IOX - Fracking could 'quadruple' Colombian oil reserves

Slettet bruker
IOX 27.09.2018 kl 23:34 3254

And the IOX reserves!

"Fracking could 'quadruple' Colombian oil reserves"

Thursday, September 27, 2018


"Colombia could add between 2.4Bb and 7.4Bb to its dwindling crude oil reserves by developing unconventional hydrocarbon areas, according to industry "



http://www.bnamericas.com/news/oilandgas/acp-says-fracking-would-quadruple-colombian-oil-reserves
Vikingen
28.09.2018 kl 07:56 3102

Der er ikke blevet snakket så meget om det her på tråden - men det kan blive kæmpe stort for IOX - og påvirke kursen rigtig positivt.
Det viser også at Colombia er meget positiv omkring olie - de har brug for olien og IOX har brug for olien.
aborum
28.09.2018 kl 07:58 3082

Har IOX erfaring med fracking? hvis ikke, hvor mange år skal de bruge for at opnå denne kompetence?
YNWA250505
28.09.2018 kl 08:21 2972

Aboring nå må du kutte ut. Har IOX erfaring med boring? Dette henter de seff inn kvalifiserte selskaper til å gjøre. Nå fremstår du bare som en baisser som er ute av IOX
Ransen
28.09.2018 kl 08:33 2888

Det vanlige er å ta inn egne selskaper som driver med fracking, typisk boreselskaper. IOX vil i såfall høste inn sin rettmessige part for bruk av deres rettigheter.
På LLA-47 er eierskapet 100%
Ærligtalt
28.09.2018 kl 08:39 2859

Spennende - tar meg dog i å irriteres over at TTT- men det er sannsynligvis kun fordi jeg ikke er blant dem som ikke har flere hundre prosent gevinst allerede
Ransen
28.09.2018 kl 08:58 2724

Folk har nok ikke våknet ennå for denne aksjen.

QEC har altså en markedsverdi på 1,2 mrd nok, og det er på et selskap med en veldig usikker framtid pga nye miljøregler og myndighetskrav.
IOX var en markedsverdi på 0,4 mrd nok. Her er produksjonen i gang, planer for videre boring og høy oljepris. Myndighetene støtter virksomheten.

Til sammenligning burde aksjen ha stått i 18 kroner i dag.
Slettet bruker
28.09.2018 kl 09:04 2689

Ransen

I totally agree! It will come, just wait and see

Otherwise, fracking will be good for IOX!. Just read this:

ag-3
27.08.2018 kl 19:53
4162
Ff: Considerable shale oil and gas potential exists in three of the Andean nations’ 23 basins: the Middle Magdalena, Llanos and Catatumbo

Puli C ligger i sydvest del av Middle Magdalena

Litt fra gamledager. Foreligger sikkert noe nyere info, men dette har jeg etter silver:

Oil shale:

Conclusions
o The Eastern Cordillera was the basin having the greatest prospectivity in P90, regarding the
presence of oil shale, followed by the Upper Magdalena Valley and the Chocó basin
(Figure 8-13)
o The previous order changed in P50, showing the Eastern Cordillera basin to be most
prospective, but placing the resources present in the Chocó above those for the Upper
Magdalena Valley and
o The prospectivity of the Lower Magdalena Valley, Caguán - Putumayo and Sinú - San
Jacinto basins was also high, even though variability in the range of estimating the resource
in the Caguán - Putumayo basin in should be considered.

Eastern Cordillera = Llanos (Lla47) 42% av all skiferoljen er i Llanos:

The Eastern Llanos basin had the greatest prospectivity in P90, regarding the presence of hydrocarbons in shale

http://www.anh.gov.co/Informacion-Geologica-y-Geofisica/Estudios-Integrados-y-Modelamientos/Documents/Evaluating%20total_Yet_to_Find_hydrocarbon_volume_in_Colombia.pdf
YNWA250505
28.09.2018 kl 09:08 2660

Er d derfor IOX drøyer så fælt? Venter de på fracking? Kan jo bli sykt rått dette her gutter og jenter
Slettet bruker
28.09.2018 kl 09:13 2617

ynwa

No they are not waiting for this. But it will be a huge bonus for IOX and it will increase the reserves

Redigert 28.09.2018 kl 09:14 Du må logge inn for å svare
Vikingen
28.09.2018 kl 09:21 2579

Det kan godt ske at IOX venter på fracking - men de skal nok ikke glemme at deres aktionærer venter på noget fra dem.
Nu når vi højest sandsynlig at gå ind i Q4 uden en melding omkring deres planer i Q4 - deres informationsniveau er altså ikke normalt og kan kun gøre folk nervøse.
Som skrevet tidligere - de må da kunne finde noget positivt at skrive med alle de triggere folk snakker om.
Slettet bruker
28.09.2018 kl 09:40 2482

Vik
Should IOX make a announcement on a daily basis, just to please you?
They have said now in the 4th.Q and that's now


qestador
28.09.2018 kl 09:48 2452

Husk produksjonsrapport om ca 12 dager :-)
Redigert 28.09.2018 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
Vikingen
28.09.2018 kl 09:56 2415

De skal bestemt ikke tilfredsstille mig - men kig på kursen - den falder præcis som altid når de ikke formår at informere omkring deres tiltag.
Deres "work over" kører efterhånden på mere end overtid - og man har ikke formået at informere omkring Q4 inden 1/10.
Man informere om ens tiltag inden man udføre dem - og eftersom der endnu ikke er kommet noget fra dem - begynder jeg blot at frygte at tingene trækker ud ligesom så mange andre ting i IOX.
Jeg gad godt kunne være optimistisk altid - men det ligger åbenbart ikke til mig.

Tror ikke IOX skal have skyld for at informere på daglig basis - ikke en gang tæt på :-)
moneymachine
28.09.2018 kl 10:01 2388

Har aldri sett et optimistisk innlegg fra deg, kun kamuflert baissing...
YNWA250505
28.09.2018 kl 10:05 2373

Tror faktisk at IOX vil informere om produksjonstallene for hele mnd når tallene er klare i beg oktober. Det ser ut som om at vi bare kan lene oss tilbake, puste med magen og vente på meldinger. Det blir jo sykt spennende å se på produksjonstallene for september og se om Vikingo har produsert og hvor lenge og ikke minst med hvor mye. Jeg tror brønnen er oppe og går og produserer som bare faen. Så venter vi på boreplanene fremover og ikke minst 3D og ressursoppdateringer. Så kommer det boringer på løpende bånd fremover og med et snitt på 1 brønn hver 6 uker så blir det moro fremover. da blir det produksjonstall og melding om boringer omtrent hver 2-3 uke- Dvs det vil skje noe omtrent hele tiden fremover. Så meldes det om endelig løsning på Cor6 når som helst. Nei pokker for en tid vi går inn i nå altså. Og så selger folk på 5-tallet. PENGER PÅ GATAAAAAAAAAA!!!!
Vikingen
28.09.2018 kl 10:08 2356

Nogen vil måske bare kalde det virkeligheden eller realiteter - andre baissing.
Har altid sagt at jeg håber det præcis samme som alle her inde - da jeg stadigvæk har en ret stor post i IOX.

Tror lige du skal kigge mine indlæg igennem igen - hvis du ikke kan finde noget som helst positivt - så er du måske selv lidt negativ indstillet :-)
God weekend.
Slettet bruker
28.09.2018 kl 10:08 2355

Vik

We can always debate their information procedures. But, the fact is that they where in no hurry to inform the market about the failed pump. So the pump is fixed and producing, now we will get to know how much it produces
moneymachine
28.09.2018 kl 10:14 2328

Enda mer pussig er det at disse som konstant er negative sier de eier aksjer...litt sånn destruktivt kan man si. Er det en fetish du har...prøve å snakke ned verdien av dine eiendeler? Snakker du dritt til alle om nabolaget du bor i også, slik at du skal gjøre eiendommen din minst mulig attraktiv?

Når de informerer om at Work-over tar minimum 10 dager, og vil etterfølges av testing, så hvorfor gnåle om tid da? IR har sagt at det vil børsmeldes når brønnen er oppe og produserer igjen.
Redigert 28.09.2018 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
Vikingen
28.09.2018 kl 10:22 2295

Jeg tror du har ret store tanker omkring dig selv - hvis du tror du kan snakke kursen op eller ned - og endnu større tanker omkring dig selv hvis du tror du kan snakke din ejendomsvurdering op eller ned.
Det er vist kun få nordmænd der kan have så høje tanker om sig selv :-)

Det er en dejligt at forholde sig positivt til ting - det her er heldigvis blot en aktie og ikke mine flinke naboer.
God weekend Money
YNWA250505
28.09.2018 kl 10:36 2238

Tror ikke Money er kristen?
moneymachine
28.09.2018 kl 10:44 2211

I det øyeblikk jeg kjøper en aksje, så er det med bakgrunn av at jeg er positiv til den investeringen. Ser man negativ utvikling som ikke er bra for investeringen, så realiserer jeg tapet og går videre. Jeg bidrar ikke til en negativ spiral omkring min egen investering. Jeg har ikke de lystene, slik man får følelsen av at du har.
aborum
28.09.2018 kl 10:57 2159

YNWA250505:
- du må snart lære, at der er forskel på baissing og konstruktiv kritik/perspektivering af selskabets aktiviteter og mulighedsrum vs. hvad tilfældige skribenter formidler her på IOX tickeren. Der er ingen fra IOX der tidligere har nævnt ordet fracking i en officiel udtalelse og med tanke på, hvordan selskabet handler (eller, mangel på samme) ud fra officielle udtalelser og lovninger, er der langt fra ord til handling. I den kontekst bør man derfor være ganske varsom med at sætte egne forventninger op efter endnu et luftslot, der vejrer i ørkenen.

Selskabet skal fokusere på afslutning af borekampagne 1.0 (de to sidste brønde) inden Q1, 2019 og dernæst yderligere 9 brønde inden Q1, 2020. Der er rigeligt at arbejde med; at bringe fracking ind i billedet som værende en realistisk mulighed inden for overskuelig tid (og jfr. IOX tempo) er maksimalt useriøst. Hvad angår størrelse på position i porteføljen, så tænker jeg, at du stadigvæk ligger langt nede på aktionærlisten - jeg sidder fortsat med en fair position, uagtet at størrelse på position ikke gør én til en bedre skribent her på IOX tickeren.