Strongpoint nr 6 - 2020 Forventer rekordresultat i q4

Thunder-03
STRONG 22.11.2020 kl 16:39 52074

Med en ekstra resultateffekt på 30 mill. fra Bane NOR og en positiv guiding fra q3 kan vi forvente svært gode tall for q4.
-og dette er bare starten mot gullårene som er i vente
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2020 kl 20:41 4250

Noen som tror de vet bedre og har bedre løsninger enn det selskapet selv har, uten konkret å komme med hva de egentlig mener. Det er bortkastet tid å lese slike innlegg. Man investerer i et selskap fordi man tror på produkt og en ledelse som kan ta dette til markedet på en god måte. Jeg har lest gjennom rapportene for året og jeg synes Strongledelsen jobber godt. Om man har et annet synspunkt så er det generalforsamlingen og styret som bestemmer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Norviking
29.12.2020 kl 20:56 4276

Rimelig bra beskrevet og observert tiger.
Helt klart at jeg er frustrert.
Etter å ha vært med siden 2012 /13 på både opp og nedturer ( ja det er de som har vært med lenger enn meg , jeg vet ) og hatt klokketro hele veien så kom vi nå til det punktet der jeg ( mrk jeg ) trodde det skulle komme en skikkelig forløsning for aksjen og selskapet, så fryser hele sulamitten ....
Jeg kostaterer FAKTA:
Covid 19 har så langt ikke gitt den dytten som jeg hadde håpet i form av større børsmeldte orde på click @ collect eller andre produkter.
Selskapet har ikke klart å skape nevneverdig flere aksjonærer på tross av roadshows og presentasjoner.
Selskapet har ennå ikke kommunisert opsjonsprogrammet om det blir egenkjøp av aksjer eller emmitering.
E 20 blir ikke lansert med brask og bram i 2020 . Ja det blir ikke lansert med brask og bram overhodet.
Selskapet har haugevis med partnere både når det gjelder salg og utvikling men hva har dem fått til av samarbeidet ? Jeg vet ikke jeg ( bortsett fra "pricer" og bullion da )
Selskapet kommer til å levere solide tall men hvor kommer pengene fra ? Kompensasjon og salg av SQS !
Det er ett år siden selskapet kommuniserte saftig vekst mot 2025 men så langt så tror ikke investormarkedet på guidingen . For da hadde det vært mange flere aksjonærer og det ville vært mer fart i aksjeomsetningen.
ALLE disse punktene er FAKTA som vi kan diskutere uten å komme med slengere som "selg deg ut da vel" eller "hold deg til det du kan"
Jeg imøteser alle synspunkt og gjerne de som får meg til å se situasjonen på en annen måte .

Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
HrDuck
29.12.2020 kl 21:14 4255

Den om "selg deg ut da vel" antar jeg var til meg. Når jeg leser tilbake hva jeg skrev og hva du påstår så blir jeg nesten forarget. Jeg foreslår viking at du leser en gang til hva jeg faktisk skrev.
Ledelsen har satt seg et mål og de bør få arbeidsro. Det er som jeg ser det altfor tidlig å kritisere i en så tidlig fase. Frustrasjoner over at kursen er rolig i perioder bør ikke styre hvordan selskapet blir ledet. Ledelse og styre skal og bør ikke ha fokus på kortsiktig aksjekurs utvikling. Og skal jeg være ærlig så forstår jeg ikke helt frustrasjonen når vi ser hvordan aksjen har utviklet seg siste året.
Når ledelsen sine målsetninger vil aksjen gå mot tresifret kurs. Spiller det da noen rolle om den i morgen er 19 eller 22? Mitt klare råd er at ledelsen bygger selskap, aksjekursen er i det lange løp et resultat av god drift og ikke "oppfinnsomme" børsmeldinger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Norviking
29.12.2020 kl 21:18 4253

Duck
Evner du ikke å legge vekk det personlige ennå `? Diskuter sak er det jeg sier. Ser også at du kun kommenterer fraksjoner av det jeg har lagt fram som MINE fakta.

Hva tenker du om E20 ? Hva mener du om emmitering eller egen oppkjøp? Hva med omsetningen i aksjen ? osv osv

Ikke heng deg opp i hvem som sa hva nå
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
HrDuck
29.12.2020 kl 21:23 4245

Hva er det som er om person?
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Norviking
29.12.2020 kl 21:28 4234

Første avsnitt i ditt siste innlegg

Kjør heller på med faktabasert kunnskap / meninger og gjerne overbevis meg om at jeg har feil og du har rett
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
kössa
29.12.2020 kl 21:30 4231

Jag tror man måste se marknadsförutsättningarna för Strongpoint i ett nytt ljus i och med pandemin. Denna har påverkat alla stora dagligvarukedjor att snabbt utvärdera och ta ställning för onlineförsäljning. Jag tror nyhetstorkan är ett led i detta att det tar lite tid innan de stora kedjorna bestämt sig för strategiska beslut men att Strongpoint har att vänta sig fina ordrar framöver nyåret ihop med sina grymma partners Pricer, Zebra och Reflexis. Detta på grund av att de som Tveraabak antyder har produkter som är rejält heta, t ex E20, Click o collect m. m. Ha tålamod, det tror jag på! 100:- 2025👍🏻
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
HrDuck
29.12.2020 kl 21:31 4230

Nå må du gi deg. Du har minst en gang påstått at jeg har bedt deg selge og en gang sagt at "noen har bedt deg om det". Og så er det usaklig at jeg sier det ikke stemmer?
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
HrDuck
29.12.2020 kl 21:35 4081

Og så skriver jeg nå på mobil så det er begrenset hvor mye jeg orker å skrive. Men for å ta det ene punktet ditt om emisjon eller tilbakekjøp av aksjer. Det er ingen fasit for oss hva som er rett. Tilbakekjøp kan være gunstig, men samtidig legger det beslag på likviditet. Er det lurt? Det kommer an på selskapets planer om feks oppkjøp og utbyttepolitikk. Vi vet ikke nok til å konkludere om det og derfor tenker jeg det er fornuftig å stole på at de med best info gjør en god vurdering.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Norviking
29.12.2020 kl 21:38 4084

hvilke tanker gjør du deg om at det ikke er kommunisert fra selskapet om hva de vil gå for? egenkjøp eller emittering
Det var essensen i mitt innlegg
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
tunktee
29.12.2020 kl 21:40 4083

Underholdende men samtidig litt trist å lese her i dag.
Forumet har vel polarisert seg en del siste året, neppe mulig å unngå når interessen for selskapet stiger og flere blir aktive på forumet.
For et par år siden var vi vel kanskje bare 8-10 debattanter som sto for majoriteten av innlegg, og vi klarte som regel å roe oss i etterkant av eventuell knuffing.
Noen har kanskje godt lei av forumets repetitive format, ser blant annet at Trikker’n mer eller mindre har forsvunnet.

For egen del syns jeg det er enda tristere at folk ikke har John Cleese eller Rowan Etkinson i bakhodet når de skal slenge med leppa.
Hadde vært langt mer underholdende å lese!

På 2000-tallet ble det populært å konvertere pantelån til andre valutaer for å spare rente.
Mange valgte sveitsiske franc, og kursen mener jeg pleide å ligge i området 450-550.
Så kom finanskrisen, og francen begynte å stige kraftig. Ligger i dag på rundt 1000. (Eller nå er det omgjort til å måles mot ‘en krone, så kursen er rundt 10)
Mange tapte store summer, noen eiendomsinvestorer tapte selskapet og eiendommene sine, og noen svært uheldige måtte selge sitt eget hjem som følge av dette forsøket på å tjene/spare penger.

Så hvem skulle de legge skylden på? Bankene? Regjeringen? Verdensbanken? EU?
Selvfølgelig ikke!
Dette var utelukkende deres egen feil, i en mangel på å forstår at de i praksis drev med valutaspekulasjon, med tilhørende risiko og en nødvendighet av være villig til å ta tidlige tap.

Jeg skriver om dette for å billedliggjøre HrDuck sin uttalelse om at man kan «stemme på GF eller stemme med føtten».
Man kunne selvfølgelig bruke sin stemme i valget, og hadde Norge vært med i EU ville man også hatt en stemme der.
Men det leder jo naturligvis til ytterst lite siden man er en av millioner.

Så da måtte man stemme med føttene, og kjøpe tilbake francen før de ble for dyr.

Så hvorfor sitter de som tilsynelatende er så grådig missfornøyde med styre og ledelse i Strongpoint fremdeles med aksjer?
Tror de seriøst at de skal klare å endre noe, når de beviselig ikke en gang gidder å stemme på GF? (Ja, det er indirekte bevist at de som er mot opsjonsprogrammet ikke stemte på GF ettersom programmet fikk 100% tilslutning.)

Dette er for meg en gåte, ettersom det finnes tusenvis av andre selskap å velge mellom der ute.
Det må da være noen av dem dere kan finne tilliten til?
Så kan man komme med diverse argumenter, men realiteten er at de mest suksessrike investorene i verden alle er enig om en ting.
De skal stole på ledelsen i selskapene de investerer i. Skal man gå mot deres leveregel i en tro på å være bedre enn dem?

Da oppstår naturligvis spørsmålet til om jeg ikke syns det skal være lov til å være kritisk eller negativ til enkelte ting.
Jo, det syns jeg. Men hvis man ikke stoler på ledelsen (som flere her har indikert) syns jeg man skal rømme selskapet fort som fukk. Og jeg syns det er beklagelig hvis det skal være innenfor rammene, som vi i felleskap setter her på forumet, å insinuere at ledelsen ikke gjør det de selv mener er best for selskapet, uten dokumentasjon på sådan.

Til info har jeg blant annet tidligere stilts spørsmål her til satsningen i Asia, som jeg syns fremsto som kostbar og fruktløs, og også stilt spørsmål til om man burde bruke mer ressurser på å finne partnere i nye regioner.
Med JTs ankomst løste det første punktet seg, med overføring av kontoret i Malaysia. Det andre spørsmålet føler jeg meg relativt trygg på at blir og har blitt nøye vurdert, og jeg har derfor ikke stilt spørsmålet til selskapet. (Dvs, jeg gjorde det kanskje en gang på en Webcast til JT, husker ikke helt.)

Generelt tror jeg at vi skal være forsiktig med å etterprøve beslutninger som blir tatt i selskapet, siden vi sitter milevis fra beslutningsrommet og den infoen de har tilgjengelig. Være seg styret eller toppledelse. Hvilket grunnlag har vi for å være bastante som noen ser ut til å trives med å være?

Det mest sjokkerende jeg har sett av vanskelig aksjonær var når en på første rad på en kvartalspresentasjon i 2019 begynte å overprøve selskapets politikk på en svært usjarmerende måte ovenfor JT. Fremfor å stille spørsmål som kunne besvares, begynte vedkommende å sutre og klage.
Heldigvis har JT sjarme og klarte å fendre det av.
(Presentasjonen er nå fjernet, og det er derfor jeg først nå forteller om min reaksjon på den seansen.)
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
HrDuck
29.12.2020 kl 21:51 4076

"beklagelig hvis det skal være innenfor rammene, som vi i fellesskap setter her på forumet" sitat Tunktee, 5. juledag 2020

Så brukte jeg altså en halv arbeidsdag på å si noe som tunktee så elegant uttrykte i en setning.
Det kaller jeg julegave.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Norviking
29.12.2020 kl 21:53 4075

Du er dyktig å føre pennen tunktee men det endrer ikke situasjonen nevneverdig . Det må være lov å være både utålmodig og engasjert... I mange kretser sees det som positivt mens her er dett visst ikke særlig bra. Og da kan man tolke språk og spørsmål på mange måter. Det må gå an å stille spørsmål ved ting selv om man fundamentalt har tillitt til ledelsen .. eller ser du det som vanskelig ? Jeg har gitt kjerringa kredittkortet jeg men likevel stilt spørsmål vedr bruken. Det betyr ikke at jeg ikke har tillitt til henne for det vettu..
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
HrDuck
29.12.2020 kl 21:59 4060

Åpenbart å ikke kommunisere om de i det hele tatt har tatt beslutningen. Si at de vil kjøpe aksjer. En tidlig annonsering av kjøp på 1.150 mio aksjer i en relativt lite likvid aksje er problematisk og risikerer frontrunning. Si de tenker emisjon, hva om kursen faller og selskapet har likviditet til å gjøre et godt kjøp. Dette er beslutninger (og evf info) som hører hjemme på styrerommet, ikke et aksjeforum.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
tunktee
29.12.2020 kl 22:02 4062

Takk for rolige svar dere to!
Håper vi kan senke skuldrene litt, og ikke avslutte året på en ubehagelig måte.

Jeg reier på guttetur til fjells i morgen. Tenkte kanskje jeg skulle bruke tiden som de andre står på ski til å lage et sånt langt innlegg om Q3 og synspunkter/spådommer for Q4 (for dem som gidder å lese disse lange kjedelige).
Har merket de siste årene at 3 turer i bakken er nok for meg. Tør ikke lenger å hoppe og sånt, og da er det ikke så fett å stå på brett lenger....
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Norviking
29.12.2020 kl 22:03 4065

Dette er jo et av temaene som ble heftig diskutert her på forumet Duck... Slik jeg oppfattet det så var det bred enighet om at dette burde kommuniseres til investorene ... Men jeg ser du har et annet syn og det er jo helt legitimt ...
Det er vel det som kalles meningsytringer og diskusjon
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
HrDuck
29.12.2020 kl 22:10 4061

Tydelig at vi begge er festlige mennesker i vår beste alder tunktee 😄 Min plan er å dukke grundig ned i et selskap som ser lovende ut. Totalt underanalysert, feilslått strategi frem til for ikke lenge siden (som kostet dem dyrt) , et raskt bytte fra feil til riktige type aksjonærer og noe som jeg tror blir solid CF og vekst de neste årene. Ingen bakker kan måle seg mot noe sånt.

Edit: og ja, jeg ser frem til å lese innlegget om Q3/Q4
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
tunktee
29.12.2020 kl 22:23 4038

👍🤗
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2020 kl 22:45 4012

Dette forumet er også til for å få nye aksjonærer inn. Skulle skrevet mer, men skal ut på en lang kjøretur, så god natt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2020 kl 08:37 3891

Hadde vært artig å tatt en prat med deg neste gang du er i Østlandsområdet tunktee.

"
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Norviking
30.12.2020 kl 18:25 3776

Børsåret er ferdig
Godt nytt år til alle, både de som er enige og uenige med meg og de som liker meg og ikke liker meg :)
Ønsker alle alt vel
Og igjen....
ET RIKTIG GODT NYTT ÅR
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
30.12.2020 kl 18:31 3777

Godt Nytt År!
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Grantchester
30.12.2020 kl 23:11 3673

tunktee, sorry, men synes ditt lange innlegg er noe moraliserende. Noen av oss tar ikke alt for god fisk og jeg personlig kommer selvfølgelig til å fortsette å ytre mine tanker, også de mer kritiske, så lenge jeg kan begrunne de skikkelig. Når det gjelder salg av aksjene eller tidspunktet for å "rømme selskapet" som du beskriver det, så mener jeg at det skal overlates til de individuelle aksjonærene - de er i full stand til å ta denne beslutningen selv. Det er interessant at du nevner Rowan Atkinson fordi han er faktisk en av de mest bemerkelsesverdige talsmenn for ytringsfriheten. Her er en av hans taler fra et par år tilbake som er verdt å høre på mer en én gang; https://www.youtube.com/watch?v=BiqDZlAZygU

Jeg ønsker deg noen avslappende dager på fjellet.
Godt Nytt År !

PS: à propos CHF, man kunne kjøpe de for ca. 3 kroner i begynnelsen av '80-tallet, så devalueringen av NOK mot CHF har vært bratt lenge !
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
HitIT
31.12.2020 kl 00:15 3628

Klarer Strong samme % oppgang i 2021 som i 2020 så blir det et ok år.
Klarer en det samme året etterpå begynner det å ligne noe;) jaja, får ta et år av gangen.
Målet er 3 sifferet kurs før vi ser 2025, mange baller må i mål får at det skal skje, håper 2021 får en kick start.

Holder meg av gammel vanne unna børsen i romjula, orker ikke kluss med oppgjørsdato på årsoppgaven -
er kanskje ikke noe problem lenger, men hadde masse styr for 10-15år siden eller noe.
God Nytt År:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
tunktee
31.12.2020 kl 04:36 3554

Kødder du?
Eg skal lese gjennom mitt eget innlegg første dag og finne ut hva som er moraliserende.
E du sikker på at du ikke mener belærende?
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
tunktee
31.12.2020 kl 05:22 3542

Takk for linken du la ut Grant, den gir gehør for dine synspunkter?
Vet ikke om vi er venner på FB, her er noe jeg la ut der den 8. desember.
(Som jeg ikke fikk særlig likes på)
Forstår du poenget og at jeg har akkurat samme holdningene som Rowan E. ?

Populært å bli fornærmet for tiden!
Tror ikke Espen Eckbo hadde slavene i tankene når han skrev stykket. Trist at noen skal tillegge meninger som ikke finnes og at humor skal bli begrenset av folk med fordommer mot humor.
Fordomsfullhet er smålig. Smålige folk er opptatt av rase, religion, og legning, Det er de som mener så mye!
Espen Eckbo derimot er sannsynligvis fargblind, og driter tyve/null i hvem folk ber til eller hvem de ligger med.
Jeg tror han er raus!

Dessverre har det blitt veldig pop å bli fornærmet på andre sine vegne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
HrDuck
31.12.2020 kl 12:05 3452

Retten til å si hva man vil innebærer også forpliktelsen til å tåle svaret man får. Og som jeg ser det så var tunktee sitt innlegg kanskje det beste som har vært prestert på forumet i år.

Godt nyttår folkens 🙂
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Thunder-03
04.01.2021 kl 15:42 3079

Var da veldig så dødt det ble på denne tråden da? Ble alle kjørt i senk av denne evindelige kjeglingen?
For SP sin del så er det i alle fall ingen ting som skulle tilsi en fallende aksjekurstrend. Der er det business as usual, og det burde bety kursløft
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
JosMag
04.01.2021 kl 22:18 2914

Går smått med vaksineringen i Norge. Hittil kun 4800 vaksiner gitt.. over 139000 i Spania allerede lover godt👍
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Krosta
04.01.2021 kl 23:01 2893

Enig. No-news bør føre til økende kurs. News bør føre til kraftig økende kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
HitIT
05.01.2021 kl 10:33 2782

Mangel på nye større ordre og en klar vei videre, bob bob pris for sqs, opsjoner i bøtter og spann =
kurs i dass selv om selskapet sikkert gikk inn i det nye året med ganske velfylt konto.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
05.01.2021 kl 10:49 2767

Ja når ledelsen nå lurer på årsak til manglende interesse så må de innse at selskapets historie og tidligere manglende tillit fra markedet ikke er glemt.
Får håpe de klarer veksten de har forespeilet, og at de snart får vist at de er på rett vei.
Følte en ny giv en stund med videointervjuer og greier, men er litt usikker på hvor den har blitt av.
Får håpe de er opptatt med å skrive kontrakter og å telle penger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Luftputa
05.01.2021 kl 11:14 2743

Noen som har noe spådom for 4. kvartal? Selskapet er vel gjeldsfritt nå?
Skulle det ikke komme et eller flere oppkjøp så bør det være plass for et eks utbytte?
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
JosMag
05.01.2021 kl 13:07 2641

Tror nok vi oppnår ca 115 millioner i EBITDA i 4. Kvartal 👍. Mye av resultatet vil da være erstatning fra BaneNor og salget av sqs. Er litt usikker på om omsetningen runder 300 uten sqs delen.. vil bli rapportert helt uten sqs omsetning i 4. Kvartal..
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
JosMag
05.01.2021 kl 13:56 2594

Dukker opp StrongPoint reklame både på sudoku siden og face siden min. Sikkert for at jeg har vært innom sidene deres.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
05.01.2021 kl 14:06 2582

Prøvde å gå inn nå for å se om jeg da også får reklame.
Ser at toppsaken under nyhetsfanen er datert i juli.
Og at de forsøker å hjelpe bandet Key Account med å søke etter manager.
Nå er det bare å sette på 4- hjulsdriften og gi bånn gass så blir det nok bra!
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 16:55 2476

Fine artikler i dag.

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fm.arileht.delfi.ee%2Farticle.php%3Fid%3D92152385%26fbclid%3DIwAR2hLx0J3-A7RuD5_lwd6gQIFUrQEX1tkcKjeEoR7rwyNHMYDpcZE3iW86o&h=AT3wRK0vV6k-kBmFBEy4_facNDcpHI19gaCR8DV5Lu2c1R1ksfXSOw1W3_ufKlQ98uU5IEVJ-xFjl3kWMke8d-FSKRuVi74sF3n1ceXQwFQRug1HqAwWZZBKBDfd3WRfT1OdFw


https://www.strongpoint.com/ee/uudised/strongpoint-aitas-eesti-esimesed-e-poe-toidukapid-viia-maapiirkondadesse/

Ser ut som Coop satser på fritstående skap på bygda.

StrongPoint bidro til å bringe Estlands første matbutikker til e-butikk til landlige områder
5. januar 2021

Oversatt.
StrongPoint, det største detaljhandelsteknologiselskapet i Baltikum, bidro til å installere seks nye matskap i Coop e-butikk i Harju County, der eCoop-kunder kan motta mat bestilt fra e-butikken ved både vanlige og frosne temperaturer. Dette er de første matskapene i Estland som er installert utenfor storbyene.

“Coop er den største detaljhandelskjeden i Estland, hvis butikker også er tilgjengelige i mindre estiske bosetninger. Derfor var vi glade for å være en teknisk partner da Coop uttrykte sitt ønske om å tilby en kabinettløsning i mindre bosetninger. Vi utstyrte Coops skap, og siden tjenesten er rettet mot landlige områder der etterspørselen er lavere, er skapene også behagelig kompakte, ”sier Priit Peterson, leder for StrongPoints estiske filial.

I følge Peterson er matskapene utstyrt med all nødvendig teknologi slik at maten enkelt kan bestilles i dem. For eksempel holder de ferske både produkter som trenger et kjølig miljø og til og med frossen mat.

For å bruke matskapet må kunden forhåndsbestille mat fra Coop e-butikk og velge et matskap som passer dem som en måte å motta mat på. Når varene er tilstede i skapet, mottar kunden en SMS-varsling og da er det mulig å hente ting. Kunden kan også velge perioden for mottak av maten fra e-butikken.

Fram til nå har matskap bare vært tilgjengelig i Tallinn, men matskapene installert i samarbeid mellom StrongPoint og Coop ligger i Klooga, Lehola, Padise, Rummu, Vasalemma og Ämari i Harju County.

"Ettersom Coops matvaretjeneste har vært vellykket, ble det funnet at det ville være bra å tilby det også i mindre bosetninger. I tillegg er matskapene en god løsning på dette tidspunktet av viruset, da de gir muligheten til å kjøpe matvarer uten kontakt. Det er heller ikke nødvendig å vente på en kurer hjemme en viss periode med denne løsningen, "sa Peterson.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 17:04 2469

frekk, takk for updates👏🏼
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Grantchester
05.01.2021 kl 17:45 2435

Fint å se at STRO begynner å installere kompakte C&C med færre skap (10 stk) i områder ikke direkte tilknyttet butikkene. Her er potensialet stort. Konseptet med færre skap kan også bli aktuelt for mindre butikker som slaktere, delikatessen og konditorier hvor ventetidene i butikkene ofte er lange i helgene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare