Archer - cashmachine

Slettet bruker
ARCHER 15.11.2020 kl 23:25 29010

Archer er mitt i puddingen.

https://finansavisen.no/nyheter/markedskommentarer/2020/11/15/7588503/oljeselskapene-kopierer-tobakken


Archer vil fra nÄ vÊre tilbake der de var fÞr covid, og levere ca. Usd 120 mill. i Ebitda, med forventning om enda mer.

De vil bruke Usd 30 mill. til rentebetjening, og ca. Usd 40 mill. til investeringer.

GjenvĂŠrende Usd 50 mill., er cash som kan benyttes til nedbetaling av gjeld. Dette utgjĂžr ca. Nok 3,3 pr. aksje i dag hvert Ă„r fremover.

Er det ingen som klare Ä forstÄ at aksjen er veldig billig?

Hadde selskapet vĂŠrt uten gjeld, ville de kunne betalt disse 3,3 pluss rentene i utbytte, som samlet tilsvarer ca nok 5,3 pr. Aksje.

Dette klarer de pÄ driften i dag, de er refinansiert, trenger ikke mer kapital, det er ikke noe som skulle tilsi svakere drift fremover.

Jeg mener aksjekursen i dag burde vÊre ca. Nok 15-16, og ca. Nok 25-26 nÄr de blir gjeldsfrie. Da vil fortsatt investorene hele tiden oppnÄ 20 % direkteavkastning.

Archer er steinrobust, de klarere selv i oljekrise og coronakrise Ä nedbetale pÄ sin gjeld. De har ikke utviklingsrisiko da de allerede har sine produkter, de har ikke vekstrisiko, da de allerede har denne drifte, de har heller ikke emisjons eller refinansieringsrisiko.

BÞrsens tryggeste aksje, med stÞrst avkastning. Gjeldsnedbetaling er sparing og Þkning av egenkapital. Regnskapene har hatt store underskudd pga. langvarig verdifall og naturlig nedskrivning pÄ Archers kjempeverdier. Den lÞpende driften er som beskrevet over og leverer 150% av bÞrsverdien i gjeldsreduksjon pr. Är. Bare siste 12 mnd. er gjelden redusert med ca. 7 kr. pr. aksje. Dette er netto rentebÊrende gjeld, sÄ ikke noe juks. Nok 3,9 av disse 7 kom fra driften, 3,1 ble ettergitt av Sdrl mot lavere konverteringskurs for lÄn. Restgjeld til Sdrl som er konvertibel pÄ kurs 3,8 er kun pÄ 120 mill. Dersom ikke gjelden tilbakebetales vil den bli konvertert med 20 % utvanning. Dette vil uansett vÊre helt ok, da en blir kvitt gjeld pÄ 120 mill. for kurs pÄ 3,8, sÄ lenge kursen er betydelig lavere enn 3,8.


Hva gjÞr at markedet ikke oppfatter dette, det er bare tidsspÞrsmÄl, se linken til artikkel Þverst.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:35 4539


Det er mer for Ä fÄ hun som lÄ pÄ 2,73 til Ä angre skikkelig om hun fikk solgt :-)

Jono
18.11.2020 kl 16:35 4560

Din kranglefant! :-)
Ja, jeg har ogsÄ fÄtt med meg at eier mer enn 100 000 aksjer, at han kanskje har skrevet om 1 000 000 aksjer, hÄper og tror at bare var en dÄrlig spÞk.
Nei, jeg er ikke noe glad for eller i "noen" som "hausse" denne uten en god grunn, like lite som alle "ekspertene" som spÄr mine NEL aksjer i 5 kroner, at mange har gÄtt glipp av store gevinster! :-(
Jono
18.11.2020 kl 16:38 4554

Har du sÄ mye "innside" til Ä vite at var en hun og ikke en han?
Som jeg har skrevet om mange ganger, flere grunner til at noen selger, enten for Ă„ plassere pengene sine i andre selskaper eller betale gjeld? :-)
Slettet bruker
18.11.2020 kl 16:40 4558

Ihvertfall ikke mye Ă„ skryt av idag.

Samme kurs som pÄ mandag
Rakettrally
18.11.2020 kl 21:20 4378

Slettet bruker skrev KLX, HAL og BKR videre opp.
KLX viser samme styrke som Archer :)
Jono
18.11.2020 kl 21:24 4372

God bedring Power! Du framstÄr mer og mer som en dÄrlig taper. Selv er ikke noe opptatt av om jeg fÄr rett, har ingen tro pÄ at vi ser 3 kroner pluss i Är dessverre for deg, kanskje til neste Är. Archer mÄ fÞrst nedbetale mye mer gjeld og vise at de klarer Ä tjener penger i Argentina! :-(
Som skrevet til deg fĂžr, ikke noe lurt Ă„ "legge alle sine egg i samme kurv"! :-)
Jono
18.11.2020 kl 22:46 4289

Regner med at det er denne du skriver om, stiger i "etterhandel" ogsÄ, om jeg ikke husker feil, en "datter" som Archer eier 28% av;
https://finance.yahoo.com/quote/KLXE?p=KLXE&.tsrc=fin-srch
PS: For kanskje denne linken forteller mer om dette selskapet, minner meg om Archer sin aksjekurs, at de begge holder fĂžlge;
https://finance.yahoo.com/news/klx-energy-services-holdings-nasdaq-135727458.html
Redigert 18.11.2020 kl 22:49 Du mÄ logge inn for Ä svare
toppskarv
18.11.2020 kl 23:01 4280

Archer har vel 11% i KLX. Men det blir uansett en spennende dag imorra. Kanskje ser vi en NOL😀
Jono
19.11.2020 kl 00:02 4205

Beklager og takker for at du korrigerte meg, tar meg ikke god nok tid til Ä lese meg opp, at jeg hadde lest om deres eierandel i Quintana pÄ 28,1%!
https://www.archerwell.com/archer-limited-archer-supports-the-planned-merger-between-quintana-energy-services-inc-and-klx-energy-services-holdings-inc/
God natt, og samme her, men er noe i tvil, tror vi kan se 2 kroner og 50 Þre igjen, sÄ alt for mange kortsiktige aksjonÊrer, samme som i Natto, at mange kommer til Ä ta gevinstene sine i morgen, eller andre dÄrlige nyheter som kan komme, for hvem vet, alltid noe som vet mer enn oss andre! :-)
https://finansavisen.no/nyheter/markedskommentarer/2020/11/18/7589913/sur-stemning-pa-wall-street
Redigert 19.11.2020 kl 00:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
Anywhere
19.11.2020 kl 08:54 3990

Ser at det ligger noen forsÞk pÄ Ä skape oppfattelse av salgsvilje ned mot gÄrsdagens sluttkurs fÞr bÞrs i dag, men det er ikke store poster.
Anywhere
19.11.2020 kl 09:29 3965

Salgsposten pÄ omkring 160K like over 2,7 blir lagt ut igjen i dag. Blir den spist eller er det kontrollert press?
Slettet bruker
19.11.2020 kl 10:17 3888

Here we go again 🙄
Anywhere
19.11.2020 kl 10:24 3890

What do You mean, Thepower? BÞrsen er temmelig rÞd, mange aksjer som har gÄtt bra konsoliderer en del i dag, men Archer ligger forelÞpig i pluss....Relativt lav omsetning.
nafa
19.11.2020 kl 10:43 3943

Man kan da ikke sitte Ä se pÄ kursbevegelser hver time og hver dag og trekke slutninger pÄ langsiktige kursmÄl ut fra det.
GÄr man et halvÄr eller litt mer tilbake i tid, sÄ ser man at kursen stiger over tid fra rundt 1,70 og fram til i dag hvor kursen har steget med noe volum til over kr 2,50.
Det er da en fin begynnelse det. Mye uforventet galskap skal skje hvis ikke kursen skal videre opp framover.
GT2RS mener vi bÞr forvente minst en 10-dobling noe framover i tid, og det er nÄ jeg helt enig i ut fra de fundamentale forholdene vi vet om per i dag.
Og som han sÄ fint har informert oss andre aksjonÊrer om.
Jeg blir ikke forbauset om kursen nÄ vil svinge en tid mellom 2,3 og 2,7, og det kanskje noen mÄneder framover.
Uansett jeg sitter stille som en mus.
Slettet bruker
19.11.2020 kl 12:01 3886

Jeg mener vi begynne den slow drip ned mot 2kr igjen pÄ piss volume
nafa
19.11.2020 kl 13:25 3803

Spiller vel ingen rolle hvis det skjer, du skal vel ikke selge nÄ likevel ?
Pissvolum ned og vesentlig stĂžrre ved oppgang er uansett et godt tegn for oss langsiktige.
Men for de som ikke kan, eller ikke har tÄlmodighet til langsiktighet, sÄ er nok dette feil aksje Ä sitte i.
Jono
19.11.2020 kl 17:34 3659

Bommet bare med 5 eller 8 Þre fra hva jeg skrev om i gÄr, ved stengetid for Ä vÊre helt korrekt, og bare flaks! :-)
For trenger ikke Ä bestige fjelltopper for Ä fÄ hÞydeskrekk, men en ok hobby for meg, mye mer spennende enn Ä bestige hÞye fjell! :-)
Nok en god dag for mange av mine aksjer, NEL har tatt seg inn igjen, bare de 2 siste mÄnedene, nesten xxx K i papir gevinst, bare i dag, nesten xxx!
Bare papir penger, med en omsetning pÄ 883 millioner, beskriver en aksje som er likvid, leste om at bare i september ble omsatt for 11 milliarder!
Kan sjekke selv pÄ denne linken; https://bors.finansavisen.no/
Mye mer spennende for meg enn lotto og tipping!
Fra spÞk til alvor, sÄ hÄper jeg bare at vi snart er kvitt alle som mÄ selge av en eller annen grunn, flere aksjer i Archer. Helt flatt for Petrolia, DNO noe tilbake, for Ä nevne noen av mine "brune aksjer"!
Bare Ä hÄpe at de som selger seg ut, tar sine gevinster fra sine kjÞp til under 2 kroner, kanskje har et hÄp om Ä kjÞpe seg inn igjen pÄ lavere kurs, noe jeg ikke har noen tro pÄ selv, men man vet aldri. Aksjer er som havet, bÞlgene som gÄr opp og ned!
Vet ikke helt hvorfor, men har fÄtt fÞlelsen av at det er fredag allerede, Äpnet en god og dyr rÞdvin! :-)
Rakettrally
19.11.2020 kl 18:11 3600

Du kan nyte en god, dyr rĂždvin etter dagens opptur i NEL :)
Jono
19.11.2020 kl 18:49 3550

Takk for det, smaker bare bedre og bedre, nÄ fÄtt romtemperatur. Ikke bare i dag, men mindre enn 2 mÄneder siden stod i 15 kroner og 20 Þre. Selv solgte noen i sommer for 22,30 med selvkost 2 kroner og 8 Þre. Skriver ikke bare for Ä skryte, men for Ä pÄminne om at man ikke bÞr legge alle eggene sine i samme kurv!
Bare sÄ dritt lei alle som klager og syter, sitter selv med store tap i Archer, og som jeg har skrevet om fÞr, at om jeg skulle solgt flere aksjer i NEL, mÄtte vÊre for Ä kjÞpe flere aksjer i denne og Petrolia, som er like lite likvide som Archer, kanskje ogsÄ noen i DNO!
Tror mange tar meg for Ä vÊre en "pain in the ass" for Ä si det slik, og mÄ innrÞmme, at jeg liker Ä provosere! :-)
Samme det, sÄ framstÄr bÞrsen som en "snopebutikk", sÄ alt for mye Ä velge mellom, ikke sÄ lett Ä velge, i kveld kunne tenkt meg salt lakris! :-)
Feilen jeg har gjort selv sÄ alt for mange ganger, forsÞkt Ä fange en fallende kniv, kjÞpt mer i mine taper aksjer, som f.eks. THIN hvor jeg sitter med tap pÄ mye mer enn enn halv million kroner, ville vÊrt mye rikere om jeg hadde kjÞpt flere aksjer i NEL!
Har ogsÄ skrevet om, at jeg bÞr og burde solgt mine taper aksjer privat til eget AS, sikkert kan bli en 0 skatteyter i noen Är framover, om dette er ett mÄl!
Selv har jeg ikke noe behov for Ä skryte pÄ meg noen ting, ikke alle mine investeringer som har vÊrt like gode, men blir for dumt nÄr noen gÄr "all in" i en aksje uten Ä forstÄ eller lese seg opp fÞrst, ikke minst mÄ Norwegian vÊre ett godt eksempel pÄ, at noen en gang eller flere, en god opplevelse av Ä reise med, at framstÄr som billig, derfor brukte sine feriepenger til Ä legge alle sine "egg" i samme kurv! :-)
Kan bare love deg, at min vin begynner Ä virke i min pingle kropp, blir som dop, blir bare mer og mer hÞy pÄ det! :-)
PS: kunne sikkert skrevet mye mer om, men sikkert skrevet mer enn nok om, at noen ikke gidder Ă„ lese mine lange kommentarer heller!
Jono
19.11.2020 kl 19:20 3509

Som jeg har beklaget, har beklaget til en som korrigert meg i gÄr om at ikke 28, men bare 11% eierandel, som kan se for seg at Archer kan blir fusjonert sammen med?
Framfor Ä se pÄ TV i kveld, har forsÞkt Ä lese meg opp, men for meg framstÄr som en en god lÞsning, om ikke i Är, kanskje neste Är?
https://simplywall.st/stocks/us/energy/nasdaq-klxe/klx-energy-services-holdings?blueprint=1330100&utm_medium=finance_user&utm_campaign=intro&utm_source=yahoo
Har skrevet om at jeg kunne "tenkt meg selv" Ä lÄne penger for Ä kjÞpe flere aksjer i Archer, men kommer ikke pÄ tale, men med en hÞy og god pris pÄ NEL, har noe Ä selge, ikke minst om jeg kjÞpte flere aksjer i min taper aksje Archer, ikke minst har natten pÄ meg til Ä tenke over.
For om om en ting er sikkert, kommer vi til Ă„ se flere fusjoner framover, ikke minst innen oljeservice, andre som har noen tanker om?
nafa
19.11.2020 kl 20:44 3454

Hei Jono !
Vet ikke hvor interessant dette du her skriver om er, men at det foregÄr et eller annet som er Ärsak til at kursen pÄ dÞd og liv holdes sÄ lav som dette over tid,
er vel ikke usannsynlig.

Ellers uttaler GT2RS at Archer er "UNIK" !!
Dette utrykket brukes ofte og siden jeg ikke i sÊrlig grad har satt meg inn i dette selskapet, annet enn det jeg har lest om her pÄ trÄdene,
kunne det vÊrt interessant Ä fÄ vite/presisert litt nÊrmere hva i selskapet som gjÞr dette selskapet sÄÄ UNIKT i forhold til andre eller konkurerende selskaper.
Redigert 19.11.2020 kl 20:44 Du mÄ logge inn for Ä svare
Jono
19.11.2020 kl 21:40 3431

Nafa, og som du selv skriver om deg selv, framstÄr som en nybegynner eller bare en som Þnsker Ä framstÄ som, meg ikke kan gi deg andre gode rÄd, enn hva jeg har skrevet om.
Nei, kjenner ikke GT mer enn deg, men som andre har skrevet om, pleier Ä vÊre flÄsete selv, har tapt flere millioner, men hva jeg skriver om NEL, er helt sant!
Har vÊrt aksjonÊr i Archer over flere Är, at fÞrste gangen jeg kjÞpte noen 10K aksjer ikke hadde peiling, kanskje betalte 10 kroner eller mer for, men som alle andre fÞlte at kursen var lav, derfor kjÞpte noen flere "lodd" pÄ 3-tallet, og hÄpet Ä se 10-tallet igjen, at ikke skulle gÄ som det har gjort!
Slik jeg oppfatter dette, og som jeg fleiper med, at alle som klager og syter i dag, har som meg kjÞpt for 3 kroner eller mer, i ettertid ikke kan vente, bare klager over at kursen ikke gÄr opp!
GT er mye mer opplest pÄ denne aksjen enn meg selv, at du heller bÞr lytte til, som selv har skrevet om, at om jeg hadde noen kroner Ä handle for, ville kjÞpt flere Archer aksjer med flere andre, ikke minst Petrolia og DNO, om vi snakker om "brune aksjer", ellers ville jeg kjÞpt i .... :-)
PS: ingen som vet, selv ikke noen ting, annet hva jeg har lest og om du sjekker meg, bare Ä trykke pÄ "jono" og kan lese mine kommentarer, og vil se at jeg har skrevet pÄ mange andre ...
Slettet bruker
19.11.2020 kl 21:46 3417

Det helt unike med Archer er at de er stÞrste aktÞren for drift av rigger i NordsjÞen 58% av markedet. Det gir dem verdifull erfaring og kompetanse, og garantert kostnadsledende. De tjener gode penger i dette markedet. Hvem ville du valgt til drift av rigger i NordsjÞen, noen mÄ du velge.

De er diversifiserte: med 84 stk landrigger i Argentina, der de er ledende og har 40% av markedet og lange kontrakter med statsselskapet YPF, og mange flere.

2 stk mobile mdr rigger som er meget kostnadseffektive for oljeselskapene Ä hyre inn fremfor andre rigger. Markedet for disse riggene blir mer og mer aktuelt for pa jobber som skal foregÄ i 20 Är fremover bare i NordsjÞen.

De har stor utstyrspark som tilbys over hele verden, de har kontorer i 40 land. De tilbyr ogsÄ unik egenutviklet teknologi, som er svÊrt ressursbesparende i kostnader, tid, og utslipp for oljeselskapene.

I tillegg eier de litt i USA gjennom klxe, der bÞrskursen nÄ er en 30 del av hva den var pÄ for 2 Är tilbake. Det er egentlig bare oppsidepotensiale. Omregnet Qes/klxe. Verdien var 1,5 mrd. for Archers andel.

De har ca 5000 ansatte og kontorer i 40 land, dette bygges ikke opp pÄ kort tid og kan konkurreres med.

Archer har kjÞpt virksomheten i Argentina for ca 6 milliarder og USA virksomheten for 5 milliarder, i tillegg mdr riggene som jeg mener koster 1,5 milliarder, samt utstyrsvirksomheten og going consern med 2000 mennesker pÄ plattformer, som i sin tid ble utskilt fra Sdrl. Det ble senest i 2017 innhentet 1 mrd.

Verdiene er skrevet sikkert ned med ca 15 milliarder de senere Ă„r. Disse verdiene er ikke nĂždvendigvis borte.

Dette gjÞr Archer helt unik, og er ikke bare avhengig av et virksomhetsomrÄde og ett marked. De er skalerbare og vanvittig levedyktige, har vist at de styrer bedre enn sine konkurrenter i svake markeder.

De er refinansiert, trenger ikke penger, de nedbetaler gjeld hurtig.

Fredriksen tar ikke tap pÄ milliarder i Archer gjennom Sdrl og egen privat investering. Tapene vil sikkert vÊre pÄ 10 milliarder, med mindre han nÄ kjÞper resterende for smÄkroner og satser fremover. Her vil det skje noe, og hÄper ikke Sdrl selger til Fredriksen for billig, men at det blir en meget hyggelig reise for alle aksjonÊrer.
Redigert 19.11.2020 kl 22:07 Du mÄ logge inn for Ä svare
nafa
19.11.2020 kl 22:08 3386

Tusen takk for et meget godt og grundig svar.
Tror det er flere enn meg her som trengte dette som en bedre betryggelse for de investeringene vi alle har tatt sjansen pÄ.
HÄper du bare fortsetter sammen med oss her og at vi fortsatt fÄr muligheten til Ä Þse av dine gode og saklige argumentering for for investering i dette unike selskapet .
Jono
19.11.2020 kl 22:12 3393

Takk for at du svarer "nafa" pÄ ALT jeg ikke vet noe om, og mÄ si jeg er imponert over deg! :-)
Dette gjĂžr meg bare enda mer motivert til Ă„ selge noen NEL aksjer i morgen for Ă„ kjĂžpe flere Archer aksjer! :-)
Takker igjen for at du deler din informasjon, ikke som meg, bare provoserer og skriver dumme ting til noen tapere, som ikke kan vente til neste Ă„r!
Slettet bruker
19.11.2020 kl 22:29 3356

😁
Slettet bruker
19.11.2020 kl 22:31 3373

Utklipp fra dn.no fra 2014

«Da selskapet ble notert pÄ Oslo BÞrs lÄ markedskursen rundt 40 kroner. Med gÄrsdagens sluttkurs pÄ 7,3 kroner, har aksjemarkedet barbert bort aksjonÊrverdier for nesten 19 milliarder kroner.
Dette er sÞrgelige saker i forhold til ambisjonen om Ä skape et selskap som skulle vokse med 20 prosent hvert Är, og kanskje til og med bli stÞrre enn riggselskapet Seadrill som i dag er verdt mer enn 100 milliarder kroner.»

«For de tre Ärene 2011, 2012 og 2013 er det altsÄ skrevet ned verdier for 5,5 milliarder kroner. Det er mer enn halvparten av de cirka 10,5 milliarder kroner som hovedeier John Fredriksen brukte pÄ shoppingraidet da han kjÞpte opp de amerikanske selskapene Allis-Chalmers, Grey og Great White som sammen med Seawell skulle bli storsatsingen Archer.»
Redigert 19.11.2020 kl 22:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
19.11.2020 kl 22:43 3341

Det bare viser hva en gigantisk flopp Archer har vĂŠrt for de som eier Aksjer

Fullstendig failed i forhold til forventninger. Skulle blitt mer enn 100 milliard kroner? Men nÄ er den verst 360 mill kr

You do the math
Slettet bruker
19.11.2020 kl 23:08 3307


Det er jo nettopp nÄ en aksjonÊr kan satse pÄ delvis gjenvinning av verdier.

MÄ det gjentas til det kjedsommelige: de nedbetaler hurtig pÄ sin gjeld tilsvarende hele bÞrsverdien Ärlig, de trenger ikke penger, det er ikke noe som tilsier at de ikke eksisterer om 10 Är, hva mer mÄ du vite for at det skal vÊre verdt mer enn 360 mill.

KjÞper du bare aksjer pÄ Ath og hÄper pÄ at en stÞrre idiot er villig til Ä kjÞpe dyrere dagen etter? Dette gir sjelden store gevinster.

Archer er et turnaroudcase, og nÄr de nÄ har kontroll blir dette mer enn bare noen fÄ prosenter.

Enten vil dette garantert gjenspeiles i kursen frem i tid, eller ikke, men det er det ingen ting som taler for det i dag, tvert i mot.

Les dette og forsÞk Ä forstÄ hva som er skrevet, sÄ bÞr det kunne legge diskusjonen dÞd.
Slettet bruker
20.11.2020 kl 05:49 3190

Golden cross nÄ :) sist archer var der gikk kursen fra 2,5 t 16-17 eller rundt der :)...
hofa
20.11.2020 kl 07:45 3110

thepot du er for nem at gennemskue. NÄr du ejer aktien sÄ hauser du og nÄr du har solgt sÄ baiser du. MÄske naturligt, men det klÊder dig ikke. Archer kommer nÄr den kommer, mÄske i dag eller i 2021.
Slettet bruker
20.11.2020 kl 08:51 3027


Og indre filetten er:

Der er X ene og Y ene som gjĂžr Archer investeringen helt unik.

Omsetning ca 9 milliarder. priset til 350 millioner. Det er kun 148 millioner aksjer. Archer er ikke tynget ned av mange utstedte aksjer

Økt fortjeneste med sÄ lite som 100 mill. gir Þkt fortjeneste pr. akse med 67 Þre, som teoretisk avhengig av hvilken verdiberegningsmetode burde Þke kursen med ca. nok 7,-.

Det er sannsynligheten for at en slik Ăžkning og stĂžrre vil skje, som kan gjĂžre denne til kjemperakett som NEL, med da helt rettferdiggjort med reelle verdier.

Archer har lav risiko pga. sin skalerbarhet.

Slettet bruker
20.11.2020 kl 09:07 2815

Jeg hadde hellt glemt den golden Cross. Da er vi reddet

Archer I 20kr snarest
Slettet bruker
20.11.2020 kl 09:11 2801

https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2020/11/20/7590409/seadrill-med-fersk-flateoppdatering

Just saying

Klarte Ä kvitte meg noen aksjer idag . Gidder ikke vÊre med pÄ denne ned en gang til.
Redigert 20.11.2020 kl 09:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
TradeGood
20.11.2020 kl 10:11 2736

Thepower.
Fint Ä finne seg diversifisering i portefÞljen, men jeg aner at salg nÄ i Archer gjÞres kun av grunn som du nevner: Gidder ikke vÊre med ned en gang til.
Det er tegn i aksjen som tyder pÄ at det ikke er opp som en hjort og ned som en lort denne gang, se bÄde det tekniske bilde og intrada den siste uken.
For meg ser den mer klar for breakout enn ned mot 2,10 igjen.
Fundamentalt er jeg enig i GT2RS sine skalerbarhetsbetraktninger, og uansett er det underliggende ganske skalerbar og dynamisk inntjening som er sustainable i forhold til gjeld, der denne i en vanskelig periode faktisk reduseres vesentlig.
Det fÄr konsekvenser for aksjeprisingen snart. Litt grÞnn snert pÄ noe av selskapet i tillegg, sÄ blir det minst NEL-utvikling i denne de neste to Ärene. Archer forsvarer en kurs pÄ 22 as we speak langt mer enn NEL for Ä si det sÄnn.
Redigert 20.11.2020 kl 10:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
20.11.2020 kl 10:37 2687

MÄ ikke glemme at Archer er pÄ lange kontrakter for drift av felt, ikke pÄ leting eller boring av nye felt. Dessuten skal investeringer i NordsjÞen Þke i 2021.

De er pÄ videreutvikling av eksisterende felt, som er det mest lÞnnsomme og kostnadseffektive som oljeselskapene kan gjÞre i vanskelige tider. De er ogsÄ svÊrt gode og effektive pÄ P&A oppdrag, og dette markedet kommer for flere tusen brÞnner i Ärene fremover.

Sdrl og Archer er i vidt forskjellige markeder og markedsomrÄder. SÄ vil absolutt skjÞnne at det er lurt Ä selge riggselskaper, men der er ikke Archer.
Redigert 20.11.2020 kl 10:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
TradeGood
20.11.2020 kl 10:57 2660

Korrekt, GT2RS.

ForÞvrig ser vi at selger av ca 160K aksjer legger seg ogsÄ i dag ut litt etter bÞrsÄpning pÄ omtrent Þverste nivÄ som er solgt. Spennende om posten blir tatt snarlig.
Jeg er forsynt
Redigert 20.11.2020 kl 10:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
20.11.2020 kl 15:05 2519


Momentet bĂžr holde til helgen:-)
Slettet bruker
20.11.2020 kl 16:01 2477

What momentum? 😁

God helg