3,80 og videre

Slettet bruker
NEL 27.09.2018 kl 15:58 10500

Fantastisk dag med fantastiske nyheter!
"Normalen" nå er innsidesalg, emisjoner og fandens oldemor men denne gangen tenker jeg nei, ett nytt stabilt høyt nivå uten noen kraftig dupp.
Hva tenker vi videre nå? 3,80 nytt gulv og stødig klatring oppover?
Personlig hadde jeg sett for meg neste nyhet var Rotolyzer, når smeller den inn i innboksen?
Redigert 20.01.2021 kl 03:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2018 kl 16:07 9576

Ingen vet hva aksjemarkedet bringer imorgen. Dupper kommer ofte alltid brått på. Men det tåler vi. Men Mr.007 er rimelig sikker på en videre oppgang. Dagens to herlige meldinger innebærer at det kan komme flere meldinger allerede i morgen. Må bare være all in.
Jeg tror at kr 3,85 passeres kl 09.01 morgen. Så bærer det videre oppover.
Kommer RotoLyzer smeller Nel minst opp + 25% kun på RotoLyzer(R) som nærmer seg lansering. Skulle ikke overrasker meg om Løkke trekker opp flere hvite kaniner på messen i California. Det kan skje i morgen eller på mandag.
Stay inside Nel.
Kommer Yara med en bestilling på et gigant elektrolyseanlegg til Australia smeller Nel minst opp + 15%
Kommer Korea med en kontrakt smeller Nel minst opp + 12%
Redigert 27.09.2018 kl 16:10 Du må logge inn for å svare
Adapt
27.09.2018 kl 16:09 9512

Du er den siste folk bør høre på.
Slettet bruker
27.09.2018 kl 16:14 9447

Noen taper og noen vinner. Noen står igjen på plattformen.
Mr.Bond realiserte over kr 110.000,- i gevinst på Nel på dagens oppgang. Noen kloke valg er tatt. Det gir frukter. Men som vanlig. Jeg er all in. Champagnen smaker best akkurat i kveld.
Redigert 27.09.2018 kl 16:14 Du må logge inn for å svare
Adapt
27.09.2018 kl 16:24 9314

Haha, fikk du bare 110 000 for dagens oppgang.

Da er du bare en små aksjonær som jeg alltid har trodd, og vennligst ikke bruk ordet klok. Det kler deg ikke.
Redigert 27.09.2018 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2018 kl 16:32 9526

Pgt1) Mr.007 er tilfreds. Det er viktig å merke seg.
Pgt 2) Samlet realisert Nel gevinst oppigjennom 4 år i Nel er Mr.007 også tilfreds med.
Pgt 3) Samlet gevinst er pr i dag kr 1.325.000,- kun i Nel - så det har blitt tatt mange kloke valg.
Pgt 4) Mr.007 bommer også. Men det er sjeldent.
anca
27.09.2018 kl 16:38 9429

Men uansett gutter og jenter, pen stigning i dag:)
daffyduck
27.09.2018 kl 16:48 9297

Dagens bussnyhet føyer seg inn i rekken over hydrogens inntog i tungtransportsektoren. Nå står Europa for tur og en rekke potensielle tungtransport-aktører vil sannsynligvis ta del i Nikola-konseptet med rimelige lastebiler og store vekt og miljøfordeler. NEL må forberede seg på stor etterspørsel, storskala utrulling av fyllestasjoner og dermed også mulighet for både høyere priser og lavere produksjonskost. Det begynner å bli vanskelig å se for seg annet enn at hydrogen skal ha en solid markedsandel på tungtransport og potensielt dominere dette segmentet.
Slettet bruker
27.09.2018 kl 17:16 9129

Det er et utrolig stort fokus på bruken av Hydrogen - særlig innenfor tungtransport - og NEL har virkelig posisjonert seg godt og meldingene i dag viser nettopp at NEL er en meget attraktiv aktør inn mot dette markedet. Etter mitt syn er vi kun i startgropen og jeg er sikker på at NEL vil bli tildelt flere kontrakter. NEL er representert i mange markeder - og det blir ekstra spennende å se hva som skjer i Kina etterhvert.

Det har vært skrevet mye tidligere om historikken til NEL, om innsidesalg og emisjoner. Jeg mener at ledelsen i NEL har gjort mye riktig - og jeg skjønner ikke at det er så mye klaging over sist emisjon. Det har derimot satt NEL i den posisjonen at en har kunnet ekspandere og levere ift bl.a. Nikola kontrakten og delta i anbud om flere store kontrakter. Husk at NEL er i en oppbyggingsfase - hvordan mener dere at NEL skulle gjort det annerledes? Hvorfor skulle det nå komme nye emisjoner når NEL etter ekspanderingen fortsatt har 300 mill på bok? Ift innsidesalg - opsjonsprogammet i NEL gjør at vi har veldig mange innsidere. I stedet for at dere fokuserer på de få som selger - tenk på at det er veldig mange som faktisk velger å beholde aksjene.

Jeg respekterer andres meninger og synspunkter i forhold til NEL. Men dersom en skulle sitte på aksjer i NEL, finnes det et bedre tidspunkt enn i dag?:) Er ikke NEL på vei til å få sitt store gjennombrudd?

Det har vært en veldig fin dag - jeg tror NEL fortsetter oppturen også i morgen og snart passerer 4 kr. Men tiden vil vise:)

Lykke til!
Slettet bruker
27.09.2018 kl 17:26 9011

m73102,
Gratulerer med en flott dag.
Nye kontrakter og det gir resultater.
ruda
27.09.2018 kl 17:57 8737

Vi er nok bare i startfasen, og hvor dette vil ende tror jeg er få som klarer å spå
Silicon Valley
27.09.2018 kl 18:33 8457

Mr Bond,
Du kan ikke sitte all-in samtidig som du tar gevinst. Det er en logisk umulighet. Du sier emot deg selv her. Eller har du solgt aksjer idag???
Slettet bruker
27.09.2018 kl 18:40 8400

Det er simpelten umulig å se bort fra Hydrogen som energikilde på vår planet i fremtiden. Som jeg ser det er vi knapt i startfasen på på dette, NEL som industrikonsern gjör en fremragende jobb for miljöet og for alle oss andre som vandrer rundt her. Ting tar tid, ikke minst omstilling till nye energikilder. Men det kommer, det kommer, du velger ikke, jeg velger ikke, planeten vi bor på velger for oss. Jeg er ingen miljöfrik, langt i fra, og innser at jeg har egentlig ikke noe jag skal ha sagt, det er bare å "gilla läget".
OldNick
27.09.2018 kl 18:45 8341

re. 007,

Ingen bør prise inn noe verdi i Rotolyzer.
Markedet gjør det ikke, og det er klort.
Veldig liten sjanse til at denne teknologien kan bli en kommersiell suksess.
Og NEL trenger det heller ikke, de kontrollerer de 2 viktigste for H2-produksjon ved vann-elektrolyse.
tore2k
27.09.2018 kl 18:45 8324

Hehe Mr James Bond,

synes det er litt morsomt at du sier en må all-inn, mens du samtidig sier du realiserte gevinst... morsomt..
Slettet bruker
27.09.2018 kl 18:54 8247

Elvo - veldig bra at du deltar i diskusjonene, selv om du ikke eier aksjer i NEL. Du har alltid gode og konstruktive innspill. Det var en fin dag for NEL - takk for det - tror vi bare har sett begynnelsen på noe som har potensiale til å bli veldig stort. Det er ennå ikke for sent å komme seg inn igjen, men mine aksjer får du ikke kjøpt:) Uansett vil jeg ønske deg lykke til med investeringene - jeg oppfatter deg som en investor som alltid tar veloverveide beslutninger, og jeg vet du har hatt stor fortjeneste den siste tiden på andre investeringer.

Lykke til!
Redigert 27.09.2018 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2018 kl 19:04 8160

Takk m73102,
Som jeg tidligere har kommunisert så ønsker jeg at spesielt de langsiktige skal lykkes med sine investeringer.
Tradere må vi ha for å holde trøkket.
Ja, jeg sitter fortsatt i PHO etter en aldeles gunstig inngang og venter nå på videre oppgang etter en 2 ukers konsolidering.
Men som i Nel er jeg langsiktig og bryr meg ikke nevneverdig om daglige svingninger.
Ser ikke bort fra at jeg går inn igjen i NEL, men skal ha endel doblinger i PHO først, så får vi se.
Slettet bruker
27.09.2018 kl 19:25 7972

Det fikk fint å selge 550 000 aksjer idag. Det gikk også fint å kjøpe 550 000 aksjer idag. Da ble dagens gevinst cashet inn. Det er ikke alle private som tør å kjøpe 550 000 aksjer i Nel til kurs 3.80. Men mr. 007 tør, - fordi jeg har ståltro på Nel som verdens ledende selskap - som nå lykkes med stor suksess i det gigantiske tungtransport H2/Elektrolyse markedet.
Nikko
27.09.2018 kl 19:38 7846

Med respekt å melde Mr. Bond, så må jeg spørre deg hva som var vitsen med å selge 550 000 aksjer i dag, for så å kjøpe de tilbake til 3,80..?
Slettet bruker
27.09.2018 kl 19:45 7778

Fordi jeg er annerledes. Å selge på 3.85 å kjøpe på 3.80 er spennende. Jeg har også noen ganger gått inn høyere enn ut. Men det blir jo omsetning og resultater over tid.
Slettet bruker
27.09.2018 kl 19:53 7689

Jeg har utfordret deg tidligere om å informere når du kjøper og selger, siden du har slik behov for å publisere din fantastiske treffsikkerhet på inn og utgang.
Grunn er nok at du avslører treffsikkerheten din. Når jeg backtrader og skal imponere med posisjonene mine så selger jeg på topp og kjøper på bunn - hver dag. Det blir penger av sånt- I iallefall fantasipenger. Kjenner du deg igjen....?
daffyduck
27.09.2018 kl 20:00 7617

Vinter, tungtransport, lokal luftforurensing i byer, diesel, CO2, NOx,------ her lukter det mer medvind for hydrogen i månedene fremover!
alph
27.09.2018 kl 20:21 7497

Spesielt imponerende er det jo å kvitte seg med en halv million NEL-aksjer på 3.85, når det kun ble omsatt rundt 33.000 NEL aksjer på 3.85.

Muligens han solgte de på den tyske børsen?
Slettet bruker
27.09.2018 kl 21:16 7178

Innlegget er slettet
Hvertfall 2 artikler om Nel i FA i morgen.
Slettet bruker
27.09.2018 kl 21:26 7096

Noen vinner og noen taper. mr. Bond har vunnet mye og jeg unner alle andre som er med på Nel toget fete gevinster. Jeg er en amatør som har lykkes og jeg unner alle hyggelige medmennesker en suksess.
Slettet bruker
27.09.2018 kl 21:26 7082

Elvo,
lykke til med PHO - den har steget mye (Gratulerer):) Jeg har ikke satt meg veldig grundig inn i selskapet, men ut fra det jeg har lest virker det som at den fortsatt har mye å gå på - spennende selskap.
rischioso
27.09.2018 kl 21:32 7041

Ingen som har fått med seg det røde flagget?

LES - Nel har blitt tildelt en ordre for det første kraft-til-gass-prosjektet (P2G) i Australia fra ATCO Group, opplyses det i en melding. Prosjektet ventes å være i drift i løpet av 2019. Partene ønsker ikke å oppgi kontraktens verdi.

* Selskapet har brukt verdien for alt det var verdt tidligere og det ved flere anledninger hvor de har skreket over seg om milliardkontrakter med milliard opsjoner hvor avtalene ikke var bindende - nå som den virker å være bindende så unnlater de oppgi verdien nettopp fordi den ikke er betydelig - mao, de har vel igjen priset seg inn til beinet for å få kontrakten noe som har gått igjen med alt av kontrakter de har fått noe de store årelange underskuddene bekrefter....

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/09/Kan-oljeprisen-loefte-Oslo-Boers-over-1.000-poeng
Redigert 27.09.2018 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
cover
27.09.2018 kl 22:03 6850

Enda godt at Elvoquest fortsatt kommenterer NEL. Jeg har stor nytte av å lese stort sett alle dine innlegg.
Jeg er inne i NEL igjen med ca tredjedelen av hva jeg hadde av beholdning før jeg solgte meg helt ut. Utrolig spennende dette hydrogenmarkedet.
Og så har jeg tatt noen lodd i PHO :)
Nordic Mining (NOM) er min langsiktige del av portefølgen (tålmodighet er som kjent en dyd). Sittet i over fire år, og må påregne minst fire år til.
"Go hard, go long" som en større aktør ynder å si.
Slettet bruker
27.09.2018 kl 22:18 6718

Fint å høre Cover,
Pleier normalt ikke å kommentere aksjer jeg ikke har, men gjør det med Nel av gammel vane. Følger den enda tett og har flere bekjente som sitter i Nel og enkelte rimelig tungt lastet.
Blir bra på litt lengre sikt, det er jeg ikke i tvil om.
Men det var meget viktig å få flere ben å stå på ref. dagens meldinger. Begge disse markedene har vi ventet lenge på og endelig kom de bekreftelsene på at Nel er konkurranse dyktige på pris, innehar kompetanse og teknologien som må til.
Har ofte stilt spørsmål hva som skjer med og hvem som får stasjonene av FE i California, tror enda at Nel kan få flere av disse. Dette er godt betalte stasjoner. De skal ifølge California Energy Comission alle være operative i løpet av 2019.
Videre nærmer deg seg nok noe mer i Korea utover den ene stasjonen Nel allerede har fått.
Til dere som også eier aksjer i pho finnes det en grei gruppe på Facebook, photocure investors.
Redigert 27.09.2018 kl 22:24 Du må logge inn for å svare
uberslave
27.09.2018 kl 22:46 6517

Blir vel videre oppgang på nyheter i morgen for så å komme med dårlige nyheter i helgen? standard NEL dette
rischioso
27.09.2018 kl 23:20 6328

Silicon Valley,

RE - Mr Bond,
Du kan ikke sitte all-in samtidig som du tar gevinst. Det er en logisk umulighet. Du sier emot deg selv her. Eller har du solgt aksjer idag???

* På et anonymt forum er viss ALT mulig...:)
Bullinvestor
28.09.2018 kl 01:05 6056

007:-)
Å selge på 3,85 og kjøpe tilbake på 3,80 er smart. Kan jeg spørre deg om du gjør slike transaksjoner via zero eller aksjesparekonto? Hvis pengene ikke tas ut realiseres jo ingen skatt? :)
Allesyndling
28.09.2018 kl 07:44 5527

4 nok idag?
Slettet bruker
28.09.2018 kl 07:56 5442

Ja kr 4 kan passeres idag. Jeg bruker ASK. Trader kun der, da er ingen skatt føre jeg knuser hele den Nel pengebingen. Jeg trader med ca kr 2.5 mill. Salg eller totalrealisering kommer neste år. Mange av mine venner og meg selv har hatt en fantastisk avkastning i Nel. Datteren min puttet inn noen titusen for kort tid siden og hun har hatt over 22% avkastning.
Nel i Kr 10 tror jeg vi ser tidlig neste år. Nå kan Folketrygdfondet gjerne komme inn. Så gir vi RotoLyzer (R) en solid applaus når den lanseres. Da smeller Nel opp minst 20% på lanseringsdagen.
Tobias
28.09.2018 kl 07:59 5400

Fra E24
Hydrogen-selskapet Nel steg til rekordhøyder på Oslo Børs torsdag i kjølvannet av to børsmeldinger. Den ene handler om en kontrakt i Australia. Den andre børsmeldingen handler om at et prosjekt for utvikling av infrastruktur for hydrogendrevne busser har fått finansieringsstøtte fra EU.

Meldingene er i seg selv neppe revolusjonerende, men er egnet til å åpne nye markedsmuligheter for Nel i fremtiden. Og med milliardkontrakten selskapet fikk med amerikanske Nikola i sommer, begynner fremtiden å virke svært spennende for selskapet.

Hva så med aksjekursen? Etter et friskt 2017, har aksjen så langt i år steget vel 13 prosent, noe som ikke kan sies å være spesielt imponerende. Men med en verdsettelse på 4,2 milliarder kroner, har aksjemarkedet allerede priset inn en ikke ubetydelig vekst. Men vekstforventningene synes fortsatt å være svært så realistiske.

Analysesjef Karl Johan Molnes i Norne Securities, som er en kjent optimist på Nels vegne, peker i et intervju med TDN Finans på en faktor som gir spennende perspektiver for Nel-aksjen. Han konstaterer at det er relativt tynt med institusjonelle investorer på eiersiden i selskapet.

«Det er fordi de holder seg til store selskaper, foreløpig. Den dagen det blir klart at norske institusjoner ikke lenger kan la være å eie dette her, da tar det av», sier han til TDN Finans.

Tar man en titt på listen over de 20 største aksjonærene i Nel, så er den ikke kjemisk rensket for de typiske norske institusjonelle investorene. Et Alfred Berg-fond eier eksempelvis 4,08 prosent. Det er også andre norske institusjonelle investorer på listen, men med vesentlig mindre eierandel enn Alfred Berg-fondet.

Men det er noen som glimrer med sitt fravær. Folketrygdfondet er ikke der. DNB er ikke å se. Skagenfondene er heller ikke å finne. Dette er tungvektere i den norske investordammen, som typisk vil være ganske høyt opp på listen over de 20 største aksjonærene i selskapene de investerer i.

Om det kun er Nels manglende størrelse som gjør at disse investorene så langt ikke har investert i Nel, er vanskelig å si. Men en ting er klart. Dersom utviklingen for Nel blir slik Molnes antyder og store norske investorer nærmest må eie Nel-aksjer, kan utslagene blir ganske store.

For selskapet vil en slik utvikling gi en bredere og tyngre investorbase. For dagens små og store aksjonærer kan det bli en skikkelig børsfest.

Nikko
28.09.2018 kl 10:17 4879

Nikko skrev Innlegget er slettet
Det ser ut til å ligge en gigapost på 3,90. Må vel stoppe litt opp igjen før neste 10-øring :-)
jenskristian
28.09.2018 kl 11:48 4658

Nå flyttet opp til 3.95. 912k aksjer.

Og der har den begynt å bli plukket av. 879k igjen.
Redigert 28.09.2018 kl 11:51 Du må logge inn for å svare