FET INNSIDEHANDEL I FRO...


Går den under radaren for markedet?

Robert Hvide McLeod kjøpte call opsjoner for ca 2 milioner kroner som gir rett til å kjøpe 500.000 Frontline aksjer for 65,- kroner frem til 18. desember 2020.
Potensielt en innsidehandel på 32.500.000,-
Callene er verdiløse dersom Frontline står i mindre enn 65 den 18. desember 2020.

Denne handelen gjorde han kort tid før sin avgang som direktør ble annonsert i starten av oktober, helt mot slutten av 3. kvartal. Q3 blir forøvrig presentert 30. november om snaue to uker.

Hva vet han om Q3 resultatet/ utbytte og fremtidsplanene som markedet ikke har bakt inn i kursen...?

McLeod har også FRO aksjer for ca 60 milioner på termin.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Med så mange 'hasardiøse' aksjekjøp de siste årene, er det spillegalskapen hans som gjorde at han mistet jobben?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Han er vel tilgjengelig til april neste år og gir seg fordi han skal satse på egne investeringer, som i all hovedsak er Frontline aksjer.

Han trenger vel ikke jobbe så mye dersom Frontline callene slår inn:-)
Står FRO i f.eks 80,- kroner den 18. desember er callene verdt 7,5 milioner kroner tilsvarende en gevinst på 5,5 milioner på 3 måneder.
Hvem trenger å jobbe da?
Vi får se etter den 30. november om han vet noe vi andre ikke vet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Slutter i topp jobb for å rote bort pengene sine på spillegalskap reprisen Trøym ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
nucleus
17.11.2020 kl 13:12 9088

Karln kjøpte mye i XXL også.., de har vel gått veldig bra etterpå.
Synes det er litt merkelig at McLeod slutter i Frontline, dyktig mann.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Vi får hente opp tråden igjen i desember og se hvor dyktig han er (eller hvor godt han benyttet innside kunnskapen) når vi vet status for Q3 og kursutviklingen i kjølvannet av rapporten.
Enkelt regnestykke: FRO kursen må over 69,- (strike 65 + opsjonspremien) innen 18. desember dersom han skal ha gevinst på dette veddemålet.
Forøvrig inngått på tampen av kvartalet som snart legges frem og en drøy uke før han meldte avgang.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Hornelen
18.11.2020 kl 18:29 8552

Lite fundert realisme i spekulasjonen, Det bestilles jevnlig nye stortankskip, uten at det er noen avgang: Tradewinds i dag: Korea Shipbuilding said it has now secured newbuilding orders for 21 VLCCs so far this year, Alle holder på skipene sine og sitter og håper på nye ratehopp slik som i vår: Any dead cat bounce during the coming winter season is likely to postpone a large scale cut in the active fleet. Since the last demolition sale, 57 newbuilds have been delivered, contributing to a fleet growth of 52% since the start of 2011,” Sand says. Source: BIMCO, Peter Sand, BIMCO’s Chief Shipping Analyst. Disse fakta gir en god forklaring på de lave ratene og et dystert bilde om inntjeningen fremover på kort. sikt. Dette gjelder særlig for Frontline som ikke benyttet alle mulighetene til å inngå fornuftige langsiktige tc- er da ratene gikk i taket i vår. Selskapet og organisasjonen er imidlertid solid og aksjen kan da fort begynne å leve sitt eget liv når markedet begynner å regne på økningen i oljeforbruket etter utrullingen av coronavaskinen i de store landene
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Hornelen
18.11.2020 kl 18:32 8528

Lite fundert realisme i spekulasjonen, Det bestilles jevnlig nye stortankskip, uten at det er noen avgang: Tradewinds i dag: Korea Shipbuilding said it has now secured newbuilding orders for 21 VLCCs so far this year, Alle holder på skipene sine og sitter og håper på nye ratehopp slik som i vår: Any dead cat bounce during the coming winter season is likely to postpone a large scale cut in the active fleet. Since the last demolition sale, 57 newbuilds have been delivered, contributing to a fleet growth of 52% since the start of 2011,” Sand says. Source: BIMCO, Peter Sand, BIMCO’s Chief Shipping Analyst. Disse fakta gir en god forklaring på de lave ratene og et dystert bilde om inntjeningen fremover på kort. sikt. Dette gjelder særlig for Frontline som ikke benyttet alle mulighetene til å inngå fornuftige langsiktige tc- er da ratene gikk i taket i vår. Selskapet og organisasjonen er imidlertid solid og aksjen kan da fort begynne å leve sitt eget liv når markedet begynner å regne på økningen i oljeforbruket etter utrullingen av coronavaskinen i de store landene
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Hva vet vel jeg, men når mannen med hånden på roret og med innsidekunnskap satser halve netto årslønnen sin på et 3 måneders veddemål så holder det for meg til også å ta et lite bet.
Aksjen forøvrig pent opp i dag og vi vet alle at Frontline kan gå russiske prosenter når det kommer litt volum i aksjen. Akkurat nå stiger den til og med på tomgang..
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Surik
18.11.2020 kl 20:06 8301

Ville vært litt forsiktig med å følge Macleod. Han hadde en snitt pris på ca. 74 kr på den drøye millionen aksjer han lempet ut i september.
Ender med solid tap på Frontline spekulasjonen hvis ikke kursen fortsetter godt nordover frem mot jul. Henger vel mye på olje pris og forventninger, kanskje big oil er et like bra alternativ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
zomi
18.11.2020 kl 20:09 8268

Mer enn 100 av en flåte på ca 850 skip er 20 år eller eldre. Tenker at mange av disse (spesielt flere av de som har blitt brukt til lagring av olje over lengre tid) vil melde sin avgang i løpet av 2021. Spesielt dersom ratene holder seg på nåværende nivå langt ut i 2021. Kan jo også være at den grønne bølgen vil resultere i høyere avgifter på utslipp av klimagasser for supertankerne i 2021/2022. I så fall vil dette også kunne påskynde gamle baljers siste seilas.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Ratene er på vei opp i dag, FRO har brutt 60,- kroner og snart kommer Q3 presentasjonen.
Tror det går veien nå og 70,- er i sikte på kort sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Fox
20.11.2020 kl 15:59 7578

Mcleod er ingen idiot - han kan dette markedet og om han tar et beth på 3 mnd som du sier så er vi med. FRO er forøvrig det beste shipping caset, alt annet har vi tapt på, mens FRO på lave nivåer har vært ok trading beth.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Fox
20.11.2020 kl 16:24 7522

Vi har siden 97 aldri tapt på FRO ved å kjøpe aksjen i 4 kv.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Fox
20.11.2020 kl 16:30 7494

Østen rapporteres det at det blir en kald vinter. Lagrene (contango) viser nedgang? Noen som vet ? Behovet for olje øker nå ..........frakten også, helt sikkert. Vi kjøper på.......FRO ikke det andre tullet. FLEX mulig, men der har vi tapt så mye penger tidligere at vi står over, sikkert lurt å kjøpe den for noen uker siden...... men vi satser på det sikre - FRO.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Jeg må korrigere en feil i hovedinnlegget. Q3 legges frem onsdag 25. november, ikke den 30. november.
Får denne analytikeren rett blir det kursfest i Frontline snart: Kursmål 102 NOK.
https://www.investing.com/news/kepler-capital--stick-to-their-buy-rating-for-frontline-ltd-2348389
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
zomi
22.11.2020 kl 22:41 6781

Tror ikke Bloomberg og Hammersen har like god tro på Q4 som Kepler Capital, se link lenger ned. For mange ledige skip og for mye virus som demper etterspørselen, til tross for at vi går inn i "høysesong"! Vi trenger litt fart på skrapingen det neste året slik at vi kan få skikkelig trøkk i markedet fra slutten av 2021 når oljeetterspørselen sannsynligvis er tilbake for fullt.

https://twitter.com/JHannisdahl/status/1329832596235313152

Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Nå var vel poenget til McLeod at Frontline hadde forhåndsbooket deler av sin flåte til rater langt over spot i Q3. I Q2 vet vi jo alle at det var bonanza rater.
Spørsmålet er hvor mye av flåten og til hvilken andel av ratene i Q2.
McLeod kjente disse tallene ift markedet dette når han satset 2 milioner fra egen baklomme på call opsjoner med bortfall 18. desember.
Mao tror han at markedet undervurderer Frontline før tallene slippes. I tillegg vet nok McLeod mer om fordelingen av overskuddet i kvartalet. I Q2 gikk en stor del på å innfri lån til Hemen og mindre til utbytte.
I Q3 kan fordelingen bli annerledes..
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Da er McLeod in the money på opsjonene

65 i usa nå
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Hornelen
23.11.2020 kl 22:49 5788

Mangler litt på opsjonene: TDN-finans: ... innløsningskurs på 65,00 kroner pr aksje og med en opsjonspremie på 4,26 kroner pr aksje. Opsjonene kan utøves når som helst til og med 18. desember 2020, ifølge en børsmelding.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
nucleus
24.11.2020 kl 10:06 5367

Q3 rapport imorra, tror McCloud har best oversikt. Burde hvertfall ha det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Fra 69,- kroner har han fått igjen innsatsen og begynner å tjene på veddemålet.
Det som kan drive opp kursen i morgen er om utbyttet blir større enn analytikernes anslag og markedets forventninger eller om resultatet blir vesentlig bedre enn forventet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Ble vel selvsagt aldri innløst disse opsjonene, har han plasser nye opsjoner?
Stille fra Macleod, han strøket med på veg over fjellet?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

VLCC ratene er opp 15,2 % siden igår.
Ratenene er vel opp en sånn 30% fra Q3 rapporten.

Bedre fundament inn mot det nye året.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Hvis Opec+ blir enige så faller vel ratene igjen, blir dem ikke enige så kan økt produksjon i møte med svak etterspørsel føre til at prisene faller og at oljen lagres på tankfartøy igjen. Det hadde vært fint med en kursøkning igjen, vi har vært beveget oss lenge nok sidelengs....
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Det er ikke opec kutt som er hovedårsaken til rate kræsjet, det er combacket av tankere etter contango som dreper, samt lav covid etterspørsel .
Dette vil bedre seg gradvis etter som vi kommer lengre ut i 2021, uavhengig av hva Opec gjør.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Piano
05.01.2021 kl 19:52 3662

Finnes det en oversikt over hvor mange tankere som fortsatt benyttes til contango?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Surik
05.01.2021 kl 22:39 3421

Triste greier, nå er det på tide at han kutter ut aksje spekulasjonen og får tilbake jobben. Syntes han var en bra sjef i Frontline.
Ingen meldinger om nye opsjoner nei, han kjørte seg kanskje fast i snøen på Filefjell på vei hjem fra julefeiring i "byen mellom de syv fjell"? Du får starte opp snøscooteren og sjekke.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
tuja
09.01.2021 kl 13:08 2930

Ikke akkurat euforie-tendenser i tank kontra børsene world wide. Ratene er helt ræva, rett og slett.

Tankers International
@TankersInt
·
22t
Front Kathrine (2009 - Modern Scrubber) On Subs WAfr/ECIndia $2,760,000 IOC Feb 9-10 Frontline Demurrage USD 25K (TCE: RV USD 16.45K @ 59.58 days / Actual USD 12.14K @ 70.43 days) 3.7 idle days
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
ziik
09.01.2021 kl 14:40 2785

Aldri blitt helt klok på disse tallene. Er dagraten 16,45k for 59 dager og hvis det tar mer enn 59 dager så er dagraten 12,14k?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
ks1977
09.01.2021 kl 16:15 2678

https://twitter.com/TankersInt/status/1237727312747126788

#10
TLDR (RV vs Act TCE result/days)
The Actual TCE is the financial performance of the voyage for the owner.
The RV can be used to compare fixtures and estimate current market levels. RV is not the financial result of the voyage.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Enig Surik.
Mecleod var en god ceo men Jens Martin Jensen var kongen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
HitIT
12.01.2021 kl 18:02 1686

Fint driv i dag. Noen spes. grunn?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare