Størst oppgang er det i supramax-segmentet, der snittraten er op

noprofit
JIN 24.11.2020 kl 14:31 4686

Størst oppgang er det i supramax-segmentet, der snittraten er opp 2,2 prosent 10.699 dollar dagen.

Dette ser lovende ut.
Redigert 20.01.2021 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
26.11.2020 kl 17:18 1303

Jeg må innrømme at jeg er overrasket over at "noen" i det hele tatt her hjemme gidder å engasjere seg i dette selskapet. Og i tillegg, at OSE i det hele tatt kan akseptere at selskapet i Norge er notert. Nå skal jo "andre" overta butikken så får vi se. Men er det ikke slik at for de fleste gjør penger blind? I all fall de lettjente?
Redigert 20.01.2021 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
26.11.2020 kl 20:20 1258

Gidder fordi noen tror at selskapet selges så billig at ledelsens krumspring unnskyldes
Redigert 20.01.2021 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
tankardjr
27.11.2020 kl 12:29 1158

Jeg gidder fordi jeg ble lei av Fredriksen. Han oppretter et selskap lover utbytte og bygger selskapene store fort. Brått så er egenkapitalen til selskapet tapt. Fredriksen går inn med ny egenkapital og all gammel egenkapital er borte. Det vil si man blir utvannet 99 prosent. Jinhui driver nøkternt og de taper aldri sin opprinnelige egenkapital. At de tar ut bonus viser jo at selskapet er solid. Verdiene prises til 0.15 av bokført egenkapital. De betaler ut en del av overskuddet i utbytte samt sine egne bonuser. Ja jeg håper også at dette blir unnskyldt i Norge. Ellers så har man Luftslottet Norwegian med enorm gjeld og oppblåste verdier for de som vil ha en hederlig ledelse.

Og til de som tror Jinhui kan bli kastet ut av OSE av lederbonuser har misforstått kraftig. Dette er ikke forbudt og børsen kan ikke gjøre noe med det. Børsen følger kun med på at informasjon fra selskapet blir gitt ut korrekt så alle skal kunne få handlet aksjen på rett måte. I tillegg så følger myndighetene med på at regnskapene er i følge ifrs reglene siden det er børsnotert. Thats IT. Tror forøvrig skatteetaten bør se på mange norske selskaper og bokførte verdier nå i Corona tiden. Dette syndes det mye på. NB Jinhui fikk påpakning fra børsen/skatteetaten på å nedjustere skipsverdiene sine og de gjorde de med flere hundre millioner dollar. Etter den nedjusteringen har de ikke rørt skipsverdiene
Redigert 20.01.2021 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
27.11.2020 kl 13:14 1125

Legg også merke til innsidekjøp av styrmannen i mars og april på 3-4 kr.
Redigert 20.01.2021 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
27.11.2020 kl 13:23 1113

Styrmannen har kjøpt egne aksjer for ca 850 000 kr siden coronaen begynte. Er det litt av bonusen og aksjonærenes penger som blir brukt?
Redigert 20.01.2021 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
10PS
27.11.2020 kl 14:54 1075

Ratene holder stø kurs – ni dager på rad med vekst
Tørrlastindeksen Baltic Dry rapporteres opp 0,9 prosent fredag. De største skipene har størst rateoppgang.
Redigert 20.01.2021 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
noprofit
27.11.2020 kl 15:38 1053



supramax-ratene meldes opp 0,7 prosent til 11.198 dollar dagen
Redigert 20.01.2021 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
27.11.2020 kl 17:49 1019

Ratene må nok vesentlig opp for at aksjen skal røre på seg
Redigert 20.01.2021 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
tankardjr
27.11.2020 kl 18:00 1010

Ja enig. Det har vært negativt resultat hele tiden grunnet for svake rater. Det er ikke mye tap men for å få skikkelig overskudd og eventuelt utbytte så bør ratene ligge over 11000 i kvartalet og toppene på ratene bør nærme seg 20 000. Da vil kursen skyte høyt opp også. Nå topper ratene seg på rett over 10 og bunner på 5. Det er for dårlig
Redigert 20.01.2021 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
27.11.2020 kl 21:12 950

Ja, det har vært en sørgelig tid for tørrbulkere i mange år nå. Skal gjenåpningen av samfunnet og økt satsing på infrastruktur være det som endelig kan få ratene høyt opp? Sammen med en lav ordrebok av nybygg. Fordelen med shipping er operating leverage. Så økte rater gir ikke økt fixed cost, noe som gjør at shipping kan tjene grovt hvis ratene blir virkelig høye. Vi får se.
Redigert 20.01.2021 kl 23:34 Du må logge inn for å svare