REC Burde stiger betydeligt

Kvike11
REC 16.11.2020 kl 14:15 6632

At gå short i REC er det samme som at begå kamikaze.
Skatte gæld i Norge er væk, skattegæld i USA er væk
Der er lavet aftale med levering til solenergi - ved opstart af ny fabrik
Der er lavet aftale om levering til batteri fabrik, - ved opstart af ny fabrik
Silicium kan leveres til Kina om ca 1 år uden told og afgifter.
Ny analyser med target op til kurs 50
Hvorfor er der nogle få handler der får kursen til at falde idag.
Ser stor potentiale i REC og på sigt en kurs over 100, hvis der skulle sammenlignes med NEL, som er en tom æggeskal, skulle kursen være over 500
Redigert 21.01.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 14:21 6556

Jeg må ærlig si jeg stiller meg helt uforstående til alt gnålet her inne om REC. Aksjen har gått 250% på 3 måneder. Det er helt fantastisk. Det er bare å gni seg i hendene over en vanvittig kortsiktig gevinst. Jeg lo hele veien til banken da jeg solgte på 12++ Kanskje flere burde ta gevinst?? Det er hvertfall ikke aksjen det er noe feil med.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 14:21 6537

SL raid som lykkes :-)

Tror man kunne laget en lang liste som tar bort det meste av risiko... kursmål og ordene til analytikerne vil tydeligvis ikke folk lytte til.
Håper virkelig rec blir tatt opp i hovedindeksen veldig snart...
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 14:26 6451

Litt vanskelig ta noe gevinst NÅ, når det meste av risiko er tatt bort iflg med oppstart av ML og når kursen i dag kun representere ett evt salg av BUTTE, der det faktisk har vært interesenter... For meg er helt idiotisk skulle selge en aksje hvor kun en melding om dato oppstart ML, så dobler kursen seg... den skal startes opp er bare spørsmål om tid... nye avtaler kan også fort komme, da er vi opp 30-50% med en gang... Ikke interesert i en kortsiktig gevinst når kursen KUN representerer ett salg av 1 asset... som HAR vært der men som de sa nei til for de vil satse videre med cash på bok...
Bare det at røkke vil ha selskapet inn i horizon portoføljen burde fått kursen til å gå... viser jo de vil SATSE og at det er stort potensiale... de fleste selskapene til røkke skaper store verdier for aksjonørene og tror de sikter på rec skal bli utbytte maskin som mange av de andre selskapene til røkke... totalt bankers case for meg det her...
I tillegg er det som skrivd i stein at verden skal satse grønt og det skal vanvittig mye penger inn her neste årene...
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
16.11.2020 kl 14:30 6374

Intet er hugget i stein, men ja; sitter med samme følelsen selv

Innrømmer samtidig at jeg trader litt på oppganger, men det er minimalt i forhold til resten av beholdningen som blir liggende i påvente av en eventuell forløsende/kursdrivende melding
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 14:33 6296

Bmv hvorfor tror du den har gått det. Idiotisk og si man burde selge pga av at du gjorde det, alle vet at den har potensiale til å gå mye mye mer . Dette tror jeg du er oppegående til å skjønne selv:)). Sitter godt med snitt rundt 4 kr selv men ingen planer om og selge på lang tid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
16.11.2020 kl 14:36 6214

https://www.solarpowerworldonline.com/2020/11/the-winners-and-losers-in-u-s-solar-manufacturing-in-2020/

...Violet Power is setting up in a 600,000-sq.-ft facility across the street from REC Silicon in Moses Lake, Washington, and will have 500 MW of crystalline silicon solar cell manufacturing capacity by Q2 2021 with another 500 MW of full panel production by the end of next year...

...Once cells come off the line, Violet Power will be the only solar cell manufacturer in the United States, now that Panasonic has left the Buffalo, New York, facility it shared with Tesla...

Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Ekornesen
16.11.2020 kl 14:52 6076

Se der ja. Aksjemarkedet er så kortsiktig at de ikke priser inn dette, men for hver dag som går er vi en dag nærmere. Jeg fortsette å øke beholdningen - sluttet å trade.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 14:54 6043

Tror du gjøre lurt i det tradere må løpe etter om ikke lenge.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 15:05 5915

Ikke lenge til EMA krysser SMA, da kan vi få en bratt opptur :-)))
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 15:06 5901

Har tid til å følge kursen litt i dag og nesten komisk å se hvordan salg siden fjerner salgene sine med engang det går litt opp. Sitt rolig i denne det vil lønne seg stort fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 15:07 5853

....and Violet Power’s promise of solar cell manufacturing allowed for the reopening of the mothballed REC Silicon plant and a push for a low-carbon solar supply chain across the country.

'mothballed' betyr forøvrig: stop using equipment or a building, but keep it in good condition so that it can readily be used again.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
dubium
16.11.2020 kl 15:24 5699

Det beror ju på att 95% av alla som är inne i REC nu har ett GAV på elva kronor, inte fyra kronor. Så som aktiemarknaden alltid fungerar, de flesta av oss är inte med från början eftersom man har ingen aning vilken aktie som ska stiga eller när den ska stiga. Den stora uppgången i REC var helt obegriplig och oväntad när den kom. Sen när aktien väl stiger, då får man försöka komma in och få en liten del av uppgången. Oftast blir det inget. Jag köpte själv REC för ett par veckor sedan, vid ca. 11 kr. Hoppades den skulle fortsätta upp någon krona till. Det var ju så mycket snack att den skulle gå till 20 osv. Det gjorde den inte, den gick ingenstans, sedan gick den NER mot 10 istället. Då sålde jag, med en liten förlust. Dagen efter gick den upp till 11,50 igen. Som vanligt. Det är SÅ det går för oss flesta på aktiemarknaden, det går alltid jävligt dåligt. Hade vi alla köpt REC på 2-3-4 kr INNAN den gick till 15, då hade ingen klagat. Men de flesta av oss kommer på topp eller nära topp, hoppas på vidare uppgång, men då blir det inget mer. Som alltid, som vanligt. Det går ner, man säljer med förlust, byter till nåt annat, då går första aktien upp och den man bytte till går ner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 15:29 5652

Et godt tips til deg sitt rolig les kun om det fundamentale og selskapet . Ikke sjekk kursen hele tiden og svelg alt alle sier her inne. Det fundamentale sier i mine øyne helt klart opp og da driter man i daglige kurs svingninger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 16:36 5354

Helt enig med deg. Longs må slutte å se på dag til dag prisen. Daytradere kan selvfølgelig fortsette, for de lever av svingningene.

Det er kun en vei denne aksjen skal langsiktig, og det er LANGT opp. Gode nyheter popper stadig inn og markedet har ikke priset noe som helst inn ennå.
Oppsiden er enorm her. Det å selge for 11kr kurs nå som ting har begynt å blomstre for REC er kortsiktig tankegang. Aksjen gikk fra 5 til 12kr kun pga. nyhetene om gjenåpning - hva tror dere prisen vil være om 1 år fra nå? Eller 5 år fra nå? Hvorfor selge for 1x investering eller mindre, når man bare kan lene seg tilbake, la tiden gjøre sin magi, la markedet innse hvilket maskin REC er på vei til å bli og få ordentlige penger ut av din investering.

Med det sagt, alt for mange småaksjonærer her med småbeløp som lager så stor styr dag til dag. Vi som sitter med 1M+ investert er jo langt mindre vokale enn dere som har "tapt" usle 5.000kr, eller 50.000kr for den slags skyld.... Bare ha tålmodighet folkens! Du vil angre på å selge til 11kr kurs når du bare kan gi det en til to måneder og se 20-30kr kurs. Nedside er det alltid teoretisk, men i og med at så lite av det positive er priset inn for REC så er nedsiden så liten i forhold til oppsiden.

Tesla, SoftOx og REC selger jeg ikke. Disse aksjene skal få meg til å gå fra en millionær til titalls millionær. Bare vent! :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
dubium
16.11.2020 kl 17:28 5144

Jo, det ska man ju göra men det är ju ett annat fattiga småspararproblem, vi har inte så mycket pengar så att vi kan investera i många olika aktier och sedan bara låta dem ligga i åratal innan det händer något. Hade jag varit rik hade jag köpt REC och flera andra aktier för någon miljon per aktieslag sedan låtit dem ligga några år. Men hela min samlade förmögenhet är bara ett par hundratusen, då måste pengarna växa fortare och placeras där det händer mest. Samt att varje nedgång blir förluster man bara inte har råd att ta, så allt som går i nedåtgående trend måste man gå ut ur så fort man kan.

Jag har själv ganska stor tro på att REC ska bli värt mer, men jag vet ju inte när. Då får man antingen chansa och hoppa på uppåtgående trend, eller stå utanför. Börskrasch är ju också något man inte kan klara om man är fattig eftersom det tar bort nästan alla pengar man har, så det är riskabelt att ligga för länge och för passivt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
16.11.2020 kl 18:06 4954

Dersom du er usikker så selger du... For lite er mer destruktivt enn å sitte og følge tradervinduet dag etter dag dersom kortsiktig profitt er alt man jager

Selv akkumulerer jeg det jeg kan på "dårlige" dager...
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
ruda
16.11.2020 kl 18:15 4885

De som selger på dette nivået, forstår ikke hvilket potensiale som ligger i dette selskapet. Her ligger an til en ti dobling på lang sikt
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Strategi
16.11.2020 kl 19:10 4621

Dobling på kort, her kan det gå fort i svingene.
Aksjen handles rett over emisjonskurs, og kommer til å ta store steg fremover.
REC er vel i mitt hode et av få grønne som har et solid fundament.


Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
16.11.2020 kl 19:34 4443

Enhver sin lyst - men tenker også at denne vil stige sakte men sikkert nå at denne vil stige jevnt og trutt frem til en eksplosiv melding får den til å "ta av". Dette kan dog komme i morgen eller i januar... Det er jo litt av spenningen i dette også
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
ECCO
16.11.2020 kl 21:00 4205

Hvis du ser litt lengre tilbake i tid dubium skal du være veldig glad for at du ikke var med fra borjan. Det er veldig mange som bruker ekstremt mye tid på saklig diskusjoner basert på diverse kilde graving og spekulering på hva fremtiden kan bringe. Og det som skjer nå har vært spekulert i lenge før nyheten kom. Dette var ikke ikke ubegripelig når den først kom. Det var ubegripelig at det måtte så mange hint før markedet plukket den opp.

Du kjøpte aksjen for noen uker siden og forventet at den skulle stige til 20,- men dessverre sank den noen få prosent, og du solgte deg ut. Men hvis du hadde kjøpt på 5 da,-(08.07.2019) hadde du vært med ned til 2.08,- 05.12.19 ? Fra det salget , til ditt salg er det ganske høy prosent forskjell. Mange satt igjennom den, men ifølge det du skriver var dette "Hade vi alla köpt REC på 2-3-4 kr INNAN den gick till 15, då hade ingen klagat" altså veldig lett. Jeg er ikke ute etter deg, men jeg kjenner jeg blir litt smålig provosert over det du skriver, for du viser ingen respekt for de som har brukt masse tid, delt tanker, strategi, diskutert konstruktivt, utholdenhet, energi og penger på denne aksjen. Forstår at du gjerne skriver dette i frustrasjon og er oppgitt selv for "dårlige" valg og kanskje ikke mener vondt med det, men fortsatt blir jeg provosert :) Om jeg var deg ville jeg stilt meg selv følgende spørsmål : " kan jeg sitte i denne aksjen i 10 år ? " og "kan jeg tape dette beløpet uten at det går utover økonomien min?" "og hva er planen min, hva gjør jeg hvis dette og dette skjer" . Da må du grave, da må du lese deg opp, da må du tenke, da må du spare osv osv.

"Jo, det ska man ju göra men det är ju ett annat fattiga småspararproblem, vi har inte så mycket pengar så att vi kan investera i många olika aktier och sedan bara låta dem ligga i åratal innan det händer något. Hade jag varit rik hade jag köpt REC och flera andra aktier för någon miljon per aktieslag sedan låtit dem ligga några år. Men hela min samlade förmögenhet är bara ett par hundratusen, då måste pengarna växa fortare och placeras där det händer mest. Samt att varje nedgång blir förluster man bara inte har råd att ta, så allt som går i nedåtgående trend måste man gå ut ur så fort man kan."

Ikke alle sprer pengene på forskjellige ting. Alle begynner et sted, og mange med MYE mindre enn et par hundre tusen. Ikke alle er rik før de blir rikere. Og når ble fattig et par hundratusen ? Ikke putt penger du ikke kan tape. Da har du tapt før du starter. Du har altfor dårlig tid når du går inn i aksjen, det blir bare lotto. Aksjer er som å fiske i en elv uten laks i, du må ha tålmodighet. Det kreves mer enn å høre fra noen at "DENNE AKSJEN SKAL DOBLES INNEN KORT TID, gå inn folk jeg solgte bilen og konen i går" .

Det du burde gjøre er å endre beløp du går inn med og lage deg en skikkelig gjennomtenkt plan før du går inn. Og neste gang du kommenterer på et forum bør du heller spørre folk om råd og hjelp, istedenfor å hisse på deg sånne grinebitere som meg :D Husk uansett, det finnes mange forskjellige måter å gjøre det på, og mulig alt det jeg skriver er bare piss for deg, men selv håper jeg du lærte noe av det :D Hvis ikke er det mange dyktige folk her inne som gir seriøse svar.


Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 08:03 3722

Kursen skal mange ganger opp
Har selv et kursmål på 125 kr + 1-2 år
Blir litt irritert på meg selv at jeg er utolmodig. Jeg skal tross alt være glad at kursen ikke har ekslodert enda. For da får jeg kjøpt mer på billig kurs :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
dubium
17.11.2020 kl 08:39 3535

haha ursäkta mig jag hade inte för avsikt att provocera någon, men du har rätt att jag saknar tålamod. :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
ECCO
17.11.2020 kl 09:11 3417

Hehe, du må få deg et tidsperspektiv. Og hvis ikke må du grave til du får et svar. Du må også akseptere at du kan tape alt når du går inn,og samtidig slippe å leve på havregryn om dette skulle skje. La aksjen overbevise deg til å bli tålmodig. Gå to år tilbake i forumet og les deg frem til i dag. Kanskje du slipper å utvikle bipolar lidelse med jojo kurs opp og ned :) lykke til. Jeg håper vi får et lite fall, så jeg kan laste opp mer , hvis ikke nyter jeg synet av det sleskete smilet til Røkke når kursen stiger sakte men sikkert opp :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Arha
17.11.2020 kl 09:20 3321

Tesla steg 13% i etterhandelen i går da det ble kjent at de blir tatt inn i S&P 500-indeksen. Hva skjer med REC hvis/når beskjeden om opptak i OBX-indeksen kommer?
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 09:33 3237

Rec har etter mine erfaringer vært en strålende aksje for oss 'fattige', men da må en spille med og utnytte heisaturene styrt av meglerhusene. Jeg startet med en beskjeden pott i 2013, og har akkumulert til mange ganger antall aksjer gjennom å selge en andel av potten på 'høy' kurs og kjøpe tilbake et større antall aksjer langt billigere for salgssummen. I lang tid, før spleisen, hadde jeg som regel å aldri kjøpe før den duppet under 1kr. Det kom alltid. Så var det bare å vente på opp mot 1.50, selge og vente på neste tur under 1kr. Etter at ML stengte har spillet fortsatt, bare på lavere kurser. Litt tolmodighet må en ha, men mye penger har derimot ikke vært nødvendig - tvert imot. Det er han som hadde mest penger som har tapt mest (Jens Ulltveit-Moe).
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 09:50 3122

Norne kunder får ikke logget inn :( Flere hus som har problemer?
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
ECCO
17.11.2020 kl 11:23 2921

Pent Solerbra. Jeg finner ikke roen med å gå inn og ut. Det har en tendens til å bli verre enn utgangspunktet. Selger du alt , eller kun deler ut av beholdningen ? Vurderer selv å prøve med feks 10-20 % av beholdningen ved veldig store oppganger ( når det er ferre triggere i horisonten) . Har selv et snitt på rundt 5 og har vært her i 2 år, veldig fornøyd med 100% avkastning, men salg nå er helt uaktuelt. Kjipt for JUM at han sitter utenfor når det fundamentale har endret seg så mye. Men samtidig så tror jeg Røkke har vært den riktige til å overta roret. Ting virker så planlagt å ryddig etter Røkke og CO kom inn i bildet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 11:45 2817

Har stort sett solgt rundt 25% av beholdningen når aksjen har steget mye. Så har jeg funnet på noe annet til neste 'styrt' krakk - og kjøpt. Det har kommet hver gang, sikkert som banken - 3-6mnd kanskje. Nå er situasjonen mye mer avklart, så dette spillet er kanskje over. Hvem vet? Vi får se. Jeg har egentlig ikke peiling, men utnytte galskapen kan en jo gjøre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
ECCO
17.11.2020 kl 11:56 2746

Ja, mulig du ikke er aleine om å tenke at det er over nå,men du klarer muligens å utnytte de største svingningene med samme tankegang,men på et mye kortere tidsrom. Blir spennende å se hvor lang tid det tar før vi er oppe i en akseptabel kurs. Lykke til videre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 11:58 2726

melding om hvem som kommer inn i hovedindeksen bruker alltid komme ca 20 dager før virkning... forstår ikke hvorfor det ikke kom forrige uke... ikke i går og ikke i dag... er veldig merkerlig om det ikke kommer innen fredag :/ det MÅ den... ikke lenge til 1 desember...
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 12:36 2584

Takk, det samme.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Pontuslufc
17.11.2020 kl 12:44 2530

Noen som har noen data/erfaringer over hvordan aksjekursen bruker å utvikle seg når en aksje tas opp i hovedindeksen? Kan vi forvente oss en massiv oppgang av kursen eller blir det mer moderat?
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 12:51 2484

de fleste som ble tatt opp i juni har hatt en veldig god utvikling påfølgende måneder. ligger ett regnestykke på dette i en annen tråd
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 12:52 2474

massiv er nok ta i , men mer moderat, men vanskelig si utvilkling da rec har hatt alle de positive meldingene i det siste... skal lite til for å fyre den i gang,,,
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
nemi's
17.11.2020 kl 12:53 2470

Dagens kraftige REC-fall var ventet.

Det har stått klart lenge nå at tidlige vaksiner og Biden's valgseier er uten betydning for REC. Verden er klar for å suse inn i 2021, og investorene styrer da unna usikre og spekulative plasseringer som REC. REC kan ikke påvirke utfall rundt ev. oppstart av ML-anlegget, og da plasseres det heller penger der vekst og garantert lønnsomhet er like rundt hjørnet.

Det er i hvert fall helt sikkert.

Og REC sier "by 2023". Og da bare kanskje, og i beste fall.

Rene ord for penga deres, fra REC-ledelsen.

Så pass må dere nå forstå.

Kineserne pøser ut superbillige høykvalitetspaneler med kinesisk høykvalitetspolysil til US.
VP og REC er feid av banen!

https://www.pv-tech.org/news/blockbuster-installation-figures-forecasted-for-us-residential-pv-sector-as-project-backlogs-soar

Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Kvike11
19.11.2020 kl 12:25 1923

Når Biden kommer til roret, vil han sige " BUY USA SOLAR ", så er det slut med kinesisk statsstøttet solceller i usa.

Kinesiske solceller er lavet på kulkraftværk, så de vil aldrig blive grønne, så længe de bliver ved med at bygge nye kulkraftværker.
Forlydende er 10 nye kulkraftværker i Kina bare i 2021.
REC har fået styr på økonomien, kunderne kommer af sig selv og snart kommer det forventet overskud på ca 100 millioner om året.
Kineserne kan ikke klare sig på kvalitet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare