Størst oppgang er det i supramax-segmentet, der snittraten er op

noprofit
JIN 24.11.2020 kl 14:31 4671

Størst oppgang er det i supramax-segmentet, der snittraten er opp 2,2 prosent 10.699 dollar dagen.

Dette ser lovende ut.
Redigert 20.01.2021 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
novalusus
24.11.2020 kl 14:33 3531

kjøp GOGL.. Ikke Kina Svindlere
10PS
24.11.2020 kl 14:51 3502

JIN JIN JIN vil dobble seg fort.

Seks strake med oppgang
For en drøy uke siden var tørrlastindeksen Baltic Dry på det laveste siden midten av juni. Nå beveger den seg jevnlig oppover igjen.
Thegoldenone
24.11.2020 kl 15:29 3482

Ikke glem at JIN alltid får lavere rater enn bsi pga gamle skip og asia ruter. Og at ledelsen tar seg en saftig bonus. Skal være heldige med et resultat tett på 0. Men kanskje 3 tallet i pris i litt i minste laget med dagens rater.
Slettet bruker
24.11.2020 kl 15:31 3473

Jo mer Supra stiger, jo mer går i lommene på brødrene
Thegoldenone
24.11.2020 kl 15:31 3468

Hvem ønsker cape når man kan ha supra?
Thegoldenone
24.11.2020 kl 15:32 3465

Helt riktig. Hvis brødrene tar 80 mill i nedgangstider, hva tar de da i gode tider?!!!
Thegoldenone
24.11.2020 kl 15:35 3458

Hvor mye tjener CEO i gogl?
bubby
24.11.2020 kl 16:58 3379

Dette ble skrevet litt for tidlig kommentarer av Thorleif Jakson.01.10.18
Kapitalforvalter og adm. direktør i Jackson Familie Invest, Thorleif Jackson er svært optimistisk når det kommer til Jinhuis fremtidige inntjening.- Jinhui kommer til å tjene grovt på stigende fraktrater, sier Jackson, ifølge Børsen.dk.Jackson Familie Invest eier 1,4 prosent av aksjene i det norsk noterte, kinesiske selskapet, Jinhui Shipping and Transportation.- Vi har eid aksjen i mange år. Ikke alle årene har vært like lovende, sier Jackson i sin ferske analyse.Avhenger av spotprisene- Fraktratene er plutselig dobbelt så høye som kostnadene, så det ser ut til at selskapet vil tjene mye penger i de neste kvartalene, sier Thorleif Jackson til Børsen.dk.Han understreker at inntjeningen er 100 prosent avhengig av spotprisene. Og det er spesielt prisene for supramaxen, som Jackson mener ser lovende ut. Totalt er 18 av selskapets totalt 20 tørrlastskip, supramaxer.Her er fraktratene i dag nesten 13.000 dollar pr dag, mens Jinhuis totale kostnader er om lag 6.500 dollar pr dag. - I 2013, da fraktratene steg til 16.242 dollar pr dag, ble aksjekursen til Jinhui firedoblet på ett år, fordi man antok at inntjeningen ville stige. Det er nesten samme situasjon vi har i dag, men kursen har ennå ikke fulgt med opp, sier Jackson, ifølge Børsen. Fete utbytterTidligere i høst ble det kjent at Jinhui, for første gang på ni år, har besluttet å betale utbytte. - Inntjeningen vil trolig på grunn av de stigende fraktratene bli mye høyere fremover. Et viktig poeng er at selskapet betaler ut nesten hele inntjeningen hvert kvartal, så det er en god sjanse for stigende utbytteutbetalinger, sier Jackson til den danske nettavisen, og fortsetter;-Kursen kan kanskje komme opp i 20 kroner i løpet av et års tid. Det er 100 prosent, og samtidig er det gode muligheter for å få meget fete utbytter.Han peker på at man kan komme opp i 20 prosent utbytteavkastning på aksjen.
Redigert 24.11.2020 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2020 kl 17:11 3361

Dette tøvet til Thorleif Jakson har jeg lest, totalt utdatert, selskapet er mye mindre i dag med langt førre og eldre skip.
Jin har bevist at de ikke tjener rare slangen før raten går i 15 k, og ratene har også bevist at de kun i korte blaff går over 10k før de siger tilbake igjen, vi er nå inne i beste måned for supra bulk og raten karrer seg såvidt over 10 k streken.

Thorleif Jakson tok helt feil ,Mente aksjen var billig men aksjen halverte seg, stay away
Redigert 24.11.2020 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
bubby
24.11.2020 kl 17:59 3316

Time will tell , kursmål 20.
bubby
24.11.2020 kl 18:04 3509

Chinese people are very hard working and honest people. Their progress shows that they were very very pooor in 1948 and today the whole world is dependent on their money. They will distribute the divident and take this company to new hights.
10PS
24.11.2020 kl 18:30 3473

I ca 2004 sank kursen til JIN voldsomt
De store solgte seg ut pga selskapet gamblet med derivater. Jeg kjøpte det jeg kunne på bunn ca 7 kr etter fall fra ca 27 tror eg. Aksjen for opp til gml. høyder igjen på et par dager Senere solgte jeg på 37 kr. Dette har vært den beste investerlngen min noen sinne.
Selskapet lovte senere å holde seg unna derivater for all fremtid. Ett sprett i kursen nå vil garantert komme etter lang BDI nedgang.
Thegoldenone
24.11.2020 kl 19:24 3419

Thorleif innrømmer at Jin har vært en kjempeskuffelse, og han er nok ikke like positiv til aksjen nå som før, og det forstår jeg godt. Hva med å gjøre litt shareholder aktivisme? Noen som skal være med på Zoom call den 30?
Trenger enorm bedring i aksjonærvennlighet for en bedre prising av aksjen!
Bulken2
24.11.2020 kl 22:36 3298

Stigende omsetning i dag, noen som har tro på aksjen, tror den vil stige fram mot 30 november før den dobler seg etter resultat framleggelsen.
10PS
24.11.2020 kl 23:05 3271

Euronext 30 nov.
tankardjr
25.11.2020 kl 00:01 3219

Ja det kan bli et fint vakum i aksjen nå. Den er for billig og den har vært for upopulær. I tillegg tjener de penger og har en suveren balanse. Men vi får se. Jinhui aksjen er dog kjent for å få et voldsom vakum og gå rett til himmels. Men om det skjer nå er usikkert.
10PS
25.11.2020 kl 14:31 3066

BDI fortsetter oppturen.
noprofit
25.11.2020 kl 14:35 3056

Tror det, Supramax opp 2,3%

Vi nærmer oss 11000

Kursen burde stått i nærmere 8, det var det den gjorde for 1 år siden.
Thegoldenone
25.11.2020 kl 14:48 3039

Vel tror Jin trenger rater på 12000 før de går i pluss, og det blir nok ikke noe utbytte dette kvartalet. Blir vel et lite tap dette kvartalet vil jeg tro.
10PS
25.11.2020 kl 18:55 2949

Seks strake med oppgang
For en drøy uke siden var tørrlastindeksen Baltic Dry på det laveste siden midten av juni. Nå beveger den seg jevnlig oppover igjen.
tankardjr
25.11.2020 kl 21:09 2888

Helt feil Thegold ikke 12000 men 6662 dollar pr dag er break Even pr alle skip i Jinhui. Det inkluderer finans, avskrivninger og driftskostnader.
Thegoldenone
25.11.2020 kl 21:30 2863

Vel, Jin klarte å tape 2 millioner dollar i q3 2019 med rater på 10106 dollar. breakeven på 6224 usd dollar det kvartalet. Hvordan klarte de det? Skulle gitt en profit per day per ship på 3792 usd. Kan noen forklare meg det? Og hvordan vet vi at dette ikke skjer igjen?
Thegoldenone
25.11.2020 kl 21:35 2858

Man kan vel lure på hva som har gjemt seg i posten "other operating expences" på 5.6 millioner dollar det kvartalet.
Natt1369
25.11.2020 kl 21:42 2843

Tar jeg feil, eller brøt jin igjennom golden cross igår?
Og bekreftelsen kom idag?
Er ikke helt stødig i definisjonen, men om jeg har forstått det riktig, så lover det jo bra for en aldri så liten nyttårsrakett! :D
Thegoldenone
25.11.2020 kl 21:45 2839

Jin fortjener en rabatt fordi

-Ledelsen stikker av med en stor slump av overskuddet.
-NAV er ca 30% lavere enn hva Jin oppfører som bokførte verdier. Derfor er p/nav høyere enn p/b. NAV er det som er reell asset value
-Jin klarer ikke å få like høye rater som BSI indeksen. Trekk fra 1000 usd ca.
-Ledelsen har for vane å gamble bort penger på Hong kong børsen eller i eiendomsprosjekter og andre krumspring som sjelden lykkes.
tankardjr
25.11.2020 kl 22:01 2818

Da må du se på Q3 og hva Jinhui oppgir som TCE. Supramax svinger veldig noen ganger er USA og Europa som drar snittet opp og andre gang er det Asia som drar snittet opp. Jinhui seiler nesten utelukkende i Asia ekskludert Kina på ca 85 prosent. Kina seiling er kun 4 prosent. Resten av verden bare 11 prosent.
Thegoldenone
25.11.2020 kl 22:10 2798

Den er grei med kan du forklare tapet i q3 2019 med Jins oppnådde rater på 10016 usd og et tap på 2 millioner dollar?
10PS
25.11.2020 kl 22:15 2787

Tipper rekylen opp kommer på fredag.
Pga BDI og over til Euronext 30
tankardjr
25.11.2020 kl 22:37 2765

Nå sjekket jeg det. Det var et regnskapsmessig tap på - 2 mill USD fordi de følger ifrs reglene. Det vil si man skal oppdatere aksjeverdier til reel verdi det vil si en såkalt full årsavslutning gjort hver kvartal. De aksjene og obligasjonene Jinhui eide var urealisert tap på minus 4 millioner sist dag i Q2 på børsene. Ergo 2 millioner på drift ble et urealisert på minus 2 fordi aksjene gikk minus 4
tankardjr
25.11.2020 kl 22:38 2764

De har snakket om at de skulle selge sine børsverdier men jeg innrømmer at jeg ikke har fulgt med så nøye.
Thegoldenone
26.11.2020 kl 11:38 2631

Tror de eier large cap på asia børsene. De sa de ville satse på mindre volatile aksjer. Hvordan har det gått på hong kong børsen i det siste? Det avgjør sikkert om det blir + eller - i EPS ved kvartalsrapporten
Thegoldenone
26.11.2020 kl 11:43 2626

Kan du bruke eksakte tall? Jeg finner ikke disse i regnskapet q3 2019
tankardjr
26.11.2020 kl 13:13 2583

Det er eksakte de oppgir kun i millioner dollar. Nå sjekket jeg Singapore børsen. Og hovedindeksen der har gått bra helt siden sommeren, og spesielt bra på høsten. Uten at jeg vet eksakt hvilke selskaper Jin har satset i så skal min spådom at det skal være positivt for porteføljen til Jin. Altså positivt for det regnskapsmessige tallene men selvsagt null å si likviditetsmessig
tankardjr
26.11.2020 kl 13:34 2552

Fra Q3 2019:. Recorded net loss of US$2 million for current quarter due to a net loss of
US$4 million on financial assets at fair value through profit or loss, mainly
attributable to unrealized loss on investment portfolio;
Thegoldenone
26.11.2020 kl 13:41 2547

Så de har aksjer på singapore børsen? Trodde det var hong kong børsen.

Jeg ser operatig profit before D/A på 2.948 mill. Operating profit på minus 851 tusen. Net profit på minus 2.373 mill
Thegoldenone
26.11.2020 kl 13:53 2537

Ok, jeg må prøve å finne akkurat hvor det står.

Hva tror du om regnskapet på mandag Tankard? Plussresultat? Dagens rater tilsier en fair pris på 6-7 kroner?
tankardjr
26.11.2020 kl 16:38 2474

Ja det blir garantert pluss på drift av skip. Men så kommer aksjer og eiendom i tillegg som opp og nedskrivninger. Når det gjelder skips verdier så har jeg ikke noe tro på oppskrivninger. Da dette er vanskelig å si hva en reel salgsverdi er. Ergo skips verdien forblir lav i følge forsiktighetsprinsippet. Bare se på Norwegian de har ikke nedskrevet sine flyverdier til reel verdi. Men samtlige innen bulk har tatt sine skipsverdier helt ned for flere år tilbake.
tankardjr
26.11.2020 kl 16:42 2469

At skipsverdiene er lave i Jin er lett å se. De får nemlig alltid gevinst på salg av en gammel hulk. Hadde de vært høye hadde det slått inn som tap, men det gjør det aldri.