inn med teskje, og det skal han få.

mvh
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 22:03 4529

Dette er vel første gang vi ser at de tallene som rapporteres i Q3-rapporten fornektes. Selvsagt må man kunne ha sin antagelse om at eiendeler er vurdert for høyt, men passivasiden må jo være korrekt? F.eks: Total liabilities 66,841,300,000. Et stort tall, men er det umulig å ta inn???
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
OleR77
17.11.2020 kl 22:30 4461

Det ordner seg for Norwegian. Ro dere ned dere nå. :)
Mangr muligheter her.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
FunTrade
17.11.2020 kl 22:48 4412

Men du ser vel din egen kortslutning selv? Ved de to første frislippene av 900 millioner aksjer har aksjen falt 30% sier du. Da har jo kursen falt konstant (-30% i følge deg) uavhengig av hvor mange aksjer som var i markedet fra før.

(Nå har jo aksjene falt mye mer enn 30% ved hvert frislipp slik du hevder, dog tatt bare noen flere dager) .
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
FunTrade
17.11.2020 kl 22:55 4396

Tallene vet du, du sjonglerer med tall helt i tåka, og da tror jeg neppe du forstår dem heller. Glemmer å justere for valuta for SAS sin gjeld, bommer med Euro mot kroner når du fremfører Lufthansa's gjeld. Da blir det helt skivebom, ikke sant?

I dag ble det heller ikke bolle, men julekake
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
OleR77
17.11.2020 kl 23:00 4400

Skjønner at du kjeder deg, men SAS har mer gjeld enn hva de har i cash og eiendeler per siste kvartalstall.
Norwegian derimot har mer cash og eiendeler enn hva de har i gjeld.

Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
FunTrade
17.11.2020 kl 23:12 4376

Hehe, ja, SAS hadde negativ egenkapital 30.09, og 14 dager etter var dette rettet opp med emisjonen og konverteringen av gjeld. NAS var såpass dårlig stilt at de måtte gjøre det mye raskere etter lock down, allerede i mai. Snart er NAS tom igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Utbytte123
18.11.2020 kl 06:01 4214

Jeg tror Ole skal la tallene ligge og prøve å svare på to enkle spørsmål. Er Nas en god investering for en småsparer som har 100K kroner, og ikke råd til å tape pengene? Ser du ingen mulighet for at Nas går tom for penger og konkurs er et faktum? Svar ærlig om du klarer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Vest30
18.11.2020 kl 21:22 3957

Jeg er ingen “regulars” bare litt fasinert for å si det sånn. Fasinert av de som til de grader gamble på tro og hāp og ikke investeter med grunnlag i substans.
I dag søkte vel selskapet “konkursbeskyttelse” for restrukturering av gjelden. Så kan man vel bare gjette hva det betyr for dagens aksjonærer. Jada det er i Irland, men det er rent praktisk.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Vest30
18.11.2020 kl 21:38 3925

Jeg er ingen “regulars” bare litt fasinert for å si det sånn. Fasinert av de som til de grader gamble på tro og hāp og ikke investeter med grunnlag i substans.
I dag søkte vel selskapet “konkursbeskyttelse” for restrukturering av gjelden. Så kan man vel bare gjette hva det betyr for dagens aksjonærer. Jada det er i Irland, men det er rent praktisk.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 22:18 3879

Hvor mye kjøpte du for idag da Ole?



🤭
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
FunTrade
18.11.2020 kl 22:44 3815

I morra må alle småaksjonærene til pumpene. Utsikter til All Time Low aksjekurs og All Time High omsetning av antall aksjer (omsetningsbeløpet blir det selvsagt verre med).
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
KJEPET
18.11.2020 kl 23:26 3728

Teslabear skrev Innlegget er slettet
Prises til 5 øre. Blir nok heftig oppgang i morgen......
https://aksjelive.e24.no/article/0KBr2G
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Teslabear
18.11.2020 kl 23:32 3702

Lol, så kursen skal ned i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
FunTrade
18.11.2020 kl 23:41 3657

Teslabear skrev Innlegget er slettet
Jeg tror det ja.

Angir nicket ditt din posisjon i Tesla om dagen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Janic
19.11.2020 kl 09:46 3469

Takker igjen for "gratis" aksjer. Gleder meg til neste år på denne tid :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2020 kl 09:55 3451

Fikk du kjøpt billig av AerCap? Det kommer også en ny mulighet 9. desember. Da selger de resten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Janic
19.11.2020 kl 10:23 3410

9 desember er det sikkert høyere pris enn du og jeg har råd til
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2020 kl 10:28 3387

Blir nok mange NAS-aksjer under juletreet i år. Ser av omsetningen at det ligger an til å bli årets gave.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
FunTrade
19.11.2020 kl 10:45 3304

Jeg synes vi nå skal få NAS som et investerbart case igjen. Det er jo da særlig to parter som spiller hovedrollen i dette, aksjonærer og kreditorer/långivere. Rangeringen er jo enkel, her må det gis av begge parter, men prioriteten for å beholde mest ligger jo hos kreditorene. Det kan bli tøft for aksjonærene dette her.

Så har vi jo kundene da, som Schram har skånet. Er ikke så sikker på om han har juridisk hold for å skåne cashpoints-ene, men det ser ut til at han har skaffet seg garantier for dette fra kreditorene kanskje?
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2020 kl 10:58 3259

Det er et eget regelverk for cash-points, som NAS har utformet selv, og det kan neppe kreditorer eller aksjonærer blande seg inn i. Det er klart at ved konkurs så skrotes cash-points og refusjonskrav. Ellers ikke. Men dyrt er det - det renner jo på med cash-points for hvert minutt og lite har det vært å bruke dem på-
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
FunTrade
19.11.2020 kl 11:07 3235

Det høres bra ut for kundene og selskapet.

Blir verre med aksjonærene her nå, og sikkert også massive tap for kreditorer. Men, men, sånn er gamet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2020 kl 11:10 3228

Prisen dundrer ned TS. Hamstrer litt igjen du da eller? 🤭
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
OleR77
19.11.2020 kl 12:34 3106

Begynner å få veldig mange aksjer nå ja
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
FunTrade
19.11.2020 kl 12:46 3087

Du fikk med deg linken til fradragsskjema for realiserte aksjetap jeg la ut her tidligere?

Ikke boller i dag heller, julekake i dag også.

Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2020 kl 12:59 3045

Alle er tjent med at Norwegian overlever. Turismen, arbeidsplasser, markedsføre Norge utenlands, konkurranse i markedet. Nas kommer fryktelig når de får apparatet igang. Lisenser og alt er i boks.. de vil knuse de små
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2020 kl 13:02 3040

Andre vil ta over så ingen fare med dårligere tilbud osv osv. Wizzair er godt igang...
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
FunTrade
19.11.2020 kl 13:03 3045

Kan bli bra det, med nye aksjonærer og 1/3 av gjelden igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2020 kl 13:23 2996

Det bliver uden de eksisterende aktionærer. Interesserer du dig for flyselskabet Norwegian eller aktieselskabet Norwegian?

Ikke lang tid, til alle småsparerne står tilbage med et stort, rundt nul (0).
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2020 kl 13:34 2973

Flyselskapet er hva som er viktig. Gjelden halveres innen mars
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2020 kl 13:47 2933

Ja men du må da som aktionær være bekymret?
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
FunTrade
19.11.2020 kl 13:47 2944

Ja, det er jo viktigst. Det er jo også viktigst for de nåværende småaksjonærene som hyler her og ønsker seg statlige penger.

Så da blir det jo slik, med nulling av eksisterende aksjonærer, eller noe i nærheten av nulling som noe rundt 90-95% utvanning. Akkurat som i mai i år. Problemet er imidlertid at de ikke skjønner det selv enda, derfor kjøper de nå igjen, akkurat som i april. Det går rett og slett ikke inn, kursen burde stupt til bunns i dag, mye mer enn det den faktisk gjør.

Men det får jo være deres sak.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare
Objektiv
19.11.2020 kl 14:01 2914

Jeg under meg over det enkelte skriver her. Jeg håper jo at det skyldes at de prøver å drive kursen oppover. Tror de på det de skriver er det egentlig bekymringsfullt. NAS var egentlig mer eller mindre konkurs før mars i år. Nå er de det faktisk. Egenkapitalen er borte og reell verdi på aksjen er i minus. De er fortsatt børsnotert, ja. Og det kommer sikkert til en eller annen løsning der fly og mannskap flyr videre i NAS navnet eller i annet navn. Men å tro at dagens aksjonærer sitter igjen med en verdi etter at alt dette er landet er i overkant naivt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:43 Du må logge inn for å svare