Quantafuel transaksjon til 50 kr. aksjen

stockseeker
QFUEL 16.11.2020 kl 22:58 25781

vs. dagens sluttkurs på kr. 45.25

https://newsweb.oslobors.no/message/518176
Redigert 19.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Småplukker
21.04.2021 kl 17:07 7769

Mange besserwissere her som vet hvor lang tid ting skal ta...
det er ikke en pølsebod de skal åpne! Full forståelse for at de tar den tiden det tar nå i starten for å
ha visshet om at de kan oppskalere kraftig uten problemer. Som med en rekke andre grønne aksjer
krever det litt tålmodighet å være aksjonær. De vil få betalt for det
vintage1
21.04.2021 kl 17:15 7854

Har ikke sagt at jeg personlig forventer at alt skal rulles ut i det vide og brede i 2021. Jeg påpeker bare det jeg tror er opplevelsen for mange av småaksjonærene; ting tar lengre tid enn håpet, og derfor vil ikke en såpass god nyhet avspeile seg i kursoppgang.
Nanoq
21.04.2021 kl 17:27 7847

Det skal opprettes et Joint Venture mellom Quantafuel, BASF og Remondi hvor de skal eie 33% hver av fabrikken, som vil koste ca. 1 milliard NOK, og hvor det aller meste skal lånefinansieres (med egenkapital sannsynligvis på 20-30%). Den foreløpige målsettingen i Tyskland er 4-5 fabrikker på hver 100.000 tonn avfallsplast pr. år.

Ellers avslutter Bøhn i artikkelen med å si at "Produksjonsanlegget i Skive har vært under bygging, men nå ser vi enden på den reisen. Nå kan vi vise hva vi driver med, og vi har begynt å legge en plan for de største landene i Europa."

PS.: Jeg regner med at det snart kommer info om den planlagte nye fabrikken i Esbjerg. Byggeriet og etablering der skal etter planen og meldingen i desember 2020 starte i Q3 i år.


Ifølge Bøhn vil en fabrikk med kapasitet på 100.000 tonn omsette for rundt 75 millioner dollar i året.
Redigert 21.04.2021 kl 17:30 Du må logge inn for å svare
velkjent
21.04.2021 kl 17:42 7836

Takk for info.
Leste et sted at Q skal levere teknologien og drive anleggene. Dette sier meg at teknologien er dokumentert og sannsynligvis bedre enn annet i markedet. Remondi får avsetning for plasten på en bedre måte enn hittil, og sannsynligvis bedre betalt; BASF får tilgang til ettertraktede produkter og bedret miljøimage. Det jeg foreløpig ikke vet er hva Q må bidra med finansielt. Kan det være at teknologioverføringene vil utgjøre det meste, slik at den finansielle eksponeringen begrenses, og på hvilken måte skal Q godtgjøres for driften? Er det mulig at Qs anlegg utenfor Tyskland skal inngå i samarbeidet og at disse vil utgjøre Qs bidrag i de tyske? Uansett, dette ser spennende ut og bør tilsi mange positive meldinger til markedet i tiden fremover.
rischioso
21.04.2021 kl 23:10 7542

Dagens melding var "tic" som igjen bekrefter at "tac" er like rundt hjørnet og når det skjer - Ja, da begynner ballen for alvor å rulle ... ;)
Redigert 21.04.2021 kl 23:12 Du må logge inn for å svare
vintage1
21.04.2021 kl 23:41 7510

Kan se slik ut ja😁
vintage1
23.04.2021 kl 13:28 7137

Meget lav omsetning for tiden. Spent på omsetningen når det kommer en del mer håndfaste nyheter etterhvert.
Slettet bruker
26.04.2021 kl 09:27 6764

Så kom vi endelig over 50 NOK igen :-)
vintage1
26.04.2021 kl 09:58 6617

Ekstremt treg respons på tidligere nyheter, eller er det noe nytt en eller annet sted?
Redigert 26.04.2021 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
Nanoq
26.04.2021 kl 10:08 6573

Det er omsatt nesten like mange aksjer den første timen i dag (137.000 stk) som det ble omsatt hele fredag d. 23. april (172.000 stk.) Og ja, det har vært meget lav omsettning i lang tid her, ikke mye salgsvilje på dette lave nivået. Selv aksjerobotene ser ut til å ha mista lysten til å selge sine småposter her nede pent under 50 kr.
Nanoq
26.04.2021 kl 10:29 6483

Markedet begynner nok nå å innregne positiv driftsoppdatering omkring Skive,

og oppdatering omkring fabrikksplaner i Holland og Tyskland med BASF og VITOL skal vel også snart innregnes,

også nyheter omkring etableringsoppstarten av den nye 80.000 tonn/år fabrikken i Esbjerg som er forventet å stå klar ult. 2022, vil også være en positiv nyhet fordi det vil bety at teknologien og ekspansjonsplanene har fått klarstempel av storaksjonærene i selskapet. Denne nyheten skal etter planen komme i mai/juni.

Alt dette kan jo ikke holdes hemmelig med de mange involverte i disse prosessene, så det vil være naturlig at handelsvolumet vil øke når utmeldingsdatoen for disse nyhetene nærmer seg. Det blir interessant å følge handelsvolumet i den nærmeste framtiden.

tommbakk
26.04.2021 kl 12:40 6288

Må si det var en artig start på børsdagen med Quantafuel opp 11% på det meste. Ble overrasket over at den føk såpass kraftig opp uten noen nyheter.

Personlig tror jeg det er en kombinasjon av flere faktorer som gjør at den stiger. Det er gjerne ALLTID noen som vet litt mer enn andre av hva som kommer av nyheter. Og, idag KAN det være dette som er grunnen

Men vel så mye tror jeg det skyldes at aksjen er en av de som har fått mest grisejuling siden den grønne korreksjonen begynte i slutten av januar. Og, at denne nedgangen har gjort aksjen adskillig billigere. M.a.o, en god kjøpsmulighet. Altså, hvis man har troen på konseptet og det kommende markedet, og tåler risken. Samtidig har caset blitt mer derisket, bl.a gjennom nyheter om samarbeid som tilsier potensielle muligheter i Italia, samt at samarbeidet med BASF synes solid.

Og i pipeline ift nyheter, så bør det snart komme noe ang Replast-anlegget, Esbjerg-fabrikken, og det viktigste; full produksjon i Skive. Synes vel temmelig tidlig å få noen bekreftelse på sistnevnte ennå (jeg personlig forventer ikke i så måte noenting før tidligst i august, men tror det kan gå ut året)

Men når den nyheten kommer, så tror jeg de som var med på emisjonen på kr 70 i september ifjor bare kan lene seg tilbake og vite at de kjøpte til en veldig rimelig pris. Selv angrer jeg på at jeg ikke kjøpte mer enn det jeg gjorde gjennom april, mai og juni ifjor.

Ja, ja. Å backtrade med grådige tanker nytter så lite! ;D
Thesistulling
27.04.2021 kl 09:15 5882

Høh!
Ja, hvordan skal man tolke dette da🤣

Blir noen spennende dager dette her😄
upsidedown
27.04.2021 kl 10:37 5628

Følger bare QFUEL sløvt. Var den som selger i dag med i siste emisjon?
upsidedown
27.04.2021 kl 12:18 5473

Tommbakk:
Hvis du følger med på teknisk, ser du at Qfuel nå har utviklet et perfekt SHS. Teorien er at nedgangen vil bli lik avstand fra topp til halslinjen. Hvis de ikke er i stand til å komme med positive nyheter rundt Skive kan du få mange sjanser til å handle billig fremover.

Slik jeg oppfatter situasjonen forventes det nyheter om progressiv fremgang på Skive før sommeren? Nye utsettelser er vel ikke innbakt i kursen i dag?
tommbakk
27.04.2021 kl 12:44 5388

Jeg følger med noen ganger i løpet av dagen på utvikling av kurs kontra volum, handelsmønsteret, osv. Men utover det, så har jeg verken nok kunnskap om TA, ELLER nok tiltro til slik "vitenskap" ift å beregne kursen fremover.

Jeg har brent meg nok før på å trade i aksjer jeg tror på, istedet for å tenke langsiktig og heller kjøpe på duppene ned. (Beste eksempelet er NEL, hvor jeg hadde 80.000 aksjer til kr 1,9 sommeren 2017...og så holdt på å trade jevnlig de neste årene...selv om jeg tjente noe, så var det ikke i NÆRHETEN av hva det ville blitt hvis jeg bare hadde sittet i ro og vært tålmodig)

Jeg tror helt klart at kursen kan få ytterligere juling fremover hvis nyheter omkring Skive drøyer. Som du sier, det er nok ikke bakt inn mye av det i dagens kurs (og da sett bort ifra dagens plutselige nedsalg, ettersom det ikke er avklart hvem som selger og hvem som evt kjøper)

For øvrig er det ikke noe festlig med nedsalg rett før årsrapporten fremlegges. Men, den kommer jo til å være full av røde tall. Alle vet jo det. Så at en stor post selges nå, kan være tilfeldig.

Uansett, jeg sitter med et snitt på kr 36,34 og puster veldig lett selv om det er litt vel mye action i negativ retning idag.

Men, støy må man bare se gjennom.
upsidedown
27.04.2021 kl 13:09 5318

TA gir et bilde og er ingen eksakt vitenskap, men tror ut fra det du sier at du er forberedt på at ting kan ta tid.

Problemet på børs er at tid er blitt komplett mangelvare og svært mange prøver å rekke det neste toget...
Redigert 27.04.2021 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2021 kl 13:11 5307

Det eneste jeg ser er 24 kr
tommbakk
27.04.2021 kl 22:59 5049

Joda, ser de. Både ang TA og det at tid er mangelvare på børs. Ofte søker man å time de beste togavganger. Jeg skal love at jeg har forsøkt en del ganger! Altså, i en rekke aksjer. Ikke i QFUEL.

Men troen på Quantafuel er der, og likeså erkjennelsen at dette kan ta tid. Det får stå sin prøve. På mindre enn 8 måneder har jeg gått glipp av drøye 500k i papirgevinst. Jeg klarer å se på det med sort humor; det er en del av gamet når man sitter i et veldig volatilt vekstcase.

Men seriøst, det var MYE kjipere å sitte med ned fra intradag ATH på kr 84 i september ifjor, til 37,5 en måned senere. Da var det "bare" QFUEL av de grønne rakettene som kræsjet ned. Det siste kvartalet har nesten hele det grønne segmentet fått juling.

Så lenge fremdriften er der, er det verdt å vente. Så klart, ikke dermed sagt at jeg ikke har noen minimumskriterier for hva jeg føler MÅ være på plass i løpet av senest Q3 for at det skal være formålstjenlig å bli sittende med. (Flere, samt undertegnede, har nevnt de her før; oppdateringer omkring Replast og oppstart der, Esbjerg-anlegget, og alle QFUEL-nyheters mor; full produksjon på alle fire linjer i Skive.)
Redigert 27.04.2021 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
Hartepool
28.04.2021 kl 00:00 4959

Da Bøhn solgte var det game over..tilnærmet nullrente var for Bøhn bedre enn aksjer i eget selskap.
I tillegg sa han « dersom vi lykkes....» i et coverintervju i finansavisen.
For en leder er det ikke noe som heter « dersom» ...det heter «når»...
anyway...siden disse to hendelsene har jeg aldri hatt en eneste aksje i Quantafuel.
Slettet bruker
28.04.2021 kl 01:24 4859

 
Har denne uken drøyt 7 millioner QFUEL aksjer skiftet eier?  NEI!

https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010785967-MERK#historical-price
https://www.otcmarkets.com/stock/QNTFF/quote


https://www.ariva.de/quantafuel-aktie/historische_kurse   (Stücke = antall aksjer omsatt  |  Volumen = omsatt i valuta  |  Währung = valuta)
I nedtrekksmenyen Handelsplatz: kan en velge mellom følgende 9 handelsplasser/børser:
Düsseldorf, München, Stuttgart, L&S RT, Berlin, Nasdaq OTC Other, Tradegate, Quotrix og Gettex.

Redigert 28.04.2021 kl 01:55 Du må logge inn for å svare
retur
28.04.2021 kl 07:25 4641

Er vel greit å vente med å hoppe inn i denne nå.
upsidedown
28.04.2021 kl 08:33 4430

Blir litt interessant hvilken kurs kommende emisjon lander på. Artic Security har fått hendene fulle etter den famøse introen av Qfuel og saken ruller videre for deres vedkommende, så de blir ikke tilretteleggere denne gangen.
Vandalen
28.04.2021 kl 12:26 4162

Ser ikke helt at det skal komme en emisjon når de har godt over 600mill på bok, samt at flere samarbeidspartnere står klare til å skyte inn penger. Noe som å er utalt fra QF at det sjal lånes kapital for videre utrulling, å der har vi både BASF og Kirkbi. Her er ett utrag med uttalelse fra Kirkbi "Kirkbi’s investment in Quantafuel has already paid off, with the value of its stake almostdoubling since its June investment of roughly $26 million. Schleicher said Kirkbi is open to supporting Quantafuel should it need to raise new capital."

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-04-19/lego-billionaires-plan-new-investment-targeting-plastic-waste
Arne_And
28.04.2021 kl 13:43 3996

Hva var det Hammers sa for en tid tilbake? "På med hjelmen karer" QFuel skriker etter melding om at Skive kommer seg på track.
Høyrisiko aksje dette. Håper dere aksjonærer sitter på vinnerloddet og ikke det korteste strået.
livsstil
28.04.2021 kl 15:38 3851

Det kan vel ikke noen som skal selge 7,2 millioner aksjer i markedet? Hvis en så stor post skal ut benytter man seg av en book building prosess da ville man fått et fair bud på sine aksjer. Som vanlig helt tyst fra selskapet selv om kursen har rast 20% på 2 dager. Bøhn må byttes ut....
velkjent
28.04.2021 kl 15:50 3873

Enig i at det er en uvanlig måte å selge aksjer for 300 mill. på, men Q og dets ledelse kan vel ikke lastes. Det er ikke selve selskapet som utsteder og selger aksjer slik det vanligvis gjøres ved book-building.
dannebrog
28.04.2021 kl 16:10 3807

Betyder ingenting ... nogen har trods alt købt :-)
Hammers
28.04.2021 kl 16:12 3981

Kanskje en dansk Lego-klubb som har?

Hilsen Hammers
dannebrog
28.04.2021 kl 16:14 4144

Tja, måske :-)
Jeg har jeg har købt, men uden medlemskab i Legoklubben ..
velkjent
28.04.2021 kl 16:46 4124

Tok et lodd i Q i fjor høst og har fortsatt god grønn margin. Mener at Q fortjener all mulig støtte, for avfall og kanskje særlig plast, er det viktig å få styring på for at miljøet ikke skal bli belastet mer enn nødvendig. Derimot er jeg negativ til alle disse selskapene, som skal løse en hypotetisk klimafloke uten at noen kan påvise eksistensen av denne. Disse selskapene mener jeg vil bli en økende belasting ettersom tiden går uten at de kan vise positive økonomiske resultat.
spurswild
28.04.2021 kl 20:17 3966

Hvor var betonggulvet? Hadde ønsket å høre hvorfor du er så positiv. Er det resultatet, fremtidsutsikter etc. Det er åpenbart for alle at selskapet ikke tjener penger. Kan de kanskje gjøre det? Selvsagt, men det blir det samme som at jeg kanskje kan tjene på maleriene mine.... Jeg er ikke kunstner og jeg maler heler ikke. Får finne noen andre primater som kan male.... Ja det har faktisk skjedd.... Selskapet er et bet og det er åpenbart at det kommer mange emisjoner før de eventuelt blir lønnsomme. De har allerede brukt aksjer som kapital som penger for å gjøre dette. Dessverre tror jeg det ikke er nok. Tror nok du og andre aksjonærer skulle ønske å ha solgt mye tidligere eller i dag... Hvor mange flere selskaper tror du kommer til å gjøre dette? Når aksjeverdien ikke reflekterer verdien til selskapet og deres kontantstrøm?
Redigert 28.04.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
vintage1
28.04.2021 kl 20:31 3927

Julius sine malerier er verdt mer enn mine.
spurswild
28.04.2021 kl 20:36 3914

Det stemmer, men betyr det at de har noen reel verdi? Og hvordan vil verdien til disse maleriene være i fremtiden? Er det noen kjøpere igjen som kan gjøre dette kjøpet lønnsomt?
vintage1
28.04.2021 kl 21:35 3833

Akkurat når det gjelder Julius, så tror jeg faktisk det er marked i noen år til.
Arne_And
05.05.2021 kl 10:58 3191

Finnes det noe betonggulv her. Vurderer inngang men kanskje litt tidlig?
Richter
05.05.2021 kl 14:43 2997

„Wir machen stetig Fortschritte beim Hochfahren unserer ersten Anlage in Skive und freuen uns, jetzt mit dem Roll-out der Technologie zu beginnen.“ (4. maj -21)

https://www.kunststoffe.de/a/news/kooperation-beim-chemischen-recycling-vo-324710