Strongpoint nr 6 - 2020 Forventer rekordresultat i q4

Thunder-03
STRONG 22.11.2020 kl 16:39 52186

Med en ekstra resultateffekt på 30 mill. fra Bane NOR og en positiv guiding fra q3 kan vi forvente svært gode tall for q4.
-og dette er bare starten mot gullårene som er i vente
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Norviking
24.12.2020 kl 20:32 4225

Nå skal vi ikke begynne å krangle her men at vi har litt forskjellig syn og at enkelte av oss har andre forventninger kvalifiserer ikke til sarkastiske kommentarer.
Jeg er fortsatt sulten på å slå markedet så det holder og med den guidingen som selskapet lhar lagt opp til Så må man få lov å forvente ...
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
tunktee
24.12.2020 kl 20:40 4213

Sarkastiske kommentarer er alltid morsomt, uansett setting ;)
Ha en fin julekveld med din flotte kone Viking!

(Det siste var ikke sarkastisk ment)
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Krosta
24.12.2020 kl 21:14 4194

Gratulerer med unngåelse av julefeiring tunktee! Høres deilig ut det.

Takk til alle som har skrevet på tråden gjennom året. Ønsker dere alle STRONGere en fin jul😊
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Grantchester
24.12.2020 kl 23:27 4114

Ja, takk for alle innleggene med god info og for den fruktbare tankeutvekslingen. Ønsker alle STROere en god jul !
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Grantchester
24.12.2020 kl 23:38 4103

Liten video fra Supermercados Mas om sitt nye C&C tilbud i Sevilla;

https://www.youtube.com/watch?v=FAIdB4UQlJo&feature=emb_logo (1:20)
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
HrDuck
25.12.2020 kl 01:34 4052

Så har julefreden senket seg her i huset.

Jeg mente ikke å være frekk med min kommentar og har ikke noe mot at aksjonærer er aktive og har meninger. Men jeg tror vi må være litt avslappet i forhold til at aksjekurser har rolige perioder. For mindre enn ett år siden (men før covid19) var vi så vidt oppom 14 tallet. Det føltes bra den gangen. Nå er vi rundt 20 og har i tillegg mottatt utbytte. Det er et godt år tenker jeg. Og ja, jeg tror vi skal betydelig høyere, men aksepterer at det vil være dager, uker og sikkert måneder der kursen ikke tar nye nivå. Erkjennelsen av dette gjør det lettere å være langsiktig investor. Fortsatt god jul folkens 🙂
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
tunktee
25.12.2020 kl 02:48 4020

Jeg støttet jo deg i å være frekk din klovn! Bare kødder hehe. Sent på kvelden og tastaturet er buet.... jojjjjaha
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
JosMag
25.12.2020 kl 11:14 4019

Elegant video👍. Lettfattelig selv for meg som ikke kan et ord spansk..
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
tiger
25.12.2020 kl 16:42 3897

Jeg føler det ble hengende i lufta at jeg skal ha påstått korrupsjon i Strongpoint. Det har jeg ikke. Det er mange grader av kameraderi, og det skal mye til at det er ulovlig så lenge ting skjer helt åpent og med generalforsamlingens velsignelse.

Men jeg mener at det som er i ferd med å skje likevel ikke er etisk ok, og at det varsler en ny linje som ikke tjener oss aksjonærer.

Som flere andre her inne er jeg interessert i å verne om min investering, som var mesteparten av mine sparepenger for mer enn 10 år siden. Og etter store tap tok jeg det tunge valget å bunnskrape sparegrisen for å være med på emisjonen og dermed unngå utvanning den gangen. Og er takknemlig til Pinnås (signe hans minne) som sørget for at vi faktisk fikk være med og at ikke dette ble tildelt styreformannen og hans venner. I mine øyne er det Pinnås, sammen med Waaler, og gründerne av Cashguard samt noen til som har lagt grunnlaget for de store verdiene og det potensialet som ligger der i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2020 kl 17:32 3862

Kloke ord tiger
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
HrDuck
26.12.2020 kl 14:32 3658

Her må jeg bare beklage. Min eneste unnskyldning er at jeg blir så utrolig kjedelig når jeg dropper vin i glasset en kveld 😄
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2020 kl 15:48 3613

3% potensiell utvanning, bør ikke overskygge underliggende vekst. Jeg tenker trykkeridelen er neste ut som selges med begrunnelse økt internasjonalisering og rendyrkning (hvor etiketter kun er i noen få markeder). Interessant aksje, men illikvid over tid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
tunktee
26.12.2020 kl 16:00 3603

Faren med å komme med absolutte uttalelser og stenge muligheten for alternativer, er uønskede reaksjoner 😉🙈🤗

Jeg har fortsatt ikke grunnlag for å være verken positiv eller negativ til opsjonene, ettersom jeg ikke satt i styremøtet der det ble diskutert.
Men ser at artikkelen som HitIT la lenke til, reiser noen kristiske spørsmål til opsjoner til ledelse generelt.
Syns de temaene er mer interessant å diskutere fremfor å bare fokusere på eventuell utvanning. (Det er viktigere at EPS og kursen stiger, enn hvor stor andel av selskapet man eier.)
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2020 kl 17:21 3553

Opsjoner kan bli stygt, som vi så i FunCom over mange år. Ledelsen løste ut og solgte alt hver gang... Eller det kan bli ok. Når var det sist opsjonsprogram i Strong?
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Charlie Freak
28.12.2020 kl 17:09 3201

SP er godt plassert i megatrend som feier over vestlige land. Men ser man på aksjekursen, så skulle man ikke akkurat tro det. Tiden går, og det kommer ingen nyheter fra selskapet. På et eller annet tidspunkt hvis dette vedvarer, så blir man nødt til å spørre seg om man har satset på rett hest for å ta del i de endringer som skjer i varehandelen. Ser man på ledelsen i Kahoot (som jeg heldigvis også er i) som også er i en megatrend, og ledelsen i SP, så er det som natt og dag. Greit nok at ikke Kahoot tjener nevneverdig med penger (ennå), men her er ledelsen foroverlent og foretar innvandende emisjoner og oppkjøp. Jeg hadde faktisk ventet noe lignende fra ledelsen i SP også. Har de evnene som skal til for å ri denne bølgen ....
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
HrDuck
28.12.2020 kl 19:44 3118

Synes kursutviklingen har vært ganske så fin jeg. Vi var så vidt på 14 blank i februar, føltes som en glede da. Nå har vi vaket rundt 20 en stund (i tillegg har vi fått utbytte på 60 øre). Tålmodighet er en vanskelig ting, men ofte lurt å sette ting litt i perspektiv :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2020 kl 20:31 3081

Det er ingen tvil om at produktene SP leverer er i vinden. Samtidig tror jeg ikke ledelsen er veldig opptatt av aksjekursen og har nok lagt seg på en litt annen linje enn mange andre selskaper på børsen hva gjelder å snakke opp eget firma/kurs. Hva som er rett el galt vet ikke jeg. Men personlig synes jeg det viser profesjonalitet at ledelsen avstår fra å kommentere svingninger på aksjekurs, som ofte kan sees i andre selskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Grantchester
28.12.2020 kl 22:44 3008

Jeg forventer ikke at ledelsen skal snakke opp aksjekursen men det jeg forventer derimot er et mer foroverlent selskap når det gjelder markedsføring av sine produkter. Det å snakke opp sine produkter er en viktig kontinuerlig prosess. I en nedstengt verden hvor ansikt-til-ansikt kundebesøk og messedeltagelser ikke har vært mulige, forventer jeg en mer aggressiv og koherent digital markedsføringsaktivitet fra STRO, et selskap som selv lever av digitale løsninger. Mulighetene for webinarer og andre virtuelle arrangementer er ubegrensede med dagens lett tilgjengelige teknologi. Man kan forestille seg regelmessige produktpresentasjoner på flere språk av STROs egne produkter men også kombinerte presentasjoner i samarbeid med STROs partnere Reflexis, Zebra og Pricer. Det er greit å være tålmodig HrDuck, men jeg må innrømme at jeg ikke er fornøyd med selskapets output av digital markedsføringsinnhold de siste 9 måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
bernes
28.12.2020 kl 23:09 2979

Nå er vel det så at SP's kunder ikke er vanlig mennesker, men bedrifter. Da benyttes nok andre kanaler enn media.
Ledelsen er sikkert mer fokusert og aktive mot direkte bransje markedsføring og deltakelse i messer etc.
Da synes det ikke så godt for oss som ikke er i kundegruppen.
SP har god økonomi og trenger ikke kapital påfyll.
Trenger derfor heller ikke bruke mye krefter på å profilere seg mot finansmarkedene.
Stø kurs er i lengden bra for oss som tenker å sitte lenge.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Grantchester
28.12.2020 kl 23:19 2987

bernes, du bør være klar over at jeg er klar over at STRO driver med B2B. Sjekk Zebras (også en B2B aktør) aktivitet på YouTube den siste måned og sammenlign med STRO. Jeg er heller ikke særlig opptatt av profileringen i finansmediaen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Norviking
29.12.2020 kl 08:38 2860

@Grantchester
Du må ikke kritisere for da får du menigheten på nakken
Men jeg er helt enig med deg
Ta feks click & collect . 99% av den norske befolkningen vet ikke hva henteskap er engang mens i sverige er det nå så populært at det er opptil 2 ukers ventetid for kunder å få hentet sin bestilling .
Dermed kan de store kjedene i norge fortsette med sin propaganda om at "det er covid og at de bryr seg om kundene" og masse pisspreik om gode priser for å hjelpe i en vanskelig situasjon.
Hadde StrongPoint vært litt fremoverlent som du sier så hadde kundene også visst om denne løsningen og dermed lagt press på kjøpmenna / kjedene
Men om de kjører en slik markedsføring så er de vel redde for å irritere kjedene kanskje ?
Uansett så synes jeg det er vel tamt fra toppen nå.
Skal dem ha opsjoner så får dem jaggu få ut fingern og vise at dem er tøffe i trynet og får til noe. Ikke bare preike

Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2020 kl 10:48 2779

Så om kundene vet om C&C så vil de legge press på kjøpmennene og gjøre jobben til selgerne i Strong? Tror du virkelig på det du selv skriver?
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Norviking
29.12.2020 kl 11:27 2743

Snakk om å være bokstavelig Mister eller Miss Mandarin
Sa jeg at kundene skulle gjøre StrongsPoint-selgernes jobb ? Eller rettere sagt .....skrev jeg det i mitt innlegg ?

Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2020 kl 11:28 2759

La de som kan salg holde på med det, så kan du holde på med det du holder på med.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
29.12.2020 kl 11:33 2743

Dagligvarebutikkene i Østfold skryter av 50% salgsøkning etter at konkurransen fra Sverige ble borte, og de benytter anledningen til å øke prisene temmelig drøyt mye på en del ting, samtidig som det ikke dukker opp like gode tilbud. Så de må ha mye penger som de kan investere med nå dersom de ønsker det.
Sikkert flere som la merke til prisene på julematen?
Lille julaften kosta en enkel flatribbe 187,-kr/kg på Rema! Da hadde det riktig nok vært jobba en del med å påstå at det skulle bli mangel på ribbe til jul i forkant, og med plakater om kun salg til privatpersoner og greier.
På Coop var det ikke 'mangelvare', der kostet den forøvrig 69 samme dag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Grantchester
29.12.2020 kl 11:37 2758

Husker du denne Mandalorian ?

"Grantchester
14.07.2020 kl 22:04
3012
Alimerka informerte i går om 2 stk. nye C&C punkter. Totalt nå 10 stk Alimerka supermarkeder med denne tjenesten.

https://nb-no.facebook.com/alimerka.es/photos/pb.219855578030046.-2207520000../3731840436831525/?type=3&theater

I samme tråden spør flere kunder; "Når kommer C&C til byen min ?"
Redigert 14.07.2020 kl 22:13"

Kundene dine kan være dine beste selgere og ambassadører men så må man ha drevet med salg en stund for å skjønne det intrikate.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Norviking
29.12.2020 kl 11:45 2796

@ Mandalorian
Ikke prøv deg med den tonen der mister.... Slik skrivemåte og forsøk hersketeknikk funker ikke på meg ... Så den tonen der kan du legge av deg umiddelbart.
Her har vi en diskusjon og meningsutveksling og det har vi hatt over år her inne så kom faen ikke her å forsøke å regjere
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
HrDuck
29.12.2020 kl 11:55 2801

Ledelsen i selskapet har lagt frem en konkret målsetning. Oppnår de den vil aksjen være på eller nærme 100 kroner pr aksje. Så kan godt forumet ha meninger om hvordan og hva som bør gjøres, men samtidig er det grunn at å minne om en viss ydmykhet for at ansvaret ligger hos styre og administrasjon. Som aksjonærer i ethvert selskap har man to rasjonelle muligheter: Stemme på GF eller stemme med føttene (inn eller ut av aksjen).
Så blir jeg litt trist når vikingen skriver noe sånt som at man bør ikke være negativ for da får man meningheten på nakken. Strong-trådene har vært gode tråder på HO. Jeg kan nesten ikke komme på andre tråder med samme grad av konstruktivitet og sivilisert oppførsel. Dette kommer ikke av seg selv og kan raskt forsvinne om man velger å karakterisere andre mennesker som "menigheten" , "så kom faen ikke her å forsøke å regjere" osv.

Jeg kjenner ikke Vikingen personlig, men utfra det jeg har lest her så oppfatter jeg han som et følelsesmenneske. 29.4.2020 var aksjen på ca 11 kroner. Vikingen annonserte da alle sine aksjer til salgs om han fikk en "god pris". Det å finne noe å klage på hver gang kursen går litt tilbake synes å være en gjentagende øvelse for deg Viking og du tar deg en betydelig frihet i å gjøre det. Trådene ville vært ødelagt om alle skulle ta seg lignende friheter. Men verre er det at å la følelser og lykke styres av noen få tiøringer opp eller ned. Det kan da ikke være bra når man som investor/ spekulant skal ta rasjonelle avgjørelser?

Uansett: Om du virkelig mente din kommentar 29.4.20 kl 09.33 (?) om at du ville selge om prisen var bra så har du sjansen nå. Og jeg sier ikke dette for å terge/provosere eller noe annet negativt. Du må heller ikke ta dette som at jeg anbefaler deg å gjøre det. Men vi var på 11 dengang, så dette kan kvalifisere til "god pris" i dine øyne. Har du samme betydelige antall som jeg antok tidligere tror jeg du vil få mulighet (kan ikke si sikkert) å få ut volum på 20 blank i løpet av ikke mange dager. Mitt tips om hvordan du kan gjøre det er samme som jeg ga i tråden tilbake den gang.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2020 kl 12:16 2777

@Granchester og Nordviking og Tiger

Godt at det finnes folk som ikke umiddelbart lar seg blende av liggende a4 og "buzz-word"- presentasjoner, men våger å reise spørsmål som utfordrer både ledelse og styre. Kostnadsreduksjoner i SP har unektelig vært riktig og matematikken viser, ikke overraskende, at resultatene har vokst (not rocket science). Topplinjeveksten ser så langt ut til å ha kommet fra etablerte kunderelasjoner innenfor eksisterende produkt/markedsmatrise. Det vært en noe vinglete organisasjonsutvikling med blant annet hensyn til hvordan håndtere partnere og bortfall av en funksjon som CMO, og noen har, ikke uten substans, etterlyst en sentral salgslederstilling. Og her kommer forståelsen, eller mangel på sådan, for hvordan å utvikle et industriselskap i det noe lengre bilde.

Så får det da være fremtiden som viser om SP lykke eller ikke. Man skal være rimelig apekatt for å gjøre fundamentale feil her - så jeg tror på selskapet. Imidlertid er jeg veldig usikker på den bastante planen med målsetting om en omsetning på 2,5 milliarder NOK og EBITDA opp mot 13% som følge av organisk vekst i løpet av de nærmeste årene. Jeg er også usikker på om dette betyr noe (vanskelig å etterprøve) all den stund vi ser avskallinger og sannsynligvis også oppkjøp eller strategiske samarbeid og integreringer fremover.

Imidlertid bør man kanskje lytte til og lære av First-forvalter Thomas Nielsen når han sier at selskaper burde skjønne at guiding ofte bare avslører hvor lite innsikt de har i egen business; "https://finansavisen.no/nyheter/finans/2019/08/31/6950090/mener-guiding-er-tull"
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
JosMag
29.12.2020 kl 12:30 2782

Vanskelig å spå, spesielt om fremtiden 😀.
Tror vi får se et lite taktskifte rundt 4. Kvartal presentasjonen i februar. Da får vi et rent reatail/labels kvartal. Samtidig så er vi nok avhengig av suksess for E20 og meldinger om nye avtaler på den fronten i januar/februar.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Norviking
29.12.2020 kl 12:34 2773

Hr Duck
At jeg er et følelsesmenneske eller ikke får du vurdere selv
At mine aksjer var til salgs så ja , de var det .... MEN ting endrer seg i aksjemarkedet
Det vet du like godt som meg
At du forespeiler meg å selge nå ..... ja det får du mene også som du vil om
MEN
Jeg noterer at du og en til stort sett forsøker på en "diplomatisk korrekt" måte å irettesette meg nesten hver eneste gang jeg ikke har samme mening som dere.
At jeg synes det er kjipt med ordretørke og at jeg synes det er kjipt å se at kursen har mer eller mindre frosset fast nå i ca 3 måneder , ja det er jeg da vel i min fulle rett til å synes.
Og jeg er vel ikke den eneste som synes det ? Det synes alle dem som har solgt i det siste også vil jeg tro.
Eneste forskjellen er at jeg tør å skrive at det er kjipt .. For man kan ikke stikke under en stol at toppledelsen fortsatt ikke har lykkes med å "trollbinde publikum" ( Les investormarkedet )
Som aksjonær siden 2012 så har jeg fortsatt ikke gitt helt opp og har trua men som jeg skriver over i et tidligere innlegg .... Det må skje noe.
Så på et direkte spørsmål til deg Hr Duck .....
Er det lov å ha enn annen mening eller deg ? Eller MÅ jeg være ensidig lojal og enig med deg om at tingenes tilstand er i aller beste skjønn?
Den som ikke krever noe og som er fornøyd kommer som regel ingen stan etter min mening
I mitt liv og virke stiller jeg store krav til egen "performance" og da forventer jeg det i flere sammenhenger
Ha en fortreffelig børsdag og fortsatt god romjul :)

Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
29.12.2020 kl 12:49 2754

Håper de klarer å bevise at Thomas Nielsen tar feil. Ingen regel uten unntak osv...
Det må skje noe mer enn utdeling av opsjoner... de gjør sikkert en så ekstraordinær innsats at de fortjener det, og det vil vise seg på resultatene etter hvert.
Kjøp av egne aksjer kan nå like godt vente til etter nyttår så det ikke blir noe ekstra press på formueskatten.
Ellers slår det meg når jeg leser her at det sikkert er noe i det med at vold i nære relasjoner øker i ferier... bra den snart er slutt...
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
HrDuck
29.12.2020 kl 12:52 2756

Jeg har aldri gjort noe forsøk på å nekte deg å ha "en annen mening". Men når du refererer til "menigheten" så setter du en merkelapp på de som mener noe annet enn deg. Og din siste kommentar til Mandalorian så er du farlig nærme å selv ikke akseptere kommentarer som ikke passer ditt syn:

"Ikke prøv deg med den tonen der mister.... Slik skrivemåte og forsøk hersketeknikk funker ikke på meg ... Så den tonen der kan du legge av deg umiddelbart.
Her har vi en diskusjon og meningsutveksling og det har vi hatt over år her inne så kom faen ikke her å forsøke å regjere "

Grunnen til at jeg går i rette med deg Viking (og forstår jeg deg rett så er du for at man skal kunne uttrykke ulike meninger) er at jeg oppfatter det som lite givende å bedømme et selskaps langsiktige arbeid basert på om aksjekursen er opp eller ikke siste uke.
Du sier også at du ville selge, men "ting endrer seg i aksjemarkedet". Det får meg til å undre: Hva har endret seg bortsett fra kursen har gått opp? Selskapet kommuniserte jo det samme i april som nå?
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Norviking
29.12.2020 kl 14:38 2679

Nei nå mr duck må du slutte
For det først så er det under pari å omskrive det jeg ytrer av mening slik han kompisen du forsvarer gjør.
Deretter er det også usaklig å skive at jeg bør holde meg til andre ting eller mao holde kjeft fordi jeg har en mening.
Next
Om du finner det lite begavede at jeg har andre krav enn deg , eller at jeg bedømmer selskapets langsiktige arbeid på en lite begavede måte ja får du mene akkurat som du vil om ...
Hva om man snur det på hodet.... Alle er glade , fornøyde og lykkelige ..og ingen stiller krav til hverken ledelse , aksjekurs eller noe som helst og..... så går ting sakte men sikkert rett i dass... Da er det lett å være etterpåklok da tenker jeg.
Det er vi som er aksjonærer som eier selskapet. Det er ledelsen som jobber for sine eiere og ikke eierne som er til for å sy puter under armene på de som står for den daglige driften.
I alle mine år har det vært satt krav til meg som både ansatt , mellomleder og leder og jeg har jaggu måtte bevise. Hver dag og hver uke og hver eneste måned . Og vet du .... har jeg ikke levert så har det vært samtaler , evalueringer osv om hvorfor mål ikke er oppnådd.
Så hva har StrongPoint oppnådd i de siste 3 månedene ? Det er ikke utvikling i aksjekurs , det er ikke meldt om kontrakter , det er ikke kommunisert noe om hva de skal gjøre i forb med opsjonsprogrammet selv om selskapet hevder å ha en åpen kommunikasjon med investormarkedet. ( noe jeg benekter )
3 måneder er faktisk 1/4 av året og ikke noe driftsmessig er å rapportere ??? Og det er vel i slutten av året at kjedene bestemmer hva det skal investeres i neste år ....?
Og når jeg påpeker mangelen på suksess i å trollbinde publikum som jeg skrev så kommenterer du ikke noe av det jeg har påpekt .
Eneste du hevder er at jeg klager og er misfornøyd , men du kommenterer jo ikke saklig på noen av de punktene jeg påpeker. Nei isteden så er du ovenfra og ned og ber meg selgebmeg ut. Nope .... Jeg vil heller være en aksjonær som bryr meg og som nettopp.... stiller krav og som har forventninger til resultat.
Og når jeg påpeker disse punktene så begynner du med å være usaklig ..
Du er såpass oppegående mrDuck at du kan argumentere på et saklig grunnlag ..
At jeg kaller de som hele tiden er uenige og som oppfordrer meg til å selge meg ut for menigheten skal jeg holde meg for god til om du finner det krenkende.
Det er ikke min intensjon å krenke noen men I rettferdighetens navn så må det tåles å ha andre krav enn å bare sitte å vente ... å vente .... å vente

PS. Jeg er på andre fora og diskusjonsgrupper og der er det flere med vente-stress over manglende kontrakter.


Med forbehold om skrivefeil da jeg nå er på eplebrett og det er ikke mitt beste verktøy
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
HrDuck
29.12.2020 kl 14:56 2645

Jeg forsvarer ingen. Men du påstår at han omskriver det du sa og videre at jeg er usaklig. Da synes du bør avstå fra å påstå og argumentere for ting jeg overhodet ikke har nevnt. Min kommentar er at du tar deg friheter i måten å kommunisere på som du kritiserer andre (og ganske kraftig) for å gjøre. Ofte synes dette å sammenfalle med frustrasjon over at aksjekursen har rolige perioder. Du nevner heller ikke noe som forklarer hva du mener med ting har endret seg siden du tidligere uttrykte ønske om å selge. At jeg "ber deg om å selge" som du skriver er faktisk feil. Gå tilbake og les hva jeg faktisk sa.
Jeg foreslår at vi begge tar et steg tilbake fra tastaturet nå og sover litt på saken. Om du fortsatt føler at jeg "må slutte" (som du skriver) så kan vi ta opp igjen tråden i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Norviking
29.12.2020 kl 15:13 2640

Time out ...
Det er ikke vits da du fortsatt ikke vil kommentere sak men person
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2020 kl 18:37 2523

Strong kommer med gode Q4 tall som følge av Banenor. Det kan skape ny blest om selskapet i en tid hvor mange selskaper ikke leverer i det hele tatt. Derfor mener jeg at Strong kan være en interessant kandidat å ha noen aksjer i.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
tiger
29.12.2020 kl 19:25 2488

Viking og Duck - festlig å følge dere. Ingen vil gi seg og begge mener den andre argumenterer ufint. Kjenner meg igjen i situasjonen der dine meningsmotstandere forsøker å diskvalifisere dine synspunkter gjennom å karakterisere dine motiver og din (manglende) kompetanse. Det er kanskje på tide å roe gemyttene og se at man har en sterk felles interesse her. Sett utenfra så er Vikingen frustrert og Duck er såre fornøyd med tingenes tilstand. Selv er jeg et sted imellom der. Som alle nå vet er jeg svært kritisk til opsjonsordningen, derunder måten den praktiseres og måten den ble innført. Jeg tror ikke noe på at det vil få noen som helst til å yte noen bedre innsats enn de ellers ville ytt, eller ta noen bedre beslutninger. Men, til diskusjonen så vil jeg si at å beskylde motstanderen for å bruke hersketeknikker er i seg selv en hersketeknikk. La oss alle diskutere sak og ikke duskusjonsform. Og avstå fra å karakterisere hverandre på diverse måter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare